Import og salg af varer
Fra : Klaus Jensen

Dato : 03-05-06 10:59

Hej

Min svoger og jeg har fundet et produkt, som vi gerne vil importere og sælge
over internet.

Vi vil køre det via min svogers firma.

Vores leverandør holder til i England, så det er der vi skal importere fra.

Er der nogen problemer i at vi køber et parti, importerer og sælger? Er der
noget vi skal være opmærksomme på?

Mvh. Klaus

Fra : Nico de Jong

Dato : 03-05-06 12:28

"Klaus Jensen" <spammers@burninhell.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Min svoger og jeg har fundet et produkt, som vi gerne vil importere og
sælge
> over internet.
>
> Vi vil køre det via min svogers firma.

Det burde der ikke være. Da det allerede er indenfor EU, er der fri
omsætning. Du skal være opmærksom på om der er specielle danske
afgiftsregler for produktet, f.eks. pantmærkning, emballageafgift,
parfumeafgift (hvis det stadigvæk findes) eller anden "misundelsesafgift",
osv.

Nico

Fra : Klaus Jensen

Dato : 03-05-06 22:13

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> wrote in message
> [...]
> afgiftsregler for produktet, f.eks. pantmærkning, emballageafgift,
> parfumeafgift (hvis det stadigvæk findes) eller anden "misundelsesafgift",

Tak for dit svar. Vi klør på. :)