hundepension
Fra : jbs832@hotmail.com

Dato : 17-04-06 22:08

Hej er der nogen som har erfaring med at have hund på hundepension.
Jeg har lige afhentet en hund som jeg tror har levet 10 dage i sit eget
tis mv. ret ulækkert. Hunden er livet meget op efter jeg har vasket og
nusset om den. Han er kun 7 mdr. gammel. Kan man gøre noget ???

Fra : jopa

Dato : 17-04-06 22:20

jbs832@hotmail.com skriblede bla:
> [...]
> eget tis mv. ret ulækkert. Hunden er livet meget op efter jeg har
> vasket og nusset om den. Han er kun 7 mdr. gammel. Kan man gøre noget

Ja da du kan fortælle os hvor det var bla

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Suzanna

Dato : 18-04-06 09:39

jopa skrev:
> jbs832@hotmail.com skriblede bla:
>
> Ja da du kan fortælle os hvor det var bla

Fuldstændig enig...
Udbred hvor det var, så det ikke sker igen.. Det er noget være pis, at
der ikke bliver passet ordentligt på ens hund, når man nu har betalt for
det... Og hunden har fortjent bedre..

Mvh
Suzanna

Fra : Kito

Dato : 18-04-06 18:31

"Suzanna" <suzanna@spamjoenne.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Udbred hvor det var, så det ikke sker igen.. Det er noget være pis, at der
> ikke bliver passet ordentligt på ens hund, når man nu har betalt for

Jeg har haft mine hunde i pension mange gange og har altid været tilfreds.
Ok de lugter lidt anderledes fordi de har været ude i løbegården hele døgnet
, men det tager de sku ikke skade af.
Jeg tror problemet er at nogle hundeejerer ikke kan indse at hunde ikke er
mennesker og ikke skal lugte af duftevand mm. men af hunde.
Jeg er ikke i tvivl om, at næste gang jeg rejser skal de igen i
hundefritteren.

vh
Poul

Fra : Jlitgov

Dato : 18-04-06 15:02

Personligt vil jeg aldrig aflevere mine hunde i en pension.
De bliver kun passet privat af folk som jeg stoler på. Men aller helst
er de med mig på ferie.

Men det man kan gøre er jo at sørge for at tjekke pensionen før man
afleverer sin hund, ta' på besøg (uanmeldt) og se hvordan hundene har
det, spørg andre hundejere om de kan anbefale en pension. Aflever evt.
din hund til pasning en enkelt dag og se hvordan den klarer det. I det
hele taget sørge for at man er tryg ved det sted der skal passe ens
hund.

Hilsen Janne
www.litgov.dk

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 15:13

Jlitgov skriblede bla:
> Personligt vil jeg aldrig aflevere mine hunde i en pension.

Der har jeg det omvendt
Min er vældig glad for at være der.
Nu er han så også deres kæledægge så de forkæler ham har jeg indtryk af.

> [...]
> din hund til pasning en enkelt dag og se hvordan den klarer det. I det
> hele taget sørge for at man er tryg ved det sted der skal passe ens

Nemlig ja

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 18-04-06 20:53

"Jlitgov" <villrikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

--------------------

har du i det hele taget prøvet at have dine hunde i pension? hvis ikke kan
du ikke tale med om hvordan det er ............

Det ikke alle der har mulighed for at få deres hunde passet privat men godt
for dig at du har den mulighed ...... og det med at komme på uanmeldt
besøg holder ikke - De, der har pension har da ikke tid til at underholde
personer, der render rundt og sikkert forstyrrer at hundene passes - helt
ærligt, hvilket verden lever du i ?

dit indlæg oser langt væk af selvtilfredshed over at DU ikke har hunde i
pension - og tillykke med det -

Pia

Fra : Louise

Dato : 18-04-06 21:05

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> helt
> ærligt, hvilket verden lever du i ?
>
> dit indlæg oser langt væk af selvtilfredshed over at DU ikke har hunde i

Puha sikke et surt opstød. Alle har vel ret til at skrive sin mening uden
at man risikerer sådan en ubehøvlet mail!Uanset om andre mener man har noget
at have det i eller ej.

Louise

Fra : jopa

Dato : 18-04-06 21:11

Pia Palmblad Wright skriblede bla:

>og det med at komme
> på uanmeldt besøg holder ikke - De, der har pension har da ikke tid
> til at underholde personer, der render rundt og sikkert forstyrrer at
> hundene passes

Første gang jeg skulle have min i pension tog jeg derover uanmeldt i
åbningstiden.
De spurgte hvad de kunne hjælpe med og jeg sagde at jeg havde planer om at
bruge deres internat/pension i ferien.
Velkommen nu skal vi vise rundt, og jeg fik en guidet fin tur hvor jeg
konstaterede at der var nydeligt rent og fine forhold.
De var så booket op så ferien blev udsat.
Han har været der 2 gange nu og skal derover igen til Juni.

