Peter Plys på Walk of Fame
Fra : Lars Raaby

Dato : 13-04-06 12:18

Har i andre også helt overset at den gamle bjørn havde 80 års fødselsdag
i går. I den anledning fik han sin egen flise på Hollywoods Walk of Fame.

- Den eneste grund til at være bi, er så de kan lave honning, og den
eneste grund til at lave honning er så jeg kan spise det

Peter Plys

http://gossip.tv2.dk/article.php/3974372.html
--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 13-04-06 18:09

Lars Raaby (Lars.Raaby@kabelmail.dk) skrev :

> Har i andre også helt overset at den gamle bjørn havde 80 års
> fødselsdag i går.

Ork nej, vi har da fejret bjørnens fødselsdag med noget nær Plys
film-marathon de sidste tre dage (det eneste, der kan få lokket
Sofie ind fra haven, når vi skal spise frokost- og aftensmad) - så nu
kan jeg efterhånden alle filmene udenad....

Henriette Døssing

Fra : Lars Raaby

Dato : 13-04-06 21:03

Fischer & Døssing skrev:

> [...]
> Sofie ind fra haven, når vi skal spise frokost- og aftensmad) - så nu
> kan jeg efterhånden alle filmene udenad....

Det er åbenbart noget som ligger til den alders gruppe.
Kasper ser også Peter plys film hver dag.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 14-04-06 07:19

Lars Raaby (Lars.Raaby@kabelmail.dk) skrev :
> Det er åbenbart noget som ligger til den alders gruppe.
> Kasper ser også Peter plys film hver dag.

Ja - og her har moderen jo bidraget lidt til "besættelsen" ved at købe
Plys-plakater, plys-,grisling, æsel- og tigerbamser, plys-dukkehus,
figurer og så videre...

En af Sofies yndlingsscener er den, hvor Æsel er gartner og Grisling er
en blomst, som stikker af. Æsel kalder "hvor er du lille ven" og sørme
om Sofie ikke kaldte "moar, moar, hvor er du lille ven" da jeg forleden
gik ud af stuen et øjeblik - det var altså et "kodak-moment"...

Henriette Døssing

Fra : Carina Hansen

Dato : 17-04-06 10:03

"Fischer & Døssing" og "Lars Raaby" :

>ved at købe Plys-plakater, plys-,grisling, æsel- og tigerbamser,
>plys-dukkehus, figurer og så videre...

Husk nu! - at det ikke var Walt Disney der opfandt og skrev om Peter Plys!

VH
Carina

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-04-06 11:44

Carina Hansen skrev:
> "Fischer & Døssing" og "Lars Raaby" :

> Husk nu! - at det ikke var Walt Disney der opfandt og skrev om Peter Plys!

Næ det var skam Allan Alexander Milne der opfandt plys.

http://www.peterplysonline.dk/ kan du læse hele historien om dyrerne.
Desværre har webmaster ikke opdatert siden sådan at hafferlaffen er
kommet med.

Men det er den bedste danske side om peter plys.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-04-06 12:37

Carina Hansen (carina@nospam.inv) skrev :

> Husk nu! - at det ikke var Walt Disney der opfandt og skrev om Peter
> Plys!

Øh, ja tak - det er jeg skam klar over - det fremgår jo temmelig
tydeligt af forsiden på de Peter Plys-bøger, som vi læser

Henriette Døssing

Fra : Ivar

Dato : 13-04-06 22:20

Lars Raaby skrev:

> - Den eneste grund til at være bi, er så de kan lave honning, og den eneste
> grund til at lave honning er så jeg kan spise det

> Peter Plys

Uha, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har læst de 20 historier
som godnat-læsning.

Der er nogle få guldkorn i de historier. Den jeg synes bedst
om, er Grislingens forklaring på hvorfor der står "ADGANG F" på
et skilt uden for hans hus.
"Da Jakob spurte Grislingen, hvad det betød, svarede han, at det
var hans bedstefaders navn, og at det havde været et familienavn
i mange, mange år. Jakob sagde sagde, at man kunne da ikke kunne
hedde Adgang F, og Grislingen svarede, at det kunne man vel nok,
for det have været hans bedstefaders navn. Det var en forkortelse
af af Adgang Fo, som er en forkortelse af af Adgang Folmer.
Hans bedstefader havde nemlig haft to navne, for hvis han skulle
miste det ene: Adgang efter en onkel, og Folmer efter Adgang."

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/