Plejebarn
Fra : pwh

Dato : 11-05-06 21:31

Så har jeg pt en hund på prøve som jeg har lovet at passe
2 uger i sommerferien hvis det går godt.
Felix er en Border/Lab blandingshan på 2 år (kastreret) som
er en sød og rar hund som mine kender nogenlunde i forvejen.
Men en ting er at mødes på Engen og noget andet er at komme
på ens eget territorie, derfor krævede jeg at vi lavede en prøveovernatning.
Det er gået helt fint indtil videre, Felix blev afleveret i morges og fes rundt og
skulle undersøge det hele, han er ikke den der provokerer, men underkastede
sig straks begge mine som også er fysisk langt stærkere.

Det spændende for mig var da vi skulle ned på Engen og han skulle rende frit,
en ting er at han adlyder sine ejere, noget andet var om han gjorde det med mig.
Men det fungerede helt fint, første tur var han self noget forvirret, men anden tur
vi gik til aften behøvede jeg kun at kalde på ham 1 eller 2 gange, og han kom straks.

Så jeg har aftalt at han er velkommen til at værer her i 2 uger, det giver jo også
mig noget træning i at have 3 hunde som jeg regner med at have om 2-3 år.

Det eneste der har været er at han har været lidt for underkastende overfor Tyson,
felix skal hen og slikke Tyson i mundvigen 20 gange i timen.
det plejer normalt at irrerterer Tyson så han til sidst brummer lidt.
Men ikke en lyd har jeg hørt fra Tyson, men til gengæld er Angel begyndt at gå
imellem når Felix bliver for belastende for ham.

Det er heller ikke nemt at komme ind som fremmed hund i sådan en sammenspist flok,
så jeg har da haft lidt ondt af Felix til tider, men alternativet for ham er
2 uger på en pension, så vil jeg alligevel mene han har det bedre hos os.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 11-05-06 22:17

pwh wrote:

> [...]
> men alternativet for ham er 2 uger på en pension, så vil jeg
> alligevel mene han har det bedre hos os.

Det er da dejligt at det gik så nemt for ham og flot at Tyson accepterer
hans forsøg på at indynde sig. Det er nok borderen i ham der får ham både
til at underkaste sig og til at adlyde dig. Bordere er ikke altid så loyale
overfor deres ejer. Nogle er selvfølgelig voldsomt ejerfixerede, men andre
er bare så "store pleasere" at de vil gøre what ever for at behage den der
lige nu ser ud til at have kommandoen
Hvis han skulle bo fast hos Jer ville der formentlig gå langt over et halvt
år før han vile begynde at vise bare lidt af hvad han egentlig indeholder af
personlig vilje

Held og lykke med feriebarnet

Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 11-05-06 22:51

> [...]
> voldsomt ejerfixerede, men andre er bare så "store pleasere" at de
> vil gøre what ever for at behage den der lige nu ser ud til at have

Der kan måske værer noget der, godt nok mener jeg selv at jeg plejer
at have rimeligt styr på hunde, men det undrede mig lidt hvor godt Felix
adlød mig. Han er rimeligt godt opdraget, men slet ikke så lydig som mine.

> Hvis han skulle bo fast hos Jer ville der formentlig gå langt over et
> halvt år før han vile begynde at vise bare lidt af hvad han egentlig
> indeholder af personlig vilje

Det kunne man tænke sig, men det kommer nok aldrig på tale

> Held og lykke med feriebarnet

Tak skal du have, lige nu ligger han og flæsker ude i midtergangen
Der er sket meget for sådan en lille størrelse som ham idag,
og han er ikke engang forberedt på at festen slet ikke stopper her.
Mine hunde har jo adgang til hele grunden/huset døgnet rundt,
det er han ikke vant til hjemmefra, så han skal værer forberedt på
at ræve/tyve/morder jagte sætter ind efter mørkets frembrud

/Jens

/Jens

Fra : Anette

Dato : 11-05-06 23:13

pwh wrote:
> Mine hunde har jo adgang til hele grunden/huset døgnet rundt,
> det er han ikke vant til hjemmefra, så han skal værer forberedt på
> at ræve/tyve/morder jagte sætter ind efter mørkets frembrud

