Respekt :o)
Fra : pwh

Dato : 13-04-06 23:03

Vi var lige ude og gå en lille aftenstur omkring Rødovrecenteret,
mens vufferne rendte rundt og inspicerede nogle tåbelige kunstopsætninger
var der en flok 14-15 års knægte der fik øje på dem.
De diskuterede så indbyrdes hvilken racer de var kunne jeg hører,
de gættede mest på Rottweiler.
En af fik så taget sig sammen til at spørge mig og det var Rotter eller Labber,
jeg fortalte dem så om hvad de bestod af og sagde til dem at de bare kunne
komme hen og hilse på dem.
Jamen bider de ikke spurgte de, næh ikke hvis de ikke bed dem mente jeg
2 ud af 6 gutter havde så mod til at komme ned og hilse forsigtigt på dem,
Angel var self ved at slå krølle på sig selv af glæde, Tyson var ret ligeglad med dem.

Jeg synes det er en rar fornemmelse at man kan inviterer hvem som helst
hen og hilse på sine hunde, og de så er imødekommende når man selv har sagt ok.
Men at folk samtidigt har tilpas respekt for dem til ikke at kaste sig over dem
uden at de har fået lov, det er det optimale for mig.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-04-06 15:52

On Fri, 14 Apr 2006 00:03:28 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg synes det er en rar fornemmelse at man kan inviterer hvem som helst
>hen og hilse på sine hunde

Ja dte må sgu vær dejligt :0)
min er 100 % upålidelig nogen kan hun li dog ikke hvis hun ikke har
hilst på dem før ( med midnre jeg har godkendt dem ) men ne FREMMED
der kom hen hun ville da gå i panik :)
eller en i rød trøje / skorte anden beklædning - der bliver hun også
rassende .... hun er famne en mærklig hund men altså godhenden selv
over mig og dem som hun kender meget hjertelig kravler op og ligger
sig meget godt til rette - hun kunne fanme kende min mor inde i bilen
på 70 Meters afstand i mørke ikke om jeg begriber hvordan hun bar sig
ad men blev helt eksalteret også måtte jeg jo slippe hende hvorpå hun
galoperede ind i bilen og det var den helt store gensynsglæde - nogen
gange kan hun blive så glad for at se folk hun kan li at hun ikke kan
styre blæren og kommer til at strinte lidt på gulvet ( men det er nu
få ) ... selv min nye kærste har hun taget til sig så ...jow jow.

--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Keldo

Dato : 16-04-06 10:06

.....men glem aldrig at man aldrig kan stole 100% på et dyr. Hold hunden i
snor når der er andre mennesker i nærheden. Jeg holder altid min hund i
snor, og ville personlig losse en hund der hvor solen aldrig skinner hvis
den nærmede sig mine børn uden snor.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 16-04-06 11:12

> [...]
> snor når der er andre mennesker i nærheden. Jeg holder altid min hund i
> snor, og ville personlig losse en hund der hvor solen aldrig skinner hvis

.... og så ville jeg nok losse dig samme vej!

Magen til overreaktion har jeg ikke hørt længe! Selvfølgelig kan man ikke
stole 100% på levende væsner - men ingen af os losser vel bilister, fordi de
kører i nærheden af vores kære, selv om de er langt farligere?!?

/K

Fra : Keldo

Dato : 16-04-06 11:21

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> [...]
> stole 100% på levende væsner - men ingen af os losser vel bilister, fordi
> de kører i nærheden af vores kære, selv om de er langt farligere?!?

Hvis jeg opfatter bilen som en trussel mod mine børn, så ja. Problemet med
hunde er jo netop at man ikke kan stole på dem, de kommer logrende hend mod
et barn men pludselig kan barnet gøre et eller andet der fx. forskrækker
hunden som reagere med at bide. Altsammen naturligt nok, men ikke destå
mindre en katastrofe for ungen. en katastrofe hvis folk begyndte at opfatte
deres hunde som primitive dyr og ikke som dyr med menneskelige egenskaber.

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 12:14

> Hvis jeg opfatter bilen som en trussel mod mine børn, så ja.

Du er vel godt klar over at det minimum ville koste dig 60 dage i fængsel
for vold mod sagesløs for sådan et stunt.
Vi lever altså i et civiliceret samfund hvor man ikke klarer sig ved
at rende rundt og losse til hinanden.