Internatet er samtidig en del af dyrenes beskyttelse så mon ikke de har
tilsyn osv.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : HKN

Dato : 18-04-06 16:02

[...]

Mener du ikke et internat? Altså at du har hentet en ny hund derfra?

For hvis ikke, så har du da ikke undersøgt det sted godt nok inden du
afleverede din hund?

-Henrik

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 19-04-06 07:15

jbs832@hotmail.com skrev:
>Hej er der nogen som har erfaring
> [...]

Uha..det lyder ikke rart. havde du ikke set stedet inden du
afleverede din hund der ? Det er nok svært at gøre noget ved det
nu, udover at foretælle hvor det er så andre ikke kommer ud for
det samme, og så de ikke kan blive vd med at lave penge på
at "passe" andres hunde.

Jeg har netop reserveret plads i "pension Møltoft" til mine
hunde. Her er jeg inviteret op for at besøge dem inden og
udfylde de papirer der skal være der sammen med hundene. De vil
ikke have uanmeldt besøg, da det giver for meget uro omkring
hundene, og det tager deres tid fra noget vigtigere, men jeg
føler mig da absolut velkommen.

Hilsen Susanna

Fra : OZ7PUS

Dato : 19-04-06 14:54

"Susanna Mørck Thuesen (slet 2Q4EM)" <sus.thue@2Q4EMadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11454275450.657787882897264@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> ikke have uanmeldt besøg, da det giver for meget uro omkring
> hundene, og det tager deres tid fra noget vigtigere, men jeg

Ville aldrig lade min hund blive passet på en pension hvor jeg ikke kunne
få lov at se forholdene inden.
Der må jo være en grund til at man ikke må se det jo .. og uro er ikke
svaret

Tøsen

Fra : jopa

Dato : 19-04-06 15:32

OZ7PUS skriblede bla:

> Ville aldrig lade min hund blive passet på en pension hvor jeg ikke
> kunne få lov at se forholdene inden.
> Der må jo være en grund til at man ikke må se det jo .. og uro er ikke
> svaret
Nej den holder ikke.
Hvis man ikke kan komme forbi og kigge som potientiel kunde vil jeg da finde
et sted man må.
De må bestemt skjule et eller andet ellers

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 20-04-06 07:37

OZ7PUS <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev:

>Ville aldrig lade min hund blive
>passet på en pension hvor jeg ikke kunne
> [...]

Du har da ret i at man skal se stedet inden man afleverer sin
hund et sted i pension det gør jeg også, sammen med mine hunde.
Det sted jeg taler om, har jeg kendskab til via en der arbejder
der i ferieperioden, derfor er jeg helt tryg ved det.
Men egentlig kan jeg da godt forstå de ikke kan have folk
rendende hele tiden for at se stedet. Jeg ville da være ked af
de brugte alt deres tid på gæster i stedet for at passe mine
hunde.

Susanna

Fra : Jlitgov

Dato : 19-04-06 08:57

Hej Pia

Hvad er du da for en sur mokke? Ja, jeg har prøvet at ha' hund i
pension - ikke dem jeg har nu, men min tidligere schæfer og der
startede vi med at ha' den der ude til pasning mens vi stadig var
hjemme for at prøve det og det fungerede bare ikke for den hund. Jeg
har senere været på besøg på andre pensioner i andre sammenhænge
og det har virket som OK steder hvor de virkelig interesserede sig for
at hundene havde det bedst muligt.

Pt. har jeg en hund som jeg er 3. ejer af og som var en lille bange sag
da jeg fik hende (15 mdr. gammel), som gemte sig under sofaen i 20
minutter når jeg kom hjem. Hun er rædselsslagen for at blive forladt
og jeg ville aldrig byde hende at komme i pension. Jeg har brugt alt
for mange timer (år) og kræfter på at vinde hendes tillid og nå
frem til at ha' den glade og dejlige hund jeg har idag. Vi er idag oppe
på at hun kan være alene hjemme i 9 timer. Men pasning et fremmed
sted det kommer hun aldrig til at prøve.

Og nej jeg har ikke bare mulighed for at få mine hunde passet privat
hele tiden. Før i tiden har mine forældre kunnet passe dem en gang i
mellem, men det er ikke muligt mere. Til jul havde jeg for første gang
dem passet i 3 dage hos venner.

Jeg planlægger derimod altid mine ferier efter at hundene skal med. Og
det er både fordi jeg elsker at ha' dem med og fordi jeg ikke har
pasningsmulighed. Det indebærer at vores sommerferie i år indeholder
agilitykonkurrencer i Luxembourg og Holland.

Så det kan da godt være at du synes det er at være selvtilfreds og
at jeg lever i en anden verden end dig (Heldigvis for ellers skulle jeg
åbenbart rende rundt og være misundelige på andre uden grund).

Hilsen Janne