hjælp og råd
Fra : lotte@ganer.dk

Dato : 30-04-06 12:20

Hej Vi er blevet forældre til et barn der har fået konstateret
hørenedsættelse, vi søger hermed råd og kontakt med andre der har
et ligende barn. Kristoffer har en hørenedsættelse med 60 db

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 04-05-06 23:45

Der plejer at være familiegrupper organiseret på en eller anden
måde, og med aktiviteter - noget, som I vil blive tilbudt af
det offentlige, måske gennem jeres hørepædagog. Jeg kan
desværre ikke selv huske det længere, det er for længe siden.
Tag endelig imod tilbuddet, I kan måske selv opsøge det
gennem hørepædagogen.

Mvh.Bodil.

Fra : Kristoffer

Dato : 06-05-06 14:44

Hej Bodil

Tak for dit svar, Vores frygt er mest hvordan kommer det til at gå
Kristoffer, kommer han til at hører, tale og hvordan.

Min tanke her igennem var at møde et forælder par som har stået med
et barn i samme situartion, så kunne vi høre hvordan det er gået,
selv om jeg godt ved at en hørehæmmet ikke kan sammenlignes med en
anden.

Vi har bare ikke noget kenskab til andre, der er, eller har været i
denne her situartion.

Vi har en rådgiver, som vi også skal se om ca. 14 dage når
Kristoffer skal have høreapperat.

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 06-05-06 20:45

I kan også kontakte Børneklinikken på Østerbro i København.
Medarbejderne vil kunne give jer en masse relevant information, de
underviser i tegnsprog og Tegn til tale og har desuden en del kurser som er
gratis hvor der er mulighed for at møde andre forældre i lign. situation,
men hør dem ad.
De kender også en masse solstrålehistorier

Held og lykke med det det hele

Hilsen Pernille