klapvogn
Fra : spoi@sol.dk

Dato : 09-05-06 08:35

hej vi er på jagt efter en brugt/ny klapvogn

Hvad er jeres erfarringer vedr jeres vogne. Feks rust, holdbarhed,
højde, satbiliete, komfort,køreegenskaber, let at klappe sammen etc

Er i tvivl vedr hvilket af tre mærker det skal være. Teutonia,
Emmaljung, brio,

Alle tre opfylder vores behov med nogle + og minus ved alle tre vogne.

LN

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-05-06 09:42

spoi@sol.dk wrote:
> [...]
> Emmaljung, brio,
>
> Alle tre opfylder vores behov med nogle + og minus ved alle tre vogne.

Jeg læste en anmeldelse i Tænk og kom frem til at Emmaljunga var det
bedste. Det er for lang tid siden til at jeg helt kan huske hvorfor. I
hvert fald købte vi sådan en og har være meget glade for den.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : MM

Dato : 09-05-06 18:30

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> wrote in message

> Jeg læste en anmeldelse i Tænk og kom frem til at Emmaljunga var det
> bedste. Det er for lang tid siden til at jeg helt kan huske hvorfor. I
> hvert fald købte vi sådan en og har være meget glade for den.

Tænk testede sidste år og der fik en Emmaljunga faktisk ret negativ
karakter. Testen kan findes her:
http://www.taenk.dk/upl/docs/8ab2263f/06_09_tt54.pdf

Men det kan jo være den ene, det ved jeg ikke.
Men ellers har jeg ikke nogle erfaringer at bidrage med.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-05-06 21:00

MM wrote:
> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> wrote in message

> Tænk testede sidste år og der fik en Emmaljunga faktisk ret negativ
> karakter. Testen kan findes her:
> http://www.taenk.dk/upl/docs/8ab2263f/06_09_tt54.pdf

Jeg købte min for to år siden

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-05-06 14:09

spoi@sol.dk wrote in news:1147160128.069018.269490
@y43g2000cwc.googlegroups.com:

> hej vi er på jagt efter en brugt/ny klapvogn

Det vigtigste er at i bruger noget tid på at definere jeres behov.

Klapvogne findes i mange størrelser, kvaliteter og varianter.

Vi var nødt til at investere i 2 klapvogne, ved siden af vores barnevogn.

En stor (husker ikke mærket) der kan bruges som erstatning for
barnevognen. Den har vi brugt på storbyferier, familiebesøg o.lign.
Altsammen situationer hvor det er praktisk at den ikke fylder altfor
meget så man kan have den med, samtidig med den skal kunne være en tryg
base for den lille.

Så har vi også en robust paraplyklapvogn, som fortrinsvis bruges til
nærtransport (til/fra institution, bybusser osv.), hvor det kan være en
fordel at man relativt nemt kan bære klapvognen over korte afstande.

Nogen vil mene at man sagtens kan klare sig med én klapvogn, og det er
sikkert også rigtigt for nogen. Vi har haft stor fornøjelse af alle 3
køretøjer til begge vore børn.

Et par generelle råd:

Køb ikke for spinkelt. Lad manden i huset flå lidt i stellet inden køb.

Parasoller er upraktiske. Hellere en kaleche og så en stofble over hvis
solen kommer forfra.

Køb en klapvogn med plads til habengut. Hvis en klapvogn ikke minimum kan
rumme et barn + hvad der svarer til indholdet af en indkøbspose, så er
den efter min mening uegnet.

Hvis de forreste hjul kan dreje, så skal de kunne låses. Drejehjul er en
lækker ting på supermarkedets flade flisegulv, men kan være en pestilens
på ujævne fortorve.

Køb en klapvogn med en ordentlig sele eller mulighed for montering af
egen sele.

Køb en klapvogn der har en solid låsemekanisme der holder den
sammenklappet.

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 09-05-06 16:41

Kent Oldhøj skrev:

> [...]
> egen sele.
>
> Køb en klapvogn der har en solid låsemekanisme der holder den

Hej

Jeg synes vi har, så godt muligt, defineret vores krav. Jeg uddyber

Det skal ikke være en parably klapvogn og det skal v;re med kalleche

Valget står nu mellem 5 vogne

Emmaljunga cerox
emmaljunga classic
teutonia speedy
teutonia mistral
Brio nova reverse

Den sidste er den eneste der opfylder ònsket om en fast varekurv
samtidig med svingbart styr. Men det er den af de 5 vogne jeg
umiddelbart synes virker mest skròbelig, men virker dog stadig ok.

Men det er altid dejligt at hòre andres erfarring.

LN

Fra : Kristine Gazel

Dato : 10-05-06 08:20

spoi@sol.dk wrote:
> [...]
> umiddelbart synes virker mest skròbelig, men virker dog stadig ok.
>
> Men det er altid dejligt at hòre andres erfarring.

Vi har lige købt en Emmaljunga City Cross.
Den er vi meget glade for.
Først havde vi kig på Cerox, men den kan ikke rumme så meget som City Croos
fik vi at vide.
Ikke fordi den kan rumme så meget, men man kan da købe ind til en dag.

Mvh Kristine Gazel.

Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
"He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.

Fra : Mette Høggaard

Dato : 10-05-06 13:30

Hej.

Jeg købte sidste år en emmaljunga cerox, og har bestemt ikke fortrudt. Den
er i mange situationer et godt alternativ til barnevognen, da den har god
liggekomfort, og desuden har den stor kaleche som skærmer for solen.
Derudover har den letvægtsstel, det ved jeg ikke om de andre modeller
har...?
Det eneste minus er varekurven. Den er rimelig stor, men det er næsten
umuligt at få varene derind. Men måske er det bare mig der ikke har forstået
konceptet med de bløde kurve. Vores barnevogn har ligeledes sådan en, og den
er bestemt ikke anvendelig til at transportere ret meget mere end to liter
mælk... -men, emmaljunga har måske selv en god forklaring

Men alt i alt, jeg vil jeg dog alligevel anbefale dig at købe ceroxen, da
det er en solid og god vogn.

Sommerhilsener,

Mette