Hendes mor ringer hver dag!
Fra : BamBam

Dato : 18-04-06 18:10

Min datters mor ringer hver dag for at snakke med hende, nogen gange 2-3
gange på en dag i weekenden, for at høre hvad hun har lavet.

Nu har jeg bedt min datters mor om at ikke og ringe hver dag, da det er
noget hun først er begyndt på efter jeg har søgt om fuld forældremyndighed.

Hun siger at jeg nægter vores barn at tale med sin mor, men jeg mener at det
er omvendt, at jeg nægter hende at snakke med vores datter hver dag.
Som jeg siger til hendes mor, hvis vores datter vil tale med dig, så kan hun
få lov til at ringe lige så tit hun vil, men hun spørg ikke efter hende.

Vores datter er 7 år.

Det sidste halve år har vores datter set sin mor næsten hver dag, men før
det var jeg alene om hende i 1½ år uden at hendes mor ringet mere end en
enkelt gang om ugen eller hver 14 dag.

Hendes mor har hende hver anden weekend.

Var det forkert af mig?

BamBam

Fra : Sabina H.

Dato : 18-04-06 18:21

BamBam wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg bedt min datters mor om at ikke og ringe hver dag, da det
> er noget hun først er begyndt på efter jeg har søgt om fuld

[snip]

> Var det forkert af mig?

som udgangspunkt kan jeg godt forstå hvor du kommer fra, men jeg kan også
godt forstå din ex-kones behov for at tale med datteren....

jeg ville personligt synes at _en_ samtale dagligt var i orden.... evt gøre
det til et fast ritual i forbindelse med sengetiden, og lave en aftale med
din ex om at hun kan ringe hver aften mellem kl X og Y, og forklare hende at
mere end det gør jeres datter urolig og forstyrrer jeres hverdag...
flere gangen om dagen mener jeg dog også er for meget (i den situation i
lever i nu).....

lige et tillægsspørgsmål, du skriver din datter har set sin mor hver dag i
det sidste halve år... gør hun stadig det?
og hvis ikke, kan det så ikke skyldes at hun har fået oparbejdet et godt
forhold til jeres datter i den tid hvor hun har haft dem om dagen, og at hun
bare ikke ønsker at det skal stoppe?
du skal tænke på at din datter er alligevel blevet 2 år ældre siden du havde
hende alene hver dag.... måske jeres datter og moderen bare har nået et
punkt i deres forhold hvor det er nemmere at holde en samtale i gang...

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : BamBam

Dato : 18-04-06 18:50

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> lige et tillægsspørgsmål, du skriver din datter har set sin mor hver dag i
> det sidste halve år... gør hun stadig det?

Nej hun ser hende ikke hver dag nu, men det gjore hun frem til starten af
april, nu er det så meningen at hun skal have hende hver anden weekend.
Hun har lige været hos sin mor i påsken fra torsdag til lørdag aften og
weekenden før det.
Men der kommer aldrig til at gå 2 uger imellem hun ser hende, vi bor jo som
sagt kun 3 opgange fra hinanden, så hvis hun er ude og lege, så kan hun se
hende eller møder hende på gaden.

> og hvis ikke, kan det så ikke skyldes at hun har fået oparbejdet et godt
> forhold til jeres datter i den tid hvor hun har haft dem om dagen, og at
> hun bare ikke ønsker at det skal stoppe?

Sikkert, men så skulle hun nok ikke brokke sig over at det var hårdt at have
hende de par timer hver dag.
Min datter har det fint med at ikke skal hjem til sin mor mere, efter SFO,
hun er glad for det nu er mig der henter hende, har spurgt hende om det var
mig eller hendes mor der skulle hente hende, det skulle være mig, så hun
kunne komme hjem.

> [...]
> et punkt i deres forhold hvor det er nemmere at holde en samtale i gang...

Jov, men hun siger at hun keder sig hos sin mor.

I dag sage hun, jeg savner min lillesøster, hvornår skal hun hjem til os
igen, i stedet for at sige jeg savner min lillesøster, hvornår skal jeg hjem
til min mor igen og være sammen med min søster.

BamBam

Fra : Sabina H.

Dato : 19-04-06 06:42

BamBam wrote:
> [...]
> starten af april, nu er det så meningen at hun skal have hende hver
> anden weekend. Hun har lige været hos sin mor i påsken fra torsdag til

det er faktisk lidt irelevant hvor meget hun ser hende nu.... faktum er at
de HAR været vant til at se hinanden meget, og i min opfattelse er der ikke
noget der reelt hedder "for meget kontakt", uanset tidligere
arrangementer...

> Men der kommer aldrig til at gå 2 uger imellem hun ser hende, vi bor
> jo som sagt kun 3 opgange fra hinanden, så hvis hun er ude og lege,
> så kan hun se hende eller møder hende på gaden.

når i bor så tæt på hinanden er det så ok at din datter besøger sin mor i
moderens hjem?
opfordrer du hende til at besøge hende??
sådan at din datter ikke KUN besøger hende af tvang, men også bare for at
sige hej?
ville det evt være ok at din ex kom forbi og tilbragte en aften sammen med
hende indimellem?

> Sikkert, men så skulle hun nok ikke brokke sig over at det var hårdt
> at have hende de par timer hver dag.

igen irelevant.... bare fordi hun indimellem har brokket sig over det, kan
det godt være hun savner kontakten alligevel....

> [...]
> SFO, hun er glad for det nu er mig der henter hende, har spurgt hende
> om det var mig eller hendes mor der skulle hente hende, det skulle

naturligvis vil din datter reagere sådan, især hvis du i dine udtalelser og
handlemåder illustrerer at du mener hun har det bedst hos dig....

> Jov, men hun siger at hun keder sig hos sin mor.

har hun de samme muligheder hos sin mor som hun har hos dig?
eller er der flere eller færre regler hun skal tage hensyn til??

