hjemmeside
Fra : Lars Raaby

Dato : 17-04-06 12:00

Her er hjemmesiden om Tobias og Ronja som blev dræbt ved den frygtelige
trafik ulykke lørdag formiddag.
http://www.xarpios.dk/

Æret være deres minde.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Mus

Dato : 17-04-06 15:35

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Her er hjemmesiden om Tobias og Ronja som blev dræbt ved den frygtelige
> trafik ulykke lørdag formiddag.
> http://www.xarpios.dk/
>

> Æret være deres minde.
>

> --
> MVH Lars
> - Enlig far til en lille dreng
> http://kasper.raaby.dk

hmmm jeg kan simpelthen ikke gå ind og se på siden. Synes det er svært nok
at bære uden at se siden.

LN

Fra : Ivar

Dato : 17-04-06 18:41

Mus skrev:

> hmmm jeg kan simpelthen ikke gå ind og se på siden. Synes det er svært nok
> at bære uden at se siden.

Jeg skal heller ikke kigge. Det er en uhyggelig historie.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Iben Holst

Dato : 17-04-06 18:45

> Her er hjemmesiden om Tobias og Ronja som blev dræbt ved den frygtelige
> trafik ulykke lørdag formiddag.
> http://www.xarpios.dk/

Hvor er det hårdt at se disse billeder af denne skønne pige og vide at
hun og hendes far ikke er mere pga af en hensynsløs kørsel. Jeg var
dybt chokeret da jeg fik det at vide at denne ulykke var sket.

Vi bor kun et par km fra Ingerslev hvor det skete og da vi på vej i et
ærinde passerede stedet i dag og så alle blomsterne ligge på marken,
måtte jeg så godt jeg kunne forklare mine børn, hvorfor jeg sad og
græd.

Det var en grusom anledning til at fortælle sine børn at de ikke kun
selv skal opføre sig ordentlig i trafikken, men i høj grad også skal holde
gode øje med hvordan andre opfører sig. Men i dette tilfælde kunne det
jo ikke have været undgået alligevel....

Hvor er det dog uretfærdigt! Mine tanker går til de pårørende og jeg
føler med dem.

Iben

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 17-04-06 22:39

Hvis nogen har adressen på ham der kørte bilen, så må de gerne skrive den.
Efter at havde set billederne får jeg lyst til at besøge ham engang ved
lejlighed

--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen
jacob@jv-web.dk
Tlf. 60290136

Fra : Michael Zedeler

Dato : 17-04-06 23:04

Jacob Viberg Nielsen wrote:
> Hvis nogen har adressen på ham der kørte bilen, så må de gerne skrive den.
> Efter at havde set billederne får jeg lyst til at besøge ham engang ved
> lejlighed

Drop det. Ingen er tjent med selvtægt.

Det mest ulykkelige er, at der er alt, alt for mange som kører bil på
samme måde som ham der førte bilen. Hvis du vil gøre noget, så invester
da din energi i at forebygge at det sker igen. Der er masser af unge,
dumme mennesker at tage fat i derude.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Holst

Dato : 19-04-06 08:15

Michael Zedeler wrote:

> Det mest ulykkelige er, at der er alt, alt for mange som kører bil på
> samme måde som ham der førte bilen.

Ja, og en anden sørgelig ting er, at alle dem, der i denne tråd har
været dybt chokeret og lignende, nok lige som alle andre i morgen kører
60 km/t gennem byen og 95 km/t ud ad landevejen, "for det er jo kun lidt
for meget, så det sker der ikke noget ved".

Men hvad enten reglerne bliver overhold eller ej, så vil der altid dø
mennesker i trafikken så længe andre mennesker sidder bag rettet

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-06 08:59

Holst <newsmar06@shelter.dk> wrote in news:4445e37f$0$27520
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> 60 km/t gennem byen og 95 km/t ud ad landevejen, "for det er jo kun lidt
> for meget, så det sker der ikke noget ved".

God pointe. Og for lige at illustrere hvor meget "lidt for stærkt" kan
være:

Hvis en bil med 50 km/t laver en fuld opbremsning og lige præcis når at
stoppe for en forhindring, så vil en bil der kører 60 km/t og laver en
tilsvarende fuld opbremsning ramme den samme forhindring med...

44 km/t. Fire-og-fyrre kilometer-i-timen.

