Så farlig er din familiehund og Schæfer er~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 30-04-06 21:46

Så farlig er din familiehund:

Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har
lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen
viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem
gange højere end at blive bidt af en labrador.

1. Schæferhund: 2,83
2. Dobermann: 2,71
3. Spidshunde: 1,81
4. Pekineser: 1,56
5. Gravhund: 1,35.
6. Schnauzer: 1,33
7. Collie: 1,30
8. Jagthund: 1,29
9. Puddel: 0,98
10. Rottweiler: 0,92
11. Beagle: 0,80
12. Terrier: 0,61
13. Bernersennenhund: 0,58
14. Labrador/retriever: 0,49
15. Blandingshund: 0,46
16. Spaniel: 0,31
17. Shi Tzu: 0,26
18. Malteser: 0,00

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=438030/

Lars Bisgaard
kommende Drente ejer.

Fra : C.H

Dato : 30-04-06 21:59

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> Så farlig er din familiehund:
>
> Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har
> lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen
> viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem
> gange højere end at blive bidt af en labrador.

> [...]

Nu er statistikker jo taknemmelige - alt afhænger af, hvordan man vil læse
dem...
Der er for lidt oplysninger om metoden, der er brugt til at udregne dette.
Måske det handler om, at Schæferhunden er en af de mest populære
familiehunde og på grund af antallet er der en større risiko for netop at
blive bidet af en Schæfer?
Hvem ved - der står intet om det...

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 30-04-06 22:15

> [...]
> Måske det handler om, at Schæferhunden er en af de mest populære
> familiehunde og på grund af antallet er der en større risiko for netop at

joo, det står vel her: " copy / paste fra det link jeg smed før "

Fodnote: Forskerne er kommet frem til risikoen ved at dividere andelen af
hunde af en hvis race med hvor ofte hunde af samme race har bidt et barn.
Kilde: Pediatrics

Fra : kb

Dato : 30-04-06 22:24

> [...]
> Måske det handler om, at Schæferhunden er en af de mest populære
> familiehunde og på grund af antallet er der en større risiko for netop at

husk læs fodnoten der fortæller om udregningen og tallene
dine ideer desangående holder snot.

mvh. kb

Fra : Niels

Dato : 09-05-06 20:28

labben er mere pop end schæfer - og den ligger langt lavere hmm

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-04-06 22:49

Lars Bisgaard skrev:
> Så farlig er din familiehund:
>
> Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har
> lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen
> viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem
> gange højere end at blive bidt af en labrador.

> [...]
Nå de så også vil undersøge hvorfor hundene bed de 341 børn så kan jeg
tage den seriøst, alle hunde kan self bide men de fleste gør det af en
grund.
Som der står i artiklen er de fleste bid gået ud over børn på ca 1 år og
i over 7 ud af 10 tilfælde har hunden og barnet kendt hinanden og så vil
jeg betegne det som et forældersvigt.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Leyna

Dato : 30-04-06 22:52

On Sun, 30 Apr 2006 22:46:20 +0200, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

>Så farlig er din familiehund:

> [...]

Hmmmm... Se lige Jens... vores hunde er ganske ufarlige hvorimod Johns
lallede Schæfer skulle være en "dræberhund". *Fniiiiis*

Og en Malteser har åbenbart slet ingen tænder!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 05:06

Leyna wrote:
> Hmmmm... Se lige Jens... vores hunde er ganske ufarlige hvorimod Johns
> lallede Schæfer skulle være en "dræberhund". *Fniiiiis*

Enhver ved da at Schæfere er bidske og uberegnelige,
og at blandingshunde er søde og kærlige,
det behøvede vi da ingen statestikker for at få bekræftet

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 01-05-06 18:45

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Enhver ved da at Schæfere er bidske og uberegnelige,
> og at blandingshunde er søde og kærlige,
> det behøvede vi da ingen statestikker for at få bekræftet
>
> /Jens

Deter næsten ikke engang sjovt. Jeg er gysende bange for schæfere. Er blevet
bidt af den hunderace hele tre gange, uden at jeg gjorde nogetsomhelst andet
end at eksistere. Jeg kan sagtens være sammen med alle andre hunde, og er
aldrig blevet bidt af andre racer. De schæfere kan fandme ikke lide mig. De
kan bare lugte min angst.

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 19:00

nana sørensen skriblede bla:

> [...]
> alle andre hunde, og er aldrig blevet bidt af andre racer. De
> schæfere kan fandme ikke lide mig. De kan bare lugte min angst.

Føler med dig, de indgyder respekt, men er som regel jo ganske ufarlige da
de fleste der ejer dem har check på opdragelse(min erfarring)

Har selv oplevet det et par gange hvor sidst en kvinde måtte forlade en
forretning jeg var inde i med min hund.
Hunden rørte hende ikke men gloede blot på hende hvorefter hun sagde højt
til sin mand: jeg tør ikke være herinde jeg går ud, og hun var skrækslagen.
Hunden havde kun øje for hende så mon ikke der er noget om at de kan lugte
din angst.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 19:09

jopa wrote:
> [...]
> højt til sin mand: jeg tør ikke være herinde jeg går ud, og hun var
> skrækslagen. Hunden havde kun øje for hende så mon ikke der er noget

Jeg tror at mange folks skræk for Schæfere bunder i at de forbinder dem
med Politi, Nazifilm og andre uheldige situationer.
Var Schæferen kendt for hyrdning af får som feks. en Border ville de ikke
blive forbundet med noget negativt.
Det med at hunde har en god fornemmelse for sindstemning og hvordan man
opfører sig er jeg slet ikke i tvivl om er rigtigt.
Mine egne er normalt glade for ALLE mennesker, men jeg har et par gange
mødt en flok evnesvage der har været ude med deres pædagoger.
Der går mine simpelthen i bakgear selvom de evnesvage opfører sig roligt nok,
der må værer et eller andet ved dem som gør mine hunde meget utrygge.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 19:18

pwh skriblede bla:

> Jeg tror at mange folks skræk for Schæfere bunder i at de forbinder
> dem med Politi, Nazifilm og andre uheldige situationer.

For ikke at glemme ligheden med ulven.

> Var Schæferen kendt for hyrdning af får som feks. en Border ville de
> ikke blive forbundet med noget negativt.

Tror jeg er rigtigt. Vi danner os billeder på nethinden, men vi må ikke
glemme det faktum at de jo er en smuuuuule mere skarpe normalt end mange
andre racer hvilket gør at vi ejere må være ekstra opmærksomme når vi er i
blandt andre mennesker.
Jeg fik sgu da ondt af den kvinde der simpelthen var panisk, og havde jeg
sluppet hunden var den da også helt sikkert styret direkte til hende og ikke
hendes mand.