> Problemet med hunde er jo netop at man ikke kan stole på dem, de
> kommer logrende hend mod et barn men pludselig kan barnet gøre et
> eller andet der fx. forskrækker hunden som reagere med at bide.

Mener du dermed at man aldrig kan lade børn og hunde omgåes.

/Jens

Fra : Keldo

Dato : 16-04-06 12:55

> [...]
> for vold mod sagesløs for sådan et stunt.
> Vi lever altså i et civiliceret samfund hvor man ikke klarer sig ved

hehe, ok. Heldigvis. Det var nu også selve bilen jeg mente og ikke køreren.
Måske får mine ringe valgte ord mig til at fremstå som en voldelig galning.
Det er jeg nu ikke. Lad mig omformulere mig. Jeg ville blive gal
hvis.....osv.

> Mener du dermed at man aldrig kan lade børn og hunde omgåes.

nej det mener jeg naturligvis ikke. Jeg mener bare at børn i bund og grund
ikke skal klappe fremmede hunde. Det lære jeg mine, hvad andre gør, er deres
ansvar.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 13:23

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4442307b$0$60782

> nej det mener jeg naturligvis ikke. Jeg mener bare at børn i bund og grund
> ikke skal klappe fremmede hunde. Det lære jeg mine, hvad andre gør, er
> deres ansvar.

Nej, børn skal ikke bare gå hen og klappe en fremmede hund. Men hvis ejeren
er til stede, så kan de spørge om de må snakke med hunden, så kan
hundeejeren sige ja eller nej. Det har vi lært vores børn.

Har også haft en hund engang, der var så lydig, at jeg fandt snoren
overflødig. Det ser jeg intet galt i, hvis man har en lydig hund, som Jens
har. Er selvfølgelig også klar over, at det ikke dur, med de hunde jeg har
nu. Der mangler noget endnu, før vi evt. når så langt...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 13:42

> Nej, børn skal ikke bare gå hen og klappe en fremmede hund. Men hvis
> ejeren er til stede, så kan de spørge om de må snakke med hunden, så
> kan hundeejeren sige ja eller nej. Det har vi lært vores børn.

Jeg skynder mig altid at sige til børn der viser interesse for mine hunde
at de er helt fredelige og de gerne må klapppe dem.
Jeg venter ikke pænt på at unger får taget mod til sig til selv at spørge,
men self får hundene ikke lov til at hilse på før børnene har taget første skridt.

> [...]
> Jens har. Er selvfølgelig også klar over, at det ikke dur, med de
> hunde jeg har nu. Der mangler noget endnu, før vi evt. når så langt...

Det er nemlig bare herligt med så lydige/rolige hunde der kan gå snorfri
Men det kræver et stort arbejde og en engels tålmodighed at nå så langt,
og så skal det vedligeholdes, mine kan da godt prøve at rykke grænserne
lidt engang imellem, så det er vel med så megen anden træning,
man bliver aldrig helt færdig

/Jens

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 13:35

> nej det mener jeg naturligvis ikke. Jeg mener bare at børn i bund og
> grund ikke skal klappe fremmede hunde. Det lære jeg mine, hvad andre
> gør, er deres ansvar.

Det er jo også det sikreste, min grænse (jeg har ikke selv børn) ville nok gå
ved at de ikke måtte klappe hunde som ejeren ikke havde sagt god for.
Man skal jo også passe på ikke at indgyde børn en eller anden ubergrundet
skræk for hunde i almendelighed, det er vel trods alt begrænset hvor mange
børn her i landet der bliver bidt af fremmede hunde de møder.

Det er netop derfor jeg altid lader børn klappe mine hunde hvis de viser
posetiv interesse for dem, så de kan lærer at omgåes hunde på en god måde.
Det lærer jo samtidigt ens hunde at omgåes børn og deres måde at værer på,
mine har lært det fra de var små hvalpe af, og omgåes næsten dagligt fremmede børn
helt uden problemer. Hunde er altså en stor del af vores samfund, det kan børn lige
så godt blive vænnet til fra babyben af.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-04-06 16:32

On Sun, 16 Apr 2006 13:14:25 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du er vel godt klar over at det minimum ville koste dig 60 dage i fængsel
>for vold mod sagesløs for sådan et stunt.

