Adonis - Hjælp inden kl. 17.00 idag ..
Fra : Michael Berglund

Dato : 12-04-06 12:41

Citat fra e-mail fra en dyreklinik - DFA som redder hunde i Grækenland
har brug for hjælp:

Det er med sorg i stemmen at jeg skriver denne mail. Jeg på
nervebruddets rand. Ingen vil hjælpe mig med Adonis. Han bliver kastet
rundt som en karklud og nu kommer han tilbage til mig i morgen.

2 gange har jeg fundet et rigtig godt hjem men i 12. time har de meldt
fra, da de alligevel ville vente med at få hund. Jeg har brugt TIMER
på at snakke med dem, forklare om træning, fortalt Adonis historie, og
vi er blevet enige om adoption.

Igår fandt jeg den perfekte familie, troede jeg. Vi aftalte at min
veterinærsygeplejerske Sanne skulle tage Adonis med til Jylland når
hun går på påskeferie i morgen, alt var ok… Så ringer hun gud hjælpe
mig kl. 11 i dag og siger desværre, hun fortryder..

Plejemoderen fra Måløv kommer her på klinikken med ham i morgen og vil
ikke have ham tilbage, da hun nu har besluttet sig for påskeferie.

Det skærer mig i hjertet for Adonis er lavet af guld. Han er god,
kærlig, venlig, ELSKER børn, der kan kravle på ham uden besvær, kan
fint med andre hunde, men selvfølgelig er han en ung hanhund med Husky
i blodet, dvs. han kræver meget motion og træning.

Han kan ligge en hel dag i et bur her på klinikken og blot kigge på
hvad vi laver. Han gør ikke, han ødelægger ikke noget og han logrer
blot når vi snakker til ham. Så god er han. Langt mere opdragen end de
fleste andre hunde vi har taget hjem. Men der er ingen der kan hjælpe
mig.

Så nu ligger landet sådan at han kommer her på klinikken imorgen den
12/4 og så har han til kl. 17.00. Så har jeg ingen steder at gøre af
ham. Jeg græder, kan jeg sige jer. At tage en så dejlig hund hjem for
at aflive ham 14 dage efter pga. ingen har mod på at hjælpe, det er
sgu for skidt.

Han er 1 år og kastreret. Kan du hjælpe på ovenstående, så kontakt
Frederikssund Dyreklinik (indtil kl. 17) på tlf 4731 3733 - eller
henvendelse via deres hjemmeside www.dfas.dk

Kender du måske nogen der ville være intereseret?

Fra : pwh

Dato : 12-04-06 13:52

Michael Berglund wrote:
> [...]
> nervebruddets rand. Ingen vil hjælpe mig med Adonis. Han bliver kastet
> rundt som en karklud og nu kommer han tilbage til mig i morgen.

Løsningsforslag fra mig vil værer at stoppe den tåbelige import af Græske hunde,
der er rigeligt med hunde her i landet i forvejen der leder efter et nyt hjem.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 14:07

pwh skriblede bla:

> Løsningsforslag fra mig vil værer at stoppe den tåbelige import af
> Græske hunde, der er rigeligt med hunde her i landet i forvejen der
> leder efter et nyt hjem.

Det er godt Jens bare giv dem
Vil i øvrigt give dig ret man kan sgu ikke redde verdens hunde.
Der sidder i forvejen masser af skønne hunde på de danske internater der
venter på en god familie.

Men det er jo sååååå typiskt med de der frelste kvinder der skal redde hunde
i bla Grækenland blot fordi de syntes det er å så synd.
Det er til at brække sig over, og nu risikerer man ikke at kunne komme af
med dem Hmmm.
Mon ikke de trods alt har det bedre i Grækenland der er det i det meste
dejligt varmt.

Undskyld kunne ikke dy mig og turde kun fordi Jens begyndte.
Nu får vi kvinderne på nakken Jens blot fordi vi er kolde og kyniske

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-04-06 14:46

jopa wrote:
> [...]
> Vil i øvrigt give dig ret man kan sgu ikke redde verdens hunde.
> Der sidder i forvejen masser af skønne hunde på de danske internater

Lige precis, ellers er der vel heller ingen grund til at stoppe her.
Vi kunne jo også importerer nogle af deres narkomaner, pensionister,
arbejdsløse, kriminelle og andre der kunne nyde godt af det danske samfund.

