Hvilket foder skal jeg vælge?
Fra : Leyna

Dato : 21-05-06 22:31

Nu er det ikke fordi mine hunde vantrives på deres foder og de er
heller ikke kræsne, men jeg har fået to problemer på halsen. De har
begge temmelig tør hud (og Hans skæller meget), og så er Hans for tyk.

Dyrlægen anbefalede mig at bruge fiskeolie, men ikke til Hans, som er
den der er mest plaget af tør og skællet hud, for han skulle gerne
lidt ned i vægt samtidig, så er der nogle af jer kloge hoveder, der
har en ide til hvordan jeg får disse to ting kombineret?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Sanne

Dato : 22-05-06 09:57

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Hejsa.

Jeg ser også altid at man anbefaler fiskeolie til tør hud...og hund

Mine hunde får fiskeolie hver dag og de har fået utrolig tør hud. På nær
vores hvalp som får andet foder end de store hunde.
Hun havde lidt tør hud for nogle måneder siden, men det er forsvundet igen.

Jeg tænkte om det kunne være noget andet der gør det ??

Mvh
Sanne

Fra : Leyna

Dato : 22-05-06 11:13

On Mon, 22 May 2006 10:57:08 +0200, "Sanne" <lochnees@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>Hun havde lidt tør hud for nogle måneder siden, men det er forsvundet igen.
>
>Jeg tænkte om det kunne være noget andet der gør det ??

Det kan det sikkert, og derfor har jeg heller ikke umidelbart tænkt
mig at bruge fiske olie, men vil forsøge at finde et lødigt foder, som
måske kan rette op på det. Det har hjulpet min ene kat helt utroligt
at skifte til Royal Canin sensitive skin, så måske skulle jeg forsøge
det til hundene osse...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 22-05-06 10:26

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
---------

du kunne prøve olivers, de har også en light variant. jeg bruger det ikke
selv, da mine bliver barfet, og har aldrig haft brug for noget ekstra i form
af olie ell. lign. pelsen er meget flot på alle 3.
mine katte får olivers.
men de jeg kender,der bruger olivers til deres hunde, har kun positivt at
sige.
hvad man kan læse ud fra deklarationerne på deres foder, er der brugt gode
råvarer, bla.god protein og fedtsyrer feks., som er vigtigt når vi taler
pels og hud. desuden er det fri for kunstig tilsætningsstoffer, som er en af
mine kæpheste når vi taler hundefoder. (allergi fremkaldende).

det var mit bud..(-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 22-05-06 11:16

On Mon, 22 May 2006 11:25:44 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>pels og hud. desuden er det fri for kunstig tilsætningsstoffer, som er en af
>mine kæpheste når vi taler hundefoder. (allergi fremkaldende).

Det lyder som om mange er glade for Olivers, og lige præcis det med
tilsætningsstoffer har jeg faktisk ikke tænkt så meget over, men det
er da en meget vigtig detalje, når nu man har en allergihund. Jeg vil
forsøge om jeg kan skaffe det et sted i nærheden, ellers må jeg nøjes
med Royal Canin til at starte med. Det VED jeg nemlig at jeg kan
skaffe i nærheden.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 22-05-06 11:21

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

du kan få et over nettet, www.olivers.dk
min tæve som kom i sommers, fik royal canin i sit tidligere hjem, men sikke
et jammerlig pels hun havde..tynd, tør og kedelig i farven..
det er den ikke mere!.. men der er selvfølgelig forskel fra mærke til mærke,
og fra hund til hund..

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 22-05-06 11:43

Leyna skriblede bla:
>Jeg vil
> forsøge om jeg kan skaffe det et sted i nærheden,

Du der det bliver sgu da leveret du lige til døren du

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-05-06 17:40

On Mon, 22 May 2006 12:43:02 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:
>
>Du der det bliver sgu da leveret du lige til døren du

Hehe... ja det ser jeg jo nu. Det skal vist afprøves.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 11:57

> Jeg vil
> forsøge om jeg kan skaffe det et sted i nærheden,

De levere lige til døren, så du skal bare bestille på www.olivers.dk.
De har også noget lakseolie. Omega3 Boost hedder det vist.

Olien hjalp i løbet af en uge på Biva`s pels, der også var meget skællende
på et tidspunkt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 22-05-06 17:41

On Mon, 22 May 2006 12:57:08 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

> [...]
>De har også noget lakseolie. Omega3 Boost hedder det vist.
>
>Olien hjalp i løbet af en uge på Biva`s pels, der også var meget skællende

Joeh, men nu skulle Hans jo osse gerne lidt ned i vægt...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 22-05-06 12:33

Leyna skriblede bla:
> [...]
> lidt ned i vægt samtidig, så er der nogle af jer kloge hoveder, der
> har en ide til hvordan jeg får disse to ting kombineret?

http://www.henne-pet-food.dk/

Kan også anbefales og bringes til døren.
Er generelt vistnok lidt billigere end Olivers.
Har faktisk brugt det i mange år, men skiftede da min fældede ualmindeligt
meget.
Ville så prøve Olivers om det hjalp på fældningen og det gjorde det ikke
hvorefter jeg invisterede i en kraftigere støvsuger.
Nu pt fælder han ikke mere så jeg tører ikke skifte tilbage til Henne-peet
food.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-05-06 13:03

Leyna wrote:
> [...]
> lidt ned i vægt samtidig, så er der nogle af jer kloge hoveder, der
> har en ide til hvordan jeg får disse to ting kombineret?

Man kan købe noget Omega-3 på spray hos dyrlægen. Det er hundedyrt
men godt.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Larsen

Dato : 22-05-06 21:55

> [...]
> lidt ned i vægt samtidig, så er der nogle af jer kloge hoveder, der
> har en ide til hvordan jeg får disse to ting kombineret?

Prøv Sportsmans Pride www.sportsmans.dk

Mine svigerforældre (deres hund) gik over til denne, det har virket på
pelsen, som nu er blank og smuk.

Vh

Per