Moms mellem dansk og engelsk virksomhed
Fra : Niels Henriksen

Dato : 20-05-06 16:43

Hejsa

Vi står for og skal købe nogle service ydelser i af et engelsk firma.
Hvordan er det så med momsen? Er den englske moms fuld fradragsberettiget i
danmark?

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-05-06 17:35

On Sat, 20 May 2006 17:43:01 +0200, "Niels Henriksen" <news@biggs.dk>
wrote:

>Vi står for og skal købe nogle service ydelser i af et engelsk firma.
>Hvordan er det så med momsen? Er den englske moms fuld fradragsberettiget i
>danmark?

Jeg går ud fra begge firmaer er momsregistrerede?

Så skal køber opgive sit Momsnummer (CVR / SE) til sælger (med
landebetegnelse DK foran).

Sælger skal så ikke beregne moms på fakturaen.

Sælger indberetter det momsfrie salg sammen med momsindberetningen.

Køber beregner importmoms som lægges til momsindberetningen og trækkes
fra som købsmoms.

Effekten er at du ikke kommer til at lægge moms ud for ydelsen - men
du skal selvfølgelig beregne moms hvis du videresælger indenfor
Danmark.

Ydeligere oplysninger kan findes op skat.dk

Hvis sælgeren i UK ikke vil levere uden at beregne moms, kan du
henvende dig til det engelske told/skat/moms-væsen for at få
refunderet det betalte moms, men det er meget omstændigt - jeg har
aldrig gidet gøre det, med de småbeløb vi har været ude for.

De fleste firmaer vil gerne sælge momsfrit til dig.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com