Guide for enlige mødre
Fra : Brian K

Dato : 19-04-06 13:36

Denne har jeg tyvstjålet fra foreningefars debat forum- tragisk at den
passer meget godt på virkligheden i nogne tilfælde.

Guide for enlige mødre

1. Når du bliver skilt, så sørg for at barnets adresse følger dig.
Hvis du står svagt til at få barnets adresse, så tilbyd en deleordning og
sig, at i kan deles om udgifter/tilskud. (er barnet under 3-4 år, så gå
direkte til pkt. 5, medmindre du er dokumenteret psykisk ustabil eller
alkoholiker). Kniber det for alvor, så er "bekymring" omkring trusler, vold
mod børnene eller incest altid gode trumfer. Selvom det ikke har noget på
sig, vil du som bekymret mor ikke blive straffet for at sige den slags.

2. Når der er gået et halvt års tid, så få samværet indskrænket. Når du har
barnets adresse får han som regel max. 5 dage ud af 14.

3. Du er nu berettiget til børnebidrag fra faderen, hvilket du selvfølgelig
søger - og gerne forhøjet. Søg forhøjet bidrag ofte, så du er sikker på at
få del i hans evt. lønstigning. Det er i øvrigt her du vil fortryde at du
har været gift med en lavtlønnet.

4. Søg fuld forældremyndighed. Sig blot at I er uenige om hvordan tingene
skal køre, det er rigelig argumentation. Dommeren vil sikkert finde Jer
begge egnede som forældre og vælger at lade adressen blive hvor den er i dag
og det er jo hos dig

5. Du kan nu lade barnet blive forsørget af faderen op til halvdelen af
tiden og stadig modtage børnebidrag. Når du har fuld forældremyndighed, så
er du nemlig hovedforsørger selvom du modtager mere i tilskud og bidrag end
du har i udgifter - også selvom i måtte køre en deleordning.

6. Som bidragsmodtager skal du sørge for tøj, når barnet er på "samvær" hos
sin far, men køb intet - du risikerer højst et brev fra statsamtet, men det
er også det. Er der noget brok fra faderen, så kan du true med at indskrænke
det samvær, du har været så flink at give ham. Begynder han at lave
regnestykker, der viser, at du rent faktisk har overskud når man ser på dine
merudgifter i forhold til hans og fratrækker tilskud, så ignorer ham - han
har sikkert råd til det og du skal jo under ingen omstændigheder selv have
egne penge op ad lommen for at klare forsørgelsen - det må han og kommunen
dække.

7. Passer en samværsresulotion ikke ind i din planlægning, så gør som det
passer dig. Begreber som erstatningssamvær finder sjældent udbredelse og du
kan jo altid true med at indskrænke samværet, hvis han brokker sig.

8. Når barnet bliver over 12 år, så skal du snakke indgående med det for at
sikre din økonomi. Forklar at ferier etc. er afhængige af, at barnet ikke
vil bo hos sin far og overdriv gerne ved at sige at du vil være nødt til at
flytte og måske aldrig ville kunne se barnet igen, hvis det vil have base
hos sin far. Børn er meget loyale og bliver gerne hos den, som de syntes det
er mest synd for.

9. Du kan selvfølgelig flytte som det passer dig og transportudgifterne i
forbindelse med samværet hos faderen skal du ikke bekymre dig om - det skal
han betale.

Hvis du har dårlig samvittighed over at gøre ovenstående, så trøst dig med
at reglerne er lavet således til dit barns bedste.
Du skal ikke være bange for at systemet vil se Jer som ligeværdige forældre.
Selvom Jeres barn måske finder Jer ligeværdige, så gør systemet det absolut
ikke. Her udråbes en vinder og en taber og i den forbindelse er det vigtigt
at pointere at du er kvinde, hvilket statistisk set er en væsentlig fordel.
Enkelte foreninger, fx Landsforeningen for børn og samvær, der varetager
børnenes tarv er ligefrem imod at børn skal have 2 ligeværdige forældre -
her snakkes om fast base og du skal - specielt som kvinde - forstå at det er
dig, der er det bedste for dit barn og skabe en tryg base, hvor det er
beskyttet mod for stor dominans fra faderen. At han har ret til samvær, kan
du betragte som at få en slags gratis babysitter, når du skal i byen med
veninderne.

