Så er gizmo i hunde himlen
Fra : spoi@sol.dk

Dato : 06-05-06 08:08

Han blev aflivet i mandags.

HAn begyndte at få det skidt igen om fredagen. Kunne ikke holde tæt
igen osv.

Hvor er det underligt han nu ligger ude i haven. Men det var det
rigtige at gòre.

LN

Fra : M. Andersen

Dato : 06-05-06 08:16

<spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Årh det gør mig virkelig ondt at du har mistet Gizmo!
Stort kram og tanker til dig

Mette

Fra : pwh

Dato : 06-05-06 08:36

> [...]
> igen osv.
>
> Hvor er det underligt han nu ligger ude i haven. Men det var det

Trist at hører ;-(

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-05-06 09:49

spoi@sol.dk skriblede bla:
> Hvor er det underligt han nu ligger ude i haven. Men det var det
> rigtige at gòre.

Trist for dig men vi ved jo desværre at vi kun har dem på lånt tid
Du må have en ny Gizmo
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 06-05-06 10:44

On Sat, 6 May 2006 10:48:49 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>spoi@sol.dk skriblede bla:
>>
>Trist for dig men vi ved jo desværre at vi kun har dem på lånt tid
>Du må have en ny Gizmo

Man kan aldrig få en ny Gizmo (eller havd hunden nu måtte hedde), for
der er ikke to hunde der er ens.
Til gengæld kan man så midt i sorgen og savnet glæde sig over, at man
har haft nogle gode år sammen med en dejlig ven, og at man kan kan
"befri" vennen, når denne ikke kan mere. Det er mere end man kan gøre
for sine medmennesker...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim

Dato : 06-05-06 11:07

> [...]

>igen osv.

>Hvor er det underligt han nu ligger ude i haven. Men det var det

Meget trist at høre, jeg føler med dig.

Kim

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 06-05-06 11:46

ja en ny Gizmo får vi aldrig og vi får ikke en ny hund lige med det
samme.

LN

Fra : Jesper HVL

Dato : 07-05-06 20:44

Det gør mig ondt.
Det er altid trist, og det gør ondt, at miste sin bedste ven!

> ja en ny Gizmo får vi aldrig og vi får ikke en ny hund lige med det
> samme.

Jeg giver jer 4 uger

medfølende hilsner,
Jesper

Fra : fam. Ager

Dato : 06-05-06 13:34

[...]

-------

ææævvv, altså.. ))-:

men man kan så trøste sig med at han har været elsket og har haft et godt
liv, det er møghårdt at tage den tunge beslutning, men man er ikke i tvivl
om hvornår det er det rigtige tidspunkt..

medfølende hilsner herfra!

mvh. marie.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 18:08

<spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

>Hvor er det underligt han nu ligger ude i haven. Men det var det
>rigtige at gòre.

Det var trist. Min dybeste medfølelse.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 08-05-06 05:12

Jesper HVL skrev:

> Det gør mig ondt.
> Det er altid trist, og det gør ondt, at miste sin bedste ven!

Tak.

> Jeg giver jer 4 uger
>
> medfølende hilsner,
> Jesper

Tror nu det bliver et par år. Vi har altid haft hund, så nu må vi
se. Gizmo er ikke den letteste hund af fòlge i hælende på.

LN

Fra : Kim

Dato : 09-05-06 22:56

Jesper HVL skrev:

> [...]

Tror nu det bliver et par år. Vi har altid haft hund, så nu må vi
se. Gizmo er ikke den letteste hund af fòlge i hælende på.

Jeg var igennem det i efteråret, hvor min 9 år gamle schæfer gik hen og
døde, og der svor konen at vi aldrig skulle ha' en schæfer igen, hvorimod
jeg selv mente vi bare skulle vente nogen tid for lige at komme over tabet.
For 4 uger siden tog konen så fat i mig og spurgte, om det ikke snart var
tid at jeg fik en ny schæferhund, hvilket overraskede mig meget, da jeg
havde regnet med, at hun skulle ha' haft noget mere tid inden, og at jeg
skulle "bearbejdet" hende for at få lov at anskaffe en ny. Den eneste
betingelse der blev stillet var, at den nye ikke måtte ligne den gamle
(sort/gul), så nu går vi og venter på, at kunne hente den reserverede grå
schæfer som i dag er 4½ uge.
Jeg tror selv min kone er overrasket over, at hun så hurtig blev "klar" til
en ny schæferhund, jeg er i hvert fald, for hun er normalt meget svær at få
til at ændre mening, og som sagt havde jeg ventet, at jeg skulle være den
der skulle bringe det på bane, og "arbejde" for at få hende med på ide'n.

Så jeg forstår jer godt når i lige vil ha' tabet lidt på afstand inden i
tager stilling til om i skal ha' en ny hund, men jeg tror ikke der går flere
år, før i begynder at lede efter "afløseren".

Kim

Fra : Jesper HVL

Dato : 10-05-06 10:41

spoi@sol.dk wrote:

> Tak.

> Tror nu det bliver et par år. Vi har altid haft hund, så nu må vi
> se. Gizmo er ikke den letteste hund af fòlge i hælende på.