Ahh hvis det skete her hvor jeg bor - så vil jeg med et enkelt mobil
opkald kunne få 4 vidner på at jeg var blevet slået først .... mere
rets samfund er der sgu ikke i det

Fra : kb

Dato : 16-04-06 18:24

> Ahh hvis det skete her hvor jeg bor - så vil jeg med et enkelt mobil
> opkald kunne få 4 vidner på at jeg var blevet slået først .... mere
> rets samfund er der sgu ikke i det

tjaa der er en strafferamme på op til 6år for mened. sikke fine naboer *GG*

en hund uden snor er i mine øjne mindre farlige en med en idiot i snoren.

mvh.kb
med og uden snor

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-06 14:27

On Sun, 16 Apr 2006 19:23:36 +0200, "kb" <brandhoj-dontspam-@pc.dk>
wrote:

>tjaa der er en strafferamme på op til 6år for mened. sikke fine naboer *GG*

hæ hæ det her er Kbh sv der er indes netop en i lokal området med en
ren starffe atest - men man skal fame være go til at forklare sig hvis
man sparker en lille hund på 5½ kg

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 16-04-06 20:52

> Hvis jeg opfatter bilen som en trussel mod mine børn, så ja.

Men alle hunde er åbenbart en trussel?!? Hvordan vurderer du, om en bil er
en trussel?

Problemet med
> hunde er jo netop at man ikke kan stole på dem,

Mens biler (bilister) altid er til at stole på?!?

Altsammen naturligt nok, men ikke destå
> mindre en katastrofe for ungen. en katastrofe hvis folk begyndte at
> opfatte deres hunde som primitive dyr og ikke som dyr med menneskelige
> egenskaber.

Fejlen ligger i, at vi betragter den nøgne abe som mere end et primitivt
dyr, hvis jeg må være polemisk et øjeblik!

/K

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 21:22

> Fejlen ligger i, at vi betragter den nøgne abe som mere end et
> primitivt dyr, hvis jeg må være polemisk et øjeblik!
>
> /K

Du har nok fat i noget der, lavede man statestik over det udgør
fremmede mennesker vi møder på gaden nok en lagt størrer fare
end de fremmede hunde vi møder.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 12:18

> ... og så ville jeg nok losse dig samme vej!

Det ville nok værer reaktionen fra mange, og så kunne det rigtigt udvikle sig
hvis Keldo så lossede en selv tilbage, de fleste hunde ville jo så pr instinkt
forsvarer deres flokfører, og jeg ville meget nødigt værer på den forkerte
side af mine hundes tænder hvis det kom til det.

Helt enig, godt eksempel

/Jens

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 10:49

Keldo wrote:
> ....men glem aldrig at man aldrig kan stole 100% på et dyr. Hold
> hunden i snor når der er andre mennesker i nærheden.

Det kunne da ikke falde mig ind, mine hunde har meget sjældent snor på
og snoren er slet ikke med når vi går ture normalt.

> Jeg holder altid
> min hund i snor, og ville personlig losse en hund der hvor solen
> aldrig skinner hvis den nærmede sig mine børn uden snor.

Nu lader jeg heller ikke mine hunde rende hen til folk vi møder op gaden,
men hvad du mere precist mener med at nærme sig dine unger ved jeg så ikke.
Mine hunde skal da have lov til at passerer andre i normal afstand,
men self uden at tage kontakt til dem.
Begyndte du feks. at losse løs på mine hunde fordi du syntes de var lidt for
tæt på dine unger kan jeg love dig at du ville blive mere end ked af det.

Ps. væn dig til at svare efter det oprindelige indlæg

/Jens

Fra : Keldo

Dato : 16-04-06 12:27

> Det kunne da ikke falde mig ind, mine hunde har meget sjældent snor på
> og snoren er slet ikke med når vi går ture normalt.

Lad mig sige det på denne måde; jeg syntes det er uansvarligt og på linje
med de mennesker der mener de sagtens kan forsvare at køre 130 km/t på en
landevej med begrænsetkan føre udsyn - fordi de mener at have 100% kontrol
over bilen.