*LOL*
Hvis borderen er kraftig i ham ,skal du ( som flokleder) passe lidt på ham-
at han ikke bliver bange.
Bordere er altid på vagt. Man siger de lever efter pricippet: "Bare fordi
man ikke kan se bjørnen er det ikke ensbetydende med at der ikke er nogen
bjørn".
De bordere jeg har kendt til og selv haft har hver især haft deres egen
"mare" - min sidste, Mickey - var rædselslagen for lyn. Et lille glimt på
himlen af et lyn - ikke nødvendigvis med lyd på - men så gik han altså hjem.
Min superlydige hund gik bare hjem!..??...tsk tsk jeg kunne råbe lige så
tosset jeg ville - han gik hjem. ) NÅ, ja det var jo til at leve med,
når det var det eneste tidspunkt han ikke lysterede til punkt og
prikke.

/ Anette

Fra : pwh

Dato : 12-05-06 06:22

> *LOL*
> Hvis borderen er kraftig i ham ,skal du ( som flokleder) passe lidt
> på ham- at han ikke bliver bange.

Det er nu gået fint her i nat, han kom og vækkede mig med et bjæf kl 7
og render nu glad rundt, der er ikke meget ro over den hund

> Bordere er altid på vagt. Man siger de lever efter pricippet: "Bare
> fordi man ikke kan se bjørnen er det ikke ensbetydende med at der
> ikke er nogen bjørn".

Det er også et godt princip

> [...]
> egen "mare" - min sidste, Mickey - var rædselslagen for lyn. Et lille
> glimt på himlen af et lyn - ikke nødvendigvis med lyd på - men så gik

Sådan har Tyson det også med fyrværkeri, han er dog ikke rendt fra mig,
men nu kender jeg også hans skræk og undgår så vidt muligt at gå om
aftenen når der bliver fyret meget af.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-05-06 10:17

pwh skriblede bla:
> men alternativet for ham er 2 uger på en pension, så vil jeg
> alligevel mene han har det bedre hos os.

Min lille hund skal jo også i pension til sommer.
Er der mulighed for at du kan tage ham. Du har vel en dobbeltseng og han
fylder kun den ene side.
Jeg garanterer for at du ikke får ubudne gæster i de 2 uger.
Ligeledes får du ikke post og tømt skraldebøtte.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-05-06 12:13

> [...]
> han fylder kun den ene side.
> Jeg garanterer for at du ikke får ubudne gæster i de 2 uger.
> Ligeledes får du ikke post og tømt skraldebøtte.

Jeg tror at jeg kunne starte en lille forretning med det, en dame nede
på Engen var helt vild efter at jeg skulle passe hendes Lab i Juli mnd.
Jeg er heller ikke sikker på at det ville gå helt så fredeligt for sig med Milo,
det er nok ikke sansynligt at han ubetinget ville underkaste sig mine som Felix gør
Bare Tyson gik forbi ham skulle han slikkes i mundvigen, og brummede Angel lidt
af ham smed han sig med blottet strube foran hende.

Nå nu er Felix lige blevet hentet og jeg har lovet at passe ham i 2 uger i næste mnd,
det blive sjovt at se hvordan det spænder af

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-05-06 13:42

pwh skriblede bla:

> Nå nu er Felix lige blevet hentet og jeg har lovet at passe ham i 2
> uger i næste mnd, det blive sjovt at se hvordan det spænder af

Øhm har du spekueleret over om den laver ulykker når du er på arbejde ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-05-06 16:40

> Øhm har du spekueleret over om den laver ulykker når du er på arbejde
> ?