Så 10 km/t for stærkt kan være forskellen på at du når at bremse for en
fodgænger ELLER pløjer fodgængeren ned med 44 km/t.

Fra : BamBam

Dato : 18-04-06 09:08

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Her er hjemmesiden om Tobias og Ronja som blev dræbt ved den frygtelige
> [...]

Øv hvor er det uretfærdigt!
Selv om man ikke kender dem så får jeg den største klump i halsen, hvorfor
skulle de snydes for livet?

Sådan ting får en til at reflektere over sit eget liv om hvor kort det kan
være, har selv mistet et barn pga. medfødt hjertefejl, Jacob blev kun 5 dage
gammel, man kommer over det, men den mor/kæreste har ud af den blå luft lige
mistet hele sin familie, jeg har så ondt af hende og så ser mine problemer
med min eks. og børn bare så små ud ved siden af.
Men får også en til at tænke på, hvorfor man ikke bare kan blive samme og
løse problemerne, hver dag kan jo være den sidste dag vi er her!

I sådan en situation mangler man ord, der er intet man kan sige som gør det
nemmer eller trøster den familie der med et har mistet to de elsker.
Jeg føler med dem.

BamBam

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-04-06 09:40

Michael Zedeler wrote:

> Drop det. Ingen er tjent med selvtægt.

Det er rigtigt nok, men her er en som er så langt væk fra pædagogisk
rækkevidde at samfundet måske var bedst tjent med at han havde
smadrede knæskaller......?!?!?!?

Det er rigtigt.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-04-06 10:25

Christian B. Andresen wrote:

> Det er rigtigt nok, men her er en som er så langt væk fra pædagogisk
> rækkevidde at samfundet måske var bedst tjent med at han havde
> smadrede knæskaller......?!?!?!?

Der er tale om en ung knægt på 19 år (så vidt jeg husker). I den alder
gør man mange dumme ting. Det er ingen undskyldning for hvad der skete,
men vi må se i øjnene at de er mange andre unge billister, som kører
lige så råddent. At smadre knæskaller løser ingen problemer - det
afskrækker ikke andre fra at gøre det samme.

> Det er rigtigt.

Nu er der et forslag om at installere en anordning i bilen, som
forhindrer unge i at køre for stærkt. Det kan være at det vil hjælpe
lidt. Hvem ved...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-06 12:17

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> wrote in news:Mln1g.39$gq5.10
@news.get2net.dk:

> Nu er der et forslag om at installere en anordning i bilen, som
> forhindrer unge i at køre for stærkt. Det kan være at det vil hjælpe
> lidt. Hvem ved...

Husker ikke hvilken stand-upper der foreslog den ultimative anordning til
at få alle til at køre pænt:

Nul sikkerhedsseler og en stor spids syl midt i rattet. Så ka' de lære det

Fra : JBH

Dato : 19-04-06 20:28

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Aldrig hørt om invalidebil, næh, så hellere øjnene

> Der er tale om en ung knægt på 19 år (så vidt jeg husker). I den alder
> gør man mange dumme ting. Det er ingen undskyldning for hvad der skete,

Det er rigtigt at man gør dumme ting i den alder, jeg skal da heller ikke
sige mig fri for i tankeløshed at have gjort ting som kunne have gået
grueligt galt.

> men vi må se i øjnene at de er mange andre unge billister, som kører
> lige så råddent. At smadre knæskaller løser ingen problemer - det
> afskrækker ikke andre fra at gøre det samme.

Det skulle heller ikke være for at afskrække andre, men forhindre at han
nogensinde kom til at KUNNE køre en bil igen. Samfundet vil blot fradømme
ham førerretten i en periode og så er han klar til at gøre vejene usikre
igen.Idioten har TRE (sikkert flere gange vi ikke kender til) gange vist at
han ikke evner det ansvar det er at føre et køretøj og så er han i øvrigt
lastbilchauffør

1 : Han kører spirituskørsel og fradømmes kortet.(får det dog igen)
2: Han kører fuldstændigt sindssygt og smadrer 2 sagesløse mennesker
3: Han siger i retten at det nok ikke var sket hvis den dræbte fader ikke
havde været døv, for så kunne han have hørt bilen og flyttet sig !!!

Hvordan tage fat. ? Der køres masser af kampagner og jeg fornemmer de
virker, men der er altid nogle få som man ikke kan nå den vej.