Endelig skal du seriøst undersøge tilskudsmulighederne som enlig forsørger.
Ofte kan det slet ikke svare sig at gå på arbejde, så hvorfor skulle du?
Tænker du langsigtet, så hyg dig med en uddannelse

Fra : SB

Dato : 19-04-06 16:30

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> Denne har jeg tyvstjålet fra foreningefars debat forum- tragisk at den
> passer meget godt på virkligheden i nogne tilfælde.

Vist en der som ikke kan lide sin gamle kærste
virker mere som det gælder om at tage så meget hævn som muligt, og ikke
prøve at finde den mest fornuftige løsning for begge parter.
men som du siger, ofte er det mig, mig og mig, og så måske ham det drejer
sig om

Søren

Fra : Brian K

Dato : 19-04-06 17:20

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøve at finde den mest fornuftige løsning for begge parter.
> men som du siger, ofte er det mig, mig og mig, og så måske ham det drejer

Hejsa

Det forstod jeg ikke meget af?

mvh
brian

Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-04-06 17:49

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> prøve at finde den mest fornuftige løsning for begge parter.
> men som du siger, ofte er det mig, mig og mig, og så måske ham det drejer

Det der slår mig ved dit indlæg er "den mest fornuftige løsning for begge
parter". Burde der ikke stå: "Den mest fornuftige løsning for børnene"?

Eller "ofte er det mig, mig og mig, og så måske ham det drejer sig om" - det
der er galt i den sætning, er ikke fordelingen mellem "mig og ham" - det er
fraværet af "børnene".

Den største præstation for nogle børn er, fysisk og psykisk, at "overleve"
deres forældre *suk*.

mange hilsner

Fra : Martin Nielsen

Dato : 19-04-06 22:18

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> Denne har jeg tyvstjålet fra foreningefars debat forum- tragisk at den
> passer meget godt på virkligheden i nogne tilfælde.
*snip*

Ja. Velkommen til dagen Danmark. Velbekomme. Og der er ikke i "nogne"
tilfælde - det er i rigtigt mange tilfælde. Man har kun glemt fripladsen i
børnehaven samt at kommunen dækker halvdelen af huslejen ;) At man så aldrig
får hverken fast ejendom eller bil er så en anden side af sagen.

Fra : Brian K

Dato : 19-04-06 22:44

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja. Velkommen til dagen Danmark. Velbekomme. Og der er ikke i "nogne"
> tilfælde - det er i rigtigt mange tilfælde.

Skrev det også kun for at undgå at blive overfaldet af dem der stadig tror
at system danmark virker.

mvh
brian

Fra : Martin Nielsen

Dato : 19-04-06 23:11

> Skrev det også kun for at undgå at blive overfaldet af dem der stadig tror
> at system danmark virker.

Det gør det bestemt ikke - du kan prøve at læse den historie jeg netop har
smidt i denne gruppe ;)

Der er absolut intet der fungerer.

Eksempel: I fravær af uddannelse tager min kære job i Aldi! - Et sted de
færreste ønsker sig et job da man sådn set får mindre i løn end på
kontanthjælp! Hun er der så i 5 mdr og må så sygemeldes grundet i
overbelastning af skulder. Hun går så til lægen som sender hende videre til
fysioterapeuter, speciallæger og jeg ved ikke hvad. Alt den trommerum går
der næsten ½ år med. Så ender hun alligevel til forundersøgelse til
operation. Så siger manden "Nå virkede de 7 slags smertestillende pille du
har fået ikke? og "virkede det ikke med de 3500kr du brugte på
fysioterapi?"? Det kunne jeg da godt have fortalt dig sådan som det ser ud
(udtalt under scanning af skulderen). "Men bare rolig" siger han så. Det er
kun et lille indgreb - du skal i fuld narkose men det tager kun omkring 30
minutter at ordne og så lige 2 mdr sygefravær til genoptræning mv. Endelig
tænker hun - nu bliver det sgu lavet.

MEN:

6 mdr på fulde sygedagpenge!
utallige slags smertestillende medicin!
Utallige besøg hos speciallæger!
Uarbejdsdygtighed!
Daglige smerter - og det er ikke fedt at have ondt i armen hele tiden når
man har en 2-årig datter!
Og jobbet hos Aldi forsvandt - de var glade for hende men hun faldt for
120-dages regelen.

