Se det lile tog
Fra : Rikke Mors

Dato : 16-04-06 09:07

Hej

I øjeblikket går mine børn ofte og synger "Se det lille tog, nu kører
det af sted". Der er imidlertid et par linier hist og her, som mangler.
Er der mon nogen her i gruppen, der kan hjælpe med den samlede tekst.
Jeg har googlet mig frem til alverdens instruktioner i sanglege og har
fundet ud af at den stammer fra CD'en "Avra for Laura", men desværre kan
jeg ikke finde teksten nogen steder.

Rikke Mors

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 16-04-06 10:18

Rikke Mors (rikke.mors@stofanet.dk) skrev :

> [...]
> sanglege og har fundet ud af at den stammer fra CD'en "Avra for
> Laura", men desværre kan jeg ikke finde teksten nogen steder.

Måske er det denne, som du leder efter:

Se det lille tog, nu kører det afsted. Når toget kører, så kan man høre
fløjten. Fløjten. Fløjten. Fløjten. Fut-fut.

Se det lille tog, nu kører det afsted. Når lyset blinker, så sidder vi
og vinker. Vinker. Vinker. Vinker. Fut-fut.

Se det lille tog, nu kører det afsted. Når toget damper, sidder vi og
tramper. Tramper. Tramper. Tramper. Fut-fut.

Se det lille tog, nu kører det afsted. Når toget bakker, sidder vi og
snakker.........
Se det lille tog, nu kører det afsted. Når toget stopper, så står vi op
og hopper......
Se det lille tog, nu kører det afsted. Når toget standser, så står vi op
og danser.....

Henriette Døssing

Fra : Rikke Mors

Dato : 16-04-06 19:50

Fischer & Døssing wrote:

> [...]
> og hopper......
> Se det lille tog, nu kører det afsted. Når toget standser, så står vi op

Tusind tak. Det er lige den. Nu kan vi synge hele sangen.

Rikke Mors

Fra : Milla

Dato : 17-04-06 10:07

Fischer & Døssing skrev:

> Måske er det denne, som du leder efter:
>
> Se det lille tog, nu kører det afsted. Når toget kører, så kan man høre
> fløjten. Fløjten. Fløjten. Fløjten. Fut-fut.

- og hvis i skal have et hjemmelavet vers, kreeret af katrine på 4 år så
værsgo

Se det lille tog, nu kører det afsted. Når toget futter, sidder vi og
prutter. Prutter. Prutter. Prutter. Fut-fut.

Godt de lærer så meget med rim og remser *ggg*

Milla

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-04-06 11:30

"Milla" <milla@SOMEHERE.ID> skrev i en meddelelse

> Godt de lærer så meget med rim og remser *ggg*

Ja, de er sgu ikke uden evner

Disse her er sikkert almindeligt kendte:
-----
Her kommer Pippi Langtrømpe
Med hængerøv og stor cigar.
Her kommer Pippi Langtrømpe
Hun ligner oldefar
-----
Se den lille kattekilling
Nej hvor er den sød.
Den har fået et los i røven
Og nu er den død.
-----
Santa Lucia, stik mig en tier
Gør som du plejer, stik mig en bajer.
-----

Mvh John

Fra : Nette

Dato : 17-04-06 19:52

"-= JF =- priv" skrev

> Santa Lucia, stik mig en tier
> Gør som du plejer, stik mig en bajer.

Nu er Lucia død
dyppet i øllebrød
hvad skal vi gøre
hænge hende til tørre

Nette

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-04-06 22:39

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er Lucia død
> dyppet i øllebrød
> hvad skal vi gøre
> hænge hende til tørre

)))))

Den kendte jeg så ikke - så det gør ungerne nok heller ikke... Det er nemlig
dem der har lært mig de andre

Mvh John

Fra : Soliema

Dato : 16-04-06 10:37

"Rikke Mors" <rikke.mors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse > Hej

> [...]
> googlet mig frem til alverdens instruktioner i sanglege og har fundet ud
> af at den stammer fra CD'en "Avra for Laura", men desværre kan jeg ikke

Jeg tror, at det er fra en børnetime, på dr1, hvor der var 2 kvinder, som
klædte dig ud, men er ikke 100% sikker og ungerne kan ikke huske, hvad
programmet hed..

/Anne Mette

Fra : Katja Andersen

Dato : 18-04-06 11:31

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, at det er fra en børnetime, på dr1, hvor der var 2 kvinder, som
> klædte dig ud, men er ikke 100% sikker og ungerne kan ikke huske, hvad
> programmet hed..
>
> /Anne Mette

Den var ganske rigtigt på DR1
Tip tap tønde hed programmet.