> Nu er der et forslag om at installere en anordning i bilen, som
> forhindrer unge i at køre for stærkt. Det kan være at det vil hjælpe
> lidt. Hvem ved...

Det er i alt fald et forsøg værd.

Klippekortsystemet er faktisk også et skridt i den rigtige retning, men vi
mangler den sanktion at man inddrager førerretten for bestandig overfor
sådanne idioter (Det er vel ikke en menneskeret at måtte køre bil) DET vil
virke, både overfor den dømte, men også overfor dennes kammarater som kan se
at det er en dom for "livstid" Det vil sikkert påvirke den dømtes
livskvalitet, men sikkert ikke i samme grad som de efterladte til deres
forbrydelser. Overtrædes kørselsforbuddet, er det ind i brummen..og i
flergangstilfælde fordobles straftiden hver gang.
EU harmoniseringen vil i øvrigt gøre at køreforbuddet gælder i HELE Europa

mvh
JBH

Fra : Nette

Dato : 20-04-06 00:34

"Michael Zedeler" skrev

> Der er tale om en ung knægt på 19 år (så vidt jeg husker). I den alder
> gør man mange dumme ting.

Nej, det gør *man* ikke. Det er noget nogle uden alm. hjernefunktion gør, og
jeg fatter ikke, de kan gå igennem et sundhedstjek hos lægen i forbindelse
med erhvervelse af kørekortet.

Desuden er denne unge dreng blevet snuppet før. Han skulle dengang have
frataget sig kortet og evt. bilen. - En fejltagelse af den slags, og der er
ingen kære mor!

Det kan ikke passe, vi skal forsøge at dække os ind under alderen. Når man
er gammel nok til at tage et kørekort, er man gammel nok til at tage et
ansvar, længere er den ikke!
( Jeg ved godt, du selv skrev, alderen ikke var nogen undskyldning, men du
nævnte den alligevel).

Nette

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-06 12:15

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Det er rigtigt nok, men her er en som er så langt væk fra pædagogisk
> rækkevidde at samfundet måske var bedst tjent med at han havde
> smadrede knæskaller......?

Med den holdning er i pludselig 2 der er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-04-06 12:39

Michael Zedeler wrote:

> [...]
> lige så råddent. At smadre knæskaller løser ingen problemer - det
> afskrækker ikke andre fra at gøre det samme.

Så en gang før var blevet idømt et kørselsforbud.
Han burde have lært det.

> Nu er der et forslag om at installere en anordning i bilen, som
> forhindrer unge i at køre for stærkt. Det kan være at det vil hjælpe
> lidt. Hvem ved...

Så skulle grænsen være 130 km/t som jo er fuldt lovligt i DK ?
Lige præcis det han kørte.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-04-06 12:40

Kent Oldhøj wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Med den holdning er i pludselig 2 der er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Måske....forskellen ligger vel i at han gjorde det, jeg skrev
"....måske...."

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : André Høstrup

Dato : 20-04-06 13:32

Ja det er meget trist, konen viste mig siden, hun havde fået den inde på
netbaby eller netjordemoderen og det var meget svært at se på, nok også
forvi vi mistede vores søn sidste år af en anden årsag, så det rev noget i
hjertet.

Men nok om det, det kunne være man skulle overveje at sætte alderen fra 18
op til 21 før man kan tage et kørekort, så burde de fleste være mere modne,
eller så skal de have flere køretimer.

Måske man skulle straffe unge der bliver taget i at køre for stærkt, med
ekstra tvangskøretimer, som de skal betale af egen lomme.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-06 13:43

André Høstrup wrote:
> [...]
> forvi vi mistede vores søn sidste år af en anden årsag, så det rev noget i

Puh ha, ja så er det nok meget svært at accepterer.

> Men nok om det, det kunne være man skulle overveje at sætte alderen fra 18
> op til 21 før man kan tage et kørekort, så burde de fleste være mere modne,
> eller så skal de have flere køretimer.

Jeg tror ikke det hjælper på disse unge. Så vil de bare køre uden
at få kørekort.

> Måske man skulle straffe unge der bliver taget i at køre for stærkt, med
> ekstra tvangskøretimer, som de skal betale af egen lomme.

Oven i en betydelig straf.
Måske kombineret med noget samfundsarbejde som har relevans med
trafikskadede.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk