Polterabend med børn
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-05-06 12:16

Er der nogen herinde, der har gode ideer til en polterabend (i
Århus-området) med børn. Der er masser af småbørnsmødre i omgangskredsen og
vi, der arrangerer, har derfor besluttet at gøre det til et arrangement med
børn.

Det skal foregå i slutningen af juni. Lige nu har vi tanker om "ud i
naturen" med en masse nybagte boller, saftevand og kager i madkurven. Gerne
til et sted, hvor vi må tænde bål og lave snobrød/pølser.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lise Kristensen

Dato : 17-05-06 12:22

Det var måske en mulighed at tage i Djurs Sommerland og lege hele dagen.
Der er noget for alle aldersgrupper.
Man kan evt. indlægge nogle konkurrence for de voksne og hvis jeg ikke
husker helt forkert, kan man tage kød med og lave på den store fællesgrill.

Venlig hilsen Lise

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-05-06 12:31

"Lise Kristensen" <lise@drinksdatabasen.dk> skrev i en meddelelse

> Det var måske en mulighed at tage i Djurs Sommerland og lege hele dagen.

Djurs Sommerland OG Tivoli Friheden blev overvejet, men hurtigt droppet
igen... mange af deltagerne har to børn, nogle endog tre børn. Det bliver
dælme en dyr fornøjelse for dem at deltage i sådan et arrangement. Men
ellers har du ret i, at den store fælles grill derude er super. Det ville
slet ikke være dårlige rammer!

Men vi er landet på, at det gerne skal kunne gøres uden at skulle betale
tårnhøje entre-priser. Til gengæld bruger vi gerne penge på bus og sjove
ting diverse.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars

Dato : 17-05-06 14:18

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:446b05ed$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> naturen" med en masse nybagte boller, saftevand og kager i madkurven.
> Gerne til et sted, hvor vi må tænde bål og lave snobrød/pølser.

Hej Lisbeth

For nogle år siden arrangerede vi også sådan en polterabend, vi tog til
Haunstrup Dyrepark.
Vi lavede en aftale med dem, om at vi kom, og vi fik alle rundvisning omme
"bag ved" burene og i staldene, det var meget spændende både for børn og
voksne. Og dem som blev poltet kom ind og hjælpe med at feje hos gederne,
fodre aber osv. en rigtig god oplevelse.
I Haunstrup var man meget velkommen med polterabend arrangement, og de havde
næsten lavet et færdigt program for os.
Måske de også laver lignende arragementer i andre dyreparker ?

MVH Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-06 08:19

"Lars" <lhelteknik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> For nogle år siden arrangerede vi også sådan en polterabend, vi tog til
> Haunstrup Dyrepark.

Det lyder som en god ide. Jeg vil prøve at kigge på dyrepark-mulighed og
tage det seriøst med i overvejelserne. Vi har jo Skandinavisk Dyrepark med
masser af bjørne.... det skulle være et herligt sted.

http://www.skandinaviskdyrepark.dk/

Eneste problem er, at det er en dyr løsning til dette arrangement. 120 kr
for voksne og 70 kr for børn. Vi har nemlig også tænkt os at slutte
arrangementet med at spise sammen i byen - og så begynder det at løbe op i
noget voldsomt for dem, der har mange børn. Dagen efter skal de samme
menensker til brylleup og har måske udgifter til tøj, gaver, frisør, sko....
Så jeg synes vi skal passe lidt på med det, der koster penge.

Men nu får vi se. Det afhænger jo også af, hvad deltgerne siger og dem har
vi ikke allesammen fat i endnu.

Mvh. Lisbeth

Fra : Holst

Dato : 18-05-06 11:16

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> menensker til brylleup og har måske udgifter til tøj, gaver, frisør, sko....
> Så jeg synes vi skal passe lidt på med det, der koster penge.

Hvad med bare at lade fædrene passe børnene? Polterabend er jo normalt
noget, man holder med kammeraterne/veninderne uden kommende ægtefælle og
eventuelle børn.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-06 11:40

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med bare at lade fædrene passe børnene?

Det kan de ikke!

Nogle af børnene er på ammeholdet - og da der således er en del pattebørn
med under alle omstændigheder nåede vi frem til, at det vil være mest
hyggeligt at tage resten med også, altså dem, som fædrene eller andre ellers
sagtens kunne passe.

Mvh. Lisbeth

Fra : Holst

Dato : 18-05-06 11:58

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> hyggeligt at tage resten med også, altså dem, som fædrene eller andre ellers

Til gengæld er entreen for pattebørn diverse steder som oftest 0 kr.

Fra : Leif Neland

Dato : 19-05-06 07:24

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:446c4f15$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> med under alle omstændigheder nåede vi frem til, at det vil være mest
> hyggeligt at tage resten med også, altså dem, som fædrene eller andre

Er det så ikke bare et to-dages bryllup?
Hvad skal der så ske på det rigtige bryllup?

Leif

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-05-06 16:48

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Er det så ikke bare et to-dages bryllup?

Jeg er slet ikke med på, hvad du mener? Hvad gør det til et to-dages
bryllup?

