Ægtefællebidrag
Fra : Mads

Dato : 22-04-06 19:15

Er der nogen som kender retningslinierne for hvornår der skal betales
ægtefællebidrag?

Hvis fx. konen er førtidspensionist og tjener 55000 om året på papiret plus
alle tilskud til børn, bolig og varme. Desuden får hun ca. 325000 med fra
vores fælles hus ved salg.
Hendes budget udviser at hun har 12000 om måneden til sig selv og 4 børn
når alle faste udgifter er betalt

Jeg selv har en indkomst på 420.000 årligt.

Hun har søgt ægtefællebidrag fordi hun er ond i sulet pga. jeg har en ny
kæreste. Skal jeg frygte at hun får det med den formue hun har. Mener at
dette bidrag er beregnet til at komme på fode igen efter skilsmissen. Men
det må hun jo siges allerede at være.

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 20:07

"Mads" <mads@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette bidrag er beregnet til at komme på fode igen efter skilsmissen. Men

Indlæget _er_ forstået....

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Søren Mors

Dato : 22-04-06 21:23

Trekroner wrote:

> Indlæget _er_ forstået....

Det er dit indlæg så tilgengæld ikke

Søren Mors

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 17:45

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er dit indlæg så tilgengæld ikke

Det var det 4. indlæg med samme indhold hvis du tæller dem med kl. 20:09.
Derfor....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-04-06 17:08

"Mads" <mads@c.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som kender retningslinierne for hvornår der skal betales
> ægtefællebidrag?

Når I har været gift i 5 år ...

> [...]
> dette bidrag er beregnet til at komme på fode igen efter skilsmissen. Men

Børne-dit og -dat kommer ikke hendes indtægt ved.

Du har betalt til hende mens du har været gift med hende og det kommer du
også til bagefter. Et godt råd ud fra en sag jeg kender er at tage sagen med
i retten og ikke at lade amtet bestemme størrelsen af "støtten".

--
Per, Esbjerg

Fra : Mads

Dato : 26-04-06 22:42

Bare lige fortælle at jeg har været ved en adv. i dag. Jeg kommer IKKE til
at betale en krone. Det skyldes at min eks situation ikke er anderledes nu
end da vi mødte hinanden. Ægtefællebidrag er fx. anvendt hvis nu man fx.
gifter sig med en fra udlandet, lader hende gå hjemme uden at få uddannelse
og arbejde.

Jeg ved godt at dette indlæg er postet 2 gange, men mit outlook meldte fjel
første gang og jeg kunne ikke se det på gruppen - så jeg skrev igen -
beklager overfor de krakilske brugere.

Jacob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-06 13:55

Mads wrote:
> [...]
> anvendt hvis nu man fx. gifter sig med en fra udlandet, lader hende
> gå hjemme uden at få uddannelse og arbejde.

Det kan godt være at din advokat er sikker - men det er ikke sikker at
modparten giver op.

--
Per, Esbjerg

Fra : Mads

Dato : 13-05-06 20:47

Nej, men sådan blev det. 0 kroner i bidrag

Hurra . Hilsen Jacob

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-04-06 07:21

"Mads" <mads@c.dk> wrote in

> [...]
> anderledes nu end da vi mødte hinanden. Ægtefællebidrag er fx. anvendt
> hvis nu man fx. gifter sig med en fra udlandet, lader hende gå hjemme

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det.

Din eks kan ikke få ægtefællebidrag, fordi hun var selvforsørgende før i
mødte hinanden og hendes situation nu ikke er ændret. Er det rigtigt
forstået?

Så man kan kun modtage ægtefællebidrag hvis man enten ikke var
selvforsørgende før ægteskabet og stadig ikke er det efter ægteskabets
ophør, eller hvis man var selvforsørgende før ægteskabet, men ikke længere
er det efter ægteskabets ophør?