barnepige - pris
Fra : marlene

Dato : 28-05-06 15:09

ved godt at der før har været indlæg omkring brug af barnepige.
men håber der er nogle der har de seriøse svar, som vi har brug for nu.

hvad er en rimelig løn til vores barnepige.

det er en ung mand på 22 år, som børnene er vildt glade for.
børnene er 6 - 8 og 12 år gamle,

synes ikke han skal være hos dem for ingenting,
men vil/ kan heller ikke overdrive mht. afregning.

i aftes kom han kl. 16.00
lavede lidt let mad til dem, legede hyggede og og så fjernsyn hele aftenen
med masser af chips og sodavand, ikke noget med nattøj,sengetid osv.
vi var hjemme kl. 23.00

hvad ville i betale for den omgang.

lykkemor til tre

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Marianne

Dato : 28-05-06 15:26

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lavede lidt let mad til dem, legede hyggede og og så fjernsyn hele aftenen
> med masser af chips og sodavand, ikke noget med nattøj,sengetid osv.

Vi betaler vores voksne barnepige 75 kr/timen for to børn. Er det om
aftenen, dvs ud over kl 21, runder jeg lidt op. Derudover er der
selvfølgelig mad, til hende og børnene.

Nogen gange laver hun noget særligt med børnene, fx hvis vejret er godt.
Andre gange 'intet', men det er helt op til hende selv. Og vi sætter ikke
prisen efter det.

Med 3 børn ... umiddelbart kunne det pege på lidt mere, men en 12-årig kan
jo næsten klare sig selv, så der er ikke meget arbejde i at passe en på dén
alder.

mvh
marianne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-05-06 00:26

"marlene" <rin@nyk.dk> wrote in news:46115$4479af48$5293ee4e$18576
@news.arrownet.dk:

> hvad er en rimelig løn til vores barnepige.

Babysitter formidlingerne opererer med timepriser omkring 50 kr under 18 år
og 75 kr hvis babysitteren er over 18 år. Der betales naturligvis ekstra
for aften/weekend (5 kr efter kl. 17, 20 kr weekend/helligdage), ligesom
der betales for transport.

Personligt synes jeg man bør sætte en minimumsbetaling (f.eks. 3 timer), og
aftale en "strafbetaling" hvis den tidsfrist man har sat overskrides.

At der er fri adgang til køleskab, DVD'er, computer og hvad vi har, er at
betragte som frynsegoder, ikke en del af lønnen. Hvis du spørger mig...

Fra : Brian K

Dato : 30-05-06 00:34

> [...]
>
> hvad er en rimelig løn til vores barnepige.
>
> det er en ung mand på 22 år, som børnene er vildt glade for.

1. han er 22 år
2. der er 3 børn
3. det er 7 timer (om aftenen)

Jeg vil mene at 60 - 70 kr i timen er fair (hvis det er sort)

I kan jo også prøve at være "nærige" - men så risikere i at han "pludslig
ikke har tid" når i for fremtiden skal bruge ham - og personligt er det
ekstremt vigtigt for mig at hvis mine børn skal passes - at det er en der
kan opfylde netop lige præcis de ting som du beskriver i dit indlæg - og
disse kvalifikationer hænger BESTEMT ikke på træerne.

mvh
brian