Kamphundeskod
Fra : pwh

Dato : 28-04-06 20:57

Hvad vil folk dog med det skrammel.

Vi er lige kommet hjem efter en aftenstur der gik omkring Rødovrecentret,
mine gik som sædvanligt uden snor og da vi rundede centeret stod der en
flok unge mennesker, den ene gut havde en Bull-af-en-eller-anden-type
godt nok i snor.
Jeg gav mine besked på at holde sig hos mig hvad de self gjorde,
den Bull tændte fulstændigt af imod mine som ignorede den fulstændigt.
Bull'en fik så nogle stryg af gutten fordi den kæftede op, men tænk hvis
mine var rendt hen til det stykke lort, det er ud over min fatteevne hvorfor
unge mennesker skal "smykke" sig med den slags vanartede hunde.

Hold da kæft hvor jeg glæder mig over mine fredelige hunde som jeg bare
kan gå en snorfri tur i området med uden det mindste ballade fra deres side.

/Jens

Fra : qfha

Dato : 30-04-06 08:21

pwh skrev:

> Hvad vil folk dog med det skrammel.

Det er ubehageligt at møde disse hunde. Desværre er de det seneste
år blevet temmelig udbredt i byområderne. Jeg er af samme årsag
blevet mere forsigtig med at lade mine løbe frit i lufteområder, hvor
der kommer andre hunde. Desværre. Det er irriterende at have den
usikkerhed med når man lufter sine hunde steder, hvor de tidligere har
kunnet hygge sig med andre hunde.

Jeg har set disse typer forsøge at fremavle aggression hos deres egne
hunde overfor mine. Hvor mine sad bag i bilen og idioterne har stået
udenfor med deres hunde og forsøgt at få dem til at udvise aggression
overfor hundene i bilen. Begge gange har jeg siddet i bilen uden de
havde set det. Første gang jeg oplevede det, reagerede jeg meget
langsomt, for jeg havde svært ved at fatte, hvad der egentlig skete.
Og jeg kiggede på det med dyb undren. Men efterhånden fik de tændt
såvel mine hunde som mig, men da jeg stod ud af bilen smuttede
vedkommende med sine to amstaffer. Det kan han være glad for ellers
kunne han synge i falset idag. Andengang det skete var jeg opmærksom,
da jeg så en med en kamphund komme over mod bilen, men ganske rigtigt
lagde vedkommende an til at geile sin hund op. her var jeg hurtigt ude
og vi blev enige om han trænede sin hund et andet sted.
Det skal tilføjes jeg er blevet ekstra opmærksom på at låse bilens
døre, når jeg parkerer med hundene i byen.

mvh
qfha

Fra : pwh

Dato : 30-04-06 09:59

> Det er ubehageligt at møde disse hunde. Desværre er de det seneste
> år blevet temmelig udbredt i byområderne.

Jeg har i princippet ikke så meget imod selve racene, det er mere den kombination
af unge mennesker der har dem for at værer smarte og så racen jeg er imod.
Jeg tror at det er mediernes fokus på kamphunde som er hovedårsagen til at
de er blevet så udbredte, det der virker afskrækkende på nogle mennesker
virker jo tiltrækkende på andre.
Vi må håbe at det er et modefænomen der dør ud ret hurtigt igen,
det er jo også synd for hundene med den slags ejere.

> [...]
> der kommer andre hunde. Desværre. Det er irriterende at have den
> usikkerhed med når man lufter sine hunde steder, hvor de tidligere har

Jeg holder også god afstand til racen hvis det ikke ligefrem er en hvalp.

> [...]
> hunde overfor mine. Hvor mine sad bag i bilen og idioterne har stået
> udenfor med deres hunde og forsøgt at få dem til at udvise aggression

Det er sgu da mere end perverst, ham gutten jeg mødte skældte dog
sin hund ud for at værer agrassiv, den fik nogle slag.

/Jens

Fra : kb

Dato : 30-04-06 14:41

ja det er vel de dumme ejere som er problemet.
en muskelhund kan vel opdrages ligeså vel som andre.
hvis altså det passer ejeren.
derimod er ejeren jo verdensmester i sin egen verden
hvor røvfuld og argumenter er et fedt....intet virker.
jeg tror ikke problemet kan løses før man skal have
"hundeførekort" for at eje en hund. det skal vi vel ikke?