> [...]
> Der går mine simpelthen i bakgear selvom de evnesvage opfører sig
> roligt nok, der må værer et eller andet ved dem som gør mine hunde
Jo men de er jo også "anderledes" og nye for hundene.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 19:36

> For ikke at glemme ligheden med ulven.

Rigtigt.

> Jo men de er jo også "anderledes" og nye for hundene.

Det var mere for at illustrerer hvordan mine hunde var følsomme
overfor nogle mennesker der opførte sig atypisk i deres øjne.
Jeg opfatter mere de evnesvages opførsel som små børn,
men det gør mine hunde altså ikke.
Jeg har også hørt at mange hunde ikke bryder sig om fulde mennesker,
mine er så vant til mig at det ikke rør dem

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 02-05-06 18:32

> [...]
> Jeg har også hørt at mange hunde ikke bryder sig om fulde mennesker,
> mine er så vant til mig at det ikke rør dem

LOL Mine hunde bliver kærlige, når JEG er fuld.

Fra : fam. Ager

Dato : 01-05-06 19:21

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrækslagen.
> Hunden havde kun øje for hende så mon ikke der er noget om at de kan lugte

det tror jeg også.. jeg har problemer med min nabo, en meget sød og venlig
ældre mand. den lille terrier er vild med både ham og hans kone, men mine
boxere kan ikke, tæven er bange for ham, og hannen er jeg bange for at han
ville forsvare sig overfor ham. den tidligere han jeg havde, var ligeså
overfor ham, han var bare skridtet videre og knurrede dybt ad ham, helt nede
fra, og stirrede olmt på ham. jeg har aldrig oplevet det med hundene før med
andre mennesker, men ham kan de ikke lide. han ser også lidt farlig ud set
med hundeøjne, stirrende blik, store buskede øjenbryn der hænger ned foran
øjnene, og altid et stift tandsmil på..og så tror jeg at han er bange for
hundene oveni. den cocktail må være det de reagerer på.

mvh. marie

Fra : nana sørensen

Dato : 02-05-06 18:29

"jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote in message
> [...]
> skrækslagen.
> Hunden havde kun øje for hende så mon ikke der er noget om at de kan lugte

Desværre betyder det også at begge vores hunde heller ikke kan lide
schæfere. De har ellers altid fået lov til at hilse på alt og alle dr ikke
så truende ud, men de kan fandme heller ikke lide schæfere nu pga. mig. De
må kunne mærke vibrationerne fra mine rystende fingre der krampagtigt kvæler
håndtaget på snoren. LOL
Jeg er stadig ikke meget for store hunde.Jeg kan faktisk slet ikke lide
hunde i virkeligheden. Det er først kommet efter jeg selv fik hund, fordi
min eks ikke kunne tåle katte, hvilket jeg ellers hellere ville have. LOL '
Men jah, jeg er HELT sikker på at der er noget i min duft/udseende som gør
at jeg opfattes som føde.

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 18:47

nana sørensen skriblede bla:

> Jeg er stadig ikke meget for store hunde.Jeg kan faktisk slet ikke
> lide hunde i virkeligheden. Det er først kommet efter jeg selv fik
> hund, fordi min eks ikke kunne tåle katte,

Ja men jeg går da heller ikke hen og klapper en schæfer uden ejerens
samtykke.
Det gælder forøvrigt alle store hunde.

Det er jo ikke sådan at de bare fordi de er schæfere render rundt og bider
til højre og venstre.
Racen er da ikke så meget anderledes end andre driftige racer.
Den har måske blot sit udseende i mod sig, selvom jeg personligt syntes det
er en flot hund.
Masser af små tæppetissere bider da uden varsel dog selvfølgelig ikke med så
stor effekt.

Min egen hund er da rimelig fredelig når jeg er blandt andre mennesker.
Men rigtigt jeg har som regel fortovet for mig selv, og det skyldes at folk
som dig har et billede i hovedet af at have set for mange film bla.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 02-05-06 21:43

> nana sørensen skriblede bla:

> Ja men jeg går da heller ikke hen og klapper en schæfer uden ejerens
> samtykke.
> Det gælder forøvrigt alle store hunde.

Nope, netop. Jeg klapper ingen dyr overhovedet, medmindre ejeren er der,
eller i de tilfælde hvor dyret er af sådan størrelse at jeg nok ikke
opfattes som føde. (Hamster-lignende dyr) Jeg tror du misforstod mig. Alle
de gange jeg er blevet bidt har det været schæfere, hvor jeg absolut INTET
havde gjort forkert. (Andet end at måske se forkert ud/lugte forkert) Jeg
rørte ikke engang ved dem. Overhovedet. Ej heller forsøgte jeg kontakt,
eller noget som helst. Så er det vel meget naturligt at schæfere ikke lige
er det der gør mig rolig og afslappet. Jeg siger ikke at alle schæfere
er syge i potten, med dårlige oplevelser sidder altså.

> [...]
> det er en flot hund.
> Masser af små tæppetissere bider da uden varsel dog selvfølgelig ikke med

Det sagde jeg heller ikke. Har du selv schæfer, for du virker lidt
forsvarsposition-agtig. Jeg syntes også at schæferhvalpe er nuttede, men en
voksen schæfer minder mig desværre lidt om klappende kæber.

> [...]
> Men rigtigt jeg har som regel fortovet for mig selv, og det skyldes at
> folk som dig har et billede i hovedet af at have set for mange film bla.

Jeg tror du er fuldstændig gal på hvad jeg mente med mit indlæg. Jeg har
INGENSTEDER sagt at schæfere er syge i potten. Jeg er bare bange for dem,
fordi de har bidt mig. Er det ikke meget logisk? Hvis du fik stød hver gang
du gik forbi en stikkontakt, så ville du vel også på et tidspunkt være lidt
betænkelig ved at tænde lyset, ikke? Det er da rottelabyrint-logik.
Jeg har absolut ikke set for mange film. Jeg mindes ikke engang en ENKELT
film med en schæfer. Så sorry, at dine egne fordomme ikke lige holder stik.

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 21:56

> [...]
> forsvarsposition-agtig. Jeg syntes også at schæferhvalpe er nuttede,
> men en voksen schæfer minder mig desværre lidt om klappende kæber.

Ja da jeg har schæfer og har haft det i 25 år bare ikke den samme
Har også haft hvalpe og ja de er nuttede.

> Jeg tror du er fuldstændig gal på hvad jeg mente med mit indlæg. Jeg
> har INGENSTEDER sagt at schæfere er syge i potten.