Og så til sidst står der en mand og siger det kunne han da sagten ha fortalt
os?!?!?! Det tar en halv time? Hvorfor HELVEDE er det så ikke bare blevet
ordnet fra starten så vi kan komme videre? På Holbæk sygehus have de
guhjælpemig først til til juli, men der huggede jeg hånden i bordet og sagde
det kan vi fandme ikke vente på og hun blev så - flot af amtet i øvrigt -
sendt på privathospital i Kbh. Tilbage står jeg så med et job jeg burde
passe, min datter på 2 hvis dagplejemor er syg og en bil som skulle have
været synet for 3 uger siden ;)

Så nej _intet_ fungerer i verden i Danmark.

Alene de 6 mdr sygedagpenge har jo kostet langt over 50.000 - og en læge har
hele tiden kunnet lave det på en halv time. Det er jo dybt latterligt. Men
okay.

Velkommen til Danmark - såkaldt velfærdssamfund.

Fra : "> Allan

Dato : 20-04-06 06:30

> [...]
> okay.
>
> Velkommen til Danmark - såkaldt velfærdssamfund.

Hvilken samfund vil du sammenligne med?
Jeg tog det her billede i december mdr. i 5 graders kulde.
http://www.panoramaexplorer.com/LoadServlet?id=181&size=medium

Saadan ville din svigermor havde boet hvis hun var canadisk statsborger.

Men saa betaler vi til gengaeld kun 30% i skat...

Mvh
Allan

Fra : Leif Neland

Dato : 20-04-06 08:28

"> Allan <" <jawa350@___hDELotmailETE.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Saadan ville din svigermor havde boet hvis hun var canadisk statsborger.
>
> Men saa betaler vi til gengaeld kun 30% i skat...

Måske ser alting rosenrødt ud, når man er langt fra lille Danmark, men et
sådant billede kan jeg også tage i DK,

Leif

Fra : "> Allan

Dato : 21-04-06 07:22

> Men

> Måske ser alting rosenrødt ud, når man er langt fra lille Danmark, men et
> sådant billede kan jeg også tage i DK,

Af Brians svigermor?

Jeg vil vaage at paastaa at finder du een der lever som paa billedet. I
Danmark er det enten personens eget valg eller ogsaa er han/hun psykisk
ustabil og glemt af en evt. sagsbehandler...

Fra : nusle nuslesen

Dato : 20-04-06 20:25

Guide for fraskilte fædre,

1. Når du bliver skilt, så sørg for at få så lidt samkvem som muligt.
Barnets 1. sygedag, tandlægebesøg, lægebesøg mv. får din arbejdsgiver til at
forbigå dig ved lønforhandlingerne, og forbigå dig igen ved evt.
forfremmelser. Det er der ingen grund til skal ske for dig, når du kan lade
det ske for barnets mor i stedet.

2. Når der er gået et ½ års tid, så drop samkvemmet helt hvis muligt, ellers
begræns det til få gange om året - du har alligevel travlt med din nye
kæreste, din nye bil, forfremmelsen og huset - der er selvfølgelig ikke tid
til barnet fra et tidligere ægteskab. Det får alligevel din nye kæreste til
at blive jaloux, og det er der ingen grund til - hvis barnet skulle få
problemer senere i livet, er det i hvert fald ikke pga. dit svigt, enhver
vil vide, at det er barnets mor der har ødelagt barnet - du var der jo ikke.

3. Betal altid kun et absolut minimum, dvs. det lovpligtige bidrag - og brug
ikke penge på barnet ud over dette. Hvis du skulle tage barnet med i
biografen, i zoologisk have eller i Tivoli, så vil barnet jo bare forsøge at
se dig mere, og det er der ingen grund til, du har trods alt et arbejde, en
kæreste, et hus og et par nye svigerforældre at se til.

