OT: Hund stjålet
Fra : JR 2610

Dato : 03-04-06 10:51

Ved godt at dette ikke er en hundegruppe, men jo flere som bliver
orienterede, jo bedre!
Så undskyld dette OT-indlæg... kopieret fra hunde-ng.

Dette sætter jeg ind for vedkommende:
Jeg har en STOR bøn! - Dette er ikke en aprilsnar, det er desværre en
sandfærdig hændelse.

Vi har været udsat for noget af det værste en hundeejer kan udsættes
for. Vi har den 31/3-06 haft indbrud, og de tog vores lille tævehvalp
(Welsh Corgi Cardigan) på 14 uger incl. snor, halsbånd samt alle
hendes papirer/stambog samt lidt andre småting.

Jeg vil gerne appellere til indbrudtyven om, at levere hunden tilbage.
Alle hundeorganisationer samt hundeinteresserede er
informerede...denne tragiske nyhed løber som en steppebrand på nettet
i øjeblikket. Du, indbrudstyv...behøver ikke at aflevere hende til os,
find den nærmeste dyrlæge, politistation eller dyreinternat...
Jeg be'r dig; hvalpen er endnu ikke vaccineret, hvilket kan være
farligt for hende. Alle dyrlæger ved besked, da Den Danske
Dyrlægeforening også er informeret.

Jeg vil be' alle om, at videresende dette til alle i jeres adressebog.
Vi håber at få så meget hjælp, som overhovedet muligt, og håber dette
kan forhindre, at hvalpen sælges videre til 3. part. - Jo flere, der
bli'r gjort opmærksomme på, at denne ny-indkøbte hvalp kan være
stjålet, jo større chancer er der for, at vi får hende hjem igen.

Det er en svær tid for os voksne, men værre er det for vores 3 piger
på 5, 7 og 10 år. Hvordan forklarer man sit barn, at verden nogle
gange kan være frygtelig og hård, og at de risikerer, at miste noget
af det dyrebareste de nogensinde har fået!?

Her er lidt information:
Vi har 31/3 2006 hos kennel Vistruphus i Roskilde oplevet det at ha'
indbrud. Denne gang gik man åbenbart efter noget mere end bare lige et
kamera. Vores Lille Amélie på blot 14 uger er blevet stjålet,
endvidere alle reg. papirer heriblandt stambog, desuden har man taget
sig den frækhed at tage hendes halsbånd og hundesnor med. Amie er
endnu ikke vaccineret, da hun har haft lidt maveonde, dette bekymrer
mig meget. Jeg er i chok og kan ikke fatte hvad der er sket...
JEG BEDER ALLE: Hjælp os; hold øjne og ører åbne. Vi vil så gerne ha'
vores Amie hjem igen! - Dusør gives kr. 3000,- Læs evt. mere på vor
hjemmeside www.vistruphus.dk

Jeg håber, I kan hjælpe os!...Hvalpen er også efterlyst via
www.corgi.dk , www.hunde-info.dk, www.dru.dk samt mange andre
hjemmesider og organisationer. Endvidere er politiet, DKK,
hunderegistret og Den Danske Dyrlægeforening kontaktet.

Jeg søger så meget hjælp, som overhovedet muligt. Det skal ikke være
nogen hemmelighed, at jeg i går kl. 22.00 kontaktede politiet for at
høre, hvorledes det stod til; om man havde fundet noget nyt i sagen.
Jeg er skuffet og såret over den måde man tackler en sådan
situation...det er jo en hund ikke et barn vi taler om ((

Mange hilsner,
Henriette Vistrup Sørensen
www.vistruphus.dk

Fra : Maria Hansen

Dato : 03-04-06 12:27

Åh, det var dog det værste (:0) Håber i finder den lille.

Jeg har sendt råbet om hjælp videre til alle på min mailliste - jeg bor
nemlig også i Roskilde.

Giv mig endelig en opdatering

Med venlig hilsen
Maria Hansen og misseerne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-04-06 16:58

> Mange hilsner,
> Henriette Vistrup Sørensen
> www.vistruphus.dk

Du får intet ud af at skrive herinde - jeg siger det bare.

Du skal gå ned i den lokale by og opsøge de kriminelle narkomaner med
videre.

Fortæl om sagen og sig der er 5.000 kroner i dusør til den, der kommer med
hunden. Sæt evt. plancher op i farver alle de steder, hvor narkomanerne
holder til, og fortæl hvor og hvornår den blev stjålet.

Hvis du er hurtig, vender hunden tilbage - ellers ser du den aldrig.

Gør helt klart for de lokale narkomaner, at det er en "findeløn" - og at de
skal ringe, hvis de "finder den". Jeg har før gjort det med succes. Jeg fik
ikke alle sagerne tilbage - men en del af dem.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hanne Engermann

Dato : 04-04-06 16:00

Hold også et vågent øje med www.dyrenettet.dk - www.dba.dk og
www.papkassen.dk .
Det kunne jo være, den blev sat til salg et af stederne.

Jeg kommet jævnligt på QXL (auktionssted på nettet), hvor også dyr
bliver sat på auktion - Skal nok se efter.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 16:24

Hvalpen er hjemme igen. Kilde: http://www.vistruphus.dk

Tina

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-04-06 17:09

> Hvalpen er hjemme igen. Kilde: http://www.vistruphus.dk

Sikke en dejlig slutning på det "eventyr"..

--
/Jan W Nielsen