Æv jeg var ond her i går
Fra : Allan

Dato : 14-04-06 19:10

Ja jeg var rigtig ond her i går.
Nej men jeg vaskede tøj, og det larmede da jeg skulle sove.
Så jeg lukkede døren til vaskerummet.

Der sidder en kattelem, i døren .Der normalt er åben

Men lige her, Ja der var den lukket. Æv stakkels kat.

Han tog det nu fint da jeg fandt ham.

He He men ond jeg var. 10 timer kun med toilet som det eneste.
Mon ikke han havde lavet lyd hvis han manglede noget.
Og der er jo 12*M

Ja lidt føler jeg mig som dyreplager, og lidt uansvarlig.

Men det endte jo godt.

Nå det var en historie fra det virkelige liv.

Mvh Allan

Fra : Ole Axelsen

Dato : 14-04-06 20:49

Allan wrote:
> Ja jeg var rigtig ond her i går.
> Der sidder en kattelem, i døren .Der normalt er åben
>
> Men lige her, Ja der var den lukket. Æv stakkels kat.
>
> Han tog det nu fint da jeg fandt ham.

For et års tid siden fik min datter lukket døren til sit værelse da hun gik
i skole - og både hund og kat var på værelset. Der var de stadig, da jeg kom
hjem fra arbejde kl ca 16:30. De er vant til at kunne gå ud gennem
kattelemmen, så det har været en lang dag, uden hverken at kunne få vand -
eller komme af med det;) De havde holdt sig begge to, og det eneste der var
ødelagt var, at den plastic-fejeliste der sidder under døren var revet løs.
Hunden skulle straks ud da der blev åbnet, men katten tog det stille og
roligt, jeg tror der gik yderligere en time før den var ude.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 14-04-06 21:32

Det har vi vist desværre alle prøvet. Vi har også lukket en af vores katte
ind i vores bryggers en hel arbejdsdag. Uden bakke, mad eller vand. Nøj man
føler sig som en katteplager.

Mvh Kari

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 14-04-06 23:44

Puha, jeg prøvede så den lidt være som kunne have gået meget mere galt.
Var i gang med at gøre hovedrent og havde taget ovn skuffen ud (den
under oven med bradepander, riste osv i) og havde været i gang med at
vaske den ude på badeværelset, så satte jeg den tilbage i ovnen igen og
kørte skuffen helt ind. Efter jeg var færdig med at gøre rent i køkkenet
og gik videre med stuen undrede jeg mig lidt over hvor pokker katten var
blevet af, og begyndte så at kalde efter den og lige pludselig kunne jeg
også godt høre den pive, og gik vel yderligere 5min før jeg opdagede ovn
skuffen lige pludselig var skubbet ud igen og lydene kom derinde fra, og
ganske rigtigt sprang der en forskrækket kat ud da jeg hev skuffen ud.

Der fik jeg godt nok en dårlig smag i munden, og lod rengøring ligge en
halv time for at nusse og forkæle katten.

Fra : Rex

Dato : 15-04-06 09:19

Jeg fandt så sent som i morges min ene kat på loftet at vores værksted
:0( Hun havde det jo fint, men tanken om hun har ligget deroppe en hel nat
er næsten ikke til at bære. Da jeg kaldte dem ind i aftes kom hun ikke, men
det er der tit hun ikke gør, og jeg er ikke typen der bliver siddende oppe
og venter på katten... Men i morges kunne jeg høre hun jamrede sig, og hun
blev straks lukket ud!

-Camilla

Fra : Allan

Dato : 15-04-06 10:17

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> Ja jeg var rigtig ond her i går.

Tak for svar, Og jeg er blevet tilgivet

Ja han ligger stadigvæk på mit ansigt når jeg vågner.

Men det er nu mest kattenes skyld, Ja gid de ville sige , her er jeg. men
nej sådan fungerer det ikke .
De ser dig og så er alt ok. He He.

Mvh Allan

Fra : lasse og Tina

Dato : 15-04-06 12:58

Sidste nytår lavede vi også en ret slem en...
Vores lille Mille skulle være alene hjemme nytårsaften, så vi havde givet
hende lidt godbidder inde fra vores kosteskab (hvor kattegodbiderne også
befinder sig) og uden vi havde opdaget et var Mille smuttet ind i skabet og
vi var taget afsted for at fejre nytårsaften... Nå men da vi så kommer hjem
igen langt ud på natten, kan vi ikke finde Mille og der går lang tid inden
hun begynder at mjave og vi kan høre det er inde fra kosteskabet... Der har
hun så ligget på gulvet i kosteskabet og sovet, da vi åbnede var hun stadig
træt og gabte *GG* Mille har det stadig godt og var ikke bange denne nytår,
til trods for hendes første nytår i et kosteskab *G*

Tina

Fra : sleepflower

Dato : 15-04-06 21:55

--
Jeg tør næsten ikke sige hvad jeg har gjort. I må love ikke at ringe til
kattens værn

Fra : Kate

Dato : 16-04-06 19:01

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> wrote in

> Ja lidt føler jeg mig som dyreplager, og lidt uansvarlig.

