UUUh! :-)
Fra : nana sørensen

Dato : 10-05-06 21:37

Hej gruppe...

Jeg tror dælme Baby er gravid, det lille myr! Siden hendes sidste
løbetid er hun blevet ret så rund om maven og har fået meget store og
lyserøde brystvorter. Er der nogen måde at være sikker på, bortset fra
røntgen hos lægen? Jeg har nemlig hørt at det skulle kunne skade de evt.
hvalpe meget, og det vil vi ikke risikere. Kan en læge se nøjagtigt hvor
langt hun er henne, hvis hun da virkelig ER drægtig? Problemet er nelig at
vores hundedagbog er blevet væk. Jeg kan derfor ikke huske HELT nøjagtigt
hvornår hun var i løb. Jeg MENER at det var helt sidst i marts/starten af
april, men jeg er absolut ikke sikker. Hendes forrige løbetid var sidst i
september, hvilket jeg er ret så sikker på, da jeg kan huske at de var
vanskelige omkring min fødselsdag d. 21. Den dagbog var bare guld værd og
den er simpelthen væk, desværre efter en dybt hektisk periode. Jeg er klar
over at det kan virke uansvarligt, og jeg bander mig selv langt væk for at
have forputtet den bog. Jeg husker som en hullet si, derfor skriver jeg alt
ned. Hun er ellers ikke påvirket bortset fra den vægtstigning, som
ellers ikke helt er hendes ting. Hun har altid været spinkel, hvor hun så nu
er blevet lidt "pøllet". Men hun er godt nok rund på en helt anderledes
måde, dog ikke ekstremt overhovedet. Hendes dievorter er synligt større og
mere farvede. Hun fælder en del emre end normalt, men det er måske
sommervarmen? Hun er altså ikke skaldet, fælder bare meget. Hun sover en
del, uden at det virker sygeligt og hun er da også ekstremt aktiv i
øjeblikket og nyder varmen i haven og på volden.
Giv mig råd folk. Jeg er helt på herrens mark her. Jeg har læst alt hvad jeg
kunne finde på nettet, men det er godt nok ikke helt så meget som jeg kunne
ønske. Jeg er klar over at de er drægtige i gennemsnit 63 dage osv, Jeg har
læst alt om fødekasser, en del om tilskud i form af ekstrafoder og næring,
men jeg mangler info omkring det hele, også tiden efter.
Kan hun være helt alene med hvalpene når de er født, eller skal vi være hos
hende hele tiden?
Må Peanut (faren) være hos hende, når hun skal føde, og bagefter?
Skal vi tage fri når det er oppe over, eller vil hun hellere klare det selv?
Hvis jeg kan tage hende med på arbejde, vil det så være den bedste løsning,
selvom hun så kommer til at blive flyttet lige efter, hvis fødslen går igang
i butikken?
Er det bedst at lade hende have fødekassen i stuen sammen med os andre, men
i et roligt hjørne, eller bør den i stedet stå i soveværelset hvor hvor
ingen er, bortset fra om natten?
Jeg er klar over at hun kan være falsk drægtig, men det lader slet ikke til
det, eftersom hun opfører sig HELT normalt og har gjort det hele tiden. Kan
det stadig være det?
Til dem der ikke ved det... Peanut og Baby er chihuahuas, dog ikke bittesmå
teacup-chi´s. Gør det nogen forskel i alt det her?
Del jeres gode råd. Måske er hun virkelig bare sommerfed lige nu, men så
bliver det næste gang.

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 22:23

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse news:44624ef0$0

> Del jeres gode råd. Måske er hun virkelig bare sommerfed lige nu, men så
> bliver det næste gang.

Det kunne godt lyde som om, at hun er omkring 4-5 uger henne. Bemærk om hun
tisser mere end normalt ?
Anyway- vi har lige haft et kuld hvalpe. De blev født i stuen og de var
herinde sammen med os, de første 4 uger, hvorefter de blev flyttet ind i
vores spisestue ( vinylgulv ).

Baby kan godt være alene med hvalpene. Hold dog lidt øje i starten om de
alle får mælk osv. Hun vil nok virke meget afvisende over for Peanut, i de
første par uger.

Det er nok bedst, at i er tilstede ved fødslen, hvis noget skulle gå galt.
Hvalpene kan også komme så hurtigt efter hinanden, at man lige skal hjælpe
med, at få dem fri af hinden og tørre dem lidt.

Hun vil højst sandsynligt begynde, at halse meget, når veerne starter.
Derudover skal hun tømme blæren, så et par ekstra ture ud med hende, når
veerne starter.

Hvis hun er gravid, vil i kunne mærke liv om et par uger. I starten er det
ikke så tydeligt, men det bliver det efterhånden, som hvalpene vokser.

Bibi -dagen før hun fødte 5 hvalpe:

http://tjekmig.dk/galleri/images/forum2/21320481240.jpg

--
Mvh. www.tjekmig.dk