> I dag sage hun, jeg savner min lillesøster, hvornår skal hun hjem til
> os igen, i stedet for at sige jeg savner min lillesøster, hvornår
> skal jeg hjem til min mor igen og være sammen med min søster.

igen irelevant..... du er nødt til at FREMELSKE forholdet mellem mor og
datter, ikke nyde at det ikke går godt.... du har tydeligvis meget svært ved
at slippe de ilde følelser du har mod din ex, og det er trist, især når der
er børn indvolveret.....

for nysgerrighedens skyld, hvad svarede du din datter til ovenstående
spørgsmål??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : BamBam

Dato : 19-04-06 13:28

> [...]
> ikke
> noget der reelt hedder "for meget kontakt", uanset tidligere

Jeg har jo også været vant til at se min mindste datter, skulle jeg så også
ringe den anden vej hele tiden eller da hun KUN er 3 år ikke snakker så godt
i telefon, besøge hende hver dag, sådan som situationen er!

> når i bor så tæt på hinanden er det så ok at din datter besøger sin mor i
> moderens hjem?

Hvis hun er ude og lege må hun da godt gå der op, det kan jeg ikke have ondt
af, det er da kun naturligt!

> opfordrer du hende til at besøge hende??

Nej!
Hvis hun vil der hend, så kan hun bare sige det, så kan hun gå der over, men
hun giver udtryk for at hun vil være hjemme, der er kedeligt hos hendes mor!

> sådan at din datter ikke KUN besøger hende af tvang, men også bare for at
> sige hej?

Når hun skal der over på weekend er hun glad og lige så glad når hun skal
hjem igen.

> ville det evt være ok at din ex kom forbi og tilbragte en aften sammen med
> hende indimellem?

Før i tiden havet hun selv nøgle, men sådan som situationen er med hendes
løgn, bedrag og utroskab, så vil jeg helst ikke se hende eller have hende
ind for døren.
Men når det har drejet sig om udveksling af børne, så har hun været her, hos
hende forgår det alt sammen nede på gaden, jeg kommer ikke op, det skyldes
nok også at hun er i selskab med den mand der er en del af problemet og han
er bange for mig, fordi han har været meget provokerende før i tiden og har
opført sig meget dumt i forhold til samværet med mine børn, som sagt svigt!

Tror bestemt heller ikke hun vil komme her, selv om hun måtte.

> igen irelevant.... bare fordi hun indimellem har brokket sig over det, kan
> det godt være hun savner kontakten alligevel....

Det skulle hun have tænkt over noget før, jeg savner også den kontakt jeg
havet ved at min. eks. og mindste datter boet hos mig 5 dage om ugen, det må
jeg også undvære pga. af hendes valg.

> naturligvis vil din datter reagere sådan, især hvis du i dine udtalelser
> og
> handlemåder illustrerer at du mener hun har det bedst hos dig....

Det gør jeg ikke, hun har det bare bedre hos mig, hun har de ting hun holder
af og jeg har åbenbart mere tid til hende, kan jo være at hendes mors "nye"
flamme tager for meget af opmærksomheden.

> har hun de samme muligheder hos sin mor som hun har hos dig?
> eller er der flere eller færre regler hun skal tage hensyn til??

Der er helt sikker færre regler hos hendes mor!
Hos mig har hun sit eget værelse og vi laver tit ting sammen som hun kan
lide, spiller playstation og ser film, køre en tur osv.

> [...]
> ved
> at slippe de ilde følelser du har mod din ex, og det er trist, især når

Siger ikke at min datter ikke må holde af sin mor, spørg selv om hun vil der
over på weekende eller snakke med hende i telefon.
Tror bare at min datter har knyttet sig mere til mig siden den gang hendes
mor valgte at flytte for over 2 år siden og efterlade hende hos mig.
Det bedste der nogen sinde er sket for mig og min datters forhold, er den
gang vi blev alene.
Hun var overbevist om at hun skulle bo hos mig, som hun sage, du skal ikke
være alene, mor har lillesøster og jeg bor hos dig, det er kedeligt at være
alene.
Der kom meget mere ro over hende da hendes mor var væk, alle der kendte os
sage at hun var blevet et meget mere roligt barn og glad.
Har snakket med skolen, de har sagt at det er gået godt, men de bemærket at
hun havet mange dårlige dage da hendes mor gend optog forholdet til den mand
og hun havet fortalt i skolen at mor havet fået en ny kæreste, men efter jeg
havet haft en snak med hendes lære, gik det godt igen

> for nysgerrighedens skyld, hvad svarede du din datter til ovenstående
> spørgsmål??

Jeg svaret hende at det måtte vi snart finde ud af, hvornår hendes søster
kunne komme hjem til os, jeg sage også at der var en mulighed for at hun
kunne komme til hendes mor og være sammen med hendes søster, men hun vil
heller at hun kom hos os.

BamBam

Fra : Sabina H.

Dato : 19-04-06 13:40

BamBam wrote:

> [...]
> så også ringe den anden vej hele tiden eller da hun KUN er 3 år ikke
> snakker så godt i telefon, besøge hende hver dag, sådan som

forskellen ligger jo netop i aldern, hvilket jeg også sagde i mit første
indlæg... jeres datter er ældre nu, måske moderen blot oplever det som
nemmere at kommunikere med hende nu hvor hun er lidt ældre....
lad være med at begynde at argumentere med at "jeg kunne jo også", for
faktum er at du har valgt IKKE at gøre det.... din ex har valgt anderledes,
og nu må du håndtere situationen som den er....

> Hvis hun er ude og lege må hun da godt gå der op, det kan jeg ikke
> have ondt af, det er da kun naturligt!

> Nej!

synes du ikke det udråbstegn viser mange ting??

> Hvis hun vil der hend, så kan hun bare sige det, så kan hun gå der
> over, men hun giver udtryk for at hun vil være hjemme, der er
> kedeligt hos hendes mor!

når du nu er SÅ meget imod moderen, tror du så virkelig på at din datter
ville udtrykke overfor dig at hun gerne ville se hende?
tror du virkelig at dine følelser ike påvirker din datter?

> Når hun skal der over på weekend er hun glad og lige så glad når hun
> skal hjem igen.

hvad ville der så være i vejen med at opfordre hende indimellem til at
besøge moderen??
det vil faktisk stille dig i et ganske godt lys....