> Hvad skal der så ske på det rigtige bryllup?

Det som sker til alle bryllupper.... *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Leif Neland

Dato : 19-05-06 19:33

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:446de906$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er slet ikke med på, hvad du mener? Hvad gør det til et to-dages
> bryllup?

Det lyder som at alle skal med til "polterabend" og alle skal med til
bryllup.
Så den eneste forskel er et par ja'er.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-05-06 21:42

> Det lyder som at alle skal med til "polterabend" og alle skal med til
> bryllup.

Det er slet ikke tilfældet. Hvad har egentlig fået dig til at tro andet?

Fakta er nemlig:
Børnene skal ikke med til bryllup - men altså gerne til polterabend.
De mænd, der skal med til bryllup, skal ikke med til polterabend.
Flere af de kvinder, der inviteres med til polterabend, skal ikke med til
bryllup.
Og flere af de kvinder, der skal med til bryllup, skal ikke med til
polterabend.

> Så den eneste forskel er et par ja'er.

Nejda *S*

Der vil være rigtig mange forskelle på de to fester! Så mange, at jeg ikke
umiddelbart kan finde ret mange ligheder mellem polterabend og brylluppet.
Enkelte er der - hovedpersonen til den ene fest er en af hovedpersonerne til
dagen-derpå-festen. Et par gæster vil deltage i begge fester, men
"gengangerne" vil være i mindretal til begge fester.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-05-06 21:21

Lisbeth Jacobsen skrev:
> [...]
> naturen" med en masse nybagte boller, saftevand og kager i madkurven. Gerne
> til et sted, hvor vi må tænde bål og lave snobrød/pølser.

Hvad med og lave noget ved stranden eller skoven. Der kunne laves
forhindringsbane i skoven. Ved stranden kunne det være et
sandslot som skulle bygges på tid.

--
MVH Lars

Fra : Mette M

Dato : 18-05-06 08:31

Lars Raaby wrote:

> Hvad med og lave noget ved stranden eller skoven. Der kunne laves
> forhindringsbane i skoven. Ved stranden kunne det være et sandslot som
> skulle bygges på tid.

Eller tag et sæt kroket eller to med, Kubb (kongespillet), petanque
eller andre havespil. Det er både billigt og sjovt!

/Mette

Fra : Bente Smed

Dato : 18-05-06 19:34

Hej

I kan også snakke med den lokale spejder-trup, det kan være de kan hjælpe
med lokaliteten dvs. et hus hvor I kan skifte ungerne og en "have" der er
klar med bålsted og evt rafter til at bygge et forhindringsløb eller
lignende.

Fra : Holst

Dato : 18-05-06 21:51

Bente Smed wrote:

> [...]
> med lokaliteten dvs. et hus hvor I kan skifte ungerne og en "have" der er
> klar med bålsted og evt rafter til at bygge et forhindringsløb eller

Ellers prøv www.friluftskortet.dk. Århus Kommune og Amt har sikkert også
noget sådant rundt omkring. Prøv at kig på deres hjemmesider.

Fra : Conny Nielsen

Dato : 21-05-06 10:50

Hejsa, ude ved Århus ligger en skov/park med dyr. Kan selvfølgelig ikke
huske hvad den hedder. Men mener den ligger ved Marselisborg og der er
gratis at komme ind. Måske det var en mulighed? Kan undersøge navnet hvis
det er. Nogen fra familien har nemlig været derude.

MHV

Conny

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-05-06 11:18

Conny Nielsen wrote:

> Hejsa, ude ved Århus ligger en skov/park med dyr. Kan selvfølgelig
> ikke huske hvad den hedder.

Den hedder Dyrehaven. Der er Sika- og dåvildt, samt nogen vildsvin i en
separat indhegning. Man må gerne fodre vildtet med æbler og gulerødder
og de er meget tamme.

Det er en udmærket familietur, men jeg ved ikke hvor godt det vil være,
når man er mange. Jeg kunne forestille mig at dyrene ikke er helt så
tillidsfulde, hvis man er en større flok. Det er også mere kønt end
spændende, så hvis der "skal ske noget", er det næppe stedet. Der er
gode stier, så barnevogne burde ikke være noget problem. Der er også
nogen bænke og borde, men der må ikke tændes bål eller grill derinde.

Stranden ligger meget nær ved, så hvis man er til naturture, kan man gå
derhen bagefter. Jeg mener det er tilladt at lave bål dernede. Der er
også nogen fine skrænter, som lidt større børn kan lege på.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-05-06 19:53

"Conny Nielsen" <connyagnethe@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa, ude ved Århus ligger en skov/park med dyr.

Kender den. Kommer der tit *S*
Og nogle af børnene er MEGET vilde med stedet.

Men det er også et sted, hvor man skal være opmærksom på, at de mindste ikke
spiser for mange "lakridser" *GGGG*

Mvh. Lisbeth

Fra : Conny Nielsen

Dato : 22-05-06 08:00

Okay, troede lige jeg havde et guldkorn

Men kan da hører, at jeg skal derud en dag med mine unger.

MVH

Conny

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44714ee6$0$12400$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...