Rolig nu jeg har jo sagt tidligere at jeg føler med dig

Jeg er bare bange
> for dem, fordi de har bidt mig. Er det ikke meget logisk?

Jo da det er logisk nok

> Jeg har absolut ikke set for mange film. Jeg mindes ikke engang en
> ENKELT film med en schæfer. Så sorry, at dine egne fordomme ikke lige
> holder stik.

Det er såmænd ikke fordomme men et gæt som så ikke passer for dit
vedkommende.

Der er en grund til at jeg har fortovet for mig selv når jeg går der med min
hund.
Man kan føle sig som en forbryder
Jeg ved så ikke hvorfor folk har disse fordomme mod denne race hvis ikke det
er fordi de har set for mange film eller har et eller andet billede på
nethinden der minder dem om varulve eller what ewer.

Jeg kan da godt forstå at du er bange når du er blevet bidt 3 gange af en
schæfer.
Under hvilke omstændigheder ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 02-05-06 23:39

> nana sørensen skriblede bla:

> Ja da jeg har schæfer og har haft det i 25 år bare ikke den samme
> Har også haft hvalpe og ja de er nuttede.

Jeg kan sagtens forstå folks ubetingede kærlighed til deres hund. Jeg
har jo selv hunde, som jeg elsker uendeligt meget. (Selvom de skulle have
været katte LOL)

> Rolig nu jeg har jo sagt tidligere at jeg føler med dig

Du keglede bare lidt ud og virkede som jeg bare var fordomsfuld. Det er jeg
slet ikke, bare fuld af respekt omkring andre menneskers valg af hunderace.
Bare jeg ikke skal være enig omkring nuttetheds og lækkerfaktoren. De
skræmmer mig helt seriøst, nogle af de hunde. Til gengæld er jeg typen der
så godt som altid finder mig selv på jorden, mens jeg klapper en hund, som
jeg først bagefter finder ud af åbenbart er noget kamphundsagtigt. Jeg
plejer bare at spørge: Bider den og hvis ikke, må jeg så nusse den. LOL Jeg
aner minus om de åbenbart "farlige" hunderacer. Jeg er til gengæld heller
ikke vild med pekingesere. Jeg syntes at mange af dem virker ret klassisk
tæppetissersure? Er det normalt for racen, eller er det bare fordi jeg mest
møder pekingesere af "sidde på gammel og pink dames arm"typen?

> Jeg er bare bange
>
> Jo da det er logisk nok

> Det er såmænd ikke fordomme men et gæt som så ikke passer for dit
> vedkommende.

Den eneste hundefilm der dukker op i mit hovede er Lassie. LOL

> [...]
> det er fordi de har set for mange film eller har et eller andet billede på
> nethinden der minder dem om varulve eller what ewer.

Aner heller ikke hvorfor. Måske noget med politi-nazi-narkohund? Jeg ved det
ikke... De ser lidt vilde ud i øjnene måske. Måske er det også bare en
fordom, da jeg kun har nærkigget en schæfers øjne, mens den hapsede i mig.
:-/

> Jeg kan da godt forstå at du er bange når du er blevet bidt 3 gange af en
> schæfer.
> Under hvilke omstændigheder ?

Fandme sgu... Første gang var jeg ikke så gammel og på vej fra skole til
sfo. Jeg går den sædvanlige vej på en lille sti der går forbi nogle haver.
Ikke privat vej eller noget. Pludselig ud af det blå kommer en schæfer
flyvende og bider mig i armen. Seriøst. Det lignede et af de der shows om
politihunde, der skal lære at uskadeliggøre en fake kriminel, der har sådan
en polstret pølse på armen. Bang, og så lå jeg der, og skreg, mens den bare
bed efter mit ansigt. Så kommer ejeren så løbende ud af haven, og forsøger
at hive hunden væk. Hunden bider bare efter ham og snerrer på en DYBT
skræmmende måde. Jeg fik heldigvis kun små sår på armene, fordi jeg havde en
tyk jakke på og beskyttede mit ansigt. Men GYS!!!! Manden sagde at den bare
ville lege, men det virker sgu lidt sært, når den også bed og snerrede af
ham, og absolut INGEN autoritetsfølelse overfor ejeren havde.
Anden gang guffede en af mine veninders hund mig pludselig i røwen. Den
havde ligger ved sofaen og sovet, hvor vi sad ved spisebordet i den anden
ene af stuen. Jeg rejser mig for at gå på toilettet, og så åbner den øjnene
og knurrer og løber direkte hen og bider sig fast. Den havde aldrig bidt
nogen før, men den var fandme ikke ret glad for gæster. Den der type hund
der bare ligger vandret i luften, når det ringer på og gør fuldstændig
sindssygt.
Sidste gang var til en fest hos en bekendt, hvor hunden åbenbart fik nok af
menneskerne i huset Jeg turde ikke at sætte fødderne på gulvet ved sofaen,
fordi den hele tiden stod og knurrede af mig nede på gulvet. Den knurrede
også af de andre mennesker, men den kunne bare ikke have at jeg sad der med
fødderne, og den snappede sådan efter dem. Ejeren sagde at jeg bare skulle
slappe af, fordi den bare prøvede mig af. Så rejser jeg mig og går lidt væk
og da jeg så kommer tilbage og skal til at sætte mig, så snapper den mig
hårdt i hånden, oppe ved håndledet.

Det kan godt være at det kan tolkes som om hundene bare ville lege eller
noget, men det kan man ikke bruge til noget, hvis den så overfalder en for
at gøre det. Så må den sgu lege mindre voldsomt, eller lege med et
rockerbrød, derkan håndtere det. LOL

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 08:02

nana sørensen wrote:
> Den der type hund der bare ligger vandret i luften, når det
> ringer på og gør fuldstændig sindssygt.

Det er nu en udemærket egenskab,
det gør min Tyson også og så følger Angel trop.
Det har jeg da direkte lært ham fra hvalp af ved at rose ham hvergang
han gjorde det af sig selv, en del af formålet for mig ved at have hund
er jo også at den passer på hus og hjem.

Banker det på døren tager jeg også altid begge hunde med ud,
har folk rent mel i posen er der jo ingen probs.
Men nogle, specielt udlændinge, føler sig noget trykkede af at
jeg lukker døren op med 2 løse hunde ved min side.
Men kan de ikke lide det kan de jo fise af fra mit hus,
her bor jeg og hundene og vi bestemmer hvem der er velkommende.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 03-05-06 21:01

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:DAY5g.9$lx6.2@news.get2net.dk...