> Før i tiden havet hun selv nøgle, men sådan som situationen er med
> hendes løgn, bedrag og utroskab, så vil jeg helst ikke se hende eller
> have hende ind for døren.

det var ike det jeg talte om.... jeg taler ikke om besøg uden opsyn, men om
at hun besøger JER i DIT hjem, i stedet for at ringe, når hun bor så tæt
på....

> [...]
> del af problemet og han er bange for mig, fordi han har været meget
> provokerende før i tiden og har opført sig meget dumt i forhold til

helt ærligt, alt det fnidder er irelevant for hele situationen.....

> Tror bestemt heller ikke hun vil komme her, selv om hun måtte.

har du overvejet at foreslå hende det? som Brian K er inde på kan du godt
komme til at virke som en der forsøger at forhindre samvær udover
weekendsamværet, og i lyset af hvor tæt i bor, er det lidt latterligt.....
du vil have en lagt bedre sag hvis DU viste dig fra den åbne og positive
side... med grænser naturligvis..... du opnår ingenting ved at sætte foden
ned og nægte al samtale.... det vil være langt mere hensigtsmæssigt at du
laver en aftale der tilgodeser begge parter....

> Det skulle hun have tænkt over noget før, jeg savner også den kontakt
> jeg havet ved at min. eks. og mindste datter boet hos mig 5 dage om
> ugen, det må jeg også undvære pga. af hendes valg.

hvorfor kontakter du så ikke din mindste datter?
du KAN altså ikke rationalisere med "det skulle hun have tænkt på noget
før".... det får dig til at virke hævngerrig og DET er absolut ike fremmende
i en myndighedssag.....

> Det gør jeg ikke, hun har det bare bedre hos mig, hun har de ting hun
> holder af og jeg har åbenbart mere tid til hende, kan jo være at
> hendes mors "nye" flamme tager for meget af opmærksomheden.

hånden på hjertet.... jeg tror ikke på at du kan skjule dine følelser for
din datter... børn fanger den slags.... måske ikke verbalt eller åbenlyst,
men jeg tør vædde med at hun sagtens kan mærke at du bestemt ikke er glad
for mor.....

> Der er helt sikker færre regler hos hendes mor!
> Hos mig har hun sit eget værelse og vi laver tit ting sammen som hun
> kan lide, spiller playstation og ser film, køre en tur osv.

dvs du bestikker hende?? (ikke at jeg mener du gør det, men sådan kan det
fremstå i retten... du skal hele tiden have den kommende
forældermyndighedssag i baghovedet)

> [...]
> forholdet til den mand og hun havet fortalt i skolen at mor havet
> fået en ny kæreste, men efter jeg havet haft en snak med hendes lære,

det er alt sammen fint og godt, men det vil ikke hjælpe stort i en
myndighedssag....

> [...]
> for at hun kunne komme til hendes mor og være sammen med hendes
> søster, men hun vil heller at hun kom hos os.

i min opfattelse burde du, med fremtiden i sigte, have foreslået at hun
besøgte lillesøster så hurtigt som muligt... måske allerede dagen efter...
når i bor så tæt kan hun jo bare lige smutte hen og sige hej... hvis hun
forventer at hun skal blive hos mor hver gang hun skal derhen, vil hun
naturligvis få en mistillid til det... hvis du i stedet lærer hende at det
er ok bare at besøge og så kan hun komme hjem igen, så tror jeg i kan nå
langt....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Brian K

Dato : 19-04-06 13:55

> [...]

> dvs du bestikker hende?? (ikke at jeg mener du gør det, men sådan kan det
> fremstå i retten... du skal hele tiden have den kommende

Her er du faktisk inde på noget centralt/afgørende:

Der er forskel på hvad du kan sige i retten, eller rettere på hvad retten
OPFATTER når du siger det - iht om du er far eller mor.

Eks:
Mor siger: Faderen slæber dem i tivoli - svømmehallen - ud at køre - de
laver HELE tiden noget!!

Dommerne hører: aha - en far som ikke hviler i sig selv - han kan ikke være
alene med børne - de skal altså aktiveres herel tiden!

Modsat:

Far siger: Moderen slæber dem i tivoli - svømmehallen - ud at køre - de
laver HELE tiden noget!!

Dommerne hører: Aha - en mor der intereserre sig for sine børn - ønsker at
give dem oplevelser - kort sagt en mor der har en god indelvelses sevne for
sine børn

Eller:
Far siger: Børnene vil ikke over til deres mor - de græder hver gang de skal
afsted.

Dommerne hører: Far har sikkert fortalt hvor skidt en person mor er - han
forstår ikke at ikke indvoldvere børnene i voksenverdenen - lad os få de
børn væk omående!

Modsat:

Mor siger: Børnene vil ikke over til deres far - de græder hver gang de skal
afsted.

Dommerne hører: Der er sikkert tale om at faderen drikker, eller også sidder
han og spiller computerspil / har venner på besøg hele natten, osv - det er
klart at børnene ikke skal over til en far som ikke har indsigt/følelse for
børns behov.

Og jeg kan blive ved og ved

Lige et mere:

Far siger: Børnene vil ikke over til deres mor - de græder hver gang de skal
afsted.
Dommerne hører: jamen det er da klart - det er svært for børn at skulle frem
og tilbage mellem sine forældre!!

Modsat:

Mor siger: Børnene vil ikke over til deres far - de græder hver gang de skal
afsted.

Dommerne hører: Der er noget galt - de har de sikkert ikke godt hos deres
far - der er sikkert talte om den typiske far som over aktivere sine børn og
sikkert også drikker "lidt" for meget - de før sikkert ikke noget mad eller
for den sags skyld kærlighed!

Fra : BamBam

Dato : 19-04-06 14:23

> synes du ikke det udråbstegn viser mange ting??

Nej!
Jeg siger ikke til hende at hun kan gå hend til hendes mor, men jeg har
feks. sagt til hende om hun vil hjem til sin mor i denne weekenden eller om
hun vil være hjemme og hun har sagt hun vil være hjemme.

> når du nu er SÅ meget imod moderen, tror du så virkelig på at din datter
> ville udtrykke overfor dig at hun gerne ville se hende?
> tror du virkelig at dine følelser ike påvirker din datter?

