SummaSummarum
Fra : amstrup

Dato : 16-05-06 15:35

Hej

Jeg tror jeg har fået lavet noget rigtigt dumt i SummaSummarum.
Istedet for at afslutte årsregnskab pr.31.12.05 har jeg udvidet
perioden til også at omfatte år 2006 for at være i stand til at
kunne bogføre i det nye år. Som følge heraf passer datoerne i mit
årsregnskab ikke og kan ikke ændres fordi jeg har posteret i 2006 -
er der nogle som har forslag til hvordan jeg løser dette?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Anders Christensen

Dato : 16-05-06 16:31

amstrup skrev:
> [...]
> årsregnskab ikke og kan ikke ændres fordi jeg har posteret i 2006 -
> er der nogle som har forslag til hvordan jeg løser dette?

Du har ikke en backup fra sidste år du kan læse ind?

Fra : lars

Dato : 16-05-06 19:01

Hvis du ikke har en backup for 2005 så er der kun den lidt besværlige
løsning udlæs posteringer for 2005 til komma fil
oprette et nyt regnskab indlæs kommafil.

Derefter køre du regnskabsafslutning og indlæs posteringer for 2006.

mvh

Lars

Fra : amstrup

Dato : 17-05-06 08:58

Tusind tak for hjælpen - det vil jeg gøre - øvelse gør mester!

mvh
Britt

Fra : amstrup

Dato : 17-05-06 09:42

Ja så var jeg her igen!

Ville det være rigtigt at gøre som følger:

i filer - udskriv - posteringsjournal fra 01.01.05 - 31.12.05
- i filer - gem i kommasepareret fil - opret nyt regnskab med kryds i
oprettes manuelt/importeres?

Og hvordan får jeg i så fald indlæst kommafilen?

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
Britt

Fra : anette@inloco.dk

Dato : 23-05-06 23:29

Om du gør noget rigtigt eller forkert her afhænger af, hvordan du
bruger Summa: Hvis du bruger debitor- og kreditormodulet er det hele
lidt mere besværligt, end hvis du kun bruger finansmodulet, altså
kassekladde og kontoplan.

Du skal lave et nyt regnskab som en NØJAGTIG kopi af det gamle, altså
ikke noget med kryds i manuelt - du skal vælge det regnskab, du vil
lave en kopi af.

Du indlæser her: Filer ->importer->kassekladde. Hvis du bruger
fakturamodulet og har åbentstående debitorer og kreditorer hen over
årsskiftet, er du i gang med noget, som kan blive ret rodet, men hvis
du ikke gør, er du godt på vej i den rigtige retning.

Mange hilsner
Anette
http://inloco.dk
http://franciskaner.dk