første flåt
Fra : Battlefield´s

Dato : 12-04-06 14:35

Hej
Nå, så fik Cato sin første flåt i år. Heldigvis er det jo ikke noget problem
når man har en flåtfjerner.
Men jeg synes det er hurtigt efter at frosten er kommet af jorden at de er
dukket op, de må da have frosset godt i vinter, de små kryb.
Har jeres hunde haft flåter i år?
Hilsen Vibeke

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 14:46

Battlefield´s skriblede bla:
> [...]
> Men jeg synes det er hurtigt efter at frosten er kommet af jorden at
> de er dukket op, de må da have frosset godt i vinter, de små kryb.

Min har aldrig haft sådan noget. Bruger frontline

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jesper HVL

Dato : 12-04-06 15:35

jopa wrote:

> Battlefield´s skriblede bla:

> Min har aldrig haft sådan noget. Bruger frontline

Hvad er frontline?

Mvh
Jesper

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 15:43

Jesper HVL skriblede bla:

> Hvad er frontline?

Du køber det på apoteket.
Det er en slags pipette som du presser "giften" ud af i hundens nakke. Skal
ind på den nøgne hud under pelsen.
Holder et par måneder og klarer både lopper og Flåt.

Vi har hverken lopper eller flåt, men da lopperne stammer fra kattene er det
en god ide at behandle evt katte ligeså.
Der findes ikke noget der hedder hundelopper kun kattelopper og det er dem
der hopper på hundene.
Derfor er det altid en god ide at lære din hund at dræbe katte så vi kan få
lopperne udryddet
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-04-06 23:11

jopa skrev:
> Battlefield´s skriblede bla:

> Min har aldrig haft sådan noget. Bruger frontline

Tjaa det gør jeg også men det er sgu ikke altid de bæster dør, men nu
træner jeg også meget i skoven og det er næsten sikkert at jeg kan pille
en 4-5 flåter af ham efter en Lørdag formiddag i skoven.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Battlefield´s

Dato : 13-04-06 15:28

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> træner jeg også meget i skoven og det er næsten sikkert at jeg kan pille
> en 4-5 flåter af ham efter en Lørdag formiddag i skoven.

Hej
Ja, det er lige netop det samme her. Cato træner og går på prøve (markprøve)
i skov- og vådområder. Så selv med Frontline er det umuligt helt at undgå de
små bæster. Vi skal også sprøjte ret så ofte med Frontline, hvis det skal
have nogen effekt, da hundene kommer i vand næsten dagligt.
Hilsen Vibeke

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-04-06 15:37

Battlefield´s skrev:
> [...]
> små bæster. Vi skal også sprøjte ret så ofte med Frontline, hvis det skal
> have nogen effekt, da hundene kommer i vand næsten dagligt.

Forresten undskyld jeg kom til at sende en mail til dig i stedet for her
til news, det var lidt sent.
Nu kommer Noah heldigvis ikke så tit i vand (langhåret Schæfer) for det
tager ca 3 dage for ham at blive tør igen

Fra : Battlefield´s

Dato : 13-04-06 18:12

> [...]
>
> http://vollert.dk
>
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will

Du sendte nu ikke noget til mig
Det lyder godt nok som om Noah har en tyk pels, det har vores jo også, men
de tørrer dog ret hurtigt efter en god lur i sofaen
Hilsen Vibeke

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 18:56

Battlefield´s skriblede bla:
> Det lyder godt nok som om Noah har en tyk pels, det har vores jo
> også, men de tørrer dog ret hurtigt efter en god lur i sofaen

Bvadr

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 20:21

jopa wrote:
> Battlefield´s skriblede bla:
>
> Bvadr

Nemlig, langpelsede hunde er bare ulækre

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 20:32

pwh skriblede bla:
> Nemlig, langpelsede hunde er bare ulækre

I sofaen og så våde bvadr.

Regner med at du giver mig ret i at hunde ikke skal være i møblerne.
Slet ikke våde.

Jeg er så heldig at jeg har min egen sø (tidligere mergelgrav)på ejendommen,
og nu er den isfri og Milo elsker at hente kæppe når jeg smider dem i
vandet, og så giver det god motion.
Han er blevet lidt lasket her i vinter
Han får så lov at tørre lidt i fyrrummet inden han kommer ind.
Men sådan er vi jo så forskellige heldigvis.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 20:55

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:
>
> I sofaen og så våde bvadr.

Er du vandskræk

> Regner med at du giver mig ret i at hunde ikke skal være i møblerne.
> Slet ikke våde.

Mine hunde må værer overalt, våde som tørrer.

> Jeg er så heldig at jeg har min egen sø (tidligere mergelgrav)på
> ejendommen, og nu er den isfri og Milo elsker at hente kæppe når jeg
> smider dem i vandet, og så giver det god motion.

