hvordan
Fra : jensen

Dato : 16-05-06 20:11

Hvordan kan det være de lever endnu , de anklaget i den tønder sag .

Hvordan kan forælder være sådan , hvorfor er der ikke nogle der har taget
sagen i egen hånd .

Det er lige før man for lyst til at leje nogle fra polen til at ja tænk selv
..

Er danmark bare blevet et sådan ligeglad land også overfor børn .

De får vel et par år inde så kommer de ud igen og gør det samme .

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-05-06 22:00

"jensen" <rail@pc.dk> wrote in

> Er danmark bare blevet et sådan ligeglad land også overfor børn.

Ret beset hører dit indlæg til i dk.politik. Det har intet med børn at
gøre, men handler kun om samfundets holdning til kriminelle.

Så FUT...

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-05-06 22:14

Kent Oldhøj wrote:
> "jensen" <rail@pc.dk> wrote in

> Ret beset hører dit indlæg til i dk.politik. Det har intet med børn at
> gøre, men handler kun om samfundets holdning til kriminelle.

Ret beset hører det indlæg ingen steder hjemme. Selvtægt får et samfund til
at bryde sammen.

Per V.

--
Det gode ved åndsfællerne Laban og Krarup er, at de giver os ateister
så mange gode argumenter

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-05-06 00:23

Per Vadmand skrev:

> Ret beset hører det indlæg ingen steder hjemme. Selvtægt får et samfund til
> at bryde sammen.

Jep. Giv en cykeltyv en røvfuld og tag din cykel fra ham og
samfundet bryder sammen. Helt klart.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 16-05-06 23:43

jensen wrote:
> Hvordan kan det være de lever endnu , de anklaget i den tønder sag .
>
> Hvordan kan forælder være sådan , hvorfor er der ikke nogle der har taget
> sagen i egen hånd .

Det er modbydeligt hvad de har gjort. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor
det nødvendigvis skal betyde at man skal gribe til selvtægt. De er på
vej igennem retssystemet og vil få deres straf (må man formode).

> Det er lige før man for lyst til at leje nogle fra polen til at ja tænk selv
> .

Hvorfor? Der er altid nogle få, som for alvor skilelr sig ud. Dette her
er selvfølgelig ekstremt, men jeg har på fornemmelsen at det er en meget
unik sag, der ikke har mange fortilfælde, hvis nogen overhovedet.

Det ville være langt mere bekymrende, hvis vi havde mange af denne type
sager.

> Er danmark bare blevet et sådan ligeglad land også overfor børn .

Hvad får dig til at tænke det?

Mvh. Michael.

FUT: dk.politik
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : vvv

Dato : 17-05-06 22:11

"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det være de lever endnu , de anklaget i den tønder sag .

Det er for det første fordi de som du skriver er anklagde, ikke dømt.
For det andet fordi vi heldigvis ikke har dødsstraf her til lands.

> Hvordan kan forælder være sådan , hvorfor er der ikke nogle der har taget
> sagen i egen hånd .
Måske fordi de tænker længere end dig.

> Det er lige før man for lyst til at leje nogle fra polen til at ja tænk
> selv .
det siger meget om dig.

> Er danmark bare blevet et sådan ligeglad land også overfor børn .
Næ, det er der vist ingen tegn på.

> De får vel et par år inde så kommer de ud igen og gør det samme .

Du kan jo bare overbevise folk om at populisme og enkeltsager er vejen frem,
så skal DF nok komme til magten og hjælpe dig.

vv

Fra : vvv

Dato : 17-05-06 22:18

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er for det første fordi de som du skriver er anklagde, ikke dømt.
> For det andet fordi vi heldigvis ikke har dødsstraf her til lands.

Og der er så ingen af os to der kan stave til anklagede

vv

Fra : jensen

Dato : 23-05-06 21:29

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Og der er så ingen af os to der kan stave til anklagede
>
> vv

Næsten synd , jeg ville elles godt have lov til at give dem et ......... .

Men det er da ok at folk bare mener , de får ders straf på hvad ? 1 år måske
2 år .

Om det er en unik sag , næ det tro jeg ikke , jeg tro der er meget mere af
dette end vi tro og hvorfor , der bliver jo intet gjort .

Det er jo lige før man kulle samle ind til et godt formål .

Fra : vvv

Dato : 24-05-06 22:33

"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo lige før man kulle samle ind til et godt formål .

Prøv at huske Roum-sagen.
Der ville du sikkkert også gerne have samlet ind til en lejemorder før de
kom for rettten, men da det kom til stykket var der vist slet ingen sag (min
hukommelse). Så er det jo heldigt du ikke nåede at få taget livet af
uskyldige.
Nu er der vist intet der tyder på at forældrene i Tønder er uskyldige, men
pointen kan du vel fange?

Ellers bare forestil dig en sag, rent hypotetisk, hvor aviserne hænger en ny
stor sexsag frem, appelere til lynchstemning, men dem der er anklagede er
beviseligt uskyldige (naboen der aldrig blev tilfreds med den måde skellet
blev trukket på, havde plantet falske beviser). tænk hvis du nåede at aflive
dem før deres uskyld blev bevist.

vv

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-05-06 22:53

vvv wrote:
> [...]
> tilfreds med den måde skellet blev trukket på, havde plantet falske
> beviser). tænk hvis du nåede at aflive dem før deres uskyld blev
I en nylig sag var der faktisk en mand, der fik øvet hærværk mod sit hus mm
på grund af en navneforveksling.

Selvtægt er IKKE veltægt!

Per V.