Det tror jeg ikke, i dagene op til påske havet jeg begge mine børn, de
skulle så begge hjem til deres mor og de glædet sig, der kom gæster fordi
den mindste havet haft fødselsdag da hun var hos mig, de spurgte begge to
hvornår de skulle der hjem og kunne ikke vente med at komme ud af døren som
børn nu en gang er, så hun havet ikke problemer med at udtryk at hun godt
vil der hjem.

> hvad ville der så være i vejen med at opfordre hende indimellem til at
> besøge moderen??
> det vil faktisk stille dig i et ganske godt lys....

Det kan hun da også, men jeg henter hende fra SFO kl. 17 også er det mad
tid, børnetime og godnat tid

Så er det weekende og hvis hun ikke er hos hendes mor, så er hun sammen med
mig og hendes søster, så er hendes mor typisk heller ikke hjemme.

> det var ike det jeg talte om.... jeg taler ikke om besøg uden opsyn, men
> om at hun besøger JER i DIT hjem, i stedet for at ringe, når hun bor så
> tæt på....

Det vil jeg ikke have, hun skal ikke være gæst i mit hjem mere, lige som jeg
ikke kommer ind hos hende.

> [...]
> ned og nægte al samtale.... det vil være langt mere hensigtsmæssigt at du
> laver en aftale der tilgodeser begge parter....

Jeg ligger faktisk op til at vi skal bo længere fra hinanden, fordi så
behøver jeg ikke at være daglig vidne til hendes bedrag og utroskab og
formålet med at vi boede tæt sammen eksistere ikke længere.

Jeg vil have mindst muligt med hendes mor at gøre, hun kan få lov til at se
børne så tit som muligt.

> [...]
> du KAN altså ikke rationalisere med "det skulle hun have tænkt på noget
> før".... det får dig til at virke hævngerrig og DET er absolut ike

Jeg plejer at se hende hver morgen, fordi jeg køre hende i børnehave.

> [...]
> men jeg tør vædde med at hun sagtens kan mærke at du bestemt ikke er glad

Helt klart, hun ved at ham hendes mor er sammen med nu er en dårlig ting,
hun har oplevet hvor meget ballade der har været før omkring hendes mor da
hun før havet et forhold til den mand og hvordan hendes mor flere gange har
svigtet mig pga. ham.

Hun kan ikke undgå at se at vi ikke kan sammen, desværre.

> dvs du bestikker hende?? (ikke at jeg mener du gør det, men sådan kan det
> fremstå i retten... du skal hele tiden have den kommende
> forældermyndighedssag i baghovedet)

Nej det gør jeg ikke, men det er helt utroligt hvor mange nye ting hendes
mor køber til hende for tiden!
"Når du kommer hjem til mor, så har jeg en gave til dig!"
Så har hun en overraskelse til hende, lavet ny seng, Heste og alt det der
som min datter kan lide og hver gang hun kommer hjem fra sin mor, har hun
fået noget nyt med hjem.

> [...]
> er ok bare at besøge og så kan hun komme hjem igen, så tror jeg i kan nå

Så skal jeg høre på at hendes mor har børne mest, det er den hun køre på nu,
fordi hun har haft den storre hver dag 3 timer efter SFO til jeg kommer hjem
fra arbejde, men nu har jeg sagt mit job op og henter selv min datter.

BamBam

Fra : Sabina H.

Dato : 19-04-06 16:13

BamBam wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Nej!

det er jeg så ret uenig i.....

> [...]
> har feks. sagt til hende om hun vil hjem til sin mor i denne
> weekenden eller om hun vil være hjemme og hun har sagt hun vil være

har du overvejet i stedet at sige "kunne det ikke være hyggeligt at gå hen
og besøge mor og lillesøster lørdag eftermiddag? du kan jo bare komme hjem
til vi skal spise aftensmad.....
i dine udtalelser herinde viser du tydeligt at du ikke kan lægge dine
følelser for din ex fra dig, og når du spørger din datter så opfordrer du
hende ihvertfald ikke til at have kontakt til sin mor.... som primær
forælder mener jeg faktisk det er din opgave at sørge for at din datter har
så meget kontakt til BEGGE sine forældre som muligt.....

> [...]
> at komme ud af døren som børn nu en gang er, så hun havet ikke
> problemer med at udtryk at hun godt vil der hjem.

situationen er ligesom en HEL anden når der er fest og gæster i vente.....
børn lever i "nu'et".... når børn i "nu'et" venter på at skulle et sted hen
til en fest, så er de tklart de gerne vil afsted.... når det samme barn i
"nu'et" får et vibe omkring at far bestemt ikke har lyst til at skulle sende
mig afsted, så vil barnet klart udtrykke det....

> Det kan hun da også, men jeg henter hende fra SFO kl. 17 også er det
> mad tid, børnetime og godnat tid

hvad med i weekenden når du har børnene.... eller på fridage.... eller bare
en aften hvor hun ikke lige skal op i skole næste dag.....

> Så er det weekende og hvis hun ikke er hos hendes mor, så er hun
> sammen med mig og hendes søster, så er hendes mor typisk heller ikke
> hjemme.

du har jo åbenbart undskyldninger nok at tage af... hvad jeg ikke forstår er
at din ex kan ringe 2-3 gange på en dag når i først kommer hjem kl 17 hver
aften......
og hvad jeg heller ikke forstår er hvad skår der går af dig, for at din
datter snakker med sin mor? føler du dig truet?

> Det vil jeg ikke have, hun skal ikke være gæst i mit hjem mere, lige
> som jeg ikke kommer ind hos hende.

ergo vil du fremstå som hævngerrig og en person der bærer nag i retten...
det står dig da frit for, men man kommer nu engang længst i dette
retssamfund ved at om ike andet lade som om man er "the good guy".....

> Jeg ligger faktisk op til at vi skal bo længere fra hinanden, fordi så
> behøver jeg ikke at være daglig vidne til hendes bedrag og utroskab og
> formålet med at vi boede tæt sammen eksistere ikke længere.

hvad hun laver nu er ikke længere bedrag og utroskab mod dig..... i er ikke
længere et par, og jo før du indser det, jo bedre.....

