Kan ikke tænde min gasovn
Fra : peter

Dato : 22-05-06 17:43

Hej.

Jeg kan pludselig ikke tænde min gasovn mere.

Hvis jeg så piller fronten af, så starter den ude problemer.
Når jeg så monterer fronten igen og vil prøve at starte igen,
sker der ingen ting.

Er der en der ved hvad der kan være galt.

med venlig hilsen
Peter

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : peter hansen

Dato : 22-05-06 18:02

peter skrev:
> [...]
> Når jeg så monterer fronten igen og vil prøve at starte igen,
> sker der ingen ting.
>
> Er der en der ved hvad der kan være galt.

er det truma gasovnen inde i vognen som du snakker om.
Er det en automatisk eller er den lidt ældre, så du selv skal trykke på
klikkeren for at få den til at tænde.
Mulige fejl, batteriboxen i bunden af ovnen sidder løs, eller fronten
sidder ikke rigtig, så den påvirker en afbrydersikring.
Håber det hjælper dig
Hilsen Peter

Fra : peter

Dato : 23-05-06 17:57

Hej igen.

Så fik jeg fundet fejlen. Der var en revne på selve
starterledningen. Det bevikede at gnisten slog på selve ovnen i
stedet for i kammeret. Så nu virker det.

Nu har jeg så lige et spørgsmål mere

Jeg kan ikke holde gang i ovnen, den går ud efter ca 10-15 sek.
Er det fordi det blæser vildt meget idag, og kan det være rigtigt.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-06 09:00

peter wrote:
> Hej igen.

> Jeg kan ikke holde gang i ovnen, den går ud efter ca 10-15 sek.
> Er det fordi det blæser vildt meget idag, og kan det være rigtigt.

Det kan sagtens være rigtigt. For det første fiser alt varmen ud når det
blæser - for det andet slukker den for ovnen.

Du har nogle beskyttelsesplader du kan sætte på - dem du bruger ved
vintertide? Dem kan du montere (eller købe hos cv-forhandleren).

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-05-06 10:13

> Du har nogle beskyttelsesplader du kan sætte på - dem du bruger ved
> vintertide? Dem kan du montere (eller købe hos cv-forhandleren).
>
> --
> Per, Esbjerg

Hej Per blander du ikke køleskabs risten ind i det her ?

det er varmeovnen

Jørgen
www.lmc-klub.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-06 12:49

Jørgen L. wrote:

> Hej Per blander du ikke køleskabs risten ind i det her ?

Jo jeg gør da!

> det er varmeovnen

Ikke desto mindre giver køleskabsristen mig problemer når det blæser. Og det
er også køleskabsristen varmen fiser ud af ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-05-06 10:41

peter skrev:

> Jeg kan ikke holde gang i ovnen, den går ud efter ca 10-15 sek.
> Er det fordi det blæser vildt meget idag, og kan det være rigtigt.

Hmm.. Jeg har kørt +100km/t med både køleskab og ovn tændt. De
er aldrig blæst ud.
Kan du umiddelbart tænde ovnen igen kan det måske
være gastilførslen? Man det kan også være termoføleren,
den pind der rager ind i vågeflammen, hvis du har sådan en,
der er slidt. Så slukker den for gassen.
Hvis skorstenen er tilstoppet vil/bør den også slukke.
Hvis ovenen er defekt bør du få den kontrolleret af en
fagmand. Kulilte er ikke for børn.

Peter Schrøder

Fra : peter

Dato : 24-05-06 19:47

Peter skrev

[...]

Jeg kunne godt tænde ovnen igen, men den blev ved med at brænde
i de her 10-15 sek.
Jeg har lige fået gastjekket vognen for 14 dage siden, så der
burde ikke være noget galt.

Angående det her kulilte. Vi har en gas/nakosealarm (et888) fra
etomer, den skulle vel også opdage det, hvis der var noget galt.

Jeg har prøvet at tænde den idag her kl 1800, og den brænder
fint endnu her kl 2100, uden at være gået ud.