Det gør han ikke derhjemme, og der har han adgang til hele huset
ligesom mine har det, han må dog ikke ligge i møbler og sengene.
Men det skal jeg jo nok få lært ham

Ellers er det ikke de helt værdifulde ting jeg har han kan ødelægge,
og skulle det endelig gå galt er han jo forsikret.
Så jeg har truet med at han skal stå for udskiftning af diverse ting,
du ved med afslørende billeder af Felix med mine briller i munden
og den slags ikke spor opstillede billeder

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 12-05-06 17:02

> [...]
> du ved med afslørende billeder af Felix med mine briller i munden
> og den slags ikke spor opstillede billeder

vær lige obs på hvordan forsikringen dækker i de tilfælde..jeg har været
udsat for, med en tidligere hund jeg havde, som blev passet privat, han fik
pillet i kanten af et væg til væg tæppe, og dermed ville jeg jo gerne få det
erstattet via min forsikring. men det ville de ikke, da ham der passede min
hund, havde givet accept af dette, og var da ansvarlig for min hunds gøren!
og da han havde ladet dem alene hjemme for et kort stund og "ulykken" var
sket, var der ikke noget at gøre, ifølge forsikringen ville de have dækket,
hvis hundepasseren havde stået og set på, og gjort hvad han kunne for at
forhindre dette, altså skulle min hund have ødelagt tæppet, mens passeren
stod og sagde; fyfyfy sofus, det må du ikke, og hunden alligevel havde
fortsat med gøremålet.. ja, jeg var målløs.. og skiftede iøvrigt
forsikringsselskab..
så man skal lige være helt sikker om den nu også dækker hvor man tror den
gør.

udover det, så lyder det hyggeligt!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 12-05-06 18:08

> [...]
> forsikringsselskab.. så man skal lige være helt sikker om den nu også dækker hvor man

Ja de er gode til at sno sig de forsikringsselskaber, jeg tog som en selvfølge
at hundens ansvarsforsikring dækkede når den besøgte fremmede.
Men som sagt er der ikke det vildt dyre han kan ødelægge og han plejer ikke
at værer destruktiv derhjemme, han har da også værer noget så nem at
passe det døgn han lige har værer her.

> udover det, så lyder det hyggeligt!

Ja gør det ikke, jeg farer nok lige ud og køber nr 3 når han bliver hentet,
så bliver der alt for tomt her i huset, han er noget mere livlig end mine
2 er tilsammen. Det kommer sig nok af at han er vant til at der er 2 unger
i det hjem han kommer fra, så er der jo altid gang i et eller andet.
Mine er vant til at der altså er nogle døde perioder hvor man bare slapper af

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 12-05-06 18:37

> [...]
> i det hjem han kommer fra, så er der jo altid gang i et eller andet.
> Mine er vant til at der altså er nogle døde perioder hvor man bare slapper

få du dig nr. 3..en fra eller til mærker man såmænd ikke..((-;
her er en i huset der ser så underligt på mig, når jeg nævner den
sætning...GGGG..han ved hvordan jeg pludselig får en ekstra lempet ind ad
døren..GG..
mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 12-05-06 18:47

fam. Ager skriblede bla:
> her er en i huset der ser så underligt på mig, når jeg nævner den
> sætning...GGGG..han ved hvordan jeg pludselig får en ekstra lempet
> ind ad døren..GG..

Ok så ser det da ud til at der er EN normal i din familie

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 12-05-06 19:38

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> fam. Ager skriblede bla:
>
> Ok så ser det da ud til at der er EN normal i din familie
>
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>
>---------

det er så hvem du spørger...GGGG...vi har kun eet problem barn her i huset,
og det er såmænd det ældste af os alle..((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 12-05-06 19:43

fam. Ager skriblede bla:

> det er så hvem du spørger...GGGG...vi har kun eet problem barn her i
> huset, og det er såmænd det ældste af os alle..((-;

Ja og du kunne sikkert ikke tænke dig det anderledes
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 12-05-06 19:46

> fam. Ager skriblede bla:

> Ja og du kunne sikkert ikke tænke dig det anderledes
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>

>--

nej,hvorfor skal vi gå og ændre på hinanden?, det er vel det der giver
modspil i hverdagen, jeg må ikke tæve hundene og ungerne, så må det jo blive
den uartige dreng..((-;
mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 12-05-06 20:14

fam. Ager skriblede bla:

> nej,hvorfor skal vi gå og ændre på hinanden?, det er vel det der giver
> modspil i hverdagen, jeg må ikke tæve hundene og ungerne, så må det
> jo blive den uartige dreng..((-;

Erindrer at når vi holdt børnefødselsdage blev jeg bandlyst i huset da jeg
var i stand til at få hele selskabet af unger op i 5 gear og vi havde det
skide sjovt men det syntes konen ikke
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 12-05-06 20:45

