Har I funden sandalerne frem til ungerne
Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 20:46

Hej Gruppe

Jeg er lidt i syv sind. Jeg synes vejret er varmt - +22 grader idag. Men jeg
kan ikke rigtig finde ud af om det er tid til sandaler til de små.. eller om
jeg skal vente lidt længere.

har I fundet sandalerne frem?

//Heidi

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-05-06 20:53

Alemat skrev:
> [...]
> kan ikke rigtig finde ud af om det er tid til sandaler til de små.. eller om

Nej.
Jeg venter til der bliver mere vamt i vejret. Det blæser jo meget
og da det kun er et par dage som det har været varmt så venter
vi. Jorden er jo stadig kold.
Det er jo også forskel på hvor gammel barnet er. Min søn er 2 1/2 år.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 20:57

Mine er 3 år og 1½ år. Lige for tiden har de forårssko på og det er netop
også det med jordens temperatur jeg har tænkt på.

Det er svært at være forældre nogle gange =o).

Sandalerne er i hvertf fald købt og står nu og venter på at blive brugt

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-06 20:58

Skal lige siges at det er MED strømper når de skal have sandalerne på..
Jeg kunne ikke finde på at sende dem afsted med bare fødder

Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-06 18:13

"Alemat" <tuttifrutti> wrote in message
> Skal lige siges at det er MED strømper når de skal have sandalerne
> på..
> Jeg kunne ikke finde på at sende dem afsted med bare fødder
Hvorfor ikke.?
Strømper behøves hvis kulde, men sandaler er om ventilation, og hvis
varmt nok, så der der jo intet uanstændigt ved at se hud op overfoden

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 18:52

> "Alemat" <tuttifrutti> wrote in message
> Hvorfor ikke.?
> Strømper behøves hvis kulde, men sandaler er om ventilation, og hvis varmt
> nok, så der der jo intet uanstændigt ved at se hud op overfoden

Nu er det ikke pga uanstændighed at jeg ikke sender mine unger ud uden
stømper.
Når vejret er varmere så kan de komme afsted uden strømper.. men ikke her i
starten af maj

Fra : Lise Hansen

Dato : 05-05-06 21:59

"Alemat" <tuttifrutti> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er lidt i syv sind. Jeg synes vejret er varmt - +22 grader idag. Men
> jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er tid til sandaler til de små..

Hej!

Find du bare sandalerne frem og montér dem på børnene. Tidligt på dagen, vil
jeg give dem sko på, men senere kan de godt have sandalerne på - med
strømper - som du skriver. Tænk på, hvor varmt der bliver inde i skoene.
Børn sidder jo ikke stille, så når de drøner rundt i haven og leger, har de
det varmt, og så bliver strømperne våde at sved, og det er jo heller ikke
særlig sundt. Brug den sunde fornuft og mærk på dig selv, hvordan du har
det, når du bevæger dig hele tiden, og når du sidder stille.

Hilsen Lise

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 06-05-06 00:19

On 05/05/06 21:45, in article 445bab67$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Alemat" <tuttifrutti> wrote:

> [...]
> kan ikke rigtig finde ud af om det er tid til sandaler til de små.. eller om

Jeg købte sandaler til min søn i dag, og forventer at tage dem i brug i
morgen.

Mvh.
Charlotte

Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-06 03:42

> [...]
> Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er tid til sandaler til
> de små.. eller om jeg skal vente lidt længere.

Ja, mine forældres køben sandaler til mig, var guld værd
Efter jeg så i ulandene erfarede fordele ved barfodethed har jeg taget
springet fuldt ud og bruger kun sjældent sko om vinteren, men
klip-klap sandaler er gode hvis man skal vente ved busstoppested i
frostvejr

Skoen er jo især opstået som et krigerstatussymbol og til march og
sparkekamp mm er den god - jeg ville ønske jeg havde taget mine
sjældent brugte sko på sidste sommer da jeg lavede gørdet selv arbejde
og tabte en stavl tungt værktøj over foden og fik blodforgiftning.

Før barfods-skift havde jeg det fodkoldt om vinteren, selv med støvler
og sokker. Nu er blodomløbet bedre og jeg fryser nu aldrig om
fødderne, indendørs eller udendørs.

At min far smed skoene når afslapning på græsplæne, på en tid da vi
var stive som svenskere, var også en Guds gave.
Dog er det svært at krokere uden sko, i kroketspil.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-05-06 11:58

Alemat wrote:

> har I fundet sandalerne frem?

De har været fremme et stykke tid til den ældste (4½ år), som så valgte
bare fødder i dag. Den yngste (2 år) fik et par sandaler i dag og vil
sikkert gå med dem efter middagssøvnen.

Men om det er tid eller ej? Det kommer vel an på hvor ens opfattelse af
hvad fornuftig påklædning er. Her i husholdningen er vi ganske uenige,
så børnene får lov selv at vælge, når de bliver gamle nok til at
formulere deres ønsker.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Milea

Dato : 06-05-06 16:54

> [...]

> Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er tid til sandaler til de
> små.. eller om jeg skal vente lidt længere.

Hej Heidi

Ja! For en uge siden! Mine er dog 12, 9 og 5½ år, og kan selvfølgelig
selv fortælle hvorvidt de har kolde/varme fødder. I dag har yngste haft
sandaler på, uden strømper på sine fødder.

Sommertøjet er også fundet frem, og taget i brug inden for de sidste par
dage, sammen med solcremen

Flyverdragter og vinterjakker blev lagt væk allerede i starten af april.
Da meddelte børnene selv, at det var for varmt at have på.

/Milea

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 18:56

"Milea @hotmail.com>" <mileamillz<REMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Flyverdragter og vinterjakker blev lagt væk allerede i starten af april.
> Da meddelte børnene selv, at det var for varmt at have på.

Tak for alle jeres svar.

Ungerne mine har haft sandalerne på idag .. og så vil jeg som nogle siger
give dem lukkede sko på fra morgenstunden af.

//Heidi

Fra : Anders Majland

Dato : 10-05-06 14:18

> Ja! For en uge siden! Mine er dog 12, 9 og 5½ år, og kan selvfølgelig
> selv fortælle hvorvidt de har kolde/varme fødder.

Thomas på 5 har også haft sandaler på denne uge

> Sommertøjet er også fundet frem, og taget i brug inden for de sidste par
> dage, sammen med solcremen

Uha hvor ser de ud efter kombinationen solcreme, sved og støv - det giver et
lag der helt sikkert dæmper godt. Thomas fik en lynvask under vandhanen
inden han fik styrthjelmen på igår da jeg hentede ham

> Flyverdragter og vinterjakker blev lagt væk allerede i starten af april.
> Da meddelte børnene selv, at det var for varmt at have på.

Afhænger her af transportmidlet - på 2hjul hedder det hjelm og afhængigt af
pedalkraft eller hjælpemotor også yderligere beskyttelse .... Igår var det
flyverdragten og solide støvler og hansker. Ja det er for varmt også for mig
da var tilsvarende klædt ....

/A