Mørkeræd hund
Fra : OZ7PUS

Dato : 11-05-06 23:56

Ja Har oplevet det en del gange med Bugsy nu .. om dagen er han umulig at gå
tur med uden snor .. han pisker afsted og skal undersøge alt.

Når vi så går tur her om aften/først på natten ja så er han klistret op ad
mine ben om der er snor på eller ej.. Han virker MEGET vagtsom når det er

Er det meget normalt at hunde skifter sind når det er mørkt ?
Har kun oplevet det med en anden hund .. Rottweileren vi havde hjemme Alle
også fremmede kunne vade ind og ud hele dagen men lige så snart det blev
mørkt gik der vagthund i den og kun familie og nære venner af huset kunne
vade ind uden at blive ædt

OZ3BTO

Fra : qfha

Dato : 12-05-06 06:41

Har du fået ham øjenlyst? Han kan være natteblind. Det møder man
ved begyndelsen af eksempelvis PRA.

mvh
qfha

Fra : fam. Ager

Dato : 12-05-06 07:24

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mørkt gik der vagthund i den og kun familie og nære venner af huset kunne

alle mine 3 er mere oppe på tæerne når det er mørkt, tæven tror jeg er angst
i mørket, hun har det med at rende rundt og gø af "spøgelser", de 2 drenge
er bare mere opmærksomme på alt, ikke bange.

men det kan også have noget med synet at gøre, som det svar ovenover
beskriver. hvis synet svigter giver det usikkerhed, så muligheden er der.

mvh. marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-05-06 10:15

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> writes:

> Er det meget normalt at hunde skifter sind når det er mørkt ?

Siri er også bange i mørket. Alt skal skræmmes væk, men ikke om hun
selv vil begive sig udenfor lyset for at se hvad det er! Men nu er hun
også vokset op i Århus, hvor der aldrig er rigtig mørkt og ude ved
vores forældre på landet er der jo meget mørkt.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : joke

Dato : 13-05-06 19:40

> [...]
> mørkt gik der vagthund i den og kun familie og nære venner af huset kunne

For indtil 1 år siden havde vi en dejlig skt. bernhard, når jeg ikke var
hjemme om aften lå den og passede på konen indtil jeg kom hjem så gik den
ind på sit værelse og lagde sig til at sove en god dyb søvn, engang gik
konen mig i møde med hunden og den blev meget gal og havde jeg ikke sagt hej
tør jeg ikke tænke på følgerne, skal dog også sige jeg kom vadende lige
rundt om et hjørne hvor der var 5 meter mellem os.

Med det tror jeg at hunde er mere vagtsomme om aften/natten

Hilsen

Johnny

Fra : Mikael

Dato : 14-05-06 08:54

Hej, jeg har en golden retriever, og generelt er der jo ikke meget vagthund
i dem, men en aften jge var gået i seng, kom kæresten hjem fra byen og Jack
tændte helt af, og kæresten turde ikke komme ind før jeg kom ned og tændte
lyset så Jack kunne se hvem det var, og så blev han helt forlejen. Men det
er nu en meget rar ting at vide at han reagerer på den måde når vi er gået i
seng...
I den DcH hvor vi går, bliver vi nogengange bedt om at gå vagt til
sommerfester og byfester osv, den første gang var jeg lidt skeptisk for, ja
en golden er der ski´ da ingen der har respekt for, og det værste der kunne
ske var nok at han slikkede nogen ihjel.
Men ligeså snart han bliver lukket ud af bilen er han en helt anden hund.
Han er meget mere vagtsom! Og folk gå som regl ikke hen og snakker med ham
før de har spurgt. Heller ikke dem der måske lige har fået en tår over
tørsten.
Så jeg tror slet ikke man kan sammenligne sin "hjemme-om-dagen-hund" og den
som mn går med om natten...
Ikke her i huset, ihvertfald.

Winnie