> [...]
> var i stand til at få hele selskabet af unger op i 5 gear og vi havde det

kender det godt.. her er det bare omvendt..((-;
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 12-05-06 22:02

> Ok så ser det da ud til at der er EN normal i din familie

Kan du prale med det

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-05-06 22:19

pwh skriblede bla:

> Kan du prale med det

Konen er rimelig normal
Jeg er ikke
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-05-06 22:33

> Konen er rimelig normal
> Jeg er ikke

Det er heller ikke noget at stræbe efter

/Jens

Fra : pwh

Dato : 12-05-06 22:02

> [...]

> her er en i huset der ser så underligt på mig, når jeg nævner den
> sætning...GGGG..han ved hvordan jeg pludselig får en ekstra lempet

Jeg satser nu på at lade fornuften råde og lige vente 2-3 år,
ellers ender jeg op med for mange gamle hunde på en gang
om nogle år, jeg tror det er bedre med et naturligt generationsskifte.
Så når Tyson er 6-7 år og vel har ca 5 år tilbage vil det værer et
godt tidspunkt tror jeg.
Angel er også stadig alt for Farsyg, det er dårligt jeg kan få lov til
at kæle med Tyson uden hun skal møve sig ind, så en hvalp nu tror
jeg ville gører hende ked af det.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-05-06 23:23

On Fri, 12 May 2006 23:01:34 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>om nogle år, jeg tror det er bedre med et naturligt generationsskifte.
>Så når Tyson er 6-7 år og vel har ca 5 år tilbage vil det værer et

Regner du ikke med at de bliver ældre end 11-12 år?
Nu ved jeg jo godt at store hunde som regel ikke bliver så gamle som
de små, men jeg ved faktisk ikke hvad gennemsnitsalderen er for sådan
nogle lab-blandinger. Jeg satser dog på, at mine bliver omkring 18 år
uden at blive plaget af alderdommmens plager.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-05-06 09:19

> Regner du ikke med at de bliver ældre end 11-12 år?

Jeg vil sige det på den måde at hvis de bliver over 12 år vil jeg mene
at de lever på lånt tid, men jeg har da også mødt en del Labblandinger
på 14-15 år, men kender da også til mange hunde der er blevet aflivet
8-9 år gamle pgr en eller anden sygdom, så ca 12 år regner jeg med.

> [...]
> nogle lab-blandinger. Jeg satser dog på, at mine bliver omkring 18 år
> uden at blive plaget af alderdommmens plager.

Så bliver det nok en rekord hvis dine bliver 18 år
Men lede kat kunne jeg derimod godt MIStænke for at ville blive
16-18 år gammel bare for at irrerterer mig
Jeg kunne nemlig også godt tænke mig at komme hjem med en lille
killing til de 2 kødhoveder jeg har, men en kat mere er udelukket.
Min kat er alt andet en socaliceret med andre katte

Det er nu heller ikke noget jeg spekulerer over i hverdagen, der er
forhåbenligt lang tid endnu. En ting er at man ved at de har en begrænset
levetid ens kæledyr, noget andet er nok når tiden nærmer sig.
Der har man jo også rigtigt nået at knytte sig til dem, og man skal jo ikke
regne alt for meget med at de bare sover stille ind en nat.
Den dag jeg skal spille vorherrer og aflive en af mine dyr bliver ikke sjov,
men det må man tage med, det er nok første gang med den første hund
der er sværest kunne jeg forestille mig, jeg kunne feks slet ikke forestille
mig ikke at have Tyson, selv om han er belastende til tider

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-05-06 10:48

On Sat, 13 May 2006 10:19:01 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>på 14-15 år, men kender da også til mange hunde der er blevet aflivet
>8-9 år gamle pgr en eller anden sygdom, så ca 12 år regner jeg med.

Seiøst så har jeg regnet med omkring 10-11 år, men så er vi jo snart
halvvejs... *GYYYYS*

>Så bliver det nok en rekord hvis dine bliver 18 år

Det gør heller ikke noget!

>Men lede kat kunne jeg derimod godt MIStænke for at ville blive
>16-18 år gammel bare for at irrerterer mig

Katte kan vist godt blive over 20 år... bare så du er forberedt!

