Super Nova babyalarm
Fra : Brother Tuck

Dato : 14-05-06 17:42

hvordan ændre jeg følsomheden på den ? - lige nu starter den ved den mindste
vind

Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.com/pro

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-05-06 19:55

Brother Tuck wrote:

> hvordan ændre jeg følsomheden på den ? - lige nu starter den ved
> den mindste vind

Der er en manual på
http://www.novababy.com/php/pdf/SN/SuperNova%20Bruks%20Dansk.pdf

Den babyalarm er nu temmelig følsom, også selvom man skruer ned. Vi har
erstattet vores Baby Nova med et par billige walkie-talkier fra Harald
Nyborg og er vældig glade for at de kun giver lyd, når barnet gør det.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Brian K

Dato : 14-05-06 22:14

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har
> erstattet vores Baby Nova med et par billige walkie-talkier fra Harald
> Nyborg og er vældig glade for at de kun giver lyd, når barnet gør det.
> --

Hejsa

Det er vel en af de walkie talkier med indbygget babyalarm vi taler om ikke?

Mvh
Brian

Fra : Brother Tuck

Dato : 15-05-06 05:21

jo jo

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-05-06 05:42

Brian K wrote:

> Det er vel en af de walkie talkier med indbygget babyalarm vi
> taler om ikke?

Jo: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4288&n=10&KundeID=

Babyalarmfunktion dækker blot over at delen hos barnet kan indstilles
til aldrig at sige noget. Funktionen med kun at sende og aktivere
højttaleren, når lydniveauet når over en vis højde, er svjv. standard
i walkie talkies. Man kunne givetvis opnå samme funktionalitet ved at
skrue helt ned for højttaleren i barneenden.

Det den mangler, i forhold til en "rigtig" babyalarm, er en indikator
for om der er forbindelse mellem de to enheder. Med den rækkevidde en
walkie talkie har, igen i forhold til en babyalarm, kan jeg godt leve
med den mangel. Vi sørger så for at enhederne er fuldt opladede, inden
vi bruger dem, så de ikke løber tør midt under middagsluren.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 17-05-06 16:00

On 15 May 2006 04:42:07 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

> [...]
>med den mangel. Vi sørger så for at enhederne er fuldt opladede, inden
>vi bruger dem, så de ikke løber tør midt under middagsluren.

Den "mangler" også mindre retningsfølsomhed. Vi konstaterede med
vores, at senderen skulle stå lige foran barnet for at den reagerede.

/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-05-06 19:33

Lars (ArthurDent) wrote:

[Harald Nyborg walkie talkie som babyalarm]

> Den "mangler" også mindre retningsfølsomhed. Vi konstaterede med
> vores, at senderen skulle stå lige foran barnet for at den
> reagerede.

Spøjst - vi hænger konsekvent vores på ydersiden af barnevognen med
mikrofonen rettet ind mod den væg, barnevognen står ved siden af.
Men måske virker det, fordi væggen kaster lyden tilbage? Jeg erindrer
nu også at det har virket fint, når vognen har stået andre steder.

Måske har vi forskellig målestok for hvornår vi gerne vil have signal
igennem? Vores søn ligger ofte og mumler lidt, for derefter at sove
videre, så vi vil helst kun have signal, når han snakker mere højlydt.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 18-05-06 07:04

On 17 May 2006 18:33:28 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

> [...]
>Men måske virker det, fordi væggen kaster lyden tilbage? Jeg erindrer
>nu også at det har virket fint, når vognen har stået andre steder.

Ja det er underligt, måske walkien er blevet ændret rent teknisk siden
for 2-3 år siden da vi købte vores.

>Måske har vi forskellig målestok for hvornår vi gerne vil have signal
>igennem? Vores søn ligger ofte og mumler lidt, for derefter at sove
>videre, så vi vil helst kun have signal, når han snakker mere højlydt.

Det samme her, men vi oplevede at kan kunne ligge og vræle højlydt
uden alarmen reagerede.

/Lars

Fra : Jacob Ask

Dato : 24-05-06 10:09

Lars (ArthurDent) wrote:

> Det samme her, men vi oplevede at kan kunne ligge og vræle højlydt
> uden alarmen reagerede.
>
> /Lars

Det er meget et spørgmål om hvilke radioer du får fat i. Mange af de
rigtigt billigere er ikke meget bevendt, mens andre godt kan bruges. Det
er vel bare et spørgmål om at få lov at teste hvor følsom vox-delen er
inden man køber. Cobra's skulle generelt være ok, mens mange af de
no-name PMR ikke virker som de skal.

Bruger selv en tectalk som virker rigtigt godt, og hvor følsomheden kan
indtilles så den ikke sender hele tiden hvis der er en legeplads i
nærheden eller noget i den stil.

Mvh
Jacob Ask