Tvillingeforældre - råd ønskes!
Fra : Martin

Dato : 02-04-06 17:46

Hej alle,

Min kone og jeg er i den heldige situation at vi venter os tvillinger. Vi
har i forvejen en dejlig dreng der om få dage fylder 1 år. Tvillingerne
venter vi os til oktober.

Vi vil meget gerne modtage gode råd om alt muligt så skriv endeligt!!

Lige nu har vi flg. spørgsmål:

Hvilken biltype/mærke/model er optimal når der skal være plads til både
tvillingebarnevogn og klapvogn?

Hvilket mærke tvillingebarnevogn kan fylde mindst når den er klappet sammen?

Er der nogen der har modtaget praktisk hjælp fra kommunen?

Har I gode råd omkring afholdelse af barsel?

Hvad er en god alder for tvillinger at starte i institution?

Mvh

Martin

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-04-06 18:45

Martin wrote:

> Hvilken biltype/mærke/model er optimal når der skal være plads til
> både tvillingebarnevogn og klapvogn?

En bil med anhængertræk. Smæk en cykelholder på og sæt stellet på den,
så skal I "bare" have plads til klapvognen og barnevognskassen inde i
bagagerummet og her kan den ene forhåbentlig lægges inde i den anden.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Frank Horsøe

Dato : 03-04-06 08:13

Hej Martin
Tillykke med familiforøgelsen.
Vi har selv en pige på snart 4 og et sæt tvillinger på knap 1½ år, så vi ved
godt hvad der venter jer

Mht. hvilken barnevogn der fylder mindst, kan jeg sige at vi har en
Emmaljunga tvillingvogn. Den kan vi have i bagagerummet på vores vw vento
blot ved at slå den sammen.

MVH Frank

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 08-04-06 12:05

> Vi vil meget gerne modtage gode råd om alt muligt så skriv endeligt!!

Tillykke med tvillingerne på vej. Jeg har selv et sæt på 2½ år (og deres
storesøster på fem år), og jeg er desuden landssekretær i Dansk
Flerlingeforening - Freja.

Ang. bil er især MPV'er meget populære i flerlingefamilier. Vi kører selv
Peugeot Partner, og den er vi meget glade for. Vi har anhængertræk, så
barnevognsstellet kan sættes der på cykelholder, hvis vi skal have meget
med, men ellers kan vi godt have det hele bagi (en stor Oddertvillingevogn).

Ang. barnevogn (eller combivogn) skal man gøre sig klart hvad ens behov er:
sovevogn, langt liggemål, robust til ture i terræn, let at komme omkring med
i offentlig transport etc. Hvad der er det rigtige varierer meget fra
familie til familie.

I dag er der desværre stadig færre kommuner, der yder nogen form for
flerlingehjælp.

Men prøv at læse mere på www.flerlinger.dk, www.flerlinger.info og
www.tvillinger.com. Der er også debatforum specielt om tvillinger på
www.netdoktor.dk (i babyklubben - ikke særligt aktivt) og på www.netbaby.dk
(meget aktivt).
Endelig vil jeg anbefale yahoogruppen "Tvillingelisten" - som er en meget
værdifuld vidensbank med masser af flerlingeforældre
(http://uk.groups.yahoo.com/group/tvillingelisten/).

MVH Mette