Indvendig højde i cykelanhænger
Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 27-04-06 17:44

Hej Gruppe!

Vi vil gerne købe en cykelanhænger. Vi har fundet en Burley Solo som
tiltaler os meget. Se evt. www.burley.com

Der står i specifikationerne at den indvendige højde er 61 cm. Er det for
lidt, hvis vores barn skal bruge cykelanhængeren til hun er 3-4 år?

Vi overvejer også at købe en med plads til to børn. Vil det ikke være det
smarteste når vi alligevel skal ud og investere, og evt. gerne vil have
flere børn?

Men især det med den indvendige højde i anhængeren vil jeg gerne høre jeres
kommentar til.

Peter

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-04-06 20:05

Peter Løhde Svarre wrote:

> Der står i specifikationerne at den indvendige højde er 61 cm. Er
> det for lidt, hvis vores barn skal bruge cykelanhængeren til hun
> er 3-4 år?

Vi har en Burley D'Lite. 2005-versionen er angivet til 63.5cm indvendig
højde, så mon ikke det er det samme med vores, der er 4½ år gammel?

Vores datter er (ta-da) 4½ år og almindelig af højde og bygning. Hun
kan fint sidde i den, sammen med lillebror på 2 år. Jeg har slet ikke
overvejet at det kunne blive et problem i højden.

For et par måneder siden var det nu en smule trangt pga. flyver-
dragterne, så jeg tvivler på de begge kan være der til næste vinter.

> Vi overvejer også at købe en med plads til to børn. Vil det ikke
> være det smarteste når vi alligevel skal ud og investere, og evt.
> gerne vil have flere børn?

Soloen er givetvis billigere, men ellers virker det oplagt at tage den
med plads til to børn. Så vidt jeg kan se er Solo 63 cm og D'Lite (som
eksempel på en topersoners) 81 cm i bredden. Det er ikke meget mere og
givet at der er større hjul på D'Lite, vil den nok være lettere at køre
med, selvom den vejer 2 kg mere.

Hvis du vælger "Specs" for en trailer hos burley.com, er der et
glimrende skema over modeller og mål.

Vi har været meget glade for vores D'Lite. Der har været et par
irriterende ting, såsom knapperne til oversejlet og monteringen af
gåstangen, men det ser ud til at være rettet i 2005 og 2006 versionen.

Der kan sættes et særligt sæde i D'Lite til helt små børn (6 måneder,
så vidt jeg husker), som kan være der samtidig med at et ældre barn
sidder ved siden af. Hvis barnet er yngre, kan man let sætte en lift i:
Ryglænet clipses løs og der er en sele, der passer til en lift. Men så
kan der ikke sidde et andet barn ved siden af.

Det oplagte alternativ i den klasse er Winther Dolphin, som også er en
glimrende trailer. Den har fast bund og sæder, men er mere besværlig at
justere ryglæn på og med mindre plads til bagage bag sædet, da man skal
reservere plads til gåhjulet.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 28-04-06 08:23

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det oplagte alternativ i den klasse er Winther Dolphin, som også er en
> glimrende trailer.

Vi har en Dolphin, og den er også et glimrende valg. Og så fåes den i en høj
model (som vi har), hvor højden er 75 cm. Vores ældste på knap 5½ sidder der
uden problemer af nogen art, sammen med lillebror eller -søster (og så barn
nr. 3 i cykelstol).

>Den har fast bund og sæder, men er mere besværlig at
> justere ryglæn på og med mindre plads til bagage bag sædet, da man skal
> reservere plads til gåhjulet.

Vel kun hvis man altid medbringer næsehjulet - vi bruger det sjældent, så
det ligger i garagen. Jeg har typisk to klodskasser og en lille sygsæk bagi,
når jeg henter den store i børnehave

MVH Mette

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 28-04-06 09:28

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg har typisk to klodskasser og en lille sygsæk bagi,
....eller også en RYGsæk!

MVH Mette