Ægtefællebidrag - hustrubidrag
Fra : Mads

Dato : 22-04-06 19:10

Hej NG

Er der nogen som kan svare på spørgsmål om ægtefællebidrag i forbindelse med
skilsmisse.

Jeg tjener 420000 om året.

Min ekskone er skredet med 4 børn efter at have været mig utro gennem et år.
Vi har et huset som har en friværdi på 700000 - vi ejer det fælles.
Min eks er førtidspensionist og tjener på papiret 55000 årligt. Men med
diverse tilskud fra kommunen til børn og husleje osv. har jeg været med til
at lave hendes budget som viser at hun efter alle faste udgifter månedligt i
snit har 12000 til sig selv og børnene.

Hun er rigtig ond i sulet (og har i øvrigt også diagnosen "Emotionel Ustabil
personlighedsstruktur"!!) så hun er ikke helt til at regne med.

Hun forlanger ægtefællebidrag i 3 år, men efter min overbevisning er det
noget man kan få for at komme til hægterne økonomisk efter en skilsmisse.
Med omkring 300000 kr i formue fra huset og et stabilt overskud på den
daglige husholdning - har jeg så noget at frygte i den retning.

Hilsen Jacob