> [...]
> Men kan de ikke lide det kan de jo fise af fra mit hus,
> her bor jeg og hundene og vi bestemmer hvem der er velkommende.

Hehehe... Det er jo netop kun sejt at de gør det, hvis du har så meget
kontrol over dem at de ikke bare bider, medmindre de skal. Enhver kan jo
opdrage en hund til at gø som ind i helvede og til at være bidsk. Det du har
kørende med dine hunde har jo intet med bidskhed at gøre og respekt for det.

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:32

> [...]
> jo opdrage en hund til at gø som ind i helvede og til at være bidsk.
> Det du har kørende med dine hunde har jo intet med bidskhed at gøre

Jeg aner ikke hvordan jeg skulle få dem til at bide nogen,
den kommando har jeg trods alt ikke lært dem
Alene den præventive effekt af 2 stk +40 kg hund er sikkert nok
til at der ikke er nogen der begynder på noget sjov.
Det er mere for når jeg ikke er hjemme at jeg syntes det var praktisk
at Tyson gøede hvergang han hørte nogen nærme sig huset.
Angel har jeg aldrig gjort noget ud af at lærer at gø af folk ved døren,
hun gør det så af sig selv når vi er ude af huset og der er nogen hun
synes der virker mistænkelige, så jeg er dækket godt ind.
Tyson passer på herhjemme og Angel passer på ude i virkligheden

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 21:38

pwh skriblede bla:

> Jeg aner ikke hvordan jeg skulle få dem til at bide nogen,
> den kommando har jeg trods alt ikke lært dem
Mon ikke at gøeriet skulle være nok ?

> Alene den præventive effekt af 2 stk +40 kg hund er sikkert nok
> til at der ikke er nogen der begynder på noget sjov.
Tror jeg også

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:44

> Mon ikke at gøeriet skulle være nok ?

Det er da en af de gode ting ved Tyson's Schæfergener,
han er ret god til at gø højt og af ingenting

> Tror jeg også

Ellers er folk ligesom selv uden om det.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 21:57

pwh skriblede bla:

En meeeeeget afrettet og trænet hund kan skam også være farlig.

En af mine tidligere hunde Cooper, var trænet til tænderne og jeg kunne
afdække ham på gårdspladsen hvor han blev til jeg sagde fri.

Selv Posten undrede sig over at hunden blot lå og gloede på ham.

En dag gik det galt, naboen kom gående på vejen 25 mtr fra hunden med en kæp
i hånden.
Hunden reagerede som på træningsbanen hvor figurenten jo havde en kæp som
han slog med (ikke hårdt)

Cooper snuppede naboen og han skulle syes mange steder på kroppen.
Forsikring osv samt aflivning af min bedste ven, men der var ikke andet at
gøre for at bibeholde det "gode" naboskab.

ps naboen er flyttet på aftægt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 22:31

> [...]
> Forsikring osv samt aflivning af min bedste ven, men der var ikke
> andet at gøre for at bibeholde det "gode" naboskab.

Uhyggelig historie.
Men eftersom du også selv havde trænet ham i angreb som jeg kan forstå
er det jo lidt din egen skyld at det kunne gå galt en dag, det mener jeg ikke
at almendelige mennesker bør gører.
Jeg træner da da også mine hunde i at kunne slås, men slet ikke i at kunne angribe.
Det skal forståes på den måde at Angel får lov til at teste nogle forskellige kneb
af på mig, Tyson gider ikke rigtigt lage den slags. Når hun så går efter min arm
roser jeg hende, på den måde håber jeg hun lærer at kunne klarer sig hvis det
brænder på en dag, men disideret angreb træner jeg ikke, forsvar kan man kalde det.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-05-06 09:19

pwh skriblede bla:

> Uhyggelig historie.
> Men eftersom du også selv havde trænet ham i angreb som jeg kan forstå
> er det jo lidt din egen skyld at det kunne gå galt en dag,

Ja det var lidt kedeligt, men ligger en del år tilbage nu heldigvis.
Fik så bygget hundegård hvor hundene kan være når de ikke er under opsyn.

Han har selvfølgelig været bange og slået efter hunden som så er fortsat med
at tygge på ham adskillige steder.

Vi er gode venner den dag i dag

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 04-05-06 08:05

> [...]
> Forsikring osv samt aflivning af min bedste ven, men der var ikke andet at
> gøre for at bibeholde det "gode" naboskab.

Ej, hvor forfærdeligt... Dælens...

Fra : nana sørensen

Dato : 04-05-06 08:04

> [...]
> synes der virker mistænkelige, så jeg er dækket godt ind.
> Tyson passer på herhjemme og Angel passer på ude i virkligheden

Hehehe... Mine passer på sofaen, det er vist det. LOL Baby kunne nok godt
blive en godt vagthund, forstået på den måde at hun ikk ekan lide nogen
mennesker faktisk, så hhun vibrerer nærmest, når der kommer gæster. Peanut
ville bare gå med en evt. indbrudstyv hjem. Han er så venlig at det halve
kunne være nok. Og der er sgu ikke meget præventiv virkning, når vores
hunde vejer under ti kg tilsammen. LOL

Fra : pwh

Dato : 04-05-06 08:20

nana sørensen wrote:
> Og der er sgu ikke
> meget præventiv virkning, når vores hunde vejer under ti kg
> tilsammen. LOL

Det er vel kun et spørgsmål om at have nok af dem,
ellers kunne et par seriøse nittehalsbånd og et par mere rå
navne måske også hjælpe på skrækeffekten

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 04-05-06 19:06

> Det er vel kun et spørgsmål om at have nok af dem,
> ellers kunne et par seriøse nittehalsbånd og et par mere rå
> navne måske også hjælpe på skrækeffekten
>
> /Jens

Det nittehalsbånd bliver bare aldrig glemt, hva´?
De KAN ikke hedde andet end Peanut og Baby. LOL Baby kunne godt have heddet
Bambi måske, pga d der lange tynde ben, men nah... Fenris og elizabeth
taylor skræmmer sgu nok ikke, når de sidder på så små hunde.

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 00:23

On Tue, 2 May 2006 22:56:21 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Der er en grund til at jeg har fortovet for mig selv når jeg går der med min
>hund.

Der bor ingen i nærheden!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 07:56

> Der bor ingen i nærheden!

Der er vel heller ikke fortorve ved markveje

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 09:22

pwh skriblede bla:

> Der er vel heller ikke fortorve ved markveje

Det hænder da han skal med til storbyen og hilse på mormor

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 10:14

On Wed, 3 May 2006 10:22:03 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Det hænder da han skal med til storbyen og hilse på mormor

Tjaeh, når nu du aldrig har ham i bad, så tror jeg godt jeg ved
hvorfor I får fortovet for jer selv.
Gyllelugten kan snildt trænge igennem smoggen!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 10:42

> Tjaeh, når nu du aldrig har ham i bad, så tror jeg godt jeg ved
> hvorfor I får fortovet for jer selv.
> Gyllelugten kan snildt trænge igennem smoggen!