4. Køb aldrig tøj til barnet, det er det børnepengene går til - godt nok er
børnepengene fradragsberettigede og dækker kun godt 1/3 af en
vuggestueplads - men alligevel, du ved godt, at hvis du f.eks. køber tøj til
barnet, så vil moderen bare snolde børnepengene op på sko, tasker og tøj til
sig selv - eller værre endnu, hun vil gå i byen og møde nye mennesker, måske
endda en ny mand. Det er der ingen grund til skal ske, det er meget bedre at
bruge pengene på dig selv. Dertil kommer, at enhver ved, at man i dag kommer
langt for 1.000,- kr. om måneden, og husk at glemme at det er
fradragsberettiget i enhver samtale med andre, der er ikke tvivl om hvor
urimeligt det er, at du skal bidrage til dit barns opvækst.

5. Lad aldrig en mulighed for at undergrave barnets mors autoritet gå fra
dig, angrib ved enhver given lejlighed hendes valg, hendes beslutninger,
hendes initiativer - med andre ord - hendes fikse ideer. De få gange du ikke
kan undslå dig samvær med barnet, benyt da lejligheden til at tale længe og
inderligt om moderens fejl og mangler og understreg at skilsmissen var
hendes skyld, at det er moderen der ikke vil have at du ser barnet og at
moderen får penge i hoved og røv til forsørgelsen af barnet - og det er
derfor du ikke har råd til en tur til 20,- kr. på zoologisk museum.

6. Bemærk, hvis dit barn bliver mobbet i skole, bliver overvægtig, falder og
slår sig eller andet - er det altid moderens skyld. Det er fordi hun er en
ondskabsfuld møgkælling, der ikke har andet indhold i livet end at forpeste
dit. Hvis hun ringer fra skadestuen, fordi dit barn gerne vil have du
kommer - ved enhver jo, at barnet overhovedet ikke har brug for dig, og at
det alene handler om at moderen vil ødelægge din aften med vennerne/kæresten
eller hvem du nu er sammen med. Lad ikke en sådan lejlighed til at svine
moderen til gå upåagtet hen og undlad for guds skyld at efterkomme barnets
ønske, du risikerer at der bliver ringet igen en anden gang.

7. Hvis barnet kommer til skade, og du først hører om det 1½ år efter, hvor
du har valgt at se barnet igen, så husk at bebrejde moderen dette og husk at
true med at søge den fulde forældremyndighed, da hun jo tydeligvis er ude af
stand til at tage vare på barnet, og i det hele taget er en elendig mor.
Skriv derefter et langt, harmdirrende indlæg til avisen, nyhedsgruppen eller
et familiemedlem, hvor du sviner moderen til fordi hun ikke har givet dig
besked.

8. Undlad altid at deltage i betalingen til lejrskoler, feriekolonier,
fritidsaktiviteter og forsøg at slippe udenom at bidrage til konfirmationen,
når den tid kommer. Du har allerede betalt børnepenge, husker du nok. Hvis
det betyder, at barnet ikke kan vælge frit mht. fritidsaktiviteter, idet
moderen måske ikke har råd til de lidt dyrere aktiviteter - så fremhæv igen
at moderen lever i sus og dus for dine surt betalte børnepenge, som hun
modtager helt ufortjent og bestemt ikke bruger på barnet.

9. Flyt gerne langt væk, så undgår du at barnet evt. kommer rendende i tide
og utide, når det bliver lidt ældre og mere selvhjulpen. Hvis du bor for tæt
på, vil det på sæt og vis betyde mere frihed for moderen, og den opgav hun
jo, da hun valgte at få barn. Hvis barnet vil besøge dig alligevel, så sørg
for at det bliver moderen der betaler transportudgifterne, idet du har
betalt børnepenge, og noget fornuftigt skal de jo bruges på.

10. Hold dig ikke tilbage med at skændes med kæresten foran barnet, og
ignorer gerne barnets utryghed. Når barnets senere tisser i sengen, er det
fordi moderen har behandlet barnet som en baby for længe. Det har ingen
sammenhæng med skænderiet.

11. Hvis barnet skulle være hos dig, og der dukker en mulighed op for at gå
i byen med vennerne - så smid barnet af hos hvem der nu kan passe det. Om
det er en gammel ven, som barnet kun har mødt én gang for 3½ år siden er
ligegyldigt, og hvis vennen er alkoholiker, så er det også i orden. Hvis
barnet efterfølgende begynder at græde og ikke vil besøge dig - så er det
fordi moderen er en møgkælling, og har indoktrineret barnet.

