Overnatning på restepladser i Østrig
Fra : Mikael Hansen

Dato : 28-05-06 15:31

Vi skal til Ungarn igen til sommer. Vi plejer at overnatte på sidste
resteplads inden Østrig da vi har hørt at man ikke må overnatte på
restepladser i østrig. Er der nogen som kender en campingplads som ligger
tæt på motorvejen i Østrig?? Helst en hvor man må komme sent om aftenen og
kører tidligt om morgenen. Eller kender I nogle restepladser hvor man må
sove i Østrig??

Fra : Hans Jensen

Dato : 28-05-06 16:45

"Mikael Hansen @bigfoot.com>" <mikael-h<REMOVE-THIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører tidligt om morgenen. Eller kender I nogle restepladser hvor man må

Er det noget nyt for 2006 vi har da altid sovet i østrig på rasteplads
med CV sammen med mange ande CV

Hans

Fra : T. Hartung

Dato : 28-05-06 17:43

"Hans Jensen" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget nyt for 2006 vi har da altid sovet i østrig på rasteplads
> med CV sammen med mange ande CV

Nej man må gerne have en overnatning på rastepladser i Østrig for at blive
klar til at kunne genoptage rejsen - men man må IKKE kobler fra.

Mig bekendt findes der ikke steder i vest-europa hvor man ikke må overnatte
på motorvejsrastepladser - at man så fraråder det, er en anden sag.
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Manhatten

Dato : 28-05-06 18:24

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mig bekendt findes der ikke steder i vest-europa hvor man ikke må
> overnatte på motorvejsrastepladser - at man så fraråder det, er en anden

I flg. Hanses campingsider er det bl.a. i Østrig ikke tilladt at overnatte
på rastepladser jvf.

http://www.hanses-campingsider.dk/rejseplanlaegning/motorvejsikker.htm

/Manhatten

Fra : T. Hartung

Dato : 28-05-06 18:37

"Manhatten" <anonymous@anonumous.invalid> skrev i en meddelelse

> I flg. Hanses campingsider er det bl.a. i Østrig ikke tilladt at overnatte
> på rastepladser jvf.
>
> http://www.hanses-campingsider.dk/rejseplanlaegning/motorvejsikker.htm

og i følge FDM og ADAC står der for Østrig:
Uformel camping
giver stadig myndighederne problemer. Ved søerne, på vintersportsstederne, i
byerne og ved motorvejene er der mange steder opstillet forbudsskilte. Ved
Neusiedler See straffes man, hvis man parkerer autocampere og campingvogne
uden for en campingplads.

I Tyrol er overnatning uden for campingpladser forbudt ved lov. Kun på
motorvejsrastepladser må man overnatte en enkelt gang for at blive klar til
at genoptage kørslen. Samtidig gør Tyrols campinglov det nemmere at etablere
såkaldte Autocamp-Plätzen for gæster på gennemrejse og sørger for, at mindst
halvdelen af en campingplads er reserveret turister.

Fra : T. Hartung

Dato : 28-05-06 18:52

"Manhatten" <anonymous@anonumous.invalid> skrev i en meddelelse

> I flg. Hanses campingsider er det bl.a. i Østrig ikke tilladt at overnatte
> [...]

HOV kan se ham Hansen også mener det er forbudt i Italien men igen ADAC og
FDM skriver for Italien (opdateret marts 2006):

Vigtigt for campister

Enkeltstående overnatning
på parkerings- og rastepladser er tilladt, hvis ikke lokale regler forbyder
dette - men det kan ikke altid anbefales.

For mere information omkring Italien og San Marino henviser vi til:

http://www.fdm.dk/dinferie/europa/feriebase/eurokort.asp

_______________________

Tilbage

Det er lidt svært at afgøre hvad ham Hansen skriver om - er det camping
eller overnatning på rastepladser? det flyder lidt sammen selv om det
indledningsvis anføres "overnatninger på rastepladser" .

Logikken siger jo - for alle typer traffikanter - det vil ikke være rimligt
at "tvinge" en træt chaffør (lastbiler må ikke) til at fortsætte sin
uforsvalige kørsel uden mulighed for at sove - derfor når CV er koblet på
bilen er det et hvil - ikke en overnatning i campingforstand.

--
mvh.
T. Hartung
VW Passat TDi Variant - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

begin 666 fdmarrow2.gif
M1TE&.#EA! `&`)$``/___\# P `R70```"'Y! $```$`+ `````$``8```('
)E(*&H7V+"@`[
`
end

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-05-06 19:28

Manhatten skrev i 4479dcbb$0$894$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> I flg. Hanses campingsider er det bl.a. i Østrig ikke tilladt at
> overnatte på rastepladser jvf.
>
> http://www.hanses-campingsider.dk/rejseplanlaegning/motorvejsikker.htm

Troværdigheden på denne side forekommer mig ikke at være særlig høj. Jeg har
talt med østrigske betjente, der ikke kendte indholdet af pågældende side -
men den skulle måske oversættes til østrigsk-tysk af hensyn til de glade
bjergboere. Så ku' de vel lære det, ku' de!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 29-05-06 07:01

jeg ville slet ikke køre over østrig , men ned over Halle , Dresden , Prag
og Brno , hvis man får udskrever kørselsbeskrivelse så er det både den
billigste vej og korteste vej , benzin er ca 1.50 kr. pr. L. billigere i
tjekkiet samt billige cigaretter (prince 140 kr. pr. karton)og ikke nær så
høj motorvejsgebyr som i Østrig. vi plejer at overnatte enten på camp drusus
ca. 4 km. fra E55 eller også hvis vi er i god tid på camp HANA 16 km.
udenfor Brno .De har altid plads til en enkelt overnatning samt udleveres 1
gratis drinksbillet hvis man spiser aftensmad nede i byen.

Fra : KHH

Dato : 29-05-06 22:44

Fra : Mikael Hansen

Dato : 31-05-06 07:55

Hej Bent

De første 3 år vi var i ungarn kørte vi faktisk igennem tjekkiet og
Slovakiet som du beskriver, men vi var uheldige et par gange med laaange
køer og ventetid ved grænserne. Så vores oplevelse (efter vi prøvede at køre
over Østrig) var at vi faktisk ikke var længere tid om det selvom vi
(kilometer mæssigt) kører noget længere, også slap vi for ventetiden som
føles meget længere for mig end når jeg kører. Derudover er vejene meget
bedre end i tjekkiet (især ved Brno var de dårlige).

Men det er helt rigtigt at der er kortere og at benzinen er billigere.

Det skal lige nævnes at det er 3 år siden at vi kørte igennem Tjekkiet, så
jeg ved egentlig ikke om det er blevet bedre ved grænserne
tjekkiet/slovakiet og Slovakiet/Ungarn, og jeg ved heller ikke om der evt.
er kommet ny asfalt på vejene...

Hilsen
Mikael

Fra : Mikael Hansen

Dato : 31-05-06 07:47

Tak for alle svarene...

Jeg tror at vi kører længere end den østrigske grænse i år, men lader være
med at koble vognen fra bilen på rastepladsen (hvilket jeg alligevel aldrig
har gjort på rastepladser)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-06-06 00:00

> Tak for alle svarene...
>
> Jeg tror at vi kører længere end den østrigske grænse i år, men lader være
> med at koble vognen fra bilen på rastepladsen (hvilket jeg alligevel
> aldrig har gjort på rastepladser)

Vi har lige været i Kroatien og kom hjem i dag. Der overnattes lystigt på
rastepladserne ved motorvejen Salzburg - Villach, så intet tyder på, at det
er forbudt.
Vi kørte i øvrigt solo, da priserne på ferielejligheder p.t. er så langt
nede, at det ville være alt for dyrt at tage cv med.
Bemærkede noget sjovt ang. dieselforbrug. Octavia 1,9 tdi.
Kørte generelt 130 km/t hvor det var tilladt.
Tankede første gang mellem Nürnberg og München. 18 km/l.
Efter at have passeret bjergene i Østrig og vel ankommet til Pula blev der
igen tanket. Nu 22 km/l.
Så forbruget op ad bjergene opvejes godt og vel af det mindre forbrug på
nedkørslerne.
Endte i øvrigt på 19,5 km/l i snit på hele turen, så det var vist meget
godt.

Kurt

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-06-06 23:12

On Tue, 6 Jun 2006 01:00:26 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>rastepladserne ved motorvejen Salzburg - Villach, så intet tyder på, at det

Tak for info.

Jeg vil straks bevæge mig i den retning med min køletrailer.

I den forbindelse er det helt ligegyldigt om det er temperaturfølsomt
gods, eller ej. Maskinen skal køre......hele natten.

Det er en uting med de sk... CV'er på rastepladserne. Det kan koste
5-cifrede beløb i bøder til os der kører lastbil, hvis vi ikke finder
et sted at holde vores lovbefalede pauser og hvil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-06-06 04:48

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er en uting med de sk... CV'er på rastepladserne. Det kan koste
> 5-cifrede beløb i bøder til os der kører lastbil, hvis vi ikke finder
> et sted at holde vores lovbefalede pauser og hvil.

Alle de sk... lastbiler på rastepladserne burde være forbudt.

Det koster godt nok ikke campisterne penge, hvis hvil ikke holdes. Det
risikerer kun at forårsage uheld, måske med tab af liv som følge...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-06-06 14:20

On Thu, 15 Jun 2006 05:47:34 +0200, "Carsten Stage"
<stage_nospam@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
>Det koster godt nok ikke campisterne penge, hvis hvil ikke holdes. Det
>risikerer kun at forårsage uheld, måske med tab af liv som følge...

Jamen det handler i bund og grund om, at CV-folket bare er for nærige
til at overnatte på en til formålet indrettet campingplads.

Skulle du have kendskab til en eller flere campingpladser der tager
imod 17 meter lastbil, er jeg mere end villig til at bytte.

Du får rastepladsen, og jeg får fred og ro på campingpladsen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 15:32

Folmer Rasmussen wrote:

> Jamen det handler i bund og grund om, at CV-folket bare er for nærige
> til at overnatte på en til formålet indrettet campingplads.

Næh, det er af samme årsag at ladbilerne bliver i en snæver radius omkring
og helst på motorvejen.

For det første er der ingen der ved hvor der er en ledig (camping)plads. Så
kan vi køre rundt efter det. Når man så er blevet tilpas snurrebims efter at
have kørt rundt det halve af natten, så befinder vi os igen på vejen næste
dags morgen for at finde tilbage til motorvejen fra denne famøse
campingplads man fandt for enden af en dal. Under denne kørsel vil vi igen
genere en masse lastbilchauffører der tror at færdselsloven er til for at
blive omgået (herunder især hastighedsbegrænsningerne) og at vejene tilhører
dem alene, fordi vi så kører en masse ekstrakilometer.

> Skulle du have kendskab til en eller flere campingpladser der tager
> imod 17 meter lastbil, er jeg mere end villig til at bytte.

> Du får rastepladsen, og jeg får fred og ro på campingpladsen.

Uden lastbiler er der også fred og ro på rastepladsen og vi er fri for at
holde øje med om der er nogen chauffører der har fingrene i vores ting ;)

Eller at de kikker beundrende efter vores vogntog.

Skabslæser! :)
--
Per, Esbjerg

Fra : KHH

Dato : 16-06-06 07:57

> Uden lastbiler er der også fred og ro på rastepladsen og vi er fri for at
> holde øje med om der er nogen chauffører der har fingrene i vores ting ;)

Du mener altså, at en del lastvognsførere direkte stjæler fra dig, jamen så
hum dig dog ind på de for dig, som campist, indrettede campingpladser.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-06-06 11:41

KHH wrote:

> Du mener altså, at en del lastvognsførere direkte stjæler fra dig,
> jamen så hum dig dog ind på de for dig, som campist, indrettede
> campingpladser.

Du skal læse hvad der står og forstå betydningen af tegnet ;) - /så/ kan du
begynde at liste dine ondskabsfuldheder ind i gruppen.

Herunder skal du også forstå at godt nok er Folmer træt af campister, men
han tager det med et smil hence alle hans smileys.

Og det er tilladt at drille hinanden. Folmer driller (især mig og jeg ham)
fordi vi kender diskussionen fra en anden gruppe.

Men uanset om man har campingvogn efter eller ej, så er rastepladserne ikke
reserveret lastbilerne med mindre det er skiltet.

Og så vil jeg da godt lige bemærke at jeg også nogle gange kan konstatere at
de pladser der er beregnet til personbiler og/eller campingvogne også
sommetider er fyldt op med lastbiler.

--
Per, Esbjerg

Fra : KHH

Dato : 16-06-06 07:47

> [...]
> imod 17 meter lastbil, er jeg mere end villig til at bytte.
>
> Du får rastepladsen, og jeg får fred og ro på campingpladsen.

Hvor har du ret, enten det eller at de kan spare en ½ time på kørsel til og
fra campingplads og motorvej.

Vi har forlængst, udpeget bestemte campingpladser, hvor vi tager ind og
overnatter, så vi ved hvor pladserne ligger, og vi slapper mere af, end vi
kunne gøre på en rasteplads eller autohof.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-06-06 09:45

Folmer Rasmussen skrev i g52192dlfug3ss97gthpm9ct08g896v9v2@4ax.com
dette:

> Det er en uting med de sk... CV'er på rastepladserne. Det kan koste
> 5-cifrede beløb i bøder til os der kører lastbil, hvis vi ikke finder
> et sted at holde vores lovbefalede pauser og hvil.

Mon ikke du skulle nuppe en
http://kinagrill.dk/

vh
Jan
-hvis bil og campingvogn i modsætning til lastbiler ikke slider vejene men
bare betaler for dem.

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 12:21

Jan Bøgh wrote:

> -hvis bil og campingvogn i modsætning til lastbiler ikke slider
> vejene men bare betaler for dem.

Ja, hvor mange personbiler er det een lastbil slider for ved gennemkørsel af
en given vejstrækning.

10.000, svjh.

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-06-06 14:36

On Thu, 15 Jun 2006 13:20:30 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Ja, hvor mange personbiler er det een lastbil slider for ved gennemkørsel af
>en given vejstrækning.
>
>10.000, svjh.

>--

Hvis dine tal ellers holder vand, må det være 7.500 for en bil og
enkeltakslet CV. 5.000 hvis CV'en har to aksler.

Til gengæld kunne du jo strengt taget bare blive hjemme. Der findes
glimragende vandrerhjem i omegnen af hvor du bor.

Al den kørsel jeg udfører er en del af det at holde samfundet i gang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-06-06 20:11

Folmer Rasmussen skrev i pbo292539le78mqfai9f0dbmvc608dtve7@4ax.com
dette:

> Til gengæld kunne du jo strengt taget bare blive hjemme. Der findes
> glimragende vandrerhjem i omegnen af hvor du bor.

Og mon ikke du på tilsvarende vis kører rundt med en bunke overflødige
produkter?

> Al den kørsel jeg udfører er en del af det at holde samfundet i gang.

Mageløst hykleri. Du kører fordi du får løn - that's it!

Eller er det frustrationer fordi I ingen løn får, at I absolut skal læse BT,
landkort, lave og drikke kaffe og i øvrigt plante jeres kæmpe trækkere
næsten oppe i mit bagagerum.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-06-06 22:26

On Thu, 15 Jun 2006 21:11:10 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>dette:

>Og mon ikke du på tilsvarende vis kører rundt med en bunke overflødige

Det skal jeg ikke kunne sige, sådan helt præcist.

Jeg går i min enorme naivitet bare ud fra, at når nogen bestiller en
last "et eller andet", så er det fordi de mener at skulle anvende det
til et eller andet.

>--

>Mageløst hykleri. Du kører fordi du får løn - that's it!

>--

Jeg ville jo ikke have jobbet, og dermed heller ikke lønnen, hvis ikke
der var et behov for at få nogen pakker flyttet, vel?

> [...]

>landkort, lave og drikke kaffe og i øvrigt plante jeres kæmpe trækkere

Jeg får den overenskomstmæssige løn jeg er berettiget til, men vi kan
godt blive enige om, at den ikke er tilstrækkelig.

Jeg læser ikke aviser når jeg kører bil, har navi, og laver heller
ikke kaffe under kørslen. Desuden holder jeg altid god afstand til
forankørende. Især hvis der er tale om bil + campingvogn, idet jeg har
indtryk af at ikke alle chauffører i disse vogntog er lige rutinerede.

Jeg vil gerne slå fast, at jeg ikke udtaler mig på hele standens
vegne, idet jeg i modsætning til visse andre, godt er klar over at der
findes brådne kar i alle lejre.

Det har bl.a. undret mig en del at jeg har set mange campingvogne med
håndtag bagpå. Det eneste jeg kan tænke mig at disse håndtag skal
bruges til, er ved manøvrer der includerer bakning?!

Det er ikke særligt betryggende for de øvrige trafikanter, at evnerne
ikke rækker til, når der kommer manøvrering ind i billedet. Det kunne
godt foranledige svage sjæle til at tro, at evnerne er tilsvarende
ringe over hele spektret.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-06-06 06:30

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]

> ikke rækker til, når der kommer manøvrering ind i billedet. Det kunne
> godt foranledige svage sjæle til at tro, at evnerne er tilsvarende

Sidst jeg så en der ikke kunne bakke var ved et postcenter i Flensborg. Jeg
holdt mig diskret i baggrunden indtil han gav op efter en times tid - og lod
trailer være trailer :)

Men du har da ret i at alt for mange campister ikke mestrer bakningens
kunst - lige som der heller ikke er mange bilister der magter en
parallelparkering :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 21:26

Folmer Rasmussen wrote:
> On Thu, 15 Jun 2006 13:20:30 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
> <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> Al den kørsel jeg udfører er en del af det at holde samfundet i gang.

Campister holder skam også samfundet igang. Mekanikerregninger,
brændstofregninger, vægtafgift, campingpladsregninger, - det er ikke gas det
hele.

Du burde tvinges ind i førerhuset hos en campist og tage en tur ned sydover.
Jeg tror også du vil se anderledes på omgivelserne når du har fri end når du
er på arbejde.

Jeg kan f.eks. ikke forestille mig at du synes det er sjovt at køre over
Brenner med 50 km/t, når nu campingvognene ligger i overhalingsbanen med 80,
og din mobil er faldet på gulvet fordi du drejede for hurtigt op på
Brennermotorvejen, din madpakke ligger inderst i kølekassen bag alt dit gods
og dine papirer ligger i inderste højre hjørne af handskerummet ......

Nå! Konen siger vi skal sove på den næste rasteplads, så jeg skal lige ud og
flytte nogle lastbiler så vi kan være der!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-06-06 22:37

On Thu, 15 Jun 2006 22:26:25 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Campister holder skam også samfundet igang. Mekanikerregninger,
>brændstofregninger, vægtafgift, campingpladsregninger, - det er ikke gas det
>hele.

>--

Bare du nu ikke foranlediges til at tro, at samfundet ville gå helt i
stå, hvis vi afskaffede campingturismen.

> [...]

>Jeg tror også du vil se anderledes på omgivelserne når du har fri end når du

Er den trussel noget man på én eller anden måde kan betale sig fra?
..o)

> [...]

>og dine papirer ligger i inderste højre hjørne af handskerummet ......

Jeg er fuldstændig "græsk-katolsk" over hvad campingvognene laver når
jeg kører op ad bakke, så længe de ikke ødelægger mit moment.

Telefonen render ingen steder, da det er en original håndfri
installation.

Maden ligger forsvarligt i køleskabet under sengen, og papirerne er
også forsvarligt opbevaret i dertil indrettede rum.

Der er faktisk ikke andet tilbage at hidse sig op over end
campingvognene.

> [...]

>Nå! Konen siger vi skal sove på den næste rasteplads, så jeg skal lige ud og
>flytte nogle lastbiler så vi kan være der!

Jeg tænkte s'gu nok at der var stærke kræfter bag!! *LOL*

Næste gang hun vil sove, så send lige det kvindemenneske hen til mig,
med anmodningen om at jeg flytter mig. Så skal jeg fandenhakkeme
garantere dig for at du får en kone tilbage, som på det mentale plan
vil være svært genkendelig for dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-06-06 06:35

Folmer Rasmussen wrote:
> On Thu, 15 Jun 2006 22:26:25 +0200, "Per Henneberg Kristensen"

> Bare du nu ikke foranlediges til at tro, at samfundet ville gå helt i
> stå, hvis vi afskaffede campingturismen.

Den går skam meget i stå - prøv bare at se når der ikke flyves turister til
Ægypten i de perioder hvor der har været bombet dernede - så går det hele i
stå.

> Er den trussel noget man på én eller anden måde kan betale sig fra?
> .o)

Man kan i hvert fald ikke snakke sig ud af den - ikke dig og ikke her :)

> Der er faktisk ikke andet tilbage at hidse sig op over end
> campingvognene.

Det kan man så se at det klarer du særdeles udemærket.

Omvendt tror jeg sagtens du kan hidse dig op over en chauffør der ikke lige
vil sætte farten ned i 15 sekunder når du vil forbi med en "fart"-difference
på 1 km/t :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-06-06 14:32

On Thu, 15 Jun 2006 10:45:18 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>Folmer Rasmussen skrev i g52192dlfug3ss97gthpm9ct08g896v9v2@4ax.com
>dette:

>Mon ikke du skulle nuppe en
>http://kinagrill.dk/

>--

De tudekiks er skidt for fordøjelsen.

Jeg kan ikke forstå at du ikke kan erkende at det drejer sig om et
stort problem.

Det skyldes muligvis ukendskab til forholdene omkring lastbiler og de
regler der gælder for disse, og ikke mindst den nidkærhed reglerne
forvaltes med i det meste af Europa.

>--

>-hvis bil og campingvogn i modsætning til lastbiler ikke slider vejene men
>bare betaler for dem.

>--

Hvorfor er det lige at jeg meget ofte er udsat for at sporrillerne
ikke passer til min lastbil?

De er ikke så sjældent for smalle.

Du skulle betale dobbelt takst for at køre med CV, idet det er mere
reglen end undtagelsen at der er forskellig akselafstand på bil og CV.

Desuden kan jeg fortælle dig, at en lille tur: Puttgarden -
Frankfurt/Main - Puttgarden står i 149.03 Euro for "mit" vogntog!

Du kunne passende betale det halve.

Når de nu har fået prisen for installationen betalt med den
indkommende maut, så skulle der gerne ske noget med kvaliteten af
vejene også.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-06-06 20:18

Folmer Rasmussen skrev i aln292t9pkeulnpdgpr1iqrvim6ub56ern@4ax.com
dette:

> Det skyldes muligvis ukendskab til forholdene omkring lastbiler og de
> regler der gælder for disse, og ikke mindst den nidkærhed reglerne
> forvaltes med i det meste af Europa.

Tjae - jeg befinder mig et anseeligt antal timer på vejene i forbindelse med
mit job og får daglig anskuelsesundervisning i de problemer lastvogne
fremkalder - ofte pga. af aldeles hensynsløs kørsel. Og det forekommer mig
at dine attitude afspejler den arrogance, mange lastvognschauffører
udviser - i tror at I har en større legitimitet på vejene end 'private'.
Jeg kan ikke komme i tanke om andre erhverv, der får det meste af
produktionsapparatet nærmest forærende af skatteyderne.

> Hvorfor er det lige at jeg meget ofte er udsat for at sporrillerne
> ikke passer til min lastbil?

Vil du påstå at det er personvogne (og evt. campingvogne) der forårsager
dette?
Det er overordentligt veldokumenteret at faktsil ALT slid på en asfaltvej er
lavet af lastvognstrafikken.

> Du skulle betale dobbelt takst for at køre med CV, idet det er mere
> reglen end undtagelsen at der er forskellig akselafstand på bil og CV.

Da' mand økseskaft!

> Desuden kan jeg fortælle dig, at en lille tur: Puttgarden -
> Frankfurt/Main - Puttgarden står i 149.03 Euro for "mit" vogntog!
>
> Du kunne passende betale det halve.

Hvorfor - jegf splitter jo ikke vejen ad!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-06-06 22:47

On Thu, 15 Jun 2006 21:17:32 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

> [...]
>at dine attitude afspejler den arrogance, mange lastvognschauffører
>udviser - i tror at I har en større legitimitet på vejene end 'private'.

Som jeg andetsteds har nævnt, er der brådne kar i alle lejre. Jeg
bestræber mig på at udføre et stykke arbejde alle kan være tilfredse
med. Det gælder transportkøber, transportør og ikke mindst mine
omgivelser.

>--

>Jeg kan ikke komme i tanke om andre erhverv, der får det meste af
>produktionsapparatet nærmest forærende af skatteyderne.

Der tabte du mig. Jeg véd simpelthen ikke hvad du mener med den
sætning?

> [...]

>dette?
>Det er overordentligt veldokumenteret at faktsil ALT slid på en asfaltvej er

I det omfang der er tale om lande der tillader brug af pigdæk, har du
ikke ret, men ellers har du nogenlunde ret.

>--

>Da' mand økseskaft!

>--

Folk uden humor burde tilkendes mellemste invalidepension.

>--

>Hvorfor - jegf splitter jo ikke vejen ad!

>--

Arh, bare lidt. Du fylder til gengæld for to almindelige biler, og
bidrager dermed til de kapacitetsproblemer der er på transitvejene i
Europa.

--

Venlig hilsen
Folmer