> Jeg vil have mindst muligt med hendes mor at gøre, hun kan få lov til
> at se børne så tit som muligt.

åbenbart ikke, siden du vil begrænse samtalerne mellem mor og datter....

> Jeg plejer at se hende hver morgen, fordi jeg køre hende i børnehave.

og?? det fjerner jo ikke din rationalisering.... og at DU ser din yngste
hver dag, giver dig en fordel din ex ikke har længere.....

> [...]
> mor flere gange har svigtet mig pga. ham.
>
> Hun kan ikke undgå at se at vi ikke kan sammen, desværre.

nej hunkan ikke undgå det, men DU kan personligt gøre meget for at gøre
denne periode nemmere... ved ikke åbenlyst at vise din modvijle, og ved
ÅBENLYST at opfordre samværet, i stedet for at modarbejde det....
og jeg må lige gentage... at du SPØRGER om hun vil eller ikke vil, er ikke
at opfordre..... at opfordre er at feks sige "jeg synes du skal....".....

> [...]
> Så har hun en overraskelse til hende, lavet ny seng, Heste og alt det
> der som min datter kan lide og hver gang hun kommer hjem fra sin mor,

du opdagede slet ike hvad det var jeg gjorde.... du ahr så travlt med at
fremstile din ex i et dårligt lys at du ikke kan se ud over din egen
næsetip..... læs brians indlæg, han har klart fat i noget.....

> [...]
> på nu, fordi hun har haft den storre hver dag 3 timer efter SFO til
> jeg kommer hjem fra arbejde, men nu har jeg sagt mit job op og henter

hvad relevans har det til mit svar ovenover??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : BamBam

Dato : 19-04-06 17:53

> [...]
> forælder mener jeg faktisk det er din opgave at sørge for at din datter
> har så meget kontakt til BEGGE sine forældre som muligt.....

Jeg har delt børne lige op mellem mig og min eks. i påsken, så vi havet dem
lige meget.

Det er stadig nyt at hun ikke ser sin mor hver dag, det er kun 20 dage siden
at hendes mor stoppet med at have hende de få timer efter SFO til jeg kom
hjem.

Hun har lige været nede og lege her kl. 16, hendes mor skrev (SMS) at hun
var der oppe, jeg sage ok og hun skulle være hjemme kl. 18, min datter
ringet hjemme fra hendes mor kl 17 om hun måtte spise der, jeg aftale med
hende mor at hun skulle komme kl. 18:30, senere skrev hendes mor at hun igen
var nede og lege og hun ikke havet spist meget, men jeg selv måtte kalde når
hun skulle op, lidt efter skrev hun igen at nu var hun oppe hos hende og hun
havet spurgt om hun måtte sove der, men hun skulle lige hjem og hete
madkasse og skoletaske, jeg ringet så til hendes mor og sage at det vil jeg
så ikke have, jeg vil have hun kom hjem som aftalt, hendes mor spurgte
hvorfor, jeg sagde at det vil jeg bare have på en skoleaften og hun selv
havet nægtet mig at få vores mindste datter hjem, en aften hvor jeg hentet
vores store datter hos hende og den lille græd og vil med mig hjem, en
episode jeg beskrev tidliger i gruppen
news:1143032886.181390.52060@z34g2000cwc.googlegroups.com hendes mor lage så
bare telefonen på, totalt provokerne, fik efter følgende en SMS hvor der
stod (Nu græder hun. tak.du skal ikke skrive mere. Hun kommer når Børntime
er slut)

Jeg skrev tilbage at hun ikke skal ligge på når jeg ringer og hvis det skal
være sådan her i fremtiden, så måtte vores datter lade vær med at komme der
op på alm. aftner før en skole dag, hun skal sove hjemme og sådan er det
bare, så må vi aftale noget andet en anden gang, hvis hun ellers kunne finde
ud af at samarbejde.

> [...]
> barn i "nu'et" får et vibe omkring at far bestemt ikke har lyst til at
> skulle sende mig afsted, så vil barnet klart udtrykke det....

Der er ikke noget problem i det, når jeg spørg om hun har hygget sig hos
mor, så siger hun ja og når jeg har spurgt om hun glæder sig til at komme på
weekend de andre gange, så siger hun også ja.

> hvad med i weekenden når du har børnene.... eller på fridage.... eller
> bare en aften hvor hun ikke lige skal op i skole næste dag.....

Det må hun gerne, men som regel finder hun det jeg laver mere spændene.
Hun har jo som sagt lige været der oppe.

> du har jo åbenbart undskyldninger nok at tage af... hvad jeg ikke forstår
> er at din ex kan ringe 2-3 gange på en dag når i først kommer hjem kl 17
> hver aften......

Det er i weekenderne, når jeg også har den lille!
Faktisk ikke særlig smart, da den lille er mor syg og det gør det svært for
mig at den lille bliver ked af det når hun høre at det er hendes mor i
telefonen.

> og hvad jeg heller ikke forstår er hvad skår der går af dig, for at din
> datter snakker med sin mor? føler du dig truet?

Nej kontrolleret!
Og det er jo ret nyt at hun har den fornyet interesse.
Plus alle de ting hun køber til hende osv.
Jeg stoler ikke på hende, hun er så giftig!

> ergo vil du fremstå som hævngerrig og en person der bærer nag i retten...
> det står dig da frit for, men man kommer nu engang længst i dette
> retssamfund ved at om ike andet lade som om man er "the good guy".....

Mener at jeg har nok at tage af eksempler på at det er hun ikke!

> hvad hun laver nu er ikke længere bedrag og utroskab mod dig..... i er
> ikke længere et par, og jo før du indser det, jo bedre.....

Nej, men jeg skal også videre og det kommer jeg jo nok nemmest ved at ligge
afstand til hende og ikke og møde hende og den mand hun har været mig utro
med, nede foran min hoveddør eller på P-pladsen, eller på legepladsen,
skraldestativ, lokale bager osv.
Jeg kan side og se ham komme kørende i sin bil fra mit køkken vindue, ikke
særligt sjovt.