12. Husk at tage æren for enhver form for positiv udvikling barnets moder
skaber, du ved godt, at det kun sker i kraft af børnepengene eller det
faktum at hun engang var gift med dig.

13. Når barnet som voksen konfronterer dig med det, som barnet oplevede som
et svigt i barndommen, så sæt dig ned og flæb højlydt over samfundets
uretfærdigheder i form af børnepenge og moderens ondskab der har ødelagt dit
liv, så du ikke kunne være den fantastiske, indfølende, medlevende far - du
faktisk er og altid har været.

Hvis du har dårlig samvittighed over ovenstående, så trøst dig med - du kan
ikke gøre for det, det er ikke din skyld, det kunne ikke være anderledes, du
gjorde ikke noget galt - sæt dig evt. til at læse samtlige negative indlæg
fra fædre du kan finde på Foreningen Far's hjemmeside.

mange hilsner

Fra : Brian K

Dato : 21-04-06 00:54

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Guide for fraskilte fædre,

Hejsa

Hvis du nu havde behold seriøsiteten igennem hele indlægget - så have jeg
faktisk syntes den var god -- men der er ALT for mange steder hvor du
forlader denne jord og mister objektivitet og virklighedssans.

Synd for der er faktisk mange ting som jeg tror du har ret i gør sig
gældende i en del tilfælde.

Jeg er enig i at der findes mange dårlige forældre (mødre som fædre), men
hvis du sætter dig ned og læser på meningen i "Guide for fraskilte mødre" -
burde du kunne se at selve kritiken går på magtfordelingen - moderen får
børnene og dermed adressen - derefter får hun forældremyndigheden - for til
slut at kunne gøre fuldståndigt som det passer sig - uden nogen som helst
frepresalier.

I dit eksempel har hun stadig det hele (børnene, adressen, børnepenge) -
desværre har hun og barnet så ikke faderens interesse - kan du se
forskellen?

jeg kan i desperate stunder få lyst til at blive som en af de fædre du
beskriver i din "Guide for fraskilte fædre" - fordi jeg simpelthen næsten
ikke orker mere, den psykiske belastning er simpelthen for stor og har nu
varet i snart 4 år - det er KUN fordi jeg ved at mine 2 børn ville knække
totalt i det øjeblik jeg sagde "jeg kan ikke mere" og stopper jeg med at
kæmpe, vil jeg blive nødtil at samtidig afskrive mine børn - for jeg kan
ikke holde ud at høre på de ting de fortæller - se hvor kede af de de bliver
når de fortæller om de ting der foregår hos deres mor - hvis jeg IKKE
samtidig kan sige "jeg gør hvad jeg kan for at hjælpe jer!" - giver det
mening? - for jeg er kun et menneske - jeg KAN blive nødtil på et eller
andet tidspunkt at beskytte mig selv - og du kan være EVIG forvisset om at
HVIS jeg gjorde det - så ville min ex slå det stort op "se...endnu en far
som ikke gider sine børn og jeg vil SÅ gerne have at de ser deres far, osv,
osv". Det er ikke nemt!

Fra : Mus

Dato : 21-04-06 05:58

> I dit eksempel har hun stadig det hele (børnene, adressen, børnepenge) -
> desværre har hun og barnet så ikke faderens interesse - kan du se
> forskellen?

Se på havd børnene har. Ikke mor eller far.

Jeg kan ud fra egen omgangskreds, hvor der er en del skilsmisser slet ikke
nikke genkendene til det du skriver Brian.

Kun en ting kan jeg nikke genkendene til og det er i de fleste tilfælde har
børnene adresse hos moderen. I et tilfælde har moden valgt at bopælsadressen
skal være hos fadderen idet han på det tidspunkt havde mere styr på sit liv
og boede i.
I to tilfælde bor (større børn) børnene hos faderen på eget ønske.

Har også et eksempel i min omgangskreds hvor jul og fødselsdag fejres med
sammenbragte familier.

Har dog eksempler på hvor faderen aldrig har skiftet en ble eller hentet i
dagpleje etc. Ved ikke hvorfor der stadig findes mænd der er sådan. Men der
bliver forhåbentlig færre og færre af dem.

Ved ikke om det bare er min omgangskreds der er speciel.

