Hvordan kommer jeg videre?
Fra : bn1994-haabet@post12~

Dato : 21-04-06 23:15

hej

Jeg har lavet en forretningsplan på baggrund af en
markedsundersøgelse / private erfaringer. Jeg vil lave et firma, og
start behovet er fra 10 mio kr.
Jeg har haft kontakt til konsulent firmaer, der begge siger at de
lyder som en god og seriøs ide. Det ene firma, forkaster normalt 3/4
af ideerne ved 1. henvendelse. Min ide var blandt de 1/4.
Problemet er at der ikke findes nogen konsulenter der arbejder efter
metoden 'no cure - no pay'. Og som eneforsøger, nyt hus, har jeg ike
mulighed for at skaffe konsulent gebyret. Selvom det kun er fra 10.000
kr.

Det skal nævnes at jeg er klar til buy-out, være 2-3 violin på meget
fair betingelser.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-04-06 20:59

Den 22-04-06 00.14 skrev bn1994-haabet@post12.tele.dk følgende:

> Og som eneforsøger, nyt hus, har jeg ike
> mulighed for at skaffe konsulent gebyret. Selvom det kun er fra 10.000
> kr.

Jeg vil vove den påstand, at hvis du ikke har mulighed for at skrabe
10.000 kroner sammen, vil du ikke få nogen til at indskyde kapital i
firmaet. Og hvis kapitalbehovet er 10 millioner kroner eller mere, skal
du selv kunne stille med betydeligt mere end 10.000 kroner for at have
blot den ringeste chance for at finde investorer.

Medmindre du da ligefrem har fundet ud af at fremstille 1 kg guld af 1
kg bly

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-04-06 21:16

bn1994-haabet@post12.tele.dk wrote:

> [...]
> metoden 'no cure - no pay'. Og som eneforsøger, nyt hus, har jeg ike
> mulighed for at skaffe konsulent gebyret. Selvom det kun er fra 10.000

"Konsulenter" laver 1 mio forskellige ting. Hvad er det, du har brug
for, for at komme videre? (Hvad skal du have lavet for de 10.000 kr?)

En mulighed kunne være at finde et firma, som laver noget, der på en
eller anden måde kan kædes sammen med det, du har fundet på.
Hvis du er parat til at give det meste af idéen væk, kan det være, at
nogen vil ansætte dig til at gennemføre den.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/