Sikkert chatforum for børn?
Fra : Peter

Dato : 01-05-06 12:59

Hej NG.

Der findes nok ikke et sikkert chat forum, men hvad er det bedste bud på et?

Arto har fået meget modvind den sidste tid.
Findes der et sted hvor der er moderation på, som man kan henvise sine
nysgerrige poder til, uden at de fra starten udsættes for en storm af
ubehagelige oplevelser og tilnærmelser?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-05-06 15:39

> [...]
> Findes der et sted hvor der er moderation på, som man kan henvise sine
> nysgerrige poder til, uden at de fra starten udsættes for en storm af

Min knægt bruger stort set kun messenger for tiden... der ved han trods alt
hvem folk er

det tætteste vi har fundet hvor der tales ordentligt til hinanden, er der
hvor der spilles - tv2 spil og den slags, men egentlig chat er det jo ikke.

arto profilen har han slettet... først fjernede vi billedet af ham og senere
hen slettede han den helt selv... er man bare en smule for tyk er det ikke
en god ide at bruge et billede på sin profil, det er for stor en fristelse
for de mere asociale unger, i hvert fald gik der ikke mange dage før hans
gæstebog var fyldt med nogle af de værste tilsvinere jeg endnu har læst.
Sørgeligt. Der er ikke meget positivt at sige om Arto.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Remmen

Dato : 01-05-06 19:23

Peter skrev:
> Hej NG.
>
> Der findes nok ikke et sikkert chat forum, men hvad er det bedste bud på
> et?

Hvis det er et skolebarn er der mulighed for at chatte via Skolekom -
der er der ingen som er anonyme, og via dit barns skole kan supporten
hos Uni-C (som hoster Skolekom) videresende klager over dårlig opførsel
til den skolekomansvarlige på syndernes skole som derefter kan tage affære.

Lars

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 01-05-06 19:36

On Mon, 01 May 2006 13:58:54 +0200, Peter <just@forget.it> wrote:

> [...]
>Findes der et sted hvor der er moderation på, som man kan henvise sine
>nysgerrige poder til, uden at de fra starten udsættes for en storm af

Jeg har hørt om noget der hedder Habbo, og ved første øjekast så det
meget uskyldig ud.

Er der nogen der har en anden mening hører jeg den gerne.

/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : ellisa

Dato : 11-05-06 08:10

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt om noget der hedder Habbo, og ved første øjekast så det
> meget uskyldig ud.
>
> Er der nogen der har en anden mening hører jeg den gerne.
>
> /Lars

Habbo kan ikke anbefales. Sitet lægger op til at man bruger en masse penge
via sin mobiltelefon for at købe en masse virtuelle ting og indrette
huse/hoteller og andet i den stil.

Selvfølgelig kan man være derinde uden at bruge penge, men så begynder der
at gå prestige i, hvem der har mest, nogen begynder måske at "forære" andre
nogle af de dyrere ting og forventer at få det samme den anden vej. Bliver
det ikke efterkommet, bliver man frosset ud.

Har ikke selv prøvet det, men min niece har og det er hende der fortalte mig
disse ting. Hun er 14 år.

/ellisa

Fra : ksk

Dato : 11-05-06 21:50

"ellisa" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bliver det ikke efterkommet, bliver man frosset ud.
>
> Har ikke selv prøvet det, men min niece har og det er hende der fortalte

Hej

Vi har 2 piger 11 og 16 år.
Vi snakker meget med vores piger om det at være på nettet.
Og vi snakker meget bl.a. om Arto profil.

Vi har nogle klare retningslinier for, hvad man må have i sin profil og hvad
man ikke må have.
Vi snakker også meget om hvem man må invitere som ven og hvem man ikke skal
invitere.

Vi er af den opfattelse, at de mest bruger arto til at kontakte vennerne
(altså dem de normalt ser)
De bruger Arto som en slags e-mail (af en eller anden grund så kender de
ikke ret meget til e-mail).
Og selvfølgelig er det at bygge sin profil op bare det vigtigeste.

Det gælder om at have en flot, sjov og anderledes side fyldt med ord som er
svære at tyde fordi de skriver med mange ssss' er og zz'er.
Og med en masse små dimser der farer rundt på skærmen.

Vi ser da med på sidelinien og er der til at give råd hvis der pludselig er
en, der gerne vil være ven.
Er der nogen der skriver dårligt (og det kan man ikke komme uden om) så har
vi aftalt at vi sletter dem så de ikke længere får lov at skrive i deres
gæstebøger.
Hvis det er mere kriminelt så melder vi det til Arto.
Og man aftaler ikke nogle møder med nogen man ikke kender og ikke uden en
voksen er til stede.

Jeg ville hellere have de sidder på Arto end på Jubii chat eller andre chat
for den sags skyld.
Den store på 16 århar brugt Arto flittigt i 2-3 år nu, og der har aldrig
været nogle problemer.
Til gængæld har hun fået kontakt til veninderne fra sin gamle skole.
Der kan de så se billeder af hinanden og aftale pigekomsamme o.s.v.

Ville da bare lige dele lidt positiv omkring Arto.

Hilsen Mai-Britt