køb og salg unde at være moms reg. ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 26-04-06 16:45

Hvis jeg nu kan købe en vare til en god pris og sælge den videre til et
firma, hvordan gør jeg så det smartest ?
det drejer sig højest om 10.000 kr i årlig omsætning så behøver jeg vel ikke
at være moms reg. ?
men ville det være en fordel hvis jeg blev det ?
og hvordan med kvitering osv.

håber på lidt hjælp

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : KT

Dato : 26-04-06 16:57

Det er da fuldstændig ligegyldigt om du er momsregistreret eller ej - bare
du ikke opkræver og scorer momsbeløbet.

Firmaet vil naturligvis ikke give 100 kr. for en vare, som de kan købe for
90 + moms et andet sted. Du bliver altså nødt til at holde en pris, som
matcher ex.moms prisen.

Knud

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 28-04-06 20:01

> [...]
> 90 + moms et andet sted. Du bliver altså nødt til at holde en pris, som

Ok, det er jo ikke nemt, men er det så ok, hvis min far som er landmand og
selvfølgelig moms reg. køber varen og så sælger den videre ?
Det er jo ikke en vare som kan gå ind under driften, men hvordan er det med
køb og salg her ?

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Leonard

Dato : 28-04-06 20:54

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

> [...]
>selvfølgelig moms reg. køber varen og så sælger den videre ?
>Det er jo ikke en vare som kan gå ind under driften, men hvordan er det med

Det ændrer jo ikke noget på det.
Firmaet der skal købe varen vil give 90 kr. for den.
Hvis du sælger den til dem uden at være momsregistreret, så betaler
firmaet bare 90 kr.
Hvis du sælger varen gennem din far og der bliver lagt moms på, så
betaler firmaet 90 kr + moms - og trækker så momsen fra igen og kommar
altså til at betale 90 kr.
Du får alligevel kun 90 kr for varen, momsen skal din far aflevere til
SKAT.
Så det eneste der sker ved dette er at din far også skal til at lave
et regnskab over det.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 29-04-06 04:25

> [...]
> SKAT.
> Så det eneste der sker ved dette er at din far også skal til at lave

Enig men så mister jeg jo ikke momsen da min fader jo kan få den tilbage ..
det kan jeg jo ikke når jeg ikke er moms reg.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : KT

Dato : 29-04-06 08:04

> Enig men så mister jeg jo ikke momsen da min fader jo kan få den tilbage
> .. det kan jeg jo ikke når jeg ikke er moms reg.

Sådan fungerer det jo ikke - din far vil jo stå som sælger og skal derfor
indbetale momsen, som han har opkrævet hos køber.Køber kan (virksomhed) kan
få momsen hjem igen - men skal indbetale momsen, hvis de sælger videre. og
får moms fra en anden. Sålænge det er virksomheder går det spil lige op -
men så snart en privat bliver køber er der et momsbeløb som ender hos
SKATtefar.

Knud

Fra : Leonard

Dato : 29-04-06 15:05

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

>Enig men så mister jeg jo ikke momsen da min fader jo kan få den tilbage ..
>det kan jeg jo ikke når jeg ikke er moms reg.

Hvilken moms kan din far få tilbage?
Opstil lige det regnestykke, som viser at du mister momsen ved det ene
og kan få den tilbage ved det andet, så kan vi bedre forklare dig hvor
det er du opfatter det forkert.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 30-04-06 20:41

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken moms kan din far få tilbage?
> Opstil lige det regnestykke, som viser at du mister momsen ved det ene
> og kan få den tilbage ved det andet, så kan vi bedre forklare dig hvor
> det er du opfatter det forkert.

Fejlen er rettet, det var en tanke torsk ! :)

Mvh

Lars Bisgaard "Som havde stiret sig blind"