hvornår afliver man sin hund ? ( alder )
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-05-06 21:40

sider som jeg tidliger har nævnt i Italien Vagthunden er blevet rigtig
gammel - han kan kun rejse sig med besvær han har ånde nød og han
halter når han går - hans pels ser farlig ud ( den er ikke lige sådan
at rede ud ) ...han for for 1500 kr om måneden hjerte medicin + smerte
stillende ... men på den anden side så virker han ikke ellers til at
vandtrives når han ligger der og dyrelægen hernede nægter at aflive
ham og det bliver han da så heller ikke .... men er der et punkt hvor
det er synd at holde liv i en hund ?
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Kito

Dato : 20-05-06 06:08

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppe.nz> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandtrives når han ligger der og dyrelægen hernede nægter at aflive
> ham og det bliver han da så heller ikke .... men er der et punkt hvor

Få dig en anden dyrlæge. Din dyrlæge som ikke vil aflive ham, når han er syg
( jeg ved ikke alderen på hunden) ,
skyldes at han kan se en indtægt ved din hund. Dyrlæger er ikke dumme, de
afliver ikke deres indtægtkilder.

Vh
Poul Jacobsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-05-06 17:44

On Sat, 20 May 2006 07:08:23 +0200, "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>( jeg ved ikke alderen på hunden) ,
>skyldes at han kan se en indtægt ved din hund. Dyrlæger er ikke dumme, de

tjaaaee nu er det ikke min hund - men italienske dyrlæger holder godt
nok liv i kræet så længe det kan kravle

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jesper HVL

Dato : 20-05-06 10:09

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> vandtrives når han ligger der og dyrelægen hernede nægter at aflive
> ham og det bliver han da så heller ikke .... men er der et punkt hvor

Tiden er vist inde hvis: hunden har konstante smerter, åndenød, dårligt
kan rejse sig, halter og ligner et dødt gulvtæppe.

I modsætning til din "gamle far" har du faktisk muligheden for at hjælpe
din hund til en god afslutning på den tilværelse I har haft sammen.

Det lyder lidt som om du _egentlig_ godt ved at tiden er inde - men at
det gør ondt at tage beslutningen. Jeg synes du skal tage en god dag med
din hund, og så gøre hvad du ved er rigtigt: Tale med en anden dyrlæge.

Mvh
Jesper

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-05-06 17:44

On Sat, 20 May 2006 11:08:42 +0200, Jesper HVL
<jhvl@_nospam_mail.tele.dk> wrote:

>Tiden er vist inde hvis: hunden har konstante smerter, åndenød, dårligt
>kan rejse sig, halter og ligner et dødt gulvtæppe.

jaee det er den da ... men på den anden side når han bare ligger der
ude så synes jeg nu ikke han ser ud til at lide ( nu er han så også
proppet med smerte stillende mm. )

>I modsætning til din "gamle far" har du faktisk muligheden for at hjælpe
>din hund til en god afslutning på den tilværelse I har haft sammen.

ja jeg talte med en dyrlæge en gang om det hvor jeg rejste i tog hun
sagde noget meget vist : hvis man har haft en go hund i så og så mange
år og den ikke længer trives så - bør man give den en værdig død.

>Det lyder lidt som om du _egentlig_ godt ved at tiden er inde -

som sagt ikke min hund - men min onkel ved det godt - men det_er_jo
ikke nemt sådan noget - tænker på min egen hund som jeg hvor sygt det
måske kan lyde - nok nære varmer følser for ind de fleste mennesker
jeg har mødt hende ville jeg ALDRIG ku aflive - eller ja skulle
tarmene hænge ud af hende

>men at
>det gør ondt at tage beslutningen. Jeg synes du skal tage en god dag med
>din hund, og så gøre hvad du ved er rigtigt: Tale med en anden dyrlæge.

jeg vil nævne det for ham

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jesper HVL

Dato : 21-05-06 14:36

Hey

> jaee det er den da ... men på den anden side når han bare ligger der
> ude så synes jeg nu ikke han ser ud til at lide ( nu er han så også
> proppet med smerte stillende mm. )

Det er jo lige dét...

> ja jeg talte med en dyrlæge en gang om det hvor jeg rejste i tog hun
> sagde noget meget vist : hvis man har haft en go hund i så og så mange
> år og den ikke længer trives så - bør man give den en værdig død.

