Dyrenes Beskyttelse kontra katte
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-04-06 11:31

(sakset fra KV's nyhedsbrev)

Hader Dyrenes Beskyttelse katte?

Dyrenes Beskyttelse har gennem årene støttet foderværter med midler til
foder! Men nu skal det være slut.

I et brev til landets foderværter har man opsagt ordningen, med den
begrundelse, at hvis man fodrer de vildtlevende katte, bliver der et
overskud af katte. Det er det værste sludder Kattens Værn længe har hørt.

Hvis Dyrenes Beskyttelse ligesom Kattens Værn, sørger for at alle katte til
genudsætning er steriliseret/neutraliseret vil disse katte holde deres
territorium fri for tilløbere og der vil i sagens natur ikke blive født
killinger.

Fra Kattens Værn skal vi imidlertid opfordre alle foderværter til at rette
henvendelse til os, så vil vi gøre vort bedste med de få midler vi har til
fortsat at støtte jer i det store arbejde I gør for kattene.

Læs Dyrenes Beskyttelses brev til foderværterne samt hele Kattens Værns
artikel på http://www.kattens-vaern.dk/index.php?side=223

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Hanne Engermann

Dato : 11-04-06 12:29

Jeg har godt læst det Marianne, og sådan en gang selvmodsigende bavl,
som Dyrenes Beskyttelse fremkommer med som argumentation, skal man da
lede længe efter.
Jeg er overbevist om, de mister mange medlemmer på den konto.

Nu er jeg medlem af Kattens Værn, men ville gerne være "flue på væggen"
til det møde, DB skal afholde. Forresten nej, ikke "flue", for jeg ville
bruge mund. Må da håbe, det ikke går stille af.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 11-04-06 12:56

Hej gr.

Har d.d. meldt mig ud af Dyernes beskyttelse......
ringede ind og fortalte min begrundelse....

Hilsen Majbritt

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 11-04-06 13:04

-Og her d.d. meldt mig ind i Kattens værn.....

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-04-06 11:10

On 2006-04-11 13:56:20 +0200, "Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> said:

> Hej gr.
>
> Har d.d. meldt mig ud af Dyernes beskyttelse......
> ringede ind og fortalte min begrundelse....
>
> Hilsen Majbritt

Også jeg.. i en sur mail.
Har til gengæld meldt mig ind i Dyreværnet (Internatet i Rødovre). Jeg
tror også de har mere brug for pengene. Kattens Værn har jeg været
medlem af i 10 år, ellers havde jeg også meldt mig ind dér
--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Janne

Dato : 18-04-06 12:30

> [...]
> tror også de har mere brug for pengene. Kattens Værn har jeg været
> medlem af i 10 år, ellers havde jeg også meldt mig ind dér

Hejsa.

Ja det ville jeg også have gjordt, men da jeg læste dette, som jeg ikke
ved om det har noget på sig, ja så er jeg lidt tilbageholdene. Prøv
at læse dette.

http://www.rnn.dk/site/?vis=artikel&id=7108&kategori=Nyheder

http://www.rnn.dk/site/?vis=artikel&id=7108&kategori=Nyheder

Knus /Janne

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-04-06 15:03

Hej Janne

Jo det er rigtigt hvad artiklen siger, men heldigvis er der en flok ildsjæle
derude, der ikke er bange for *lidt* problemer.

Jeg har selv været og er stadig medlem og har derfor fuldt med i sagen, lige
fra deres ekstra-ordinære generalforsamling, hvor den tidligere bestyrelse
blev væltet, og jeg er fuld af tiltro til at der nok skal komme ro på,
selvom den væltede bestyrelse har prøvet alle mulige krumspring for at
trække sagen i langdrag.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 11-04-06 15:48

<klip> I et brev til landets foderværter har man opsagt ordningen, med den
> begrundelse, at hvis man fodrer de vildtlevende katte, bliver der et
> overskud af katte. Det er det værste sludder Kattens Værn længe har hørt.
</klip>

Hermed er jeg også definitivt ude af Dyrenes Beskyttelse, herunder mit brev
til DB, som andre gerne må kopiere og sende til DB, hvis det er...

Kære Dyrenes Beskyttelse

Det er kommet til mit kendskab, at Dyrenes Beskyttelse går forrest i at
stoppe fodring af fritlevende katte.

Jeg er fuld af undren over denne disposition og holdning til katte og må
desværre meddele at jeg - til mit nyligt indbetalte kontingents udløb, ikke
mere vil være at finde blandt de, der ellers har støttet Dyrenes
Beskyttelse.

Glædeligt er det, at Kattens Værn og Inges Kattehjem fremover fortsat
bakker op og støtter de mennesker der gør en forskel for de fritlevende
katte. De ansvarlige foderværter har nemlig styr på at "deres" dyr er
neutraliserede, og dermed ikke bidrager til en formering. Alternativt tager
hånd om de killinger der evt. fødes.

Man skulle langt mere målrettet gå i clinch med landmændene, hvorfra de alt
for mange gård/sommerhuskillinger produceres hæmningsløst. Dét ville give
mening og hjælpe med at minimere problemet med for mange fritlevende katte.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Denise

Dato : 11-04-06 17:36

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:
> Hermed er jeg også definitivt ude af Dyrenes Beskyttelse, herunder
> mit brev til DB, som andre gerne må kopiere og sende til DB, hvis det
> er...

Ja, nu må jeg vist også hellere få taget mig sammen og melde mig ud, nu har
de endnu engang vist, at kattene ikke er deres interesse. Så det kan godt
være jeg vil bruge noget af dit eminente brev. Jeg er i forvejen medlem af
KV og IK, men så kan IK om ikke andet få nogle flere penge.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kate

Dato : 12-04-06 08:15

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Ja, nu må jeg vist også hellere få taget mig sammen og melde mig
> ud, nu har de endnu engang vist, at kattene ikke er deres
> interesse.

Heller ikke kattene. Det er mange år siden jeg meldte mig ud for jeg
har fået sværere og sværere ved at se hvilke dyr de egentligt
beskytter. Der har været alt for mange tilfælde hvor de har været tavse
som graven når der har været dyreværnssager.
Den her er bare endnu en ting de ikke vil tage sig af. Måske de skulle
tage navneforandring.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk