ang. regnskab og moms
Fra : Thomas G

Dato : 14-05-06 20:27

hej NG.

jeg er i gang med at lave regnskab for 2005 for min lille virksomhed og er
kommet i
følgende situation.

Engang i marts 2005 købte jeg noget til virksomheden men jeg fik smidt
fakturaen væk og for ikke pludselig at skulle dokumentere et køb jeg ikke
kan dokumentere lod jeg være med at regnskabsføre købet.
Efter noget oprydning er denne kvittering dog dukket op og mit spørgsmål er
så om og hvordan jeg skal bogfører det? jeg har jo lavet momsregnskab for
det kvartal som varen er købt i? Et der eventuelt nogen der kan henvise mig
til et fora på nettet hvor sådanne spørgsmål høre hjemme?

Håber nogen vil hjælpe..:)

Mvh. Thomas G

Fra : Nico de Jong

Dato : 14-05-06 20:52

"Thomas G" <alt-mail@FJERNtunet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan dokumentere lod jeg være med at regnskabsføre købet.
> Efter noget oprydning er denne kvittering dog dukket op

Hvis jeg var dig, ville jeg lave en efterangivelse til 1. kvartal 2005.
Hvis bilaget nu var dukket op inden 31/12, kunne du have trukket momsen fra
i det kvartal; det plejer de ikke at sige noget til, men jeg ville være
påpasselig med at trække et momsbeløb fra i 2006, når det hører hjemme i
2005

Nico