Hundehandel
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 09:11

Fra : fam. Ager

Dato : 17-04-06 09:33

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=435044/
>
> Det er sgi da sørgeligt.
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
> http://tjekmig.dk/forum/
> Beskriv din hund på:
> http://tjekmig.dk/hotornot/
>-----------

ja, det er sørgeligt og ganske forfærdeligt. og ufatteligt at folk bliver
ved med at købe disse hvalpe, og ufatteligt at der ikke bliver langet større
øretæver ud til disse hundehandlere der står bag importerne.
mvh. marie

Fra : keldo

Dato : 17-04-06 20:03

> [...]
> ved med at købe disse hvalpe, og ufatteligt at der ikke bliver langet
> større øretæver ud til disse hundehandlere der står bag importerne.

Ja det er trist. Dyrevelfærd er noget der følger med velfærdsstaten. Mærker
mennesker ikke velfærd kan det være svært give dyr samme. Ikke en
undskyldning men måske en forklaring.

Fra : Anette

Dato : 17-04-06 21:55

fam. Ager wrote:

> og ufatteligt at folk
> bliver ved med at købe disse hvalpe,

Nogle mennesker vil gøre hvad som helst for at spare penge. Også investere i
en dårligt opdrættet racehund. " Det koster jo kun det halve af hvad man
skal give i Danmark" - praler de som om det var billige fliser til
badeværelset de havde hentet syd for grænsen. Tja, men hvalpen kommer til at
koste dem det 10 dobbelte i dyrlægeregninger. tsk tsk

Men.....Vi har jo også stadig burhøns her hjemme, fordi folk vil købe
billige æg.

>og ufatteligt at der ikke bliver
> langet større øretæver ud til disse hundehandlere der står bag
> importerne.

Så længe der er kunder, er der hundehandlere. Jeg tror ikke engang man kan
lovgive sig ud af det- desværre.

/ Anette

Fra : Gert

Dato : 18-04-06 15:45

On Mon, 17 Apr 2006 10:10:41 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Det er sgi da sørgeligt.

Ja, jeg har ondt af hundene - men ikke af de flæbende fjolser der
køber dem !

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-06 13:34

Gert wrote:

> Ja, jeg har ondt af hundene - men ikke af de flæbende fjolser der
> køber dem !

ENIG.

Det bedste man kan gøre at at lade hundene være, selvfølgelig vil 1.
"hold" dø, men efterhånden som efterspørslen forsvinder forsvinder
hundehandlerne også.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 14:53

>ENIG.

>Det bedste man kan gøre at at lade hundene være, selvfølgelig vil 1.
>"hold" dø, men efterhånden som efterspørslen forsvinder forsvinder
>hundehandlerne også.

Ja, det ville være klart det bedste. Tror desværre, at danskerne bliver ved
med, at handle hunde dernede.
Derudover så bliver hundehandlerne vel heller ikke straffet, andet end en
evt. bøde ??

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Anet

Dato : 23-04-06 22:46

I kan være med til at underskrive på denne side imod hundehandlere.
www.dogsdating.net

--
Hilsen
Annette

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-04-06 08:13

>I kan være med til at underskrive på denne side imod hundehandlere.
>www.dogsdating.net

Ejeren af sitet var i Goaften danmark for nogen tid siden. Der fløj
med påstande, og oplysninger hentet fra Dansk Hunderegister -
oplysninger som DH slet ikke må registrere.
Anita Jensen udgav sig som helt almindelig hundeejer, og Dansk
Kenneklub blev skamrost.

Nu er Anita jensen faktisk temmelig involveret i DKK, og hendes side er
temmelig kommerciel.
Jeg står med en følelse af at:
1: Angivleserne af importerne fra Østeuropa er stærkt overdrevne.
2: Der er tale om et mediestunt for at dirigere trafik til en
kommerciel hjemmeside.
3: Det reelle "problem" er at nogen tager en bid af kagen fra DKK

Jeg konfronterede Anita Jensen med dette synspunkt i en email - og fik
som svar en automatisk mail med priser for tenesteydelser på hendes
hemmeside.

Jeg vil ikke forsvare hundehandel som givetvist finder sted. Men at
overdrive fænomenet for sandsynligvis selv at score kasse synes jeg er
klamt. Derfor har jeg ikke skrevet under.

Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-06 09:29

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> Jeg vil ikke forsvare hundehandel som givetvist finder sted. Men at
> overdrive fænomenet for sandsynligvis selv at score kasse synes jeg er
> klamt. Derfor har jeg ikke skrevet under.

Du lever i et kapitalistisk samfund ... lev med det :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?