Det skal den heller ikke. Den skal have sin helt egen plads hos jer

Men for pokker... Mine forældre har lige måtte aflive deres 5 år gamle
brune cocker Dyrlægen troede først det bare var lidt hold i ryggen,
men det viste sig at være diskosprolapser (stavning... æææh?). Så store
at chancen for at overleve en operation var stort set nul.

Det er fandme trist - man bliver jo helt ked af det! Hun var simpelthen
den dejligste lille hund. Og den eneste vi endnu har mødt der kunne
kommandere/koste rundt med vores beagle uden at han brokkede sig over
det

Jeg giver dem også 4 uger

Mvh
Jesper

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-05-06 08:07

>Tror nu det bliver et par år.
4 uger er sikkert for lidt. Jeg oplevede 4 måneder som et godt
kompromis mellem 4 uger og 4 år...
Man får aldrig en hund der følger i hælene på en anden hund. Hvert
nyt liv er unikt. Der findes mennesker der vælger en ny hund der
ligner den gamle mest muligt, og giver den nye hund samme navn som den
gamle. Frustrationen vokser efterhånden som den nye King viser sig
ikke at kunne de ting som gamle King kunne udenad, og foretrækker at
gnaske i en gulerod i stedet for et kødben.

Hilsen Kim

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 08-05-06 12:04

Kim Christensen skrev:

> [...]
> ikke at kunne de ting som gamle King kunne udenad, og foretrækker at
> gnaske i en gulerod i stedet for et kødben.

Hvis vi købte en hund nu - så ville vi helt sikkert føle den fulgte
i hælene på gizmo.

Vi har aldrig nogen sinde prøvet ikke at have hund. Og nogle hunde
gør et større indtryk end andre. Gizmo er absolut den der har gjort
størst indtryk på os.

Så det ville slet ikke være fair overfor en ny hund at få den nu
eller i nærmeste fremtid

En anden ting er at vi lige nu heller ikke synes vi har lyst til en
lille uartig hvalp - en damp hvalp på speed .Vil vil prøve at have
et hjem uden jord og hundehår og vi vil nu koncentrere os om lille
Anna på 13 mdr og ja hendes legetøj, der er i hele huset

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 08-05-06 12:31

Vi har aldrig nogen sinde prøvet ikke at have hund. Og nogle hunde
gør et større indtryk end andre. Gizmo er absolut den der har gjort
størst indtryk på os.

-----------------

det er også svært at finde en "afløser" at se den nye hund som et nyt
individ, et nyt kapitel, uden at skæve til den gamle yndling, da min til
dato allerbedste hund og ven blev aflivet, fik vi den næste boxer ret
hurtigt efter, og det var en kunst, ikke at sammenligne, selv nu med den 3.
og 4. boxer i huset, så spøger samson stadig i min bevidsthed, han var den
bedste og en afløser for ham kommer aldrig har jeg indset. men det er svært
når man har været meget knyttet til en hund.

[...]

------------------------

hehe.. vores yngste var 2 da vi fik loui..han har nu ikke været slem, slet
ikke. og set i lyset af at den sidste hvalp var en cairn terrier, ja så var
han da en engel..GGG...

mvh. marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-05-06 20:59

>Hvis vi købte en hund nu - så ville vi helt >sikkert føle den fulgte i hælene på gizmo.

Det er også alt for tidligt nu. Hvor længe i skal vente er en meget
individuel sag, men også et spørgsmål om at finde frem til den
rigtige hund, når den tid kommer. Det er i al fald noget man skal
tænke på os racer hvor de rkun fødes 1-2 kuld hvalpe pr år på
landsplan.

>Gizmo er absolut den der har gjort
>størst indtryk på os.

Hunde med stærk personlighed er især svære at skulle skilles fra.De
vil gerne oleve noget, og man føler at man snyder dem for flere
oplevelser i livet når man siger farvel.

>Så det ville slet ikke være fair overfor en ny >hund at få den nu eller i nærmeste fremtid

Tiden skal være moden til det. Og så skal den nye hund helst ligne
Gismo så lidt som muligt. Jeg valgte mig en anden race, men fordi
ruhåret hønsehund og spinone ligner hinanden lidt for meget, også en
anden farve.

>En anden ting er at vi lige nu heller ikke >synes vi har lyst til en lille uartig hvalp - en >damp hvalp på speed .

Jeg har fodret mine hvalpe med tørfoder, tilsat lidt muslingekalk,
fiskemel, og tangmel. Jeg har aldrig brugt speed. Det har der ikke
været behov for.
Der er jo også genbrugsmarkedet...?

>Vil vil prøve at have et hjem uden jord og >hundehår
Ikke til at holde ud!

> og vi vil nu >koncentrere os om lille Anna >på 13 mdr og >ja hendes legetøj, der er i >hele huset

Er hundelegetøj ikke også det? Der dukkede da noget gammel glemt
legetøj op da jeg hev kommoden ud fra væggen for at vaske bagved.
Hunde er dårlige forbrugere, de kan også glæde sig over brugt
legetøj... Og der behøves for det meste ingen dyre batterier i
hundelegetøj.

Hilsen Kim