Alle racer kan vel lære at slås hvis det kun var det. men det er klart
at ham med guldkæden vælger en potenshunderace.
det er jo en del af hans image.
hvis de typer bare var lidt klogere eller havde evne til at blive det. suk

det gælder om at bo i et andet nabolag. og kende flest i hundeskoven.

mvh kb

Fra : Morten Paulsen

Dato : 30-04-06 15:10

kb <brandhoj-dontspam-@pc.dk> skrev:
> men det er klart
>at ham med guldkæden vælger en
>potenshunderace.
>det er jo en del af hans image.

Vrøvl jeg har kun sølvkæde og pitbull terrier købt som Amstaff
Den angriber da kun når jeg siger den skal.
Hvor lufter du hund

--
MP

Fra : pwh

Dato : 30-04-06 15:32

> Vrøvl jeg har kun sølvkæde og pitbull terrier købt som Amstaff
> Den angriber da kun når jeg siger den skal.

Det var da forhåbentligt en joke.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 30-04-06 15:30

kb wrote:
> ja det er vel de dumme ejere som er problemet.
> en muskelhund kan vel opdrages ligeså vel som andre.
> hvis altså det passer ejeren.

De kan da sikkert godt socaliceres lige som de fleste andre racer,
jeg kender da 2-3 stykker som er søde og rare for mine at omgåes.
Men jeg har nu også en teori om at det med at slås ligger latent i deres gener,
det vil det tage mange generationer at avle ud af dem.
Og er det fortsat fjolserne der primært har dem og en del af dem kommer
via hundehandlere fra Polen er vi nok ikke på rette spor.

> jeg tror ikke problemet kan løses før man skal have
> "hundeførekort" for at eje en hund. det skal vi vel ikke?

Det kunne måske værer en af vejene frem, at forbyde racerne er urealistisk.

/Jens

Fra : qfha

Dato : 30-04-06 18:17

Jeg er også helt enig i, at det drejer sig om hundeejere som opfører
sig tåbeligt.

Men jeg er ikke utilbøjelig til også at tro, at vi får en masse
dårlige hunde med dårligt tempeament fra de tidligere østlande.

Desværre bliver der ved med at være købere til disse hunde.

mvh
qfha

Fra : nobody

Dato : 02-05-06 10:07

En kamphund er et potientelt våben på lige fod med knive og skydevåben,
derfor er racerne osse populære i visse miljøer .... så ja det kommer an på
ejeren.

Fra : Gert

Dato : 02-05-06 12:17

On Tue, 2 May 2006 11:06:57 +0200, "nobody" <nejtak@goaway.com> wrote:

>Jeg er også helt enig i, at det drejer sig om hundeejere som opfører
>sig tåbeligt.

Ja, en kombination af tåbelige ejere og hunde som udelukkende er avlet
til at dræbe - er en farlig sammensætning..

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 18:49

> En kamphund er et potientelt våben på lige fod med knive og
> skydevåben, derfor er racerne osse populære i visse miljøer .... så
> ja det kommer an på ejeren.

Det er de fleste hunde af en vis kaliber nu hvis det skal værer,
er det mennesker du skal angribe er det slet ikke en kamphund der
er førstevalg, der vil feks. en Dobberman værer langt bedre,
den er i sin tid "udviklet" til det formål..
Det er mere kamphundenes omgang med fredelige hunde jeg er
bekymret over, min egen sikkerhed er jeg ikke nervøs for.

> Jeg er også helt enig i, at det drejer sig om hundeejere som opfører
> sig tåbeligt.

Det er tit de forkerte mennesker der anskaffer sig en race der burde
værer udryddet da man forbød hundekampe.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-05-06 12:50

pwh wrote:

> [...]
> Men jeg har nu også en teori om at det med at slås ligger latent i deres gener,
> det vil det tage mange generationer at avle ud af dem.

Jeg tror det er umuligt.

> Det kunne måske værer en af vejene frem, at forbyde racerne er urealistisk.

Man skal forbyde typerne ikke racerne og så køre en nul tolerance,
så at hunde som har angrebet mennesker aflives, færdig.
Hunde som af uafhængige hundepsykologer skønnes som værende farlige
for deres omgivelser aflives.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 18:54

> Jeg tror det er umuligt.

Det tror jeg nu ikke, men det tager lang tid og hårdt målrettet arbejde.
Jeg læste i en oldgammel hundebog jeg har at Grand Danois'en i sin tid
havde forbud mod at deltage i hundeudstillinger pgr. den var meget agrassiv.
Det har man så efterhånden fået avlet ud af racen så den idag er en dejlig
og omgængelig hunderace generelt.

/Jens