petcab svigtede
Fra : HSLK

Dato : 17-04-06 07:10

Godmorgen alle sammen

Er lige hjemkommet fra ferie men fik under ferien en meget kedlig meddelelse
hjemme fra.

Vi havde hyret percab til at komme og passe vores katte mens vi var på
ferie, men de kom bare aldrig, de påstår de ikke kunne finde nøglen på trods
af at den lå hvor vi havde aftalt, de skulle have kigget i den skuffe hvor
den lå i, og underlig nok så var skuffens forsegling ikke brudt, altså har
de slet ikke kigget som de påstår, vi var dog så heldige at mine
svigerforældre havde opdaget det, og så har sørget for kattene så pas på
hvem i får til at passe kattene de er måske ikke til at stole på.

Knus Henriette.

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 08:38

"HSLK" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svigerforældre havde opdaget det, og så har sørget for kattene så pas på
> hvem i får til at passe kattene de er måske ikke til at stole på.

Puha, sådanne historier er årsagen til, at jeg hellere vil undlade at tage
på ferie, end at lade mine dyr passe af fremmede mennesker/"professionelle
firmaer."

Tina

Fra : Kate

Dato : 17-04-06 09:03

"Tina A." <wunjo ( a ) webspeed.dk> wrote in

> Puha, sådanne historier er årsagen til, at jeg hellere vil undlade
> at tage på ferie, end at lade mine dyr passe af fremmede
> mennesker/"professionelle firmaer."

Ja, sådan har jeg det også. Tror faktisk ikke jeg ville have et roligt
øjeblik mens jeg var væk hvis jeg overlod pasningen til nogen jeg ikke
kendte.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : HSLK

Dato : 17-04-06 14:53

Hejsa

> Ja, sådan har jeg det også. Tror faktisk ikke jeg ville have et roligt
> øjeblik mens jeg var væk hvis jeg overlod pasningen til nogen jeg ikke
> kendte.

Du kan tro det gør jeg aldrig igen !!!!!
kun familie og venner !!!!

knus Henriette.

Fra : Kate

Dato : 17-04-06 19:06

"HSLK" <ingen@ingen.dk> wrote in

> Hejsa

> Du kan tro det gør jeg aldrig igen !!!!!
> kun familie og venner !!!!
>
> knus Henriette.

Det kan jeg dælme godt forstå...Sikke dog et held at familien opdagede
det.
Nogle venner jeg engang havde skulle ud og rejse, bare en forlænget
weekend og bad hans bror passe deres 2 hunde og 3 eller 4 katte...
Broderen lovede højt og helligt at passe dyrene, men da mine venner kom
hjem var de overbevist om at han stort set ikke havde været der....
Nøj, hvor blev de gale, hvilket jeg godt kunne forstå. Gangen efter de
skulle rejse passede jeg så kattene mens hundene kom i pension. Og
tillod broderen sig ovenikøbet at blive lidt småfornærmet over at de
ikke spurgte ham....Sådan et fjols.

Fra : Leif Neland

Dato : 17-04-06 11:38

Fra : HSLK

Dato : 17-04-06 14:53

Hejsa

> Ville du hyre en babysitter uden at have mødt ham/hende?

Nej det ville jeg ikke og de havde skam været her på hjemme besøg og der så
de præsis hvor nøglen lå.

> Havde petcab forsøgt at ringe til dig?

nej

> Havde du forsøgt at ringe til petcab for at høre hvordan det gik?

nej det gjore jeg så ikke for min svigermor over tog.

> Havde petcab fået et alternativt nr til en anden, der kendte kattene, i
> dit
> tilfælde svigerforældrene?

De havde vores nr.
Andre alternative nr havde de først kunne så hvis de havde været inden dørs
for der lå seddlen med alle beskeder som aftalt.

> Jeg synes det er lidt naivt blot at overlade sine dyr til nogen, man
> åbenbart kun har talt i telefon med.

Det havde jeg så heller ikke så naiv er jeg troda alt heller ikke.

> Men godt dyrene overlevede.

ja !!!

knus Henriette.

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-04-06 16:55

> nej

Det er da en fuldstændig grotesk historie. Er det overhovedet lovligt, når
man driver den slags virksomhed?

1) Har de jo indgået en kontrakt, som de har misligeholdt. Betalte du dem
alligevel?

2) Dyr skal tilses minimum 1 gang i døgnet. Hvis man, mod betaling, har
påtaget sig det juridiske ansvar og ikke tilser dyret, bør man vel som
minimum kontakte ejer - eller hur?

Gad vide om de kan politianmeldes? Enten for at have snydt dig for din
ydelse eller for overtrædelse af dyreværnslovgivningen? Det er måske værd at
overveje. Nu ved jeg ikke hvor længe I skulle være væk, men hvis det var fx
en uge og svigermor ikke havde opdaget situationen var dyrene vel døde af
tørst? En bøde eller en påtale kunne måske gøre så stort et indtryk, at de
begyndte at tage deres ansvar seriøst. Tænk hvis dyreejere engagerer dem i
bedste tro og ender med at stå med et sygt eller dødt kæledyr fordi de ikke
lige gad komme alligevel?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Du kan jo spørge om der sidder en jurist eller jura studerende i
dk.videnskab.jura, der kort kan vejlede dig, hvis du vil gå videre med det.

Fra : Tina M.

Dato : 17-04-06 15:00

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Vedkommende har haft Petcab på hjemmebesøg inden rejsen, så tingene skulle
være helt og holdent på plads.

Mvh
Tina