Du snakker om respekt. Du burde have respekt for andre mennesker og holde
dine hunde i snor. De unger der ikke havde lyst til at hilsen på dine hunde
udviste en god og sund dømmekraft. Ifølge Darwin, vil det være dem der
overlever og fører racen videre, hvis du forstår.

> [...]
> tæt på dine unger kan jeg love dig at du ville blive mere end ked af det.
>
> Ps. væn dig til at svare efter det oprindelige indlæg

Håber det var bedre.

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 12:53

> [...]
> linje med de mennesker der mener de sagtens kan forsvare at køre 130
> km/t på en landevej med begrænsetkan føre udsyn - fordi de mener at

Jamen det er så din mening, men din sammenligning er dårlig og totalt
ude af propertioner. Chanchen for at mine hunde pludselig slår feks.
5 mennesker ihjel er nok så lille at den ikke er værd at tage i betragtning,
det kan man meget let gører ved at kører uforsvarligt i bil.

> Du snakker om respekt. Du burde have respekt for andre mennesker og
> holde dine hunde i snor.

Tro mig, de to ting kan sagtens kombineres.
Det er et simpelt spørgsmål om at opdrage sine hunde.

> De unger der ikke havde lyst til at hilsen
> på dine hunde udviste en god og sund dømmekraft. Ifølge Darwin, vil
> det være dem der overlever og fører racen videre, hvis du forstår.

Jeg forstår dig såmænd godt, og er ikke utilbøjelig til at give dig ret.
Jeg kender jo mine hunde og mig selv, det gjorde knægtene jo ikke.
Så det fornuftigste af dem havde da været at takke nej til at hilse på mine hunde,
jeg kunne jo have været en sindsyg stodder med et par gale hunde
Men nu havde de luret lidt på os først og nok bedømt os til at værer fredelige.

> Håber det var bedre.

Det er bare helt perfekt

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-04-06 16:30

On Sun, 16 Apr 2006 11:48:32 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>at losse løs på mine hunde fordi du syntes de var lidt for
>tæt på dine unger kan jeg love dig at du ville blive mere end ked af det.

ja jeg tror såmænd også jeg ville give vedkomne en reel røvfuld

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 16:33

> ja jeg tror såmænd også jeg ville give vedkomne en reel røvfuld

Med mindre han var 210 cm høj og vejede 130kg

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-04-06 16:37

On Sun, 16 Apr 2006 17:32:43 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Med mindre han var 210 cm høj og vejede 130kg

ja det er jo lige det :0) .... men jeg er nu ikke selv så langt fra de
2 meter så ... :)

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 16:43

pwh skriblede bla:

> Med mindre han var 210 cm høj og vejede 130kg

Har ingen betydning med en ordentlig hund
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 16:52

> Har ingen betydning med en ordentlig hund

Jeg tror faktisk ikke at mine hunde ville angribe en person der sparkede
dem i røven, de har aldrig oplevet andet end godt fra mennesker, så jeg
tror de ville blive snoskforvirrede
Noget helt andet er hvis nogen angreb mig, der tror jeg at specielt Angel
ville gå rimeligt amok, hun passer nemlig meget på mig og Tyson når vi er ude

/Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 16-04-06 20:41

> [...]
> ville gå rimeligt amok, hun passer nemlig meget på mig og Tyson når vi er

Tror du ikke det var 'nok' at udvise aggression? Ville de mon ikke følge
trop?
/K

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 21:19

> Tror du ikke det var 'nok' at udvise aggression? Ville de mon ikke
> følge trop?
> /K

Hvis jeg ligefrem angreb nogen ville de såmænd nok følge trop,
men det ligger ikke lige til min natur at angribe nogen eller noget

/Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 17-04-06 21:24

> Hvis jeg ligefrem angreb nogen ville de såmænd nok følge trop,
> men det ligger ikke lige til min natur at angribe nogen eller noget

Det var også rent hypotetisk.
/K

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 16:42

Bo M Mogensen skriblede bla:

> ja jeg tror såmænd også jeg ville give vedkomne en reel røvfuld

Ork det ordner min hund garanteret selv uden at jeg behøver at sige andet
end "tag ham"
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 16:49

> Ork det ordner min hund garanteret selv uden at jeg behøver at sige andet end "tag ham"

Der ville man nok også bevæge sig på kanten af loven, men det ville
sikker værer en formildende omstændighed at hunden blev sparket

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 16:57

pwh skriblede bla:

> Der ville man nok også bevæge sig på kanten af loven, men det ville
> sikker værer en formildende omstændighed at hunden blev sparket

Kunne du forestille dig mig bryde loven ?
Nu tror jeg ikke at nogen turde sparke Milo heldigvis

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 17:00

> Kunne du forestille dig mig bryde loven ?