*LOL*

/Jens

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 22:02

> Jeg siger ikke at alle schæfere er syge i
> potten,

Så siger jeg det

> Har du selv schæfer

Johns Milo er ikke en Schæfer, men resultatet af et intimt møde
mellem en kamel og en vareulv

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 02-05-06 23:39

> Så siger jeg det

> Johns Milo er ikke en Schæfer, men resultatet af et intimt møde
> mellem en kamel og en vareulv
>
> /Jens

Pukler ved fuldmåne, nu med fedtdepot i halen?

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-05-06 02:12

> Johns Milo er ikke en Schæfer, men resultatet af et intimt møde
> mellem en kamel og en vareulv

Der kan man se. Jeg troede det var reultatet af et intimt møde mellem en
collie og en hyæne

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 08:04

> Der kan man se. Jeg troede det var reultatet af et intimt møde mellem
> en collie og en hyæne

Hyænen kan jeg gå med til, men der må altså værer kamel eller giraf i Milo

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-05-06 18:39

> Hyænen kan jeg gå med til, men der må altså værer kamel eller giraf i
> Milo

Ja, nu du siger det, det må være kamel og hyæne

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 18:54

> Ja, nu du siger det, det må være kamel og hyæne
>
> Hermann

Forestil dig lugten

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-05-06 19:03

> Forestil dig lugten
>
> /Jens

Ja puha

Den er nok lige så slem som min hunds prutter i dag. Normalt plejer der at
være nogelunde fri bane foran når vi går på Strøget, men idag var der også
fri bane bagud på grund af hendes uddunstninger

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : nana sørensen

Dato : 03-05-06 21:03

"Hermann Holm" <dsl39913@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hermann
>

> --
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Sådan en rigtig hundeprut kan bare tage vejret fra enhver. Aaad.... Når
Peanut prutter i søvne, så vågner han selv af stanken og går et andet sted
hen. LOL

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 21:27

nana sørensen skriblede bla:
> Sådan en rigtig hundeprut kan bare tage vejret fra enhver. Aaad....
> Når Peanut prutter i søvne, så vågner han selv af stanken og går et
> andet sted hen. LOL

Ja og så forstil dig at der er folk der har dem med i sengen
Fy for satan hvor ulækkert --
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:36

> Ja og så forstil dig at der er folk der har dem med i sengen
> Fy for satan hvor ulækkert --

Og når man samtidigt tænker på at hunde foretrækker at vende rumpen
til en når de skal ligge ved siden af er man lige i skudlinien
Sjovt nok generer det ikke mine hunde at jeg fiser lidt.

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 04-05-06 08:07

> nana sørensen skriblede bla:
>
> Ja og så forstil dig at der er folk der har dem med i sengen
> Fy for satan hvor ulækkert --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Hehe... Jeg sover kun med hundene når jeg tager en lur på sofaen. Jeg har en
HØJ hjemmebygget seng, så hundene kan slet ikke komme derop. Det er
heldigvis sjældent de prutter... Heldigvis. Wow, for en stinker.

Fra : Leyna

Dato : 04-05-06 08:51

On Wed, 3 May 2006 22:26:43 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>nana sørensen skriblede bla:
>
>Ja og så forstil dig at der er folk der har dem med i sengen
>Fy for satan hvor ulækkert --

Hvorfor tror du at jeg har købt hundekurv ... til manden?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:33

nana sørensen wrote:
> Sådan en rigtig hundeprut kan bare tage vejret fra enhver. Aaad....
> Når Peanut prutter i søvne, så vågner han selv af stanken og går et
> andet sted hen. LOL

*LOL*
Så har det også været en stinker

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 09:23

Hermann Holm skriblede bla:
> Der kan man se. Jeg troede det var reultatet af et intimt møde mellem
> en collie og en hyæne

Jeg elsker når i punker mig.
Bliv ved bliv ved
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-05-06 18:40

> Jeg elsker når i punker mig.
> Bliv ved bliv ved

Ja, selvfølgelig elsker du at blive punket..... ellers ville du ikke have
en schæfer

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 18:54

> Ja, selvfølgelig elsker du at blive punket..... ellers ville du ikke
> have en schæfer

*LOL*

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 00:22

On Tue, 2 May 2006 22:43:26 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Jeg tror du er fuldstændig gal på hvad jeg mente med mit indlæg. Jeg har
>INGENSTEDER sagt at schæfere er syge i potten. Jeg er bare bange for dem,
>fordi de har bidt mig. Er det ikke meget logisk?

Det ved jeg egentlig ikke... den eneste hunderace jeg virkelig er
forbeholden overfor er Dobbermann, og jeg er aldrig blevet bidt af en.
Jeg er blevet bidt af en lille blandingshund, og en pekingeser, men
dem er jeg altså ikke bange for alligevel.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 08:06

> Det ved jeg egentlig ikke... den eneste hunderace jeg virkelig er
> forbeholden overfor er Dobbermann, og jeg er aldrig blevet bidt af en.

Dem er jeg også lidt på vagt overfor selvom de par stykker jeg har mødt
har værer søde nok.

> Jeg er blevet bidt af en lille blandingshund, og en pekingeser, men
> dem er jeg altså ikke bange for alligevel.

Jeg er aldrig blevet bidt af andre hunde end mine egne,
og det har jo værer ved et uheld, tror jeg da

/Jens (som mest bliver bidt af sin kat i næsen)

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 10:13

On Wed, 3 May 2006 09:06:27 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Dem er jeg også lidt på vagt overfor selvom de par stykker jeg har mødt
>har værer søde nok.

Jeg har heller aldrig mødt en dervar aggressiv. Til gengæld mødte jeg
for et par år siden, for første gang en der havde både sine ører og
hale intakt, og den var jeg slet ikke forbeholden overfor. Jeg troede
det var en blandingshund. *G*
Jeg vidste ikke at de havde sådan nogle søde flapører, men troede
faktisk at deres ører skulle se sådan (kuperet) ud.