Næh det er en gang pladderromantisme i mine øjne at hive de der Græske hunde
til landet, i princippet må man vel regne med at for hver Græsk hund der kommer
er der en Dansk hund der ikke bliver omplaceret.
Og så er der hele problemet omkring opvæksten som de Græske hunde har haft,
mange af dem har jo levet af pizzarester og pølsebrød som hvalpe og kan derfor
ende op med at blive nogle skravl som voksne, jeg kender selv til 2 Græske importer,
den ene blev aflivet ret hurtigt pgr dårligt helbred, det andet skravl er syg i tide og
utide.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 14:52

pwh skriblede bla:

> [...]
> der kommer
> er der en Dansk hund der ikke bliver omplaceret.

Netop.
Det er jo skruen uden ende, for husk på at disse fritlevende hunde i
Grækenland parrer sig i flæng så problemet vil altid være der.
Optimalt burde de hvis de absolut skal hjælpe hundene samle penge ind hos
ligeseende og bruge dem til at bekoste aflivninger i stedet.
Fatter ikke hvad vi skal med disse import hunde.
Nå det er nok kun os der er nogle kolde sataner
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-04-06 14:56

jopa wrote:
> Nå det er nok kun os der er nogle kolde sataner

Vi er nok et par lede hunderacister

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 14:58

pwh skriblede bla:

> Vi er nok et par lede hunderacister

Eller realister i stedet
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-04-06 14:59

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Eller realister i stedet

Nemlig
Nå.. nu må vi da også snart få nogen ørertæver

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 15:11

pwh skriblede bla:
> Nå.. nu må vi da også snart få nogen ørertæver

Glæder mig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jesper HVL

Dato : 12-04-06 15:34

jopa wrote:

> pwh skriblede bla:

> Glæder mig

Næ - I har da ret

Hvorfor pokker skal man importere hunde fra Grækenland når der hvert år
aflives flere tusinde danske hunde som ingen vil have... ???

Mvh
Jesper

Fra : pwh

Dato : 12-04-06 16:40

> Næ - I har da ret

Det har John og mig altid

> Hvorfor pokker skal man importere hunde fra Grækenland når der hvert
> år aflives flere tusinde danske hunde som ingen vil have... ???

Jeg har endnu til gode at få en god forklaring på det.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 16:46

pwh skriblede bla:

> Jeg har endnu til gode at få en god forklaring på det.

Jeg har rejst utrolig meget i alle egne af Tyrkiet, og jeg skal garantere
for at der er der gadehunde.
Skægt at høre tidligt om morgenen når de kalder til bøn så sætter samtlige
gadehunde i et gevaldigt hyleri.
Ham kan de sgu ikke lide.
I Tyrkiet må der være et utroligt marked for adobtion af hunde. Det kunne
være næste skridt.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-06 21:10

On Wed, 12 Apr 2006 16:33:41 +0200, Jesper HVL wrote:

>Næ - I har da ret
>Hvorfor pokker skal man importere hunde fra Grækenland
>når der hvert år aflives flere tusinde danske hunde som
>ingen vil have... ???

Næ, men jeg må indrømme, at jeg lige scannede min indre
skærm for mulige aftagere, da jeg så det. Men heldigvis (?)
var klokken over 17, sååå...

--
Vh Sonja sonpapi(snabelA)gmail.com http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Født 17/3. Kan snart ses på min HP

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 21:20

x Vuf x skriblede bla:

> Næ, men jeg må indrømme, at jeg lige scannede min indre
> skærm for mulige aftagere, da jeg så det. Men heldigvis (?)
> var klokken over 17, sååå...

Kan da undre en at man er så forhippet på at importere udenlandske hunde
uden fast aftale om aftager.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-06 21:40

On Wed, 12 Apr 2006 22:19:34 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:
>x Vuf x skriblede bla:

>Kan da undre en at man er så forhippet på at importere
>udenlandske hunde uden fast aftale om aftager.

Gi' dem nu ikke for gode idéer! De, der bruger forsøgsdyr,
vil gerne aftage.