Det er også mine hundes yndlingssport.
Badesæsonen er næsten lige startet her i Rødovre så vi tog en tur hele
vejen omkring Damhussøen i formiddags.
Der var de begge ude og svømme samtlige gange, det var noget de kunne bruge.

> Han er blevet lidt lasket her i vinter

Det bliver alle rigtige hanhunde om vinteren, spørg bare Tyson
Angel holder sig smukt slank året rundt, og hun får sgu mere mad end Tyson.

> Han får så lov at tørre lidt i fyrrummet inden han kommer ind.

Mine får en omgang med et håndklæde, Angel tørrer heldigvis hurtigt,
Tyson tager det nogle timer med på denne årstid.

> Men sådan er vi jo så forskellige heldigvis.

Nej du er forskellig og vi er normale

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 21:01

pwh skriblede bla:

> Mine hunde må værer overalt, våde som tørrer.

Det stopper du med

> [...]
> vejen omkring Damhussøen i formiddags.
> Der var de begge ude og svømme samtlige gange, det var noget de kunne
Ja de elsker det. Kan forestille mig at din/dine med lab blod i årene elsker
det endnu mere

> Nej du er forskellig og vi er normale

Det er nok rigtigt og det lever jeg fint med
Pudsigt de siger det samme på arbejdet

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 22:23

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Det stopper du med

Tvivler, jeg er godt opdraget af min udekat i forvejen,
den synes det er evigt yndigt at komme hjem kl 4 om morgenen
plaskvåd af regnvejr og hilse på mig i sengen

> Ja de elsker det. Kan forestille mig at din/dine med lab blod i årene
> elsker det endnu mere

Efter mad, er det det bedste der findes

> Det er nok rigtigt og det lever jeg fint med
> Pudsigt de siger det samme på arbejdet

Det kender jeg godt

/Jens

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-04-06 21:15

jopa skrev:
> pwh skriblede bla:

> I sofaen og så våde bvadr.
>
> Regner med at du giver mig ret i at hunde ikke skal være i møblerne.
> Slet ikke våde.

Det er overhovedet ingen problem at ha en hund i sofaen hvis man har
styr på sit flok/føre forhold. Men nej han kommer ikke op når han er våd.

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 21:18

Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:

> Det er overhovedet ingen problem at ha en hund i sofaen hvis man har
> styr på sit flok/føre forhold. Men nej han kommer ikke op når han er
> våd.

Fint nok men nu har Jens jo heller ikke styr på sine hunde.
Det er så tydeligt at de har overtaget magten samt alle møbler inkl sengen.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-04-06 21:24

jopa skrev:
> Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:

> Fint nok men nu har Jens jo heller ikke styr på sine hunde.
> Det er så tydeligt at de har overtaget magten samt alle møbler inkl sengen.

LOL
ha ha.

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 22:43

> LOL
> ha ha.

Der skulle ikke grines, men grædes

/Jens

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 22:42

jopa wrote:
> Martin Vollert" <"Mit fornavn skriblede bla:

> Fint nok men nu har Jens jo heller ikke styr på sine hunde.
> Det er så tydeligt at de har overtaget magten samt alle møbler inkl
> sengen.

*LOL*
Og så er det ikke engang helt løgn
Jeg har (havde) en lædersofa som de stortset har overtaget,
og for nogle år siden lavede jeg en fiks gæsteseng ud af et skab i
mit kontor, den er nu udnævnt til hundeseng af vufferne.
Jeg har også en karnap som jeg havde en fiks ide om at der kunne
stå planter i, men nej, den syntes Angel var et genialt sted at ligge

Den eneste de efterhånden har respekt for er sgu katten, når den møver
sig ind så viger de, hvis jeg ikke havde katten boede jeg nok i haven ;-(

/Jens (som nok har misforstået det med lederskab)

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 23:00

pwh skriblede bla:

> /Jens (som nok har misforstået det med lederskab)

Nej Jens som ikke har fattet det med lederskab.
Havde du en kone ville du vide hvad lederskab var

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 14-04-06 08:07

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> pwh skriblede bla:

> Nej Jens som ikke har fattet det med lederskab.
> Havde du en kone ville du vide hvad lederskab var
> [...]

LOL...... nemlig!! ((-;
mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 15:05

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Har jeres hunde haft flåter i år?

Nej, men jeg har set en loppe. Det var ca. 1 mdr. siden. Synes også det var
tidligt. De har dog fået Frontline, men det er vist snart tid igen.
Frontline virker dog ikke på flåter her. I hvert fald ikke hos kattene.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 15:10

Buffy skriblede bla:
> Frontline virker dog ikke på flåter her.

Virker her, men måske er flåterne bange for schæferhunde

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk