erfaring med opsigelse af hundesygeforsikr~
Fra : HvB

Dato : 17-05-06 16:01

Er der nogen der har erfaringer med opsigelse af hundesygeforsikring efter
skade?

Kort fortalt har Victor 2 gange tidligere haft brug for forsikringen, men
med den ene skade over 2 udbetalinger.

Nu har han så været til en stor og meget dyr udredning hos dyrlægen (ca.
11.000). Først blev der taget almene blodprøver og prøve for tidligere
hjerte/lungorm. De var negative. dernæst en undersøgelse for eventuelle
rygproblemer, med efterfølgende røntgen og undersøgelse - uden resultat. Men
under narkosen så mavesækken fortykket ud og der blev derfor lavet en
kikkertundersøgelse med prøver der er sendt til analyse. Det ser ud somom
det er her problemet er og kan være meget enkelt (mavesår).

Men jeg står så med en stor regning og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg kan
forvente at få opsagt forsikringen, hvis jeg indsender regningerne.

Har nogen prøvet det?

Mvh

HvB

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 17-05-06 16:22

"HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
>Jeg står så med en stor regning og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg kan
>forvente at få opsagt forsikringen, hvis jeg indsender regningerne.

Det kommer nok an på hvilket selskab, der har forsikringen.
Mine hunde er sygeforsikret i Dyrekassen Danmark, og da min ene hund har
pådraget sig en blodsygdom, der har medført en langvarig behandling med
binyrebarkhormon og mange kontroller af blodprøver, samt en fjernelse af
milten som det sidste, kender jeg udmærket til tvivlen, om selskabet vil
opsige forsikringen på grund af for mange og for store regninger. Det har
indtil nu slet ikke været på tale, men af forsikringsbetingelserne fremgår
det, at det maximale årlige erstatningsbeløb er 20.000 kr.
God bedring til din hund.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 19-05-06 11:34

Så vidt jeg ved, er det kun Alm. Brand, som opsiger forsikringerne, når man
bruger dem. Jeg flyttede i hvert fald alle mine forsikringer til
NOrdforsikring, da sagen blev "oprullet" i Hunden.

KH
Søs

Fra : dorthe jensen

Dato : 21-05-06 08:25

hej gruppe
ja vi har vores i top danmark og de er også meget flinke vi har sendt ind
for omkring 25000 på vores gd og der har ikke været brok, så dem har vi kun
positivt at sige om
hilsen dorthe