>Jeg er aldrig blevet bidt af andre hunde end mine egne,
>og det har jo værer ved et uheld, tror jeg da

Blandingshunden er helt tilbage til dengang jeg var ganske lille, mens
Pekingeseren var en jeg mødte på gaden. En glad hund som gerne ville
hilse, men da den så hopper op for at sige go'dag ombestemmer den sig
så midt i springet og napper mig i hånden. *G*

Men jeg er altså osse en af de slemme mennesker der meget gerne hilser
på helt fremmede hunde. Bliver jeg så bidt, så er det sørme min egen
fejl.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 10:46

> Men jeg er altså osse en af de slemme mennesker der meget gerne hilser
> på helt fremmede hunde. Bliver jeg så bidt, så er det sørme min egen
> fejl.

Sådan har jeg det også, og det er gået godt indtil videre.
Måske kan hundene også fornemme at man kun vil dem noget godt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 00:20

On Tue, 2 May 2006 19:46:38 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Min egen hund er da rimelig fredelig når jeg er blandt andre mennesker.
>Men rigtigt jeg har som regel fortovet for mig selv, og det skyldes at folk
>som dig har et billede i hovedet af at have set for mange film bla.

Jeg synes nu ikke at det specielt er Schæfere der figurerer som
skræmmebilleder på film. Hos mig har det mere været Rottweiler og
Dobberman som jeg syntes kunne virke skræmmende.

Faktisk havde jeg det helt dårligt med et gammelt pc-spil (jeg tror
det var Doom, men tør ikke lægge hovedet på blokken), hvor man udover
at skyde nazister skulle plaffe deres "lede" Schæfere. Jeg "døde"
utallige gange fordi jeg ikke ku' få mig selv til at skyde hundene!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 08:12

> Jeg synes nu ikke at det specielt er Schæfere der figurerer som
> skræmmebilleder på film. Hos mig har det mere været Rottweiler og
> Dobberman som jeg syntes kunne virke skræmmende.

De har også udseendet imod sig og er da heller ikke racer man ubetinget
bare skal stikke labben op i sylten på

> [...]
> at skyde nazister skulle plaffe deres "lede" Schæfere. Jeg "døde"
> utallige gange fordi jeg ikke ku' få mig selv til at skyde hundene!

Det er gode gamle Wolfenstein 3D du tænker på,
moderen til alle de first person shooter spil vi har idag .

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-05-06 10:26

On Wed, 3 May 2006 09:11:33 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>De har også udseendet imod sig og er da heller ikke racer man ubetinget
>bare skal stikke labben op i sylten på

Siger du at Rottweilere er grimme?
Jeg er fuldstændig exet med rotter, og ville så gerne ha' haft en, men
min mand er direkte bange for dem.
Det jeg mente(ang. skræmmebilleder) er at jeg synes det mest er rotter
og dobbermann der bliver brugt som "dræberhunde" i film.

Mens jeg boede i Kbh. (og havde hund dér), var vores bedste ven en
kæmpstor rotte (En hanhund), og når jeg kom med min bette tæve
(chihuahua str.), så kom han galoperede op gennem parken, for at hilse
på os. Havde det været en der var nervøst anlagt der havde haft sådan
et bette pjevs som jeg havde, så er jeg sikker på at vedkommende var
gået totalt i panik. Sådan en bamse er jo lidt voldsom at se på, men
jeg synes jo at de er skønne.
Iøvrigt gik ejeren af rotten altid med den løs, men hun havde en hund
mere, og den var ALTID i snor. Den anden hund var en papillon og en
tæve, og det var tæven der styrede hjemmet (og rotten) med hård pote.
*G*

>Det er gode gamle Wolfenstein 3D du tænker på,
>moderen til alle de first person shooter spil vi har idag .

Det er da osse rigtigt, men det var aldrig noget der fangede mig, da
jeg syntes det var noget "snavs" at skyde hunde! *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 10:52

> Siger du at Rottweilere er grimme?

Smukke synes jeg ikke ligefrem de er, men heller ikke direkte grimme.
Jeg mente at de har et lidt brutalt udseende, der ser lidt sure ud i fjæset

> Jeg er fuldstændig exet med rotter, og ville så gerne ha' haft en, men
> min mand er direkte bange for dem.

Rotter også min favoritrace, det vil jeg også regne med at jeg skal
have næste gang der skal købes hund,
og det skal værer en tæve og ikke en skvathanhund

> Det jeg mente(ang. skræmmebilleder) er at jeg synes det mest er rotter
> og dobbermann der bliver brugt som "dræberhunde" i film.

Helt enig.

/Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 04-05-06 20:45

> Deter næsten ikke engang sjovt. Jeg er gysende bange for schæfere. Er
> blevet
> bidt af den hunderace hele tre gange, uden at jeg gjorde nogetsomhelst
> andet end at eksistere.

De sidste ti år hvor jeg jævnligt er kommet i schæfterklubben,
rottweilerklubben, PH og desuden har lejlighed til at træne med Securitas
hunde, er jeg blevet bidt to gang. Den ene gang af en pomeranier (eller
hvordan det nu staves), som vi boede i blok med, og den anden gang af en
gravhund, som boede på samme vej.

Satans bitte arrig kravl ... havde jeg nær skrevet.

I øvrigt oplevede jeg dog noget på gågaden i onsdag, som skræmte mig. To
unge, afblegede, pumpede fyre med noget der lignede kamphunde. Jeg er måske
fordomsfuld, men deres begejstring, da hundene tog livtag med hinanden, var
lidt for tydelig.

/K

/K

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 10:20

Leyna skriblede bla:

> Hmmmm... Se lige Jens... vores hunde er ganske ufarlige hvorimod Johns
> lallede Schæfer skulle være en "dræberhund". *Fniiiiis*

Jo men det er kun de pisse irriterende unger de ikke kan lide.
Hvem kan forøvrigt det
Jens har jo ingen børn så han kan roligt købe en men han er vel mest til red
nose har jeg hørt

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-05-06 13:21

On Mon, 1 May 2006 11:20:26 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Jo men det er kun de pisse irriterende unger de ikke kan lide.

Hov, jeg troede kun det var katte Milo åd?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 13:33

Leyna skriblede bla:

> Hov, jeg troede kun det var katte Milo åd?

Jeg har kun store børn og de kan godt få et lille nap en gang i mellem.
Børnebørnene er han vældig glad for men noget voldsom så der passer vi lige
på.