Fra : pwh

Dato : 12-04-06 21:25

> Næ, men jeg må indrømme, at jeg lige scannede min indre
> skærm for mulige aftagere, da jeg så det. Men heldigvis (?)
> var klokken over 17, sååå...

Det er da også synd for den aktuelle hund, jeg har intet imod den
men mod princippet i at importerer dem.
Det virker da også dybt uansvarligt på mig at de vil aflive ham efter 14 dage
fordi de ikke har fundet et hjem til ham, tænk hvis det var sådan på de
internater der tager hånd om de danske hunde, man må da næsten håbe
at den slags kommer ud i offentlighedens søgelys.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-06 21:41

On Wed, 12 Apr 2006 22:24:52 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>det var sådan på de internater der tager hånd om de danske hunde,
>man må da næsten håbe at den slags kommer ud i offentlighedens søgelys.

Vågn op Jens; det ER sådan på de danske internater, hvis ingen
betaler for hundens ophold!

Fra : pwh

Dato : 12-04-06 21:49

> Vågn op Jens; det ER sådan på de danske internater, hvis ingen
> betaler for hundens ophold!

Vil du påstå at hunde der bliver afleveret til internaterne herhjemme
bliver afliver efter 14 dage hvis der ikke er fundet en ny ejer.
Jeg observerede da en del der stod meget længere da jeg slog
mine folder på Rødovre dyreinternat.
Mig bekendt betaler man et engangsbeløb for at komme af med sin hund
på et internat,
man skal da ikke betale for de løbende udgifter så vidt jeg er orienteret.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 22:09

pwh skriblede bla:
> Vil du påstå at hunde der bliver afleveret til internaterne herhjemme
> bliver afliver efter 14 dage hvis der ikke er fundet en ny ejer.

De er der tit i måneder.
Internaterne bliver løbende støttet med midler og mig bekendt bliver de
fleste før eller siden anbragt.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-04-06 23:19

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:
>
> De er der tit i måneder.
> Internaterne bliver løbende støttet med midler og mig bekendt bliver
> de fleste før eller siden anbragt.

Jeg fik da af vide dengang jeg søgte hund hos dem at de ikke normalt havde
problemer med at finde hjem til hundene. Jeg tror så heller ikke de tager imod
hvad som helst, og jeg fik af vide at de helst ville have hunde der ikke var mere
en 1-2 år gamle.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 13-04-06 00:58

On Wed, 12 Apr 2006 22:48:32 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>på et internat,
>man skal da ikke betale for de løbende udgifter så vidt jeg er orienteret.

Hunde, der bli'r samlet op som herreløse, bli'r fremlyst i
de lokale aviser. Hvis ingen henvender sig, bli'r de aflivet
efter ALLERhøjst 3 uger!

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 09:34

> Hunde, der bli'r samlet op som herreløse, bli'r fremlyst i
> de lokale aviser. Hvis ingen henvender sig, bli'r de aflivet
> efter ALLERhøjst 3 uger!

Ok, det ved jeg så ikke noget om, men det lyder da sansynligt at de
har nogle regler for hvor lang tid en gadehund kan blive hos dem,
selv om jeg nu tror det afhænger af hunden og hvor god plads de har.
Mener du dermed at de slet ikke prøver at vidreformidle sådan en gadehund,
for så lyder 3 uger til at finde den oprindelige ejer og til evnt at finde en anden
ejer ikke som ret længe, jeg tror ikke rigtigt på de 3 uger hvis hunden ellers er normal.

/Jens

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 13-04-06 11:03

x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev:

>Hunde, der bli'r samlet op som
>herreløse, bli'r fremlyst i
>de lokale aviser. Hvis ingen
>henvender sig, bli'r de aflivet
>efter ALLERhøjst 3 uger!

Passer ikke.....

