Kattepension - i 3 uger !!
Fra : Katharina Nielsen

Dato : 17-04-06 20:21

Hejsa

Vi har 2 katte som vi som alle andre elsker og gerne vil det bedste for.
Vi står nu i den situation at vi gerne vil 3 uger på sommerferie, men
ikke kender nogle der har lyst til at passe dem.
De var her i påsken kattepension ved søften i 3 dage for første gang -
og stedet virkede fint - og da vi kom for at hente dem så de ud til at
have det fint.
Da de kom hjem og lige havde tjekket huset ud brugte de det meste af
dagen på at lege på græsplænen.

http://www.soften-kattepension.dk/

Mit spørgsmål er om de vil tage skade "personligt" hvis de ikke må komme
ud og lege i 3 uger - set i forhold til at indearealet også er mindre
end hvad de er vandt til.

Damen der havde pensionen sagde at de var gode pensionskatte, men hun
mente det ville være for stressende at lade dem få et bur, hvor de havde
adgang til at komme ud på et lille område.

Så ja - spørgsmålet er vel, hvad jeres erfaringer er generelt ?

Ps: De kan til dagligt gå ud og ind som de vil.

Pss: Vores dyrlæge nævnte, at hvis man kun fik nogle til at komme og
fodre dem som de ikke kendte så godt, kunne de finde på at rende hen og
finde et nyt hjem.

Med venlig hilsen
Katharina Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 17-04-06 20:41

Katharina Nielsen wrote:
> Damen der havde pensionen sagde at de var gode pensionskatte, men hun
> mente det ville være for stressende at lade dem få et bur, hvor de
> havde adgang til at komme ud på et lille område.

Nu kender jeg ikke ejerens erfaring med katte, men pensionen er lige blevet
solgt, og den nye ejer har kun haft pensionen i ganske få uger.

M.v.h
Niels

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-04-06 10:26

> [...]
>
> Pss: Vores dyrlæge nævnte, at hvis man kun fik nogle til at komme og
> fodre dem som de ikke kendte så godt, kunne de finde på at rende hen og

Når I ikke er hjemme selv, er det ikke tilrådeligt at lade dem gå ude,
selvom de er vant til det. Du kan risikere, at de tager på tur for at
lede efter dig - eller at der sker noget med dem ude, så de ikke kommer
hjem... Kattepasseren har ikke en chance for at få dem hjem i en sådan
situation.
Hvis pensionen er god, og kattene er glade for at være der, kan jeg ikke
se noget problem i, at de er der i 3 uger. Hvis nogle af burene har
tilknyttet løbegård, er det da en god løsning, så kan de jo få frisk
luft i skire omgivelser.
mvh Camilla

Fra : tina laren

Dato : 18-04-06 15:45

Hej katharina

Jeg ville sætte kattene i kattepension. det tar kattene ikke skade af.
og hun har jo også en løbe gård, så de kommer jo ud og for frisk luft
hverdag. mine 2 katte har også prøvet at være i kattepension i 3 uger,
og det var en stor trykhed for mig at der var en person der så og
snakket med mine misser flere gange om dagen og jeg ringet et par gange
om ugen for at høret til mine misser.

Knus tina

Katharina Nielsen skrev:

> [...]
>
> Pss: Vores dyrlæge nævnte, at hvis man kun fik nogle til at komme og
> fodre dem som de ikke kendte så godt, kunne de finde på at rende hen og

tina laren
- Tøm kattebakken ved privat svar