Om pædofile - iflg. bl.a. prof. dr.med. Pr~
Fra : Anders And

Dato : 07-04-06 06:08

" [...] der er altså nogen mennesker, som har en trang til at have
forhold til børn - det er deres væsentligste seksualtrang - og så er
der altså en række børn, som har frivillige forhold til disse
mennesker. Og disse voksne pædofile er ikke mænd, der går rundt med
store horn på hovedet, eller som misbruger børn, eller
Marlene-mordere, eller den slags ting. Det er mennesker som alle os
andre, med trang til kærlighed, ømhed, seksualitet, engangsforhold,
langvarige forhold osv. Og de er hverken værre eller bedre end os
andre. Og det var dog meget rart, om I kunne se de mennesker som de er,
i stedet for at iklæde dem en helt masse mærkelige forestillinger om,
at de er små djævle, eller at de er voldsmænd eller den slags ting
[...] "

- udtaler professor, dr.med. og sexolog Preben Hertoft, tidligere chef
for Sexologisk Klinik på Rigshospitalet samt forfatter til flere
bøger om emnet, heriblandt, også i international sammenhæng, med
banebrydende faglitteratur som "Klinisk Sexologi" og historiske
tilbageblik i form af "Den Rebelske Fugl" og "Undren og Befrielse".

Ovenstående citat stammer fra et foredrag om pædofili, hvor
foredragsholdere og spørgepanel også talte cand. psyk. Bent Petersen,
tidligere chefpsykolog i Næstved, samt forfatter og filminstruktør
Christian Braad Thomsen. Herudover deltog et såkaldt "lokkerbarn", en
voksen, der som barn har haft og selv opfordret til kærlig og sexuel
kontakt med voksne. For de interesserede, henvises der til
nedenstående lydfiler, hvor hele optagelsen kan høres i dens fulde
længde.

I øvrigt, en personlig og meget varm tak til Troels bag Just-well.dk,
der ikke selv er pædofil, for hans eget, personlige værn om
ytringsfriheden, i en tid, hvor denne mere end nogensinde misbruges til
at hetze og profitere på samfundets udstødte, og for hans kamp for en
retfærdig og mere samhørig verden, hvor forskelligheden mennesker
imellem florerer og trives.

Anders And & Co. (andersand@hush.com)
BBF 05, Børnelokkernes Befrielsesfront

--

1) Professor, dr. med. Preben Hertoft
(http://www.just-well.dk/j-wradio/01_hertoft.mp3)

A) Supplement fra et lokkerbarn
(http://www.just-well.dk/j-wradio/10_klud.mp3)
B) Supplerende interview m. cand. psyk. Bent Petersen
(http://www.just-well.dk/j-wradio/bent1.mp3)
C) Supplerende interview m. sexolog, cand. psyk. Jette Bach
(http://www.just-well.dk/j-wradio/bach1.mp3)

---
Postet på Usenet i dk.snak.seksualitet, dk.politik og dk.familie.barn

Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-04-06 08:19

Anders And wrote:
> [...]
> i stedet for at iklæde dem en helt masse mærkelige forestillinger om,
> at de er små djævle, eller at de er voldsmænd eller den slags ting

Det gør jeg da i hvert fald heller ikke. De har behov, som de desværre
kun kan få opfyldt ved at gøre noget kriminelt, men så er den heller
ikke længere.

Og så kunne det være meget mere spændende om du faktisk gad at svare på
vores komentarer her i dk.familie.barn.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-04-06 11:07

Anders And wrote:
> [...]
> i stedet for at iklæde dem en helt masse mærkelige forestillinger om,
> at de er små djævle, eller at de er voldsmænd eller den slags ting

Kom i nærheden af mine døtre og I skal kravle væk med smadrede
knæer, mens I samler jeres tænder op med brækkede fingre.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-04-06 11:30

Christian B. Andresen wrote:

> Kom i nærheden af mine døtre og I skal kravle væk med smadrede
> knæer, mens I samler jeres tænder op med brækkede fingre.

Er voldsmænd bedre end pædofile?

Per V.

--
"Det er ikke noget, vi tror, det er noget, vi ved"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-04-06 12:00

Per Vadmand wrote:

> Er voldsmænd bedre end pædofile?

Ja.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 07-04-06 16:37

Christian B. Andresen wrote:

> Ja.

Er du bekendt med at pædofile ikke nødvendigvis forgriber sig på børn?
Det er, med rette, ikke ulovligt at være pædofil. Lige så lidt som det
er ulovligt at være pyroman, kleptoman eller alle mulige andre typer
man. Det er når lysterne føres ud i livet problemerne opstår. Nogen
maner forstår at holde dem i skak, andre ikke.

Præventiv straf... Mind mig om at jeg skal skælde mine unger ud fordi
de engang vil pjække fra skole.

Med det in mente vil jeg gerne høre om dit svar til Per fortsat er det
samme?
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Anders And

Dato : 09-04-06 17:21

Michael Zedeler skrev bl.a.:

> De [pædofile] har behov, som de desværre kun kan få opfyldt ved at
> gøre noget kriminelt, men så er den heller ikke længere.

Venlig ment - men hvis du gav dig tid til, i øvrigt havde mod på, at
lytte hele udsendelsen igennem, ville du forstå, hvordan der er mange
andre usandheder i "debatten" om pædofili, end den, du her beskriver.
Jeg skriver dette i anførselstegn, fordi en debat nødvendigvis må
indbefatte, at også modparten tillades at deltage. Som situationen er
i dag, får hverken pædofile eller fagfolk med nuancerede holdninger
til pædofile og pædofile forhold et ben til jorden.

Og til dit indlæg fra d. 15. marts 2006:

> Så du er fornærmet fordi at "Sara" på de 13 år faktisk var for gammel
> til at en "rigtig" pædofil ville ønske at udnytte hende seksuelt?

Det kan du vel godt sige. Måske bortset fra den sidste formulering, da
det er særdeles tvivlsomt, hvor mange 13-årige unge, der "udnyttes
sexuelt" af voksne, ikke dyrker sex med disse pga. penge eller, tænk
engang, pga. af lyst og egen fri vilje. Det er så bare ikke rigtigt
sagen vedkommende. Det her handler om, at man drager en gruppe af
mennesker til indtægt for noget, ingen deriblandt kunne have nogen
reel interesse i. Og i et større perspektiv, problemet, der består i,
at man igen og igen skyder på pædofile, eller det at være pædofil,
blot for at tilgodese egne behov. Enhver, med blot en lille smule
respekt og forståelse for andre mennesker, burde kunne se og forstå
det dybt urimelige i dette.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-06 20:29

Anders And wrote:

> Venlig ment - men hvis du gav dig tid til, i øvrigt havde mod på, at
> lytte hele udsendelsen igennem, ville du forstå, hvordan der er mange
> andre usandheder i "debatten" om pædofili, end den, du her beskriver.

Hvilken del af det, jeg skriver, mener du er usandt: at pædofile ønsker
at have sex men mindreårige, eller at det er forbudt?

> [...]
> i dag, får hverken pædofile eller fagfolk med nuancerede holdninger
> til pædofile og pædofile forhold et ben til jorden.

Det er op til dig at vurdere om du vil debattere med mig og jeg kan ikke
kontrollere hvordan andre vil reagere. Mere kan jeg ikke sige.

> [...]
> det er særdeles tvivlsomt, hvor mange 13-årige unge, der "udnyttes
> sexuelt" af voksne, ikke dyrker sex med disse pga. penge eller, tænk

Min opfattelse er, at mindreårige sikkert kan have det sjovt med at
dyrke sex. Problemet er, at det er misbrug, hvis man som voksen udnytter
en mindreårig til sex. Der er så langt fra den voksnes
virkelighedsopfattelse til barents, at det er umuligt for barnet at
overskue konsekvenserne af det, der måtte ske. Den voksne har ikke nogen
mulighed for at varetage barnets interesser, da vedkommende er engageret
i forholdet primært for at dække sine egne behov.

Dermed er der lagt i ovnen til problemer, som er så godt som uløselige.

> Det her handler om, at man drager en gruppe af
> mennesker til indtægt for noget, ingen deriblandt kunne have nogen
> reel interesse i.

Som er hvad?

> Og i et større perspektiv, problemet, der består i,
> at man igen og igen skyder på pædofile, eller det at være pædofil,
> blot for at tilgodese egne behov.

Jeg tror at pædofili er en tilstand, som ikke er selvforskyldt og
samtidig meget svær at ændre. Det betyder dog stadigvæk at den pædofile
må bære ansvaret for sin egen situation. Er det umuligt, er vedkommende
til fare for sine omgivelser og må på en eller anden måde holdes i skak.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-06 14:06

Toke Eskildsen wrote:

> [...]
> man. Det er når lysterne føres ud i livet problemerne opstår. Nogen
> maner forstår at holde dem i skak, andre ikke.

Ja det er jeg klar over.

> Præventiv straf... Mind mig om at jeg skal skælde mine unger ud fordi
> de engang vil pjække fra skole.
>
> Med det in mente vil jeg gerne høre om dit svar til Per fortsat er det
> samme?

Jeg vil ikke blive til voldsmand bare fordi en person er pædofil. Det
som vil gøre mig til voldsmand er hvis vedkomne udøver sin pædofili
på min ebørn.
Så ja er stadig mit svar.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-04-06 14:08

Anders And wrote:
> Anders And & Co. (andersand@hush.com)
> BBF 05, Børnelokkernes Befrielsesfront

Med sådan en signatur er det nu alligevel svært at tage det bare
0,000001% seriøst.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Anders And

Dato : 12-04-06 00:50

Michael Zedeler skrev bl.a.:

> Hvilken del af det, jeg skriver, mener du er usandt [...]

Errare humanum est. Pædofile inkluderet. Meningen var blot at sige,
hvordan forholdet til pædofile, og den udbredte indstilling til
pædofile forhold, indeholder flere problematikker, end hvad du gav
udtryk for. At du så alligevel leverer en række ukorrekte påstande,
kommer senere til udtryk her:

> [...]
> nogen mulighed for at varetage barnets interesser, da vedkommende
> er engageret i forholdet primært for at dække sine egne behov.

Alt dette er hørt mange gange før, og har desværre - for både børn
og voksne - meget lidt med den virkelighed at gøre, som udfolder sig i
et sundt, sexuelt forhold disse parter imellem. Dette kunne der skrives
en helt masse om, som det også er blevet gjort tidligere, men pointen
med det oprindelige indlæg var netop at dokumentere, hvordan flere
fagfolk, også børn og pædofile, tegner et noget og til tider helt
andet billede.

Afsendere bag adressen her har hjemmesider, læserbreve og på Usenet
mere end 300 indlæg bag sig om emnet, hvorfor en naturlig træthed for
længst har meldt sin ankomst. Men endnu vigtigere synes det at
bemærke, hvordan vi simpelthen bliver nødt til at have samme
udgangspunkt, om du ønsker at fortsætte debatten her. Det er
nyttesløst, og giver ingen rigtig mening, at udveksle flere
synspunkter, hvis du ikke ønsker at høre, og for fremtiden taler ud
fra, hvad der blev linket til i det oprindelige indlæg. Vi slutter på
beklageligvis her, hvis du vælger ikke at tage imod denne opfordring.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-04-06 09:27

Anders And wrote:

> [...]
> med det oprindelige indlæg var netop at dokumentere, hvordan flere
> fagfolk, også børn og pædofile, tegner et noget og til tider helt

Så tror jeg såmænd bare at vi er uenige. Jeg synes at kunne læse imellem
linierne at du mener at man godt kan have seksuelle forhold imellem
voksne og børn uden fare for overgreb. Det er jeg ganske enkelt ikke enig i.

> [...]
> fra, hvad der blev linket til i det oprindelige indlæg. Vi slutter på
> beklageligvis her, hvis du vælger ikke at tage imod denne opfordring.

Jeg har læst en del af disse tekster allerede, men der er et spørgsmål
tilbage: hvem afgør hvad en krænkelse er? Krænkeren eller den krænkede?

Desuden synes jeg at det er besynderligt at ønske at have sex med børn.
Selvfølgelig kan man sige at hvis der er folk som tænder på sko,
mærkeligt tøj, dyr, tis og så meget andet, hvorfor så ikke også nogle
som tænder på børn? Jeg synes bare ikke at der er nogle argumenter, der
vejer særligt tungt for hvorfor man skal tillade det, sammenlignet med
de alvorlige skader, det kan føre til.

I England var der en meget bizar sag med nogle mænd, som fandt stor
tilfredsstillelse ved at banke store søm igennem en vis legmesdel. Efter
at have været på hospitalet på det offentliges regning nogle gange, var
der nogen som greb ind og gav dem bøder når de gjorde det. På samme måde
ser jeg pædofili som en overgivelse til sine egne lyster uden
hensyntagen til konsekvenserne.

Hvem skal betale regningen for de børn, der vokser op og opdager at de
har fået ødelagt forholdet til deres egen krop og ikke kan forestille
sig at sex kan indgå som naturlig del af et parforhold?