> [...]
>der er sværest kunne jeg forestille mig, jeg kunne feks slet ikke forestille
>mig ikke at have Tyson, selv om han er belastende til tider

Det bliver ikke nemmere, selvom man har prøvet det før. Har jo før
haft "genbrugshunde" som har været oppe i alderen da jeg overtog dem,
og det er lige svært hver gang. Mine nuværende hunde regner jeg så med
at få nogle flere år sammen med end de tidligere, for rekorden er
omkring 5 år. Det var min sidste hund, som jeg fik da hun var 10 år
gammel, så det var vist en meget pæn alder hun opnåede.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-05-06 12:01

> Seiøst så har jeg regnet med omkring 10-11 år, men så er vi jo snart
> halvvejs... *GYYYYS*

Ja og tide går hurtigere og hurtigere jo ældre man bliver synes jeg,
nå vi må glæde os over at vores hunde pt er i deres bedste alder

> Det gør heller ikke noget!

Det ville heller ikke rører mig, hvis de altså fungerede som de skulle.
Men det er ikke særlig realistisk, jeg kan ikke rigtigt se mig selv trave
afsted med Tyson i et afstadigt tempo som jeg ser mange gamle hunde
bevæge sig i.

> Katte kan vist godt blive over 20 år... bare så du er forberedt!

Det kunne den såmænd nok finde på, den slider ikke sig selv op

> [...]
> omkring 5 år. Det var min sidste hund, som jeg fik da hun var 10 år
> gammel, så det var vist en meget pæn alder hun opnåede.

Det kan man jo også sige taler for at man får sine hunde fra hvalpe af,
man har dem jo kort nok i forvejen.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-05-06 12:58

On Sat, 13 May 2006 13:01:03 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Men det er ikke særlig realistisk, jeg kan ikke rigtigt se mig selv trave
>afsted med Tyson i et afstadigt tempo som jeg ser mange gamle hunde

Jeg kan sagtens se mig selv trave afsted i adstadig tempo, men jeg kan
godt nok ikke se Vaks gøre det samme. *G*

>Det kan man jo også sige taler for at man får sine hunde fra hvalpe af,
>man har dem jo kort nok i forvejen.

Jeg har ikke fortrudt et øjeblik at jeg fik "gamle" hunde, for det var
ikke kun gamle dyr, men de var begge vanrøgtet. Jeg er utrolig glad
for at have gjort deres sidste leveår til de bedste i deres liv... og
nogle rigtigt gode år i mit eget.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-05-06 13:10

> Jeg kan sagtens se mig selv trave afsted i adstadig tempo, men jeg kan
> godt nok ikke se Vaks gøre det samme. *G*

Det kan jeg ikke, jeg får altid skyld for at gå alt for hurtigt,
mange af de joggere jeg møder overhaler mig da også kun lige akkurat

> [...]
> ikke kun gamle dyr, men de var begge vanrøgtet. Jeg er utrolig glad
> for at have gjort deres sidste leveår til de bedste i deres liv... og

Det er også fint nok
Jeg glæder mig så over forhåbentligt at kunne give mine hunde
et langt og lykkeligt med en god barndom i bagagen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-05-06 23:37

On Sat, 13 May 2006 14:10:05 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg glæder mig så over forhåbentligt at kunne give mine hunde
>et langt og lykkeligt med en god barndom i bagagen

Jo, men ærlig talt, så finder jeg en stor tilfredsstillese i at få
rettet op på en vanrøgtet og usikker hund, som bestemt ikke har haft
en lykkelig barndom i baggagen. At se sådan en underkuet og bange hund
skifte personlighed og blive selvstændig og sikker på sig selv, er
noget helt ubeskriveligt. Men Vaks er jo så min første hvalp, og det
er et helt andet forhold jeg har til ham end til genbrugshundene. Men
med Vaks har jeg aldrig haft brug for at genopbygge noget. Han har
aldrig vist tegn på hverken usikkerhed eller underkastelse. Det
prøvede jeg så med Hans (som jo osse en en genbrugshund), og den
udvikling har har vist har været helt fantastisk, og DET er en sejr.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk