kender nogen en stille køleboks (til telt)~
Fra : aksel

Dato : 25-05-06 09:50

hej

vi har ledt længe efter en køleboks til et telt, men finder altid et,
der larmer for meget til at man kan sove for det

vi har ikke behov for gas-muligheden, der er altid 220v, der hvor vi
sover (men hvis det er mest stille, er det selvfølgelig bedst)

mange tak!

med venlig hilsen
aksel, skanderborg

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-05-06 13:30

"aksel" <cab@image.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Find et absorbtionskøleskab, det siger ingenting og køler rigtig godt.
Se f.eks. her: http://www.tarup.dk/, klik på annonce, og se øverst til
højre tilbud på Electrolux RC 1600. Jeg har haft en sådan en i en del
år, og den er rigtig god.

mvh
Preben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-05-06 14:38

Preben Andersen skrev i 4475a31b$0$47072$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
dette:

> [...]
> Se f.eks. her: http://www.tarup.dk/, klik på annonce, og se øverst til
> højre tilbud på Electrolux RC 1600. Jeg har haft en sådan en i en del

Men kun hvis der ikke er rigtigt varmt - imo er absorbsionskøleskabe ikke
alverden værd ved temp. over 30 grader. Og i et telt skal der vel ikke
voldsomt meget solskin til før temperaturen ryger derop. Maksimal køling er
vel omkring 25 grader ifht. lufttemp. - og så varmer det yderligere teltet
op, da den energi køleboksen bruger ender som varme.
Er det ikke muligt at placere boksen uden for teltet (i hvert fald om
natten)? Så ville jeg hellere vælge en lille fiks kompressorsag som f.eks.
Mobicool C40, der pt. kan fås til omkring 1800 kr.
(http://www.acfshop.dk/pages/shop_liste.asp?Groupguid=173).

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-05-06 16:21

> [...]
> natten)? Så ville jeg hellere vælge en lille fiks kompressorsag som
> f.eks. Mobicool C40, der pt. kan fås til omkring 1800 kr.

Alle køleskabe er mest effektive, når der ikke er behov for det, men
ellers er jeg enig med dig i, at det mest effektive er et
kompressor-skab, det er bare overhovedet ikke lydløst.

mvh
Preben

Fra : HSLK

Dato : 25-05-06 16:46

hejsa

vores kompressor "box" køleskab syntes jeg ikke larmer særlig meget vi sover
godt nok ikke hvor det står.
Men det siger da lidt tilgængæld er der altid dejlig kolde drikke vare
uanste hvor varmt det er, det er tit at cv køleskabet ikke kan køle det nok,
når det er rigtig varmt , sur mælk og varme bajer er sq ikke sagen

Vores "box" er et cool fun .

knus Henriette.

Fra : aksel

Dato : 25-05-06 14:33

tak for svar - tilbuddet er godt (jeg prøver at finde tilsvarende tæt
på århus, men det i odense er langt det bedste)

hvad er en absorptionsboks?

mvh aksel

Fra : aksel

Dato : 25-05-06 14:48

fandt det selv - forklaring på
http://www.dometic.com/templates/fp.aspx?id=22860
/aksel

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 26-05-06 06:30

Hej Aksel.

Disse kølere sælges i skandnavien til mange lastbiler b.la. men kan også
findess i camping forretninger.
Skulle være den største konkurrent til electrolux.
http://www.waeco.se/se/

held og lykke med søgning.

Kim