Enkelt tilfælde eller erfaring er ikke det samme. Ved ikke hvad du
bygger din udtalelse på men kunne da være interessant at høre om.
Jeg har to hunde som jeg har købt gennem dyrenes beskyttelses
internater. Jeg har haft en del kontakt med internaterne både før og
efter anskaffelsen af mine hunde. Og
har i den tid kun hørt om EN sund hund der muligvis skulle aflives.
Det drejede sig om en slædehund af en slags, som de kun ville formidle
til nogen som ville arbejde med
den, da den var vant til det. Og hvis det ikke lykkedes ville den
blive aflivet. Men jeg ved de havde forsøgt at finde frem til mulige
købere i 6-7 uger, og ved faktisk
ikke om det lykkedes.
Da vi var ude efter vores seneste hund i feb. måned, fik jeg at vide
at man ikke kunne formidle hittehunde før de havde gået der et stykke
tid, ellers kan den tidligere
ejer gøre krav på sin hun igen. Så det er måske der de 3 uger kommer
ind i billedet. Men så længe tror jeg nu ikke der går, før de
formidler dem videre.

Mvh. Susanna

Fra : Jesper HVL

Dato : 12-04-06 22:55

x Vuf x wrote:

> Vågn op Jens; det ER sådan på de danske internater, hvis ingen
> betaler for hundens ophold!

Usandt!!!!!!

Jeg anbefaler at du undersøg den slags før du udtaler dig.

Min Beagle var f.eks. på internat i mere end tre måneder før han fandt mig.

Mvh
Jesper

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 22:58

Jesper HVL skriblede bla:

> Jeg anbefaler at du undersøg den slags før du udtaler dig.
>
> Min Beagle var f.eks. på internat i mere end tre måneder før han
> fandt mig.
På det internat som samtidig er pension hvor min holder ferie bliver ingen
hunde aflivet siger de.
De havde dog en Husky som de ikke kunne afsætte så den kunne risikere det
men de ville gøre alt for at finde et egnet sted.
Den var en smule bidsk overfor børn og andre hunde
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 13-04-06 00:59

On Wed, 12 Apr 2006 23:54:54 +0200, Jesper HVL wrote:

>Usandt!!!!!!
>Jeg anbefaler at du undersøg den slags før du udtaler dig.

Jeg ved det desværre af erfaring.

>Min Beagle var f.eks. på internat i mere end tre måneder før han fandt mig.

Jo, men han var indleveret af en eller anden,
der ikke kunne ha' ham længere.

Fra : Claus

Dato : 13-04-06 07:30

x Vuf x skrev:

> Jeg ved det desværre af erfaring.

> Jo, men han var indleveret af en eller anden,
> der ikke kunne ha' ham længere.

Begge mine hunde er internat hunde, og den ene var herreløs og blevet
kørt ned og havde været på internater i 4 måneder såeh.......

Fra : Claus

Dato : 13-04-06 07:30

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 09:41

> Jeg ved det desværre af erfaring.

Den erfaring vil vi da meget gerne hører om.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 28-04-06 16:42

On Thu, 13 Apr 2006 10:41:14 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Den erfaring vil vi da meget gerne hører om.
>/Jens

Gerne. Jeg vender tilbage til det efter weekenden, hvis jeg kan.

--
Vh Sonja sonpapi(snabelA)gmail.com http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe. Født 17/3. Fotos kan ses på min HP
6 uger og ALT flås og rives istykker!

Fra : Leyna

Dato : 12-04-06 21:56

On Wed, 12 Apr 2006 15:06:46 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Nu får vi kvinderne på nakken Jens blot fordi vi er kolde og kyniske

Jeg ved nu ikke... Jeg betegner da mig selv som kvinde, og selvom jeg
syntes det er frygteligt synd for den lækre hund der er tale om, mon
så ikke den ville være bedre tjent med en aflivning?
Jeg mener, at blive kastet rundt fra det ene sted til det næste er
sørme ikke sagen for NOGEN hund. Så hellere give den fred.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 12-04-06 22:06

Leyna skriblede bla:
> Jeg ved nu ikke... Jeg betegner da mig selv som kvinde, og selvom jeg
> syntes det er frygteligt synd for den lækre hund der er tale om, mon
> så ikke den ville være bedre tjent med en aflivning?

Jeg tror såmænd du har ret.
Fatter ikke at nogen får den fikse ide at DK skal aftage hunde fra et andet
land uanset de frelste mener de lever en kummerlig tilværelse der.
Herregud der findes lande hvor befolkningen har ringere kår end hundene i
Grækenland.