Jeg tror du er i stand til hvad som helst

> Nu tror jeg ikke at nogen turde sparke Milo heldigvis

En selvmorder måske

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 17:06

pwh skriblede bla:

> En selvmorder måske

Ja godt nok er han en dejlig hund for dem han kender, meeeeen
Havde ham med på besøg på mit arbejde for et stykke tid siden og en kollega
ville give mig hånden.
Jeg nåede at trække Milo væk så han fik ikke ordentligt fat

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-04-06 17:10

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Havde ham med på besøg på mit arbejde for et stykke tid siden og en kollega ville give
> mig hånden.
> Jeg nåede at trække Milo væk så han fik ikke ordentligt fat

Hmm.. det er lige en anelse for skarpt efter min smag.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 17:15

pwh skriblede bla:

> Hmm.. det er lige en anelse for skarpt efter min smag.

Korrekt men har valgt ikke at undertykke det i væsentlig grad
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-04-06 18:08

On Sun, 16 Apr 2006 17:49:21 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der ville man nok også bevæge sig på kanten af loven, men det ville
>sikker værer en formildende omstændighed at hunden blev sparket

ja det ....!!!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-04-06 18:07

On Sun, 16 Apr 2006 17:42:28 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Ork det ordner min hund garanteret selv uden at jeg behøver at sige andet
>end "tag ham"

Hæ hæ jaeee .... men jeg tror sgu ikke min lille sag på sølle 5½ kg
kan tage ret meget - men overvejer lidt at få en schæfer når jeg
flytter på landet det er sgu i grunden en prægtig hund

Fra : jopa

Dato : 16-04-06 18:12

Bo M Mogensen skriblede bla:

> Hæ hæ jaeee .... men jeg tror sgu ikke min lille sag på sølle 5½ kg
> kan tage ret meget - men overvejer lidt at få en schæfer når jeg
> flytter på landet det er sgu i grunden en prægtig hund

Netop se selv
http://zora.dk/galleri/index.php?id=8

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-06 02:52

On Sun, 16 Apr 2006 19:12:26 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Netop se selv
>http://zora.dk/galleri/index.php?id=8

ja det er sgu en prægtig hund !

Fra : pwh

Dato : 17-04-06 07:41

> ja det er sgu en prægtig hund !

Jeg synes stadig Milo ligner en kat på steroider

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-06 14:30

On Mon, 17 Apr 2006 08:41:03 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg synes stadig Milo ligner en kat på steroider

Hmm Milio :) ? er det en af dine ?

du skal lige se min her :

http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/pets/album/index.html

nederst i galeriet

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-04-06 16:29

On Sun, 16 Apr 2006 11:06:23 +0200, "Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote:

> [...]
>snor når der er andre mennesker i nærheden. Jeg holder altid min hund i
>snor, og ville personlig losse en hund der hvor solen aldrig skinner hvis

Hmm du top citere det gør det lidt svært at læse dit indlæg - kan du
ikke svare under den sætning du har en mening om og slet det som du
ikke svare på .... Nå men til dit svar ...Nahh Puhh nu går jeg mest
med hende Når der ikke er nogen der er vågen dvs om natten bortset fra
et par ture rundt om blokken i snor for at pis ...

Fra : keldo

Dato : 16-04-06 18:32

> Hmm du top citere det gør det lidt svært at læse dit indlæg

Læs hele tråden og du vil se at jeg er blevet bedre

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-04-06 02:54

On Sun, 16 Apr 2006 19:32:17 +0200, "keldo" <keldo@hotmail.com> wrote:

>Læs hele tråden og du vil se at jeg er blevet bedre

Hmm det frem gård ikke a nærvrende ?

>- kan du

ja det har jeg skrevet :

fut : dk.admin.netikette