Jeg tror sgu forøvrigt ikke på den undersøgelse.
Schæferen er kendt for at være utrolig børneglad og beskyttende over for
dem.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Majbritt Gath

Dato : 02-05-06 03:37

Jeg har selv haft 3 schæfere på én gang da mine piger var små..De har
aldrig nogensinde markert overfor mine piger..aldrig....
Nu gik vi til træning med vores på højt plan..Og kunne styre dem
fuldstændig..jeg husker jeg gik fri med dem i dyrehaven engang..Og en løber
kom løbende og jeg kaldte alle tre på plads..lidt blærret med 3 schæfere på
min venstre side...Da løbern kom tættere på bad han mig om at tage dem i
snor..Så spurgte jeg ham hvorfor..Så svarede han..Fordi I skræmmer vildtet
væk sagde han..Hmmm svarede jeg, har du tænkte på når du kommer løbende at
du osse kan skræmme vildtet væk.Så løb han videre..
Han kunne jo se jeg havde dem under kontrol....
Mvh Majbritt

Fra : dpl

Dato : 02-05-06 15:32

Majbritt Gath skrev:
> [...]
> kom løbende og jeg kaldte alle tre på plads..lidt blærret med 3 schæfere på

Thi hi... Mine er normalt i snor, men derudover også en øvelse jeg har
nydt at udføre med mine to skt. bernharder, een på hver side. Specielt
for at blære mig overfor diverse klaphatte her i byen, der kommer
prustende bagefter en gøende, trækkende schæfer, lab eller andet, for
enden af en stramt udspændt hundesnor. *smil*.

Vi går ikke længere til hundetræning, og gør ikke brug af diverse faste,
korte kommandoer. Men siger jeg f.eks. "den ignorer I bare", er de helt
klar over, hvad de skal, og kan se enormt overlegne ud *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 18:38

dpl wrote:
> [...]
> prustende bagefter en gøende, trækkende schæfer, lab eller andet, for
> enden af en stramt udspændt hundesnor. *smil*.

Det er nemlig bare ret sjovt at møde folk der ikke kan styrer deres hunde
med snor på når ens egne går perfekt uden, man kan ligefrem hører de tænker
på hvordan helvede man får dem til det.
Jeg er blevet spurget et par gange, og det korte svar er hvergang at det kræver
tålmodighed i ca 1 års tid og så konsekvens, så kan det lade sig gører.

> Vi går ikke længere til hundetræning, og gør ikke brug af diverse
> faste, korte kommandoer. Men siger jeg f.eks. "den ignorer I bare",
> er de helt klar over, hvad de skal, og kan se enormt overlegne ud

Prøv at koge dine kommandoer ned, hundene forstår jo ikke ordene alligevel.
Jeg brugte også til at starte med sætninger på 3-4 ord, nu er jeg gået over til
kun at bruge 1 ord, og responsen er fulstændigt den samme.
Jeg opdagede at mine reagerede på det første ord i sætningen,
resten var i princippet bare overflødig larm

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 30-04-06 22:59

> [...]
> viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem
> gange højere end at blive bidt af en labrador.

Artiklen advarer småbørnsfamilier mod at få hund uden ringeste dokumentation
for dette. Den fede introduktion under overskriften er slet ikke underbygget
i selve artiklen. Typisk underlødig formiddagsbladsjournalistik.

Artiklen nævner at i hovedparten af tilfælde af hundebid drejer det sig om
at småbørn i hundens familie er blevet bidt. Dobermann og schæfer er hunde
der i stor udstrækning anvendes til driftbetonet træning og det er hund med
stor drift. En hund der anvendes til driftbetonet træning, tændes let, og
bringes let i høj drift under leg, og så kan der let sket et uheld hvor en
hundetand kommer for tæt på en sart barnehud. Det har intet med agression at
gøre.

Så må man i øvrigt spørge sig selv om hvad med alle de racer der ikke er
nævnt? Og hvorfor spidshunde nævnt som en race, det er i virkeligheden en
stor gruppe af meget forskellige hunde?

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 05:11

Søren LH wrote:
> [...]
> leg, og så kan der let sket et uheld hvor en hundetand kommer for tæt
> på en sart barnehud. Det har intet med agression at gøre.

Det er vel også meget rart for en børnefamilie at vide at der måske
er en størrer risiko forbundet med de racer.
Bliver barnet bidt er årsangen til det jo ret ligegyldig,
skaden er jo under alle omstændigheder sket.

/Jens (som slet ikke tør få Schæfer nu)

Fra : Søren LH

Dato : 01-05-06 17:12

> Det er vel også meget rart for en børnefamilie at vide at der måske
> er en størrer risiko forbundet med de racer.

Det er klart man skal være mere varsom med at sætte et 1 års barn sammen med
en driftig brugshund, end med en godmodig berner sennenhund, det kan vist
ikke komme bag på nogen.

Der er også større risiko for at komme galt af sted med en Porsche end med
en Opel Corsa 1,0.

> Bliver barnet bidt er årsangen til det jo ret ligegyldig,
> skaden er jo under alle omstændigheder sket.

Jeg synes nu der er forskel på om det sker i et udslag af agressivitet hus
hunden, eller byttedrift. I tilfælde af byttedrift skal ejeren bare tage
sine forholdsregler, så sker der ikke noget. Ligesom med Porschen

Mvh
Søren

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-05-06 17:27

Søren LH skrev:

> Jeg synes nu der er forskel på om det sker i et udslag af agressivitet hus
> hunden, eller byttedrift. I tilfælde af byttedrift skal ejeren bare tage
> sine forholdsregler, så sker der ikke noget. Ligesom med Porschen

Enig. Problemet er bare at mange mennesker ikke ved hvad de køber når de
køber hund.

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 18:15

> Enig. Problemet er bare at mange mennesker ikke ved hvad de køber når
> de køber hund.

Nemlig, og mange har ikke sat sig ind i det mest basale ting omkring det at have hund.
Prøv blot at tænke på nogle af de spørgsmål der kommer fra nybagte hundeejere
her i gruppen, det er tit noget de ville have fået svar på ved at læse 5 minutter i den
første og bedste hundebog de kunne finde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 18:20

pwh skriblede bla:

> [...]
> have fået svar på ved at
> læse 5 minutter i den første og bedste hundebog de kunne finde.

For første gang i år skriver du noget fornuftigt.
Jeg er meget mere end enig.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 18:24

> For første gang i år skriver du noget fornuftigt.

Hvis ikke første gang overhovedet

> Jeg er meget mere end enig.

Det må da værer første gang.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 18:31

pwh skriblede bla:

> Det må da værer første gang.

Vi er stort set altid enig specielt hvis du giver mig ret
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 18:12

> Det er klart man skal være mere varsom med at sætte et 1 års barn
> sammen med en driftig brugshund, end med en godmodig berner
> sennenhund, det kan vist ikke komme bag på nogen.

Jeg tror (ved) der er mange der ikke sætter sig en fis ind i den race
de anskaffer sig, den bliver alt for tit valgt ud fra at folk synes den er smuk.
Tænk blot på alle de Bordere vi har her i landet og hvor få fåreflokke der er
Men jeg har til gengæld også det indtryk at folk der får Schæfere tit har god
erfaring med dem og ikke kunne forstille sig at have andre racer.