Jeg ville foreslå dem i stedet at rejse derned og plej hundene der i stedet.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Samsara67

Dato : 13-04-06 00:37

> Undskyld kunne ikke dy mig og turde kun fordi Jens begyndte.
> Nu får vi kvinderne på nakken Jens blot fordi vi er kolde og kyniske

> [...]
Jeg er kvinde og mig får i ikke på nakken - I har jo ret

Som I selv skriver andetsteds, så er I bare realistiske - ikke kolde
og kyniske.

Venligst
Samsara

Fra : HvB

Dato : 13-04-06 09:59

Hmmmm.. jeg synes nu sagen er rigtig lumpen!

Kender godt den pågældende dyrlæge, som har set det som sit kald at hente
disse hunde fra Grækenland.

Det gør hun så og er ikke altid lige heldig med de anbringelser hun
formidler. men det er jo ØØØØNDIGT at hjælpe sådan en stakkels hund fra
Grækenland!!!

Og når så det er sagt, er det da dybt uansvarligt af den første ejer ikke at
beholde hunden til der er fundet et ordentligt hjem, ELLER denne dyrlæge....
hun må da tage ansvaret for hunden, fremfor at "græde" over situationen og
når så klokken bliver 17 til påske, tørres tårerne af kinden og hunden får
sprøjten! Fy for s.....! Jeg giver altså ikke meget for de tårer!

Kunne fortælle mangt og meget fra klinikken, men skal da ikke undlade at
erindrer om at det var samme dyrlæge der, med de samme tårer på kinderne
optrådte i nyhederne fordi hun havde haft en kvinde der skulle have aflivet
to katte, fordi kattene ikke måtte være ude p.g.a. fugleinfluenza.

Altså.... synd hvis Adonis skal lade livet - jeg kender nogle der søger en
hund og prøvede lige om det var noget - ingen tvivl om at jeg mener man skal
værne om liv, men jeg synes hele sagen handler langt mere om dyrlæge-etik
end den konkrete hund.

Jeg håber at der er fundet et hjem til ham, men hvis han skal være kastebold
fremover, så mener jeg trods alt hellere han må aflives. Først en forhutlet
tilværelse i Grækenland, flytning til danmark, ud til Målev, tilbage til
internat og nu måske en ny familie, altsammen indenfor et år!!!. Jeg vil
mene at det er den absolut sidste flytning den hund skal have....

HvB

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 11:00

HvB skriblede bla:

> [...]
> til Målev, tilbage til internat og nu måske en ny familie, altsammen
> indenfor et år!!!. Jeg vil mene at det er den absolut sidste flytning

Personligt ville jeg mene at det på samme måde som ulovlig import af hunde
østeuropa burde forbydes at importere forhutlede hunde fra Grækenland eller
andre tilsvarende lande
Det er så typisk Dansk at skulle hjælpe alle andre end sig selv.
Vi har masser af DK hunde til afhentning på internater, og masser af hunde
der aflives uden anden grund end at ejerne ikke fatter hvordan man holder
hund.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 09:39

> Jeg er kvinde og mig får i ikke på nakken - I har jo ret
>
> Som I selv skriver andetsteds, så er I bare realistiske - ikke kolde
> [...]

Ja nu kunne det jo værer sjovt snart at hører fra nogen der rent
faktisk er tilhængere af at importerer gadehunde

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-04-06 09:21

>Fatter ikke at nogen får den fikse ide at DK skal aftage hunde fra et andet
>land uanset de frelste mener de lever en kummerlig tilværelse der.

Det er en misforstået holdning til dyreværnsarbejde. Hvis folk
dernede finder ud af at der er penge i at eksportere overskudshunde,
så sætter de en produktion i gang for at efterkomme efterspørgslen.
Og det var vist ikke meningen med det?

Hilsen Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 28-04-06 16:44

On 13 Apr 2006 01:21:25 -0700, "Kim Christensen" wrote:

>Det er en misforstået holdning til dyreværnsarbejde. Hvis folk
>dernede finder ud af at der er penge i at eksportere overskudshunde,
>så sætter de en produktion i gang for at efterkomme efterspørgslen.

Det er da vist allerede sket, er det ik'?

>Og det var vist ikke meningen med det?

Forhåbentligt ikke!