> og?? det fjerner jo ikke din rationalisering.... og at DU ser din yngste
> hver dag, giver dig en fordel din ex ikke har længere.....

Det er da mest til hjælp for min eks. hun slipper for at skal ud af døren
tidligt og tage bussen og dermed er jeg også sikker på at min datter kommer
i børnehave, for det er hendes mor heller ikke altid for flink til at sørge
for hun kommer, det er ikke sådan når man får en over tørsten aften inden,
så vil man helst sove længe morgen efter.

BamBam

Fra : Sabina H.

Dato : 19-04-06 18:22

BamBam wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har delt børne lige op mellem mig og min eks. i påsken, så vi
> havet dem lige meget.

"jeg har"??? eller "vi har"?

> Det er stadig nyt at hun ikke ser sin mor hver dag, det er kun 20
> dage siden at hendes mor stoppet med at have hende de få timer efter
> SFO til jeg kom hjem.
[snip]
> [...]
> hjemme og sådan er det bare, så må vi aftale noget andet en anden
> gang, hvis hun ellers kunne finde ud af at samarbejde.

jeg er enig i at din ex håndterede situationen dårligt, men du kunne sagtens
have håndteret det bedre....
hvilken grund har du til at ville have hende hjemme på en skoleaften ud over
at det var det der passede dig bedst? hvad med hvad der passer din datter
bedst?
det er jo også tydeligt at hun savner sin mor lidt indimellem siden hun
gerne vil sove derovre allerede (så tæt på påsken)

> Der er ikke noget problem i det, når jeg spørg om hun har hygget sig
> hos mor, så siger hun ja og når jeg har spurgt om hun glæder sig til
> at komme på weekend de andre gange, så siger hun også ja.

det er jo ligesom et lidt andet billede end det du har tegnet før...
> [...]

> Det må hun gerne, men som regel finder hun det jeg laver mere
> spændene. Hun har jo som sagt lige været der oppe.

godtså, men du har ligesom i de andre indlæg givet indtryk af at hun slet
ikke gider være der, men nu kommer det så frem at hun i realiteten selv kan
finde på at opsøge moderen, endda uden at spørge om lov først....
lige det faktum finder jeg faktisk mest bekymrende..... at hun ikke lige
kommer hjem og giver dig besked først.... ville jeg aldrig tolerere af mine
egne unger uanset alder...

> [...]
> Faktisk ikke særlig smart, da den lille er mor syg og det gør det
> svært for mig at den lille bliver ked af det når hun høre at det er

så må det jo være din opgave at undgå at den lille hører det.....

> Nej kontrolleret!
> Og det er jo ret nyt at hun har den fornyet interesse.
> Plus alle de ting hun køber til hende osv.
> Jeg stoler ikke på hende, hun er så giftig!

og du skal heller ikke stole på hende, det er slet ikke det jeg siger.. jeg
siger at du må vise dig som den overbærende... at du må være den der er i
stand til at trække på skuldrene og give lidt friløb.....
og igen.... du siger at det kun er 20 dage siden hun ikke ser hende mere, og
nu siger du så det er nyt med den interesse... hænger de to ting måske
sammen?

> Mener at jeg har nok at tage af eksempler på at det er hun ikke!

og du er 200% sikker på at det ikke vil blive mistolket i retten?

> [...]
> på legepladsen, skraldestativ, lokale bager osv.
> Jeg kan side og se ham komme kørende i sin bil fra mit køkken vindue,

så hold op med at kigge ud....

> [...]
> for flink til at sørge for hun kommer, det er ikke sådan når man får
> en over tørsten aften inden, så vil man helst sove længe morgen efter.

og??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : BamBam

Dato : 19-04-06 18:50

> [...]
> det er jo også tydeligt at hun savner sin mor lidt indimellem siden hun
> gerne vil sove derovre allerede (så tæt på påsken)

Klart hun savner hende da.
Hun bor hos mig, derfor sover hun hos mig og det er mig der bestemmer ikke
min datter, så kunne hun synes det var fint at sove på skifte, en dag hos
mig og en dag hos hendes mor.

> [...]
> var
> mig eller hendes mor der skulle hente hende, det skulle være mig, så hun

Ja jeg har spurgt hende hvad hun helst vil have at jeg kom og hentet hende
eller om det skulle være hendes mor (hun ringer bare og siger de skal sende
hende hjem) hun vil have det var mig og vi tog hjem bag efter, når hun har
været hos hendes mor, har jeg ringet til hende og der spørg hun altid
hvornår jeg kommer og henter hende, fordi hun vil hjem.

Hvis der ikke havet været de problemer med hendes mor, så havet vi forsat
aftalen med at hun kom der hjem.
Men et af problemerne er jo også at jeg opdaget at hendes mor nogen gange
var påvirket af alkohol når jeg hentet hende.

> [...]
> lige det faktum finder jeg faktisk mest bekymrende..... at hun ikke lige
> kommer hjem og giver dig besked først.... ville jeg aldrig tolerere af

Jammen det har hun altid måtte og vi bor jo som sagt kun 3 opgange fra
hinanden.
Desuden er hendes søster der også, og da hun kom hjem her til aften efter
jeg havet sagt at hun ikke må sove hos hendes mor, var hun da godt nok sur
og ked af det, men spurgte så om hendes søster så ikke kunne kommer over til
os i aften, så det er lige så meget hende der trækker.

> så må det jo være din opgave at undgå at den lille hører det.....

Lidt svært når den store siger Hej Mor! og hun ved at hendes søster som
regel snakker med sin mor, der er ikke så mange andre hun snakker med.
Min datter har også sin egen telefon, den har jeg godt nok slukket da hendes
mor bruger den som hendes forlænget talerør.

> så hold op med at kigge ud....

Ja eller luk øjne når jeg køre udfra P-Pladsen i min bil, for ikke at se
hans bil, eller lukke øjne når jeg køre forbi hendes vindue så jeg ikke ser
ham i køkkenet eller stå i vinduet.

BamBam

Fra : Sabina H.

Dato : 19-04-06 21:37

BamBam wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Klart hun savner hende da.

godtså..... så lad være med at lade det skinne igennem at hun IKKE gør...

> Hun bor hos mig, derfor sover hun hos mig og det er mig der bestemmer
> ikke min datter, så kunne hun synes det var fint at sove på skifte,
> en dag hos mig og en dag hos hendes mor.

jeg troede du sagde hun helst ville være hos dig? men nu vil hun pludselig
skiftes? kan du blive enig med dig selv?

> [...]
> efter, når hun har været hos hendes mor, har jeg ringet til hende og
> der spørg hun altid hvornår jeg kommer og henter hende, fordi hun vil

hvad blev der af at hun gerne ville være der hver anden dag?

> [...]
> Men et af problemerne er jo også at jeg opdaget at hendes mor nogen
> gange var påvirket af alkohol når jeg hentet hende.

hvad er problemet i at lade din ex have hende indimellem når du har sikret
dig at hun ikke er påvirket... du bor jo så tæt på at du lige kan stikke
næsen forbi liiige omkring sengetid og tjekke at alt er ok, under påskud af
at ville sige godnat....

> Jammen det har hun altid måtte og vi bor jo som sagt kun 3 opgange fra
> hinanden.

det jeg opponerer imod er ikke at hun er hos sin mor, men at hun går et sted
hen uden at informere dig.... jeg ville ikke tolerere den slags, uanset at
de bare går hen til kammerarter... jeg vil til enhver tid vide hvor mit barn
er, færdig slut, ikke til debat.... selv nu hvor han netop er fyldt 12 år,
har vi en klar aftale om at skal han ud og lege, også selvom det er med
kammerarter han kender godt og som jeg kender godt, så skal jeg have det at
vide.... det samme hvis han skal i klub eller lign..... også hvis han i
forvejen er ude at lege....

> [...]
> godt nok sur og ked af det, men spurgte så om hendes søster så ikke
> kunne kommer over til os i aften, så det er lige så meget hende der

slet ikke det jeg taler om lige nu, og jeg kan da godt forstå hun savner sin
søster... det er alt andet lige sjovere at være to hvor det er kedeligt, end
en.....

> Lidt svært når den store siger Hej Mor! og hun ved at hendes søster
> som regel snakker med sin mor, der er ikke så mange andre hun snakker
> med.

hvor gammel er den lille?
og kan du ikke tage en snak med din meget store pige om at hun måske lige
skal gå ind i et andet rum, fordi lillesøster bliver ked af det?? det er
altså ikke mere kompliceret end du gør det til.....

> Min datter har også sin egen telefon, den har jeg godt nok slukket da
> hendes mor bruger den som hendes forlænget talerør.

hvorfor har hun dog det?

> Ja eller luk øjne når jeg køre udfra P-Pladsen i min bil, for ikke at
> se hans bil, eller lukke øjne når jeg køre forbi hendes vindue så jeg
> ikke ser ham i køkkenet eller stå i vinduet.

nej, når du kigger ud af vinduet.... var det ike det du brokkede dig over??
lad være med at kigge på vinduet, på hans bil eller i hans retning....
ignorer hans tilstedeværelse.... sværere er det altså ikke...

jeg er nået til et punkt i denne tråd hvor det igen går op for mig at du
reelt ikke er interesserte i råd, men kun søger et forum hvor du kan klynke
over din forfærdelige ex og hendes genvordigheder.... jeg har givet dig en
masse udemærkede råd, men du vælger i stedet for at tage imod dem og
tillægge dem en smule værdi, at bruge dem som endnu en undskyldning til at
fortælle hvor forfærdeligt du har det og hvor forfærdelig en person din ex
er....

jeg stopper her... svar hvis du vil, men forvent ikke noget svar tilbage....
du ønsker alligevel ike de råd du udadtil søger, du ønsker kun rygklapperi,
og på det punkt kan jeg altså ike være dig behjælpelig....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Brian K

Dato : 18-04-06 22:17

"BamBam" <non@non.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu har jeg bedt min datters mor om at ikke og ringe hver dag, da det er
> noget hun først er begyndt på efter jeg har søgt om fuld

Hej

Syntes kun du skulle have gjort det hvis jeres datter havde noget i mod
det - ellers ikke.

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 19-04-06 13:13

> [...]
> enkelt gang om ugen eller hver 14 dag.
>
> Hendes mor har hende hver anden weekend.

Som tillæg til mit tidligere svar:

Du er opmærksom på at hvis det lykkes moderen at få det til at se ud som at
hun vil kunne sikre kontakten mellem barn/forældre og barn/barn (du har jo
ikke kun afskåret barnet fra at se sin mor - men også barn fra at se sin
søskende) bedre end du kan - så kan du MEGET nemt ende med at
forældremyndigheden over BEGGE børn ender hos moderen. Og hvordan tror du så
at det hele pludslig kommer til at se ud?

Træd varsomt - meget varsomt!

Fra : Brian K

Dato : 19-04-06 13:28

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forældremyndigheden over BEGGE børn ender hos moderen. Og hvordan tror du
> så at det hele pludslig kommer til at se ud?

Husk på at det er sjældent at det er sandheden der kommer frem i retten når
det drejer sig om FM sager - specielt hvis du ikke har klokke klare beviser
for hvordan tingene forholder sig - så som breve fra skolen/institution -
breve fra exen - udtalelser fra skole/institution.

Hvordan er det fordelingen af FM er lige nu?

I har et barn boende hos jer hver ikke sandt?

Hvis dommerne bare får et LILLE snært af at det drejer sig om at du bruger
børnene / har følelser af at du stadig har følelser for din ex - så kan du
vinke farvel til adresse og FM.

Ps. Jeg er helt enig i at man skal hjælpe sine børn og at en FM retsag
nogengange er nødvendig - og jeg har også en klar fornemmelse af at du gør
det rigtige mht til at søge FM - bare pas på!!!