> Der er også større risiko for at komme galt af sted med en Porsche
> end med en Opel Corsa 1,0.

Hvem har fortalt dig hvordan jeg kører bil

> [...]
> agressivitet hus hunden, eller byttedrift. I tilfælde af byttedrift
> skal ejeren bare tage sine forholdsregler, så sker der ikke noget.

Jo men når skade er sket er det lidt for sent.

/Jens

Fra : Helle Jensen

Dato : 02-05-06 16:18

> [...]
> smuk.
> Tænk blot på alle de Bordere vi har her i landet og hvor få fåreflokke der

Hmmm, godt nok er der nogle "tåber" der vælger border collien, fordi den er
smuk. Meeeeeen, de fleste vælger den nu for dens overlegne egenskaber til
agility og lydighed. Så selv om du satte en smiley, kan du ikke helt bruge
den sammenligning ... jeg vil i hvert fald ikke have siddende på mig, at jeg
ikke har sat mig ind i den race, jeg har valgt, fordi jeg ikke har får

Helle

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 18:44

> [...]
> kan du ikke helt bruge den sammenligning ... jeg vil i hvert fald
> ikke have siddende på mig, at jeg ikke har sat mig ind i den race,

Godt ord igen
Så firkantet skulle jeg heller ikke opfattes,
hvor mange Labber kommer på jagt osv.
Men jeg synes nu at Borderen er et ret godt eksempel,
der er en del af dem her hvor jeg bor.
Og 80% af dem jeg kender skal bare fungerer som familie/hyggehunde.
Vil du påstå at Borderen lige er førstevalg til det formål,
jeg vil mene at det er synd for en hund af den race.

/Jens (som holder meget af Bordere)

Fra : Helle Jensen

Dato : 02-05-06 20:22

> [...]
> Vil du påstå at Borderen lige er førstevalg til det formål,
> jeg vil mene at det er synd for en hund af den race.

Umiddelbart har du ret. Border collien er ikke og skal ikke være en
hygge/familie hund. Desværre er der ved at ske det inden for avlen af border
collierne, at man avler på nogle linier, der godt nok er meget smukke, men
ikke besidder den arbejdsiver, intelligens og det instinkt, der
almindeligvis har kendetegnet border collien. Sådanne bordere er faktisk
udemærkede familiehunde - og egner sig i mindre grad til lydighed, agility
(på højt konkurrenceplan) og i endnu mindre grad til hyrdearbejde.

Det er SYND og skam, og jeg kan faktisk godt være noget bekymret for racen.

Mvh. Helle

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 09:20

> Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har
> lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde.

Undersøgelsen viser jo med al tydelighed hvor irriterende børn er...

Tøhø

Fra : Jesper HVL

Dato : 01-05-06 09:24

> 1. Schæferhund: 2,83
> [...]

Jeg er da vildt forarget over at min beagle kun rangerer som nr. 11.
Møg-dyr! Nu må altså ud og ha' mig den schæfer!

Og så må vi liiige se at få forbudt de maltesere - hvad pokker er de nu
gode for?

Mvh
Jesper

Fra : jopa

Dato : 01-05-06 10:13

Jesper HVL skriblede bla:

> Jeg er da vildt forarget over at min beagle kun rangerer som nr. 11.
> Møg-dyr! Nu må altså ud og ha' mig den schæfer!

Igen schæfer på førstepladsen
Ha ha har da heldigvis en sådan

ps schæferen har et indbygget gen der gør at når den hyrder så napper den,
hvilket også tit går ud over andre bla besøgende der lige skal have et nap.
Ved ikke om disse nap tæller med i statistikken.

Selvfølgelig er det ikke smart at de bider børn men tit og ofte skyldes det
formentlig dårlige ejere

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tanja Petersen

Dato : 01-05-06 13:16

> Selvfølgelig er det ikke smart at de bider børn men tit og ofte skyldes
> [...]

Lige mine ord. Fejlen ligger nemlig i mange tilfælde hos ejeren.
Hund som ejer hmmmmmm

Hilsner
Tanja

Fra : Leyna

Dato : 01-05-06 13:28

On Mon, 1 May 2006 11:12:51 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Selvfølgelig er det ikke smart at de bider børn men tit og ofte skyldes det
>formentlig dårlige ejere

Og så er det spørgsmålet om bid eller napning...
Hvis hunden bliver irriteret og markerer (med tænderne), bliver barnet
ofte meget forskrækket, og så er hunden straks bidsk.
Et af mine første minder er netop om et "hundebid". Min mosters lille
blandingshund "bed" mig bare fordi jeg ville røre ved det fantastisk
smukke, blanke øjne den havde.
Hunden blev ikke skældt ud, men jeg lærte at det ikke var rart for
hunden at få en finger i øjet, og at det godt kunne gøre ondt på mig
også.
Jeg tror ikke at den bed hul. Det blev vist ved forskrækkelsen, men
jeg kan sagtens forestille mig nogle mere hysteriske forældre der
straks dømmer hunden til at være bidsk... *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Jesper HVL

Dato : 01-05-06 16:11

jopa wrote:

> [...]
> Ved ikke om disse nap tæller med i statistikken.
>
> Selvfølgelig er det ikke smart at de bider børn men tit og ofte skyldes det

Nej nej nej, du er helt gal på den... det er _ikke_ ejerens skyld. Det
er den farlige hund!

På samme måde kan du lave statistik over hvilken bil der er farligst at
køre I. Det bliver sikkert noget i retning af en gammel VW golf eller
ford sierra.

Men det er _ikke_ p.gr.a. føreren der er omkring 20 år, nej det er den
farlige bil!

Med lystige hilsner
Jesper

Fra : Søren LH

Dato : 01-05-06 17:05

> [...]
> nap.
> Ved ikke om disse nap tæller med i statistikken.

Hvis jeg kender mødre rigtigt, så tæller de med..............

Mvh
Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-05-06 15:41

Lars Bisgaard <lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

> 8. Jagthund: 1,29

hvad fanden dækker det over ?!

/thomas
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Kell Petersen

Dato : 22-06-06 12:43

De har ihvertfald glemt pommeranien
De bider alle i fødderne ,, Mine forældres gjorde det altid , hvis fødderne
kom for tæt på ,
når man sidder ved et bord ,, så er fødderne ike i ro hele tiden , og når
køterene lå under de , bed de sku alle ,, hehehe
lortehund..

Mon testen er %-vis eller 1-1