LN

Fra : nusle nuslesen

Dato : 21-04-06 16:58

> [...]

> faktisk syntes den var god -- men der er ALT for mange steder hvor du
> forlader denne jord og mister objektivitet og virklighedssans.

Mener du seriøst, at det indlæg du sendte ("Guide for enlige mødre) er
jordbundet og objektivt?

> Synd for der er faktisk mange ting som jeg tror du har ret i gør sig
> gældende i en del tilfælde.

Sikkert lige så mange tilfælde (måske endda flere, vi ved det ikke), som dér
hvor det er kvinden der er forkert på den.

> [...]
> forældremyndigheden - for til slut at kunne gøre fuldståndigt som det
> passer sig - uden nogen som helst frepresalier.

Det er noget nær så forkert og subjektivt som det kan blive.

Problemet er som regel, at moderen kan påvise at hun har været den primære
omsorgsgiver - fordi hun _har_ været det (og er det). Institutionerne
oplever at det i overvejende grad er mødrene der deltager i forældremøderne,
lægerne oplever at det i overvejende grad er mødrene der kommer med barnet
til vaccinationerne, tandlægerne oplever at det i overvejende grad er
mødrene der følger barnet og arbejdsgiverne oplever at det i overvejende
grad er mødrene der tager barnets 1. sygedag.

Heldigvis er der flere og flere fædre der fatter vinket med vognstangen, og
engagerer sig _jævnbyrdigt_ allerede fra begyndelsen af - dvs. de udvikler
og plejer deres faderrolle, også MENS de er i forholdet/ægteskabet. Det
scorer de mange point på, hvis forholdet skulle forlise.

Så er der den kategori af fædre, der først prøver at engagerer sig
_jævnbyrdigt_ NÅR forholdet forliser. Fordi de gerne vil, det er smukt og
godt og rigtigt - men hvorfor så sent, at barnet opfatter moderen som den
primære omsorgsgiver (og det samme gør statsamterne)?

Endelig er der den kategori af fædre, der reelt ikke gider/magter
faderrollen - og det viser sig selvfølgelig både i forholdet og efter et
evt. brud.

De samme kategorier findes for kvinder - fordelingen syner blot anderledes,
idet kønsrollerne stadig eksisterer, selvom det er blevet meget bedre end
for år tilbage.

> I dit eksempel har hun stadig det hele (børnene, adressen, børnepenge) -
> desværre har hun og barnet så ikke faderens interesse - kan du se
> forskellen?

Ja - men din udlægning af fædre som "ofre" giver jeg ikke meget for.

I dit indlæg ("Guide for enlige mødre") står der f.eks. følgende:
"Når der er gået et halvt års tid, så få samværet indskrænket. Når
du har barnets adresse får han som regel max. 5 dage ud af 14."
- derefter står der følgende:
"Du kan nu lade barnet blive forsørget af faderen op til halvdelen af
tiden og stadig modtage børnebidrag."

Er fordelingen 14/5 ulige - eller er den lige (halvdelen af tiden)?
(Vink: Det er selvmodsigende)

I dit indlæg ("Guide for enlige mødre") står der f.eks. følgende:
"Passer en samværsresulotion ikke ind i din planlægning, så gør
som det passer dig."

Moderen er lige så forpligtet af en samværsresolution som faderen,
overholder hun den ikke, kan faderen kræve børnene overdraget ved politiets
hjælp. Præcis som moderen kan kræve det, hvis faderen ikke afleverer børnene
som aftalen foreskriver. Her forudsætter jeg, at det er moderen der har
forældremyndigheden.

Desuden står der om "Overførsel af forældremyndighed til faderen" ved dom i
§12 stk. 2 (Lov om forældremyndighed og samvær):
"Ved afgørelsen skal det tillægges vægt, om indehaveren af
forældremyndigheden uden rimelig grund hindrer gennemførelsen af samvær."

Du skrev herover:
"desværre har hun og barnet så ikke faderens interesse"

Hvorfor skulle moderen ønske sig faderens interesse i hende selv? Handler
det ikke om barnet?

Næeh, min mening er temmelig klar, det indlæg du sendte var og er en gang
"klynk" - og det indlæg jeg sendte, passer til. Det er det, der er det
komiske (igen: efter min mening).

mange hilsner