Jeg har en gang fået lukket en stor killing inde i et klædeskab. Jeg
husker ikke hvor gammel han var, men killing var han. Jeg skulle ud og
i skyndinge får jeg lukket døren til klædeskabet uden at checke for
kat. Da jeg kom hjem ca. 8 timer senere kan jeg ikke finde ham. De to
andre katte kommer susende da jeg kommer ind af døren, men ikke Oliwer.
Panik panik, hvor kan han dog være blevet af. Da jeg endelig fandt ham
var han bare lykkelig over at blive lukket ud og få verdens største
kæletur. Først da han havde fået dækket sine umiddelbare behov, såsom
kæl mad og vand, da fik jeg kigget i skabet. Alt tøjet var revet af
bøjlerne, men han havde ikke besørget derinde, hvilket jeg var dybt
benovet over, og han havde naturligvis ikke fået skøldud hvis han havde
tisset på tøjet.
Resten af hans, alt for korte, liv, gik han aldrig ind i skabe mere

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Nynne Hansen

Dato : 16-04-06 19:43

<snip>
Nå det var en historie fra det virkelige liv.

> Mvh Allan

For år tilbage, da den ene af mine kattedamer, som nu leger på regnbuebroen,
var killing, havde hun det med at kravle op allevegne. Som katte gør

Op ovenpå køkkenskabene i den ene side af køkkenet havde det fjols, der
havde konstrueret det, ikke lukket ned på siden af det sidste skab - så der
var et dybt hul som fortil var dækket af en pæn, pyntelig plade.

Det havde vi jo ikke tænkt på - så en dag kører vi afsted, og Rikke og
søster Ronja er hjemme og leger rundt. Da vi kommer hjem en 3 timer senere,
kommer Rikke ikke lige farende, og vi bliver enige om at hun nok ligger og
sover under sofaen eller noget... Der går lidt længere, og så er det lissom
at klokker begynder at ringe i hovedet på en - og pludselig ser jeg det
værste skrækscenarie for mit indre øje - en lille Rikkemis for bunden af
skabet. Er det muligt?!?!?!!

Ganske rigtigt - nede i dybet sidder den lille mis og siger ikke ret
meget(hvilket hun aldrig gjorde) - og s å var gode dyr rådne...

Et håndklæde ned, vifte vifte - kom nu, lille mis, tag fat her. Og guddødme
om hun ikke gjorde det, så jeg kunne hejse hende op i sikkerhed. Store knus
og trøste-trøste, og vand og PYHA. Vi dækkede til med en plade med det
samme, så det ikke kunne ske igen.
Og havde hun ikke taget ved, så var pladen blevet flået af prompte!!!

De kære kære katte )))

Mvh Nynne
- der glæder sig til at spare op til nogle dejlige MCO'ere, Birmaer eller
skovkatte!

Fra : Soliema

Dato : 17-04-06 19:15

"Nynne Hansen" skrev i en meddelelse

> [...]
> med det samme, så det ikke kunne ske igen.
> Og havde hun ikke taget ved, så var pladen blevet flået af prompte!!!

Puha, det minder mig om, da mittepiv var killing, hun var meget lille og
meget skræmt, da vi lige fik hende, så hun gemte sig under den ene sofa...

Aften efter, vi havde fået hende, kom hun slet ikke frem, men dette var ikke
nogen underligt i, da hun jo skulle ha fred og ro, men jeg fik alligevel en
underlig fornemmelse i maven, kiggede under sofaen, og hun var der ikke...

Det vidste sig så, at hun havde fået en tynd plade løs, der sad i bunden af
ryglænet, var så kravlet der op, hvor der var søm og andet skudt i, som hun
kunne stikke sig på, og pladen var faldet på plads igen, så hun kunne ikke
komme fri, da vi fik vend sofaen om, så vi bare en lille pote, som hang ud,
og jeg troede virkelig at hun var død...

Har aldrig set kæresten være så hurtig, hun skulle bare ud nu, fik vendt
sofaen på hovedet og jeg fik hånden ned og fik hende ud, men pga at hun var
så lille, så havde hun lagt imellem alle de søm og var ikke kommet noget som
helst til, men gud, jeg var bange...

Hun er så i dag en dejlig hunmis og sofaen er smidt ud...

/Anne Mette

Fra : Anette

Dato : 18-04-06 00:06

Soliema wrote:

> Puha, det minder mig om, da mittepiv var killing, hun var meget lille
> og meget skræmt,

Mittepiv- he he minder mig om min Lillemiv
For år tilbage kom hun ind i mit liv lidt overraskende. Jeg var på
aftenarbejde, men kunne i køkkenet høre en killing pive. Den lød som om den
ikke havde det ret godt, så eftersøgningen gik i gang. Oppe, nede ,
allevegne - ingen killing, men.....ja, findes skulle den altså. Lytte sig
frem til at den sad oppe bag loftpladerne på det forsænkede loft. Af med en
gipsplade.( så tager vi skænderiet med viceværten i morgen jo - kunne
høre den tydeligere, lokke med alt hvad jeg kunne finde af katteguf, tun,
leverpostej..og endelig kom hun frem så jeg kunne nå hende. Nuser lille
stribet huskattekilling på bare 6-7uger var åbenbart skvattet ned ved siden
af ventilationsskakten. Jagten gik så ind på at finde mormissen. Op på
loften over etagen ovenover ( da jeg havde fået fri klokken kvalme) lå en
vildmissemor med sine tre andre killinger.
Satte killingen tilbage, smurt ind i tun...og gik et stykke væk fra dem.
Holdt øje med dem en times tid, Mor snusede, men hvæsede vredt af killingen.
Skubbede den væk og slog ud efter den. Hmmmm. Måske går det over? Turde ikke
løbe risikoen, hankede op i killingen og tog hende med hjem til mine andre
missedyr, hvoraf en havde killinger i næsten samme størrelse. De accepterede
hende 100% fra første færd.
Lillemiv var en af de sødeste, mest kærlige misser, jeg har haft. Sjov og
fuld af spillopper, hele sit liv.

/ Anette