7-polet til 13-polet
Fra : Ole Christensen

Dato : 22-05-06 16:13

For at kunne køre med CV skal jeg have lavet mit 7polede stik om
til et 13-polet jæger stik.

Er det nemt at gøre selv?

--
Mvh. Ole

Fra : torben

Dato : 22-05-06 22:17

Ole Christensen wrote:
> For at kunne køre med CV skal jeg have lavet mit 7polede stik om
> til et 13-polet jæger stik.
>
> Er det nemt at gøre selv?

Jeg er absolut ikke ekspert. Men vi har en cykelophænger, som også
kræver et 13 polet stik. Adapteren koster omkring 150 kroner.

Og hvis man ikke vil betale det fandt jeg nogle sider på nettet (via
google) på, hvordan man kune gøre det selv. Kan ikke huske linkene, men
min konklusion var, at jeg hellere ville betale 150 kroner for en
adapter end forsøge at gøre det selv.

Torben

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-05-06 22:30

Ole Christensen wrote:

> For at kunne køre med CV skal jeg have lavet mit 7polede stik om
> til et 13-polet jæger stik.
>
> Er det nemt at gøre selv?

Det kan man godt gøre selv - men hvis du ikke har brug for de ekstra
faciliteter der er i det 13-polede, ville jeg nøjes med en billig adapter...
Det er trods alt meget lettere, som Toeben også skriver det.

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=98

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ole Christensen

Dato : 23-05-06 06:38

Jeg vil gerne have el til CV'ens batteri når motoren er slukket
via en diode som kun tillader strømoverførsel een-vejs.
Jeg er faktisk ligeglad med tågelys og baklys, som jeg tror
jeg ikke får ret megen brug for.
Så måske nøjes jeg med en 7-13 adapter og så ellers
trækker en ledning med kontakt til pin 2.
Det der Multicon synes jeg ellers ser ret smart ud.
Men det kan jo ikke købes?

--
Mvh. Ole

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 16:40

Hvis du alligevel vil bruge en adapter, kan du evt. nøjes med at skifte
stikket på CV. Et 7 polet hanstik kan fås for 14,95 hos onkel Harald og det
er nok nemmere at skifte end det på bilen.

Mvh. Per.

Fra : Ole Christensen

Dato : 23-05-06 21:01

Jeg har dummet mig lidt. Efter at have studeret mit 7polede stik
lidt mere og nogle henvisninger fra nettet, ser jeg at der i
stikket er 6 meget små huller.
Min bil har faktisk et Multicon West stik.
Beklager, men tak for alle svarene.
Jeg har nu spørgsmål til det nyopdagede stik, men dem
vil jeg tillade mig at stille i en ny tråd.

--
Mvh. Ole

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 22:15

Det har min faktisk også (Citroen Berlingo) men det er kun de 7
"almindelige" ben der er tilsluttet.

Mvh. Per.