Jeg skulle tage meget fejl hvis dommerne ikke vil se på disse ting:

Børnene bor tæt på hinanden - dermed ryger argumentet med at der vil ske
forandringer hvis FM skal overflyttes til den anden forældre.
Du har begrænset samværet mellem barn og moder - medmindre du kan
argumentere MEGET godt for det - så er det noget skidt.
Det går tilsyneladende ikke godt på nuværende tidspunkt - måske skulle vi
prøve at lade begge børn bo hos moderen? - specielt hvis det er hende der
fremstår som "sød - rar - samarbejdsvillig - osv" - og husk på at når det
kommer til skuespil - så er kvinderne LANGT bedre en mænd.

Som et lille sjovt eks:
En kvinde var ude for at spille golf, da hun kom til at skyde den ind mellem
træerne. Da hun gik ind for at finde kuglen fandt hun en frø en i fælde.
Frøen sagde: "Hvis du slipper mig fri fra fælden, får du 3 ønsker."
Kvinden befriede frøen og frøen sagde: "Tak, men jeg glemte at fortælle dig,
at for hvert ønske, uanset hvad du
ønsker, får din mand det 10 gange mere og bedre!"
Kvinden sagde: "Det er da OK" og som første ønske, ville hun være verdens
smukkeste kvinde. Frøen advarede hende, "Er du nu klar over at din mand vil
blive verdens mest eftertragtede og kvinderne vil flokkes omkring ham ?"
Kvinden svarede: "Det er OK, for jeg er verdens smukkeste kvinde og han vil
derfor kun kikke på mig."
Og FLASH-KAZAM blev hendes ønske opfyldt. Kvindes andet ønske var at blive
verdens rigeste kvinde. Frøen sagde,
"Det vil gøre din mand den rigeste i verden og han vil have 10 gange flere
penge end dig."
Kvinden svarede: "Det er OK, for vi har fælles økonomi." Og FLASH-KAZAM blev
hun den rigeste kvinde i verdenen.
Frøen spurgte kvinden om hendes tredje ønske og hun svarede, "Jeg vil gerne
ønske et mildt hjertetilfælde."
FLASH-KAZAM! .....................(gæt selv)
Moral of this story: Women are clever bitches. Don't mess with them !!

Fra : BamBam

Dato : 19-04-06 14:50

> Hvordan er det fordelingen af FM er lige nu?
>
> I har et barn boende hos jer hver ikke sandt?

Fælles forældermyndighed og har en hver.

> Hvis dommerne bare får et LILLE snært af at det drejer sig om at du bruger
> børnene / har følelser af at du stadig har følelser for din ex - så kan du
> vinke farvel til adresse og FM.

Selv om jeg kan fortælle om hvordan hun har drukket i flere år og har
efterlad den lille på 2½ år som er hjerte barn alene hjemme, for at gå på
værtshus?

Eller hvordan hun har med påskud om at lige skulle noget har efterladt børne
i en hel weekend hos mig, selv om det var hende weekend til at have samvære
og hun i stedet for er gået i byen?
Så jeg ikke har kunne møde på mit arbejde om lørdagen, da jeg sad med
ungerne.

Det her er bare få ting ud af mange som jeg har oplevet med hende.

> Ps. Jeg er helt enig i at man skal hjælpe sine børn og at en FM retsag
> nogengange er nødvendig - og jeg har også en klar fornemmelse af at du gør
> det rigtige mht til at søge FM - bare pas på!!!

Har fået brev fra advokaten med kopi af brev fra hendes advokat, hun søger
fuld forældremyndighed på baggrund af at jeg er jaloux og agrasiv og har
skrevet flere nedsætne ting til hende (bla. at hun er en luder) og jeg
skulle havet truet hende, samt de 2 gange har haft anmeldt mig til politiet
i marts for chikane og trusler, noget jeg ikke sådan har mærket noget til,
har dov snakket med politiet, de mener vi vist er lige gode om det, men jeg
er ikke anklaget eller sigtet i noget, men det lyder flot.
jov så lige det at hun ikke mener at der er hold i anklagerne om alkohol
misbrug, men det er jo ikke nogen overraskelse, det har hun jo aldrig vil
vedkende sig sit misbrug, men alle i vores familie og omgangskreds ved det!

Forholdet til ham hun er sammen med nu, har stået på siden 11 marts, det er
nye ting efter det hun anklager mig på og ærligt talt, hvis man bedrager en
og er en utro, samt lyver, så er det da meget naturligt at den anden part
bliver sur og agrasiv, når man tager i betrækning af Jeg har givet hende
endnu en chance for at rette op på sit liv, sammen med mig, efter hun har
svigtet mig og vores børn og hun igen tager røven på mig efter jeg har
hjulpet hende med alt og for at komme væk for den fyr og de problemer der
var, så er der vel ikke noget at sige til at jeg bliver total gal!

BamBam

Fra : Brian K

Dato : 19-04-06 13:29

Fra : BamBam

Dato : 19-04-06 13:48

> [...]
> forældremyndigheden over BEGGE børn ender hos moderen. Og hvordan tror du
> så at det hele pludslig kommer til at se ud?

Ja hun kan helt sikker bruge det imod mig!

Fra : Brian K

Dato : 19-04-06 14:09

> Ja hun kan helt sikker bruge det imod mig!

Hejsa

Du glemte at besvare de 2 spørgsmål

Og ja, hun kan forsøge at bruge det imod dig; men hvis du kan forklare det
på en logiske og ikke hævngerig måde, så kan de være en fordel:

Vores datter vil på nuværende tidspunkt ikke over til sin mor- det er min
opfattelse ud fra hvad vores datter fortæller at det skyldes at der drikkes
meget - specielt efter at moderen har fået et forhold til en person som også
har et alkoholproblem. Det er sørgeligt at det er sådan - jeg så jo gerne at
mor / datter forhold fungerede optimalt.

Noget i den stil - glem lange forklaringer om bla, bla - så drukner
budskabet

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-06 10:12

> [...]
> jeg så jo gerne at mor / datter forhold fungerede optimalt.
>
> Noget i den stil - glem lange forklaringer om bla, bla - så drukner

Det lyder som om jeres børn trænger til ro for jer voksne.
Det bedste kunne være, at jeres børn kom i familiepleje sammen
et godt sted. Og så måtte dommeren finde ud af, hvem der kunne
varetage børnenes tarv bedst - eller om de skulle forblive i familieplejen.

Mvh.Bodil.