Det kan jeg kun være enig i. Jeg tror at både mennesker og hunde har en
fornemmelse for hvornår tiden er gået. Men hvor mennesker som regel kan
sige det, kan hunden ikke. Så man bør også være ekstra opmærksom på dens

> [...]
> måske kan lyde - nok nære varmer følser for ind de fleste mennesker
> jeg har mødt hende ville jeg ALDRIG ku aflive - eller ja skulle

Ok ... jeg havde ikke lige opfattet at det var din onkels hund.

Jeg har fået aflivet min kat engang. Den fik en hjerneblødning så den
blev lidt lam på bagdelen. Den fik da også én uge til at "komme sig".
Det var desværre helt tydeligt at de gik langsomt værre og værre. Og det
var ikke let at tage beslutningen. Men det var det rette tidpunkt.

Mine forældre har også lige måtte aflivet deres 5 år gamle brune cocker
Dyrlægen troede først det bare var lidt hold i ryggen, men det
viste sig at være diskosprolapser. Så store, at chancen for at overleve
en operation var stort set nul.

Det var heller ikke let for dem at tage den beslutning. Men igen - tiden
var inde.

Håber i finder en løsningen...

Mvh
Jesper

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-05-06 18:13

> [...]
>måske kan lyde - nok nære varmer følser for >ind de fleste mennesker
>jeg har mødt hende ville jeg ALDRIG ku >aflive - eller ja skulle

Det er nemt at se når andre holder urimeligt liv i et uhelbredeligt
sygt dyr. Det er værre når det er en selv der holder liv i et sådant
dyr. Selv mennesker der opfatter sig selv som absolutte dyrevenner har
oplevet at det har ringet på døren og der stå en og siger.

God dag, Mit navn er .... Jeg er kredsformand i Dyrenes Beskyttelse
(eller anden forening) vi har lidt vi skal tale om med hensyn til din
hund.....

Ind imellem er man fristet til at give nogen et venskabeligt råd,
sådan opfattes det dog i reglen ikke.

Hilsen Kim

Fra : qfha

Dato : 20-05-06 19:36

Der ER svært, men at hunden har skavanker (ok måske store) er ikke
det samme som den ikke stadig har en god dagligdag, og hvorfor skulle
den så ikke også have et langt liv. Selv har jeg den holdning, at
fungerer hunden uden smerter og stadig selv kan besørge stort og
småt, så har den stadig et værdigt liv, og dermed også ret til et
liv.

En anden ting er det du nævner om pelsen, det er altså ejeren som er
forpligtiget til at holden den og kan den ikke redes ud, må man fatte
en stor saks og klippe det af, hunden er ligeglad med frisuren.

At det koster at få hunden til at fungere i dagligdagen uden smerter,
betaler man vel med glæde for alle de glade timer hunden igennem et
langt liv har givet en. Noget for noget.

mvh
qfha

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-05-06 11:48

On 20 May 2006 11:36:09 -0700, "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>fungerer hunden uden smerter og stadig selv kan besørge stort og
>småt, så har den stadig et værdigt liv, og dermed også ret til et

jamen det gør han sgu pelsen er lidt uleret men ellers ... med det
smerte stillende han for så ... tror jeg han er ok bare gammel !'

>En anden ting er det du nævner om pelsen, det er altså ejeren som er
>forpligtiget til at holden den og kan den ikke redes ud, må man fatte
>en stor saks og klippe det af, hunden er ligeglad med frisuren.

Hmm ja det er well bare at tage ham ned til en hunde klipper også køre
i bund

>At det koster at få hunden til at fungere i dagligdagen uden smerter,
>betaler man vel med glæde for alle de glade timer hunden igennem et
>langt liv har givet en. Noget for noget.

ja nu er det som sagt ikke min hund og ejeren mangler bestemt ikke
penge så ...

hvor om alting er så har jeg talt med min onkel og hans kone om det op
af dagen og de nænner ikke at få ham aflivet som tingene er nu ...
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-05-06 12:58

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> vandtrives når han ligger der og dyrelægen hernede nægter at aflive
> ham og det bliver han da så heller ikke .... men er der et punkt hvor

For mig lyder det som det er tid til at sige farvel.
Personligt vil jeg selv gøre det når jeg hver morgen når man står
op tænker at det bliver endnu en hård dag for hunden.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk