Eget firma+SU og feriepenge fra sidste år?
Fra : Steffen Sørensen

Dato : 12-05-06 12:08

Hej,

Jeg er på SU og kører et mindre firma ved siden af. Firmaet blev oprettet i
september sidste år, og inden da arbejdede jeg for et firma som
fritidsarbejde.
Nu skal jeg så til at få de feriepenge fra firmaet jeg arbejde for sidste
år.

Spørgsmålet er, om jeg kan underskrive feriepengene selv (er jo min egen
arbejdsgiver), eller om kommunen (mit hovedkort er hos SU) skal det?

hilsen
Sørensen
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-05-06 12:16

"Steffen Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er, om jeg kan underskrive feriepengene selv (er jo min egen
> arbejdsgiver), eller om kommunen (mit hovedkort er hos SU) skal det?

Som selvstændig må du iikke selv underskrive feriekortet fra din tidligere
arbejdsgiver.
Det er socialforvaltningen i din kommune, der skal underskrive det.

Fra : Brian Friis Knudsen

Dato : 13-05-06 14:29

eller revisor...

vh
brian

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 13-05-06 14:56

"Brian Friis Knudsen" <Brian@knudsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> eller revisor...
>
> vh
> brian

Tak Allan og Brian :)

hilsen
Steffen
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-05-06 15:06

"Brian Friis Knudsen" <Brian@knudsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> eller revisor...

Sikker?
Den mulighed har jeg aldrig set beskrevet nogen steder, hvorimod mange
fagforeninger skriver at feriekortet skal underskrives af
socialforvaltningen, hvis man er blevet selvstændig.

Fra : Brian Friis Knudsen

Dato : 13-05-06 18:50

> [...]
> fagforeninger skriver at feriekortet skal underskrives af
> socialforvaltningen, hvis man er blevet selvstændig.

Hmm så var det heldigt at dem der skulle løslade mine feriepenge sidste år
godtog den ;)

vh
Brian

Fra : Henrik Martinussen

Dato : 14-05-06 17:25

Allan Soerensen wrote:

> Som selvstændig må du iikke selv underskrive feriekortet fra din tidligere
> arbejdsgiver.
> Det er socialforvaltningen i din kommune, der skal underskrive det.

Nu spørger jeg sikkert dumt - men jeg sidder i samme situation -
hvorfor må jeg da ikke selv skrive under på at få udbetalt de penge?

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 18:39

"Henrik Martinussen" <henrik@martinussen.com> skrev i en meddelelse

Allan Soerensen wrote:

> Som selvstændig må du iikke selv underskrive feriekortet fra din tidligere
> arbejdsgiver.
> Det er socialforvaltningen i din kommune, der skal underskrive det.

Prøv lige at kigge her:
Den benyttede jeg ved mit sidste feriekort
http://www.atp.dk/storefiler/FKnyeselvst5800023.pdf

--
mvh Karsten Madsen
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapperat

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 14-05-06 21:02

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Prøv lige at kigge her:
> Den benyttede jeg ved mit sidste feriekort

Men "offentlig understøtelse" er vel også SU som jeg f.eks. modtager frem
til jeg er færdig på min uddannelse om 1½ år?
Eller kan den forstås anderledes?

Hvem tjekker iøvrigt feriekortene? Den underskrift jeg sidst fik hos
kommunen kunne man næsten ikke læse....

hilsen
Sørensen
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-05-06 16:44

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en meddelelse

> Prøv lige at kigge her:
> Den benyttede jeg ved mit sidste feriekort
> http://www.atp.dk/storefiler/FKnyeselvst5800023.pdf

Tak for info.
Det ser ud til at der er slækket lidt på reglerne siden jeg stoppede som
lønmodtager

Der er sjovt nok en flere fagforeninger, der trænger til at få opdateret
deres hjemmesider, for der stadig en del der skriver at man skal forbi
socialforvaltningen.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-05-06 16:49

"Henrik Martinussen" <henrik@martinussen.com> skrev i en meddelelse

> Nu spørger jeg sikkert dumt - men jeg sidder i samme situation -
> hvorfor må jeg da ikke selv skrive under på at få udbetalt de penge?

Som du kan se af Karstens link kan man nu selv underskrive en tro og love
erklæring.
Årsagen til at man tidligere skulle forbi socialforvaltningen, og nu skal
underskrive en tro og love erklæring, er at man ikke kan få udbetalt
feriepenge, hvis man ikke holder ferie. Det er der ikke meget kontrol med,
når du selv underskriver feriekortet.