Bør jeg tage min kat ud på tur i snor?
Fra : Allan

Dato : 06-04-06 16:15

Hej NG
Jeg har længe ønsket at få mig en kat jeg kunne gå tur med.

De 2 Katte jeg har nu er helt forskellige i sind.

den der er ældest Kosmos. Prøvede jeg at give sele på da han var killing,
Men nej, 2M sele og en vild kat runt i huset.

Min anden kat Rocke, Ja jeg har ikke prøvet, Men er ret så sikker på at det
går fint.
Jeg kan placerer 6 fjernbetjeninger på hans ryg, før det går op for ham.
HeHe nej han er så stærk psykisk så det vil han lide
Men Men.
Er det syndt for Kosmos at Rocke kommer på tur?
Og hvad sker der lige oppe i hovedet på Rocke, når han ser et størrer
område.
For de er begge 2 indekatte med indhegnet baghave.
Og lige nu bliver de på deres terretorie.
Ja som er ca 400* M baghave.

Så den der tur med katten i snor?

Jeg mener at nu hvor han bliver i haven, ja så er det dumt at vise ham
resten af verdenen.!

Men jeg vil jo gerne have en kat at gå tur med.

HE He skal jeg købe en tøjbamse jeg kan trække rundt i halsbåndet. Så
miverne kan blive i deres sikre indhegning?

Mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 06-04-06 17:57

> [...]
>
> HE He skal jeg købe en tøjbamse jeg kan trække rundt i halsbåndet. Så
> miverne kan blive i deres sikre indhegning?

Nu foreslog du det selv ;>D

Når dine katte tilmed har en indtegnet have og er trygge ved den, synes
jeg, det er optimalt. Lad det blive ved det. Har du for øvrigt tænkt på,
hvor farligt det kan være for både katten og dig, hvis I møder en hund,
der ikke kan lide katte? Læste for nylig om en hund, der kom ud fra en
have og skambed både katten og dens ejer, da han ville redde sin kat.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-04-06 18:08

> [...]
> der ikke kan lide katte? Læste for nylig om en hund, der kom ud fra en
> have og skambed både katten og dens ejer, da han ville redde sin kat.

Super indlæg - jeg er ganske enig!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Tina M.

Dato : 06-04-06 18:09

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> HE He skal jeg købe en tøjbamse jeg kan trække rundt i halsbåndet. Så
> miverne kan blive i deres sikre indhegning?

Jeg ville ikke gøre det, når de alligevel kan komme ud.
Køb en hund

Mvh

Tina
DK Heart & Soul

Fra : CC

Dato : 06-04-06 22:39

"Tina M." <virker@ikke.dk> wrote in message

> "Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> Jeg ville ikke gøre det, når de alligevel kan komme ud.
> [...]

Har også prøvet, at der kom en stor løs hund farende og angreb vores kat som
var i sele. Det endte dog rimelig
fornuftigt, bortset fra kradsemærker i mit hoved af at have katten deroppe
og muligvis et par trykkede ribben på køteren,
som løb hylende ind til sig selv (håber dog den var OK, men jeg havde
ligesom ikke rigtig "tid" til at tjekke

I alle tilfælde, vær sikker på, at der ikke er hunde i området, hvor du vil
gå tur. Der er ufattelig mange hundeejere, som
syntes at deres kræ absolut skal læres op til at være kattekamphund.
Claus

Fra : RJ

Dato : 07-04-06 09:37

Du bør nok også overveje om du seriøst gider gå tur med din kat x flere
dagligt? I kattens tempo, som enten er meget langsomt eller meget hurtigt.

Inden jeg fik løbegård sad min nu 14 årige bette mitte og SKREG
hjerteskærende for at komme ud. Hun vidste hvornår det blev dårligt vejr og
så ville hun ud inden. Hun gjorde det samme når det blev helt mørkt og
stille.
Og hendes fornemmelser for regn passede ikke altid med mine arbejdstider.

Kort sagt: du kan sagens gå tur med en kat, men katten bestemmer ruten. Du
kan højst forhindre den i at gå en bestemt vej, du kan ikke bestemme hvor
den skal gå. Endvidere kan du ikke bestemme rytmen i gåturene.

Hvis du virkeligt gerne vil have et dyr at gå med, så få en motionsglad
hund, feks. en retriever.

- eller hvis du ikke vil have ansvaret og udgifterne forbundet med en hund
så lån en

/Rikke

Fra : CC

Dato : 07-04-06 15:50

"RJ" <softlips_sugarbay@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> hund, feks. en retriever.
>
> - eller hvis du ikke vil have ansvaret og udgifterne forbundet med en hund

Jeg vil så sige, at den ene af vores bengalere kan sagtens gå tur i moderat
tempo og følger fint med
når vi trækker let i selen (undtagelsen er så lige, når han sidder på toppen
af mit hovede med alle sine
kløer boret ned i hjerneskallen )
Claus

Fra : Allan

Dato : 07-04-06 14:32

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg har længe ønsket at få mig en kat jeg kunne gå tur med.
Hej NG
Og tak for svar

Æv nå men så lader jeg være med at prøve.

Det var jo mig og ikke kattene der ville på tur.

Og det der med hund er ikke så godt. Dem er jeg allergisk over for. Ja og
lidt kat

Nå jeg må pumpe cyklen for at få lidt motion.

Mvh Allan

Fra : sn

Dato : 13-04-06 07:29

Allan wrote:
> Hej NG
snip en hel masse...
> Og hvad sker der lige oppe i hovedet på Rocke, når han ser et størrer
> område.
> Jeg mener at nu hvor han bliver i haven, ja så er det dumt at vise ham
> resten af verdenen.!

http://www.comics.com/comics/kitncarlyle/archive/kitncarlyle-20060408.html

Med venlig hilsen

Susanne

Forsøg ikke at lære din kat tricks
- den kender i forvejen alle de tricks der findes.