Min overbos hund
Fra : Lene

Dato : 26-05-06 08:37

Hvad gør jeg lige?
Min overbo gør det at han overlader sin lille terrier til at være alene
hjemme i mange timer ad gangen. Han er alkoholiker, pensionist, og bruger
sine dage på den lokale knejpe.
Jeg har talt pænt med ham mange gange om problemet, men der sker ikke noget.
Har talt med politiet. De fortæller mig at de intet kan gøre, hvis det ikke
drejer sig om at hunden bliver efterladt flere dage ad gangen.
Har I nogle gode råd til mig?
MVH Lene

Fra : pwh

Dato : 26-05-06 09:07

Lene wrote:
> Hvad gør jeg lige?
> Min overbo gør det at han overlader sin lille terrier til at være
> alene hjemme i mange timer ad gangen. Han er alkoholiker, pensionist,
> og bruger sine dage på den lokale knejpe.

En voksen hund kan holde sig 12 timer uden problemer,
så efterlader han ikke hunden længere end det bør du nok
blande dig uden om.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-05-06 10:59

Lene skriblede bla:
> [...]
> Jeg har talt pænt med ham mange gange om problemet, men der sker ikke
> noget. Har talt med politiet. De fortæller mig at de intet kan gøre,

Der er nok intet at gøre med mindre hunden gøer meget og dermed er til gene
for dig og andre.
Normalt vil hunden formentlig sove det meste af tiden den er alene.
Man kan så diskutere om det er dyreplageri, men andre går jo på arbejde op
til 9-10 timer hver dag hvor hundene også er alene.

Prøv at tage en snak med ham om du evt kan passe den i nogen timer om dagen,
så kan i gå en tur medens han bøjer albuen

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 26-05-06 12:12

"Lene" <lesletdette@satzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har talt med politiet. De fortæller mig at de intet kan gøre, hvis det
> ikke drejer sig om at hunden bliver efterladt flere dage ad gangen.

Ingenting. Det er helt normalt at folk her i landet lader deres hund være
alene medens de er på arbejde, altså 8-10 timer. Det er ikke et stort
problem for en hund, de fleste hunde hviler den største del af deres tid.

Mvh
Søren

Fra : Lene

Dato : 26-05-06 12:29

Søren skriver:

> Ingenting. Det er helt normalt at folk her i landet lader deres hund være
> alene medens de er på arbejde, altså 8-10 timer. >
Ok. Men jeg har det altså skidt med de der 15-16 timer hvor hun er alene
hjemme.
Men det er så mit problem og måske skal jeg bare slappe af overfor det.
Tak for jeres inputs..
MVH Lene

Fra : Søren LH

Dato : 26-05-06 12:49

> [...]
> hjemme.
> Men det er så mit problem og måske skal jeg bare slappe af overfor det.

15-16 timer er godt nok i overkanten, det giver jeg dig ret i. Du kan høre
Dyrenes Beskyttelse ad, hvad de mener.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 26-05-06 13:09

> 15-16 timer er godt nok i overkanten, det giver jeg dig ret i. Du kan
> høre Dyrenes Beskyttelse ad, hvad de mener.
>
> Mvh
> Søren

15-16 timer uden mulighed for at kunne besørge vil jeg også
mene er dyreplageri, men hvorfor ikke tilbyde at lufte den selv
hvis du nu har ondt af den.

/Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-05-06 13:55

pwh wrote:

> 15-16 timer uden mulighed for at kunne besørge vil jeg også
> mene er dyreplageri, men hvorfor ikke tilbyde at lufte den selv
> hvis du nu har ondt af den.

Vores hund dyrplager sig selv så. Når det regner uden for kan den sagtens
holde sig 1-2 dage :)

--
Per, Esbjerg

Fra : pwh

Dato : 29-05-06 15:57

> Vores hund dyrplager sig selv så. Når det regner uden for kan den
> sagtens holde sig 1-2 dage :)

Det var satans, kan den virklig holde sig så længe,
hvilken race er det.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 29-05-06 17:05

> Det var satans, kan den virklig holde sig så længe,
> hvilken race er det.
>
> /Jens
>----------

ebbe, cairnen her, skal da heller ikke noget som helst udenfor så længe det
regner..med mindre han bliver tvunget til det..og det gør han!, så hellere
holde sig. min gamle gravhund gjorde det også.
mvh. marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-05-06 18:59

15 timer er for meget. Men det afhænger helt af den kredsformand som
Dyrenes Beskyttelse har i området. Nogen er gode til at tale med folk,
andr eikke, og enkelte forkludrer det mere end godt er.

Jeg kontaktede engang DB angående en hnd der var alene 23 timer i
døgnet, og kun blev luftet ved at stå 10 minutter ude i en snor.
Kredsformadnen fra DB kom og konstaterede at snoren kun var 4.5 meter,
men den skulle være 5 meter, så ville alt være i orden. Nu var den
manglende egentlig ikke det største problem. Og så sige at alt var i
orden!

Prøv at kontakte DB og få et indtryk af den kredsformand, hvis
vedkommende virker saglig nok skulle de nok kune gøre noget også